Gå til innhold

Tyttebærsesong


tyttebæret

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen, Lillen!

Læreren er nå i arbeid (hjemmekontor...må begynne så smått og forberede skoleåret... :evil: )

- men som du sier,Lillen, jeg begynner gjerne skoleåret med å bli befruktet... :-)

Edea: du hørtes jordnær ut i din presentasjon - men å bli kjent med prøverjentene her inne kan jo fort føre til større engasjement enn man hadde tenkt... :o

Har vært litt nedfor de siste dagene og har derfor ikke skrevet. Savner familien min skikkelig. Det er fælt å bo så lang unna. Har lyst til å flytte hjem igjen, men vi får se...foreløpig er det så mange ting som holder oss her vi bor nå. Alle sier at når vi får barn så flytter vi nok hjem igjen. Det er mye mulig det. Hjemlengselen tar i allefall snart overhånd på meg!!! :(

Har dessuten vært syk de siste dagene med feber og halsbetennelse. Bare så typisk, nå skulle jeg nyte de siste dagene av ferien også blir jeg syk! BLÆÆÆÆ!!!

Utrolig at tankene sniker seg om at jegkanskje, kanskje er blitt befruktet denne måneden...vi har jo ikke truffet el skikkelig engang jo. Dumme meg!!!

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Under kan skje, Tyttebæret! :wink: Hvis du ikke tør å håpe selv, så skal jeg herved gjøre det for deg! :ler2:

Ville bare innom og ønske fortsatt god ferie - i morgen reiser jeg og Mannen på ferie og blir borte et par uker. Håper du har fått blått kryss når vi kommer hjem igjen! Nyt siste rest av ferien din! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er optimist på mine vegne, Hulderjenta!

De siste dagene har vi hatt besøk av forloveren til mannen. Vi har hat litt lite kontakt de siste årene fordi vi bor langt fra hverandre og fordi han har vært mye syk (psykisk). Han hadde fortalt mannen min at han hadde fått diagnosen shizofreni. Stakkars!

Han ser jo helt ok ut, men har ikke så mye humor lengre og har "mistet" mange av de viktigste årene i 20-årene. Jeg meker at "morsinnstinktet" blir vekket og jeg får veldig lyst til å bare være god. Da vi snakket om favorittmaten vår i går kom det fram at han elsker hjemmelaget karamellpudding - så hva lager SuperTyttebæret nå - jo, Scønberg Erchens hjemmelagede karamellpudding....og brød og sølvkake. Dessuten skal vi ha yndlingsretten hans til middag: seibiff!

Det blir jo godt!

Og mens vi er i det huslige hjørnet skal jeg støvsuge og vaske golvene i tillegg.

Det var utrolig koselig å jobbe på kjøkkenet mens mannen og forloveren satt med kaffekoppen og praten ved kjøkkenbordet når jeg holdt på. Skikkelig familiehygge!

JEG VIL HA MIN EGEN FAMILIE! JEG VIL HA BARN NÅ!

:babyjente::babygutt:

tror kanskje det hjelper å rope...

Karamellpuddingen kan jeg forøvrig anbefale. Den er helt sinnsykt god, lagd på 12 egg og 1 liter fløte....

ikke for pingler og slankere altså (bare atkins-slankere for den inneholder minimalt m karbohydrater...)

mensmurring i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Tyttebæret.

Sleng over litt karamellpudding, da!!! Den hørtes himmelsk ut! :sikle:

Jeg har fortsatt troen på deg, jeg. Mye lettere å ha troen på andre enn seg selv, ikke sant?! Man blir så redd for å bli skuffet.

men blir det ikke nå, så blir det forhåpentligvis snart. :tommelsmil:

Jeg krysser alt som krysses kan på dine (og mine) vegne!

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mensen i dag.

Derfor har jeg ringt til Sykehuset i Kristiansand for å få time til HSG. De kunne ikke før i neste periode (midten av september). Så ringte jeg til Arendal. De begynte ikke med HSG før i uke 34 (sommerferie). Så ringte jeg til Flekkefjord. Der fikk jeg time - men det er jo langt å kjøre 11/2-2 timer.....Er jeg litt desperat nå? Det er jo så lenge å vente en hel måned til!

Trenger innspill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Føler meg litt desperat, mannen bare smiler og sier at vi kan jo ta det som en tur...!

men fordelen med å gjøre det er at jeg ikke trenger fri fra jobben (dvs halv dag, men det er i planleggingsdagene, så det trengs ingen vikar.)

?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra til Flekkefjord du! Det er da ikke så langt :wink:

Nå vil vi ha fart i sakene! :tommelsmil:

Ønsker deg ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med murmel over her. 1 og 1/2 time er vel ikke det lengste man kan kjøre.... Ta det som en tur, spis lunch/middag og kos dere. Så virker ikke avstanden så stor.

Og så får du raskere svar... :Nikke:

by the way, jeg har ikke helt skjønt hva dette HSG-røntgen er for noe, jeg. Kanskje du kan forklare det for meg? :klø:

klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Oj, Oj -så mange koselige folk ssom har vært innom her siden sist! Det var skikkelig koselig!

Tusen takk! :)

Bizzy: supert å følge hverandre litt, Ikke sant? Er du spent på HSG?

Ja, jeg reiser jo til Flekkefjord. Flott at dere synes det samme! Følte meg bare en smule desperat der en stund...

Edea: HSG er en spesiell røntgen undersøkelse som tar sikte på å sjekke om egglederne er tette eller ikke. Den kan ikke påvise så veldig mye annet, men den er billigere for staten derfor gjøres dette ofte i stedet for laprascopi. For hvis egglederne er tette, blir man ofte søkt inn på prøverør etterpå fordi det gir bedre resultater enn en operasjon som tar sikte på å åpne dem. Fordi det brukes kontrastveske som sprøytes inn gjennom livmoren under undersøkelsen kan noen "tilstoppede" eggledere åpens som en "bieffekt" av undersøkelsen. Dessuten er det en god del kvinner som opplever å bli gravid like etter en sånn underøkelse. Selve undersøkelsen har jeg bare lest en del om, men jeg kan heller skrive mer om det når jeg har vært på us. :wink:

Her sitter nå jeg en tidlig (tidliog etter å ha vært i seng kl 0200) :perebrus: for å bake kake til barnedåp i dag...stod opp kl 0815 og er bare så trøtt. Men jeg digger et søndagsstille hus der jeg kan få være alene med tankne mine - og etterhvert PC'n. Har også vært ute på bensinstasjonen og kjøpt melis. Det hadde jeg selvfølgelig glemt...

Har fortiden besøk av vennine K og vi koser oss. I hele går var vi på stranda, badet og solte oss :kul: Ble brune og gode! Etterpå dro vi rett på grillparty hos noen andre venner. Det ble masse mat og god drikke (jeg var dessverre sjåfør). De er bare sinnsykt gode på å lage god salat!!!

.......restaurant &bar anbefales!

Fortsatt God Helg til dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dytte meg selv oppover litt...

ellers drukner jeg på side 2 :o

Har ikke skjedd noe spennende siden sist

Skal nattbade med manen i kveld - det gleder jeg meg til!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne ha vært deilig romantisk hadde det ikke vært for at det allerede var en galning der nede som absolutt skulle prate oss i senk...da vi endelig fikk badet kom det 4 andre og det enda vi ikke badet før etter "24" på TV2...

men vannet var nydelig og vi satser på flere nattbadinger, vi!

I dag har vi vært på stranden i hele dag. Jeg gadd ikke smøre meg på ryggen fordi jeg trodde jeg hadde nok underlag nå.....Det har jeg fått svi for nå, bokstavelig talt. Er rød som en hummer fra skuldrene og nedover til knærne (på ryggen altså). Ser ikke ut!

Tiny: jeg er så spent på dine vegne! Gleder meg sånn til å høre hva det blir og om fødselen osv. Håper det kan bli litt kjøligere for deg !

:klem: til Pondusa og Madden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann :wink:

Er spent på HSG ja.... litt skummelt fordi jeg ikke helt vet hva jeg går til og litt fordi jeg er veldig spent på resultatet, men når det endelig er ovestått så er vi jo et steg nermere den store drømmen!!!!

Prøver å få flyttet samtaletimen vår fremover... har liksom ikke tålmodighet til å vente noe ekstra :ler: Fikk heldigvis henvisning til privatklinikk slik at vi slipper å betale mer enn egenandelen, men kommr fort til! Og legen virker bare helt super :D

Vel her tok jeg helt av i din dagbok gitt :oops:

Håper dere får litt mer privatliv på de neste nattbadene! Det er jo såååå romantisk hvis man slipper masse "tilskuere" :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg fått svi for nå' date=' bokstavelig talt. Er rød som en hummer

...eller rød som et tyttebær...??? :hoho:

Utrolig hvor morsomt det kan bli når jeg tenker sjøl... :ler:

Men jeg misunner deg både nattbad og rødfarge, jeg. Har ikke hatt anledning til å finne på så mye utenfor husets 4 vegger i det siste jeg...

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte jobb i dag!!!!!!!!!!!!!! - og ikke særlig kult og be om fri fordi jeg skal ta HSG i morgen. Stotret og stammet litt på kontoret hos rektor, ja... :oops: :oops:

Det er nemlig kultur for å fortelle hvorfor man er borte der jeg jobber. Det hadde ikke jeg lyst til. Jeg sa jo at jeg skulle til legen og pga ventetid hadde jeg valgt sykehuset i Flekkefjord. Men jeg så at han hadde lyst til å spørre. Godt han ikke gjorde det. Skulle det ende med IVF for oss så får jeg heller innlemme han i situasjonen, men ikke nå.!!

:wink:

Etter at jeg kom hjem har jeg badet og kost meg ved et stille skogsvann og lest god bok.

Nå er det KG tid! :kul:

Om 2 uker skal mamma opereres på Rikshospitalet. Hun kan risikere å bli lam ( i absolutt ytterste konsekvens) og hun er selvsagt livredd. Jeg har sagt at mannen og jeg kan passe bikkja hennes og det betyr at fom 27 aug er vi hundeeiere på ubestemt tid...Gruer meg litt og gleder meg litt.Det er den ultimate prøven på om vi egentlig vil ha oss egen hund (for det har vi snakket om nemlig!) :sjokkert:

Aye!Aye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...