Gå til innhold

Tyttebærsesong


tyttebæret

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg er som snarest innom en liten tyur for å si at jeg ikke har glemt dere! :)

Jeg har hatt en fantastisk tur til Paris. Vi hjar kost oss i lange baner og brukt masse penger på shopping. Det er en fantastisk by å shoppe i! Dessuten har jeg vært på SPA. Gjett om det var deilig da!

Utfyllende dagbok skal skrives om ca en uke. Jeg er på ferie hos familien (dro umiddelbart etter hjemkomst fra Paris). Da vi var borte var den eldste niesen min utsatt for en ulykke og ble bl a fløyet m ambulansehelikopter og innlagt på Ullevoll. Heldigvis gikk alt bra (dvs hun har to brudd ikjeven og har fått fire plater og 8 skruer, 20 sting og er forslått - men hun lever!) Vi bare måtte dra på besøk og være sammen med familien. Deretter drar vi videre for å besøke mer familie på vestlandet og hyttetur i fjellet. Jeg har derfor ikke netttilgang på ca 1 uke til!!! :veldigsur:

Men til det som er det viktigste i dette forumet: Veien mot eget avkom!

Da vi var i Paris ringte gynekologen meg, noe forfjamset ble jeg jo, så jeg fikk ikke oppklart alt. Men: Jeg har ikke PCOS, trolig heller ikke PCO. Jeg skal ta HSG røntgen for å sjekke om egglederne er åpne og hun skulle sende rekv på det. MEN mannens sædceller er for få, så han må ta ny prøve - noe han ikke får gjort før i sept fordi det må gå 3 mnd mellom hver test. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet igjen.

Jeg har egentlig en god del ting jeg lurer på men jeg får ringe henne når fellesferien er over, slik at jeg kan få litt mere svar. Likevel er ikke jeg så lei meg for denne sædprøven, jeg føler faktisk litt lettelse, men mannen tok det litt tungt. Vi var jo ikke forberedt på det!!!

Jeg håper alle har det bra og at dere kjosere dere i disse ferietider!

Jeg kommer sterkt tilbake. Jeg lover!!

:klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Supergirls - I'm back!!!

Jeg har hatt noen deilige uker med ferie og total avkobling - men nå er jeg så utrolig ferdig med å være borte fra heimen. Borte bra, men hjemme best heter det jo...

Vi hadde nydelig vær i Paris, varmt overskyet med noe solgløtt - akkurat passe for storbyferie. Vi har spist masse is, men jeg ble skuffet over Hagendazs is-utvalget denne gangen. Der hadde sluttet med mine favoritter. Det skjer alltid - hvergang jeg liker noe slutter de med det: Soho-sjokolade, salt &vinegar-potetgull....Jeg fant istedet en Ben & Jerrys med kjempespennende smaker. Kjempedeilig!

Tabbe fra Paris: Mannen og jeg gikk langs seinen (langs bodene med bøker). Bare noen av bodene var åpne og en mann kom bort til oss og bablet i vei på fransk. Jeg hørte ikke alt han sa og jeg trodde derfor at han skulle få oss bort til boden for å selge oss noe. Derfor sa jeg bare Non! og gikk videre. Han så fryktelig rart på meg og gjentok mitt "non" noe spørrende. Da oppdaget vi at de holdt på med en filminnspilling og at vi gikk i veien fordem -og at jeg hadde svart nei på om vi kunne flytte oss....PINLIG!!!!

Ellers vil jeg anbefale for alle Parisfarere en tur på kanalen St. Denis som forbinder Seinens øvre og nedre del. Turen starter ved Musee d'orsay og ender ved Porte de la Villette eller mitsatt avhengig av om det er en ettermiddags eller formiddagstur.Guiden var britisk men bodde i Paris og snakket følgelig begge språk flytende og var et oppkomme av historier og fortellinger. Kanalen har 9 sluser og du får oppleve byen på en utrolig måte. Deler av kanalen går gjennom tuneller og i den lengste sto han på fordekket og spilte klarinett. Det var utrolig stemningsfullt!!!

Spa var o utrolig deilig. Det gjorde jeg hos Shiseido på Printemps-magasinet og anbefales veldig. Jeg kjøpte masse sminke og hudpleidprodukter der og ble utrolig godt oppvartet (og fikk mange mer eller mindre ubrukelige gaver for special customer).

Deilig mat, deilig vin, deilig selskap -

og på underholdningsfronten: SHREK 2

DEN BARE MÅ DERE SE! utrolig morsom, 11000000 ganger bedre enn den forrige!

Ellers har vi kost oss på fjellet og på vestlandet - ikke minst en natt på hotell Norge i Bergen. Det var som å være i himmelen!

Ny rkv på sædprøve og HSG er mottatt. Skal ringe og bestille time for HSG på mandag og håper jeg kan få snart. Men de gjør vel ikke sånt i juli?

LA oss håpe på august. Jeg håper forøvrig at august blir min blå maned for da passer termin veldig godt med når mitt vikariat går ut!!! :krysser fingre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Velkommen heimatt til Gamlelandet! :vinke:

Kjekt å høre at du har kost deg på tur og hatt en deilig ferie. :D Paris høres deilig ut. :hjerter2:

Og i Bergen er det jo bare deilig da! :ler2: Det var viktigst for meg å lese at du hadde det fint her, Paris er det ikke sååå nøye med! :tunge1::wink::ler2:

Så i IKM-i-juli-tråden at tante rød kom til deg også.. :trøste:

Blir spennende med eggleder-røntgen - håper du slipper å vente lenge på time. Lykke til!

Stor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tyttebæret! :vinke: Høres ut som du har hatt en strålende ferie! Frankrike er flott (sier jeg heeeeelt objektivt :ler:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) hei og velkommen hjem igjen fra ferie!

Helt enig med deg ang Shrek 2, utrolig morsom!

Sommerklem m/sol fra Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for hilsener, hulderjenta, Arkana og iingvild! Det er koselig å lese!

Det blir lite skriving nå på sommeren. Solen lokker ute og famileie og venner er stadig innom på besøk...og på mandag reiser jeg til sverige på ferie. Det gleder jeg meg til - selv om jg er litt lei av ikke å være hjemme!

Da vi var i Paris viser det seg at vi har blitt svindlet på kredittkortet - for 32 000 kroner!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det var ikke særlig moro! :evil:

Håper det går an å finne ut av det...anmeldelse, forsikring osv. Hvordan gikk det til?

Koselig å høre om ferieturen din, Tyttebæret!

Men jeg skjønner godt at du er litt lei av å ikke være hjemme... :-) Men det er jo verdt det! Tenk bare på resten av året... :wink:

Fint å høre at det går fremover i utredningen.

Det går nok deres vei nå... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Svindlet for 32.000,-?!??! :o Fy flate! :evil: Det var mye penger! Hva skjer nå da?

Egentlig var jeg bare innom for å ønske deg en god helg... :sjenert:

...så... Ha en god helg da! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake!

Får dere de pengene igjen via forsikring e.l?

Det var jo ikke lite penger akkurat :roll:

Håper det går fort med utredningen!

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok veldig greit å få de pengene igjen på forsikring. MasterCard sier at det er standard prosedyre. Dessuten er alle trekkene foretatt etter at vi kom hjem fra ferie, så det er relativt enkelt å bevise at det umulig kan ha vært oss...dessuten er trekkene gjort utenfor Paris, i noen småbyer jeg aldri har hørt om engang!

Dere må ha en god helg dere også - og ei god uke! Jeg blir nettløs i neste uke pga Sverige-tur.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o hei, kjipt at folk utnytter folk på den måten, men bra at det er lett å bevise at dere ikke brukte dem da!! :)

Håper du får en fortsatt fin sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig forvirrende at alle dagbøkene plutselig ligger samlet!

Måtte derfor skrive en rask medling for at jeg skulle havne på forsiden!

ellers så er jeg hjemme igjen!

Har hatt det kjempefint i sverige!!!

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de nye dagbøkene er noe forvirrende :sjenert:

Fint å ha deg hjemme igjen!

Nå synes jeg så mange er eller skal på ferie snart.

Føler meg litt ensom her på KG :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Bare innom med en liten hilsen til deg! :danse:

Håper det går bra med deg. Hvordan ligger du an i syklusen nå...? :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dere tilbake på jobb, eller er det fortsatt ferie? :briller: Håper uansett at du har hatt det bra...og at du fortsatt har det :kyss:

Godt å høre at dere får tilbake pengene *puh* Men det er likevel litt skummelt at det går an... :roll:

Nærmer det seg ikm igjen nå?

Begynnelsen av august?

Jeg krysser fingre...for flere av oss! :D

Og hvis du ennå ikke har hatt el, så krysser jeg for det spesielle egget, som har ventet så lenge på å få komme ut å glede dere...

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære nett-damer! :kghjerte:

El var for nokså nøyaktig 1 uke siden. Dessverre tror jeg nok ikke det blir noen magisk befruktning denne måneden. El sammenfalt med teltur i Sverige der masse kjenfolk drev og labbet rett forbi teltet vårt. Det var ikke den store gleden over de nattlige aktiviteter, nei.

Vi koste oss jo litt før vi dro, men det spørs om det holdt... Min måned er nok august, tenker jeg!!!!! :danse:

og for å være helt ærlig - det hadde passet så sinnsykt bra med at vikariatet mitt går ut i midten/slutten av april. Det hadde vært no det - å gå rett ut i permisjon!!!!!

Krysser fingrene for det, jeg!!! :tommelsmil:

Jeg er fremdeles så utrolig misfornøyd med omleggingen av disse sidene at jeg ikke akkurat får lyst til å skrive her. Det er så trøblete... :grine:

Men ha en strålende dag. :kul:

Og lillen - ja, jeg har ferie fortsatt - jeg har 2 uker igjen. Sånn er det å være lærer!!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Det er alltid håp på 2. inntak! SØRG FOR Å VÆRE TILGJENGELIG!

:-) Det er alltid håp på 3. inntak! MÅ VÆRE TILGJENGELIG!

:-) Det er alltid en plasse eller to på restetorget. VÆR IVRIG!

:-) Det er alltid flere som ikke møter opp første skoledag og som ikke har gyldig fravær!

= JEG ER HELT SIKKER PÅ AT DU KOMMER INN PÅ SYKEPLEIEN!

Tusen takk for oppmuntringen, Tyttebæret!

Du er super... :kyss:

Det med restetorget; det gjelder vel ikke for studier med masse folk i kø på?? Til og med jeg kommer jo inn før sykepleien kommer på torget...!?

Skal gjøre alt for å være tilgjengelig nå...vær trygg.

Vet du noe om hvordan det foregår første skoledag? De som møter opp for å få plassene til de som ikke er der; kommer de inn etter nummer i rekka (er vel fler enn meg der, tenker jeg..)??

Aha! Jeg visste vel egentlig at du er lærer... :-)

Så herlig da!

En lærer som skal starte arbeids-året med å bli befruktet :Hehe:

You made my day :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. :blomst:

Men jeg vet ikke om jeg er så mye mere jordnær enn alle andre.... i hvertfall ikke nå lenger. :roll: Frykter at jeg er i ferd med å ta litt av jeg også.... :sjenert:

Men jeg prøver å alltid ha den innstillingen at vi må gjøre det beste utav enhver situasjon, selv om det ikke bestandig er så lett... :-?

Det er ihvertfall veldig godt å treffe andre prøvere her inne, her kan man regne med både råd og oppbakking.

Lykke til du også, og jeg krysser fingre for oss begge! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...