Gå til innhold

Prøvere 2014!


Destruit

Anbefalte innlegg

Her har TR akkurat stikki, og er usikker på hva vi gjør denne PP'n.. For etter litt kalkuleringer, vil det bli termin midt i jula om det skulle klaffe... Jeg har selv bursdag i romjula, og vet hvor kjedelig det kan være, selv om det har vært minst moro i voksen alder. Kan ikke satse på å føde før termin eller gå over nyttår.. Mjeh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har TR akkurat stikki, og er usikker på hva vi gjør denne PP'n.. For etter litt kalkuleringer, vil det bli termin midt i jula om det skulle klaffe... Jeg har selv bursdag i romjula, og vet hvor kjedelig det kan være, selv om det har vært minst moro i voksen alder. Kan ikke satse på å føde før termin eller gå over nyttår.. Mjeh..

Kommer vel an på hvor lenge man har prøvd. Hvis jeg hadde vært langtidsprøver så hadde jeg ikke latt dette påvirke videre prøving. Hadde jeg derimot nettopp startet så tror jeg at jeg hadde hoppet over en PP for å unngå det. :) Det må dere nesten kjenne litt på selv. :) Når det er sagt, så tviler jeg på at et evt. barn vil være sur for det. Det vil tross alt ikke være samme barnet om dere blir gravid med termin i januar som det ville vært hvis dere blir gravid med termin i desember. ;)

Endret av Teriyaki
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Her har TR akkurat stikki, og er usikker på hva vi gjør denne PP'n.. For etter litt kalkuleringer, vil det bli termin midt i jula om det skulle klaffe... Jeg har selv bursdag i romjula, og vet hvor kjedelig det kan være, selv om det har vært minst moro i voksen alder. Kan ikke satse på å føde før termin eller gå over nyttår.. Mjeh..

Vi som har vært prøvere i snart 2 år, tenker ikke på det ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker heller ikke på det.

Jeg er selv født rett før jul, og husker kjempegodt fra da jeg var liten og tanter og sånt sa: "du får ikke så mye til bursdagen din fordi du får så mye til jul", eller "du fikk så mye til bursdagen din, så i dag får du bare noe lite". Kjempekjedelig, men man bryr seg til man er omtrent 12.

Og så var jeg yngst i klassen da, men når man nærmer seg 30 så er det ikke så farlig lenger heller :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nepenthe, den siste der er jeg veldig med på :nigo:

Jeg føler selv jeg aldri fikk "mindre" bursdag pga jul, foreldrene mine var flinke der :) I senere år har det vært veldig praktisk å kunne ønske seg store ting i kombo-gave ;) Sofa, f.eks :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker heller ikke på at barnet kan bli født i desember... For oss som hat prøvd i over ett år så er det ikke nøye... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bare 3 piller igjen på brettet mitt! :daane: Håper at kvisene holder seg mest mulig borte (har brukt p-piller mot kviser i 8-9 år nå)

Hvor lang tid tok det for dere å få EL og TR etter pilleslutt? Sist jeg sluttet tror jeg det tok 2-3 mnd, men det er ganske lenge siden, så jeg husker ikke helt.

Det blir noen spennende måneder/år fremover altså! :gravid::babysmokk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på p-piller i slutten av januar, fikk en svakere og kortere blødning enn vanlig. Fikk el til normal tid, ca halvannen uke etter siste pille. Venter dog fremdeles på mensen, er i dag på syklusdag 60.. Har tatt flere graviditetstester, og jeg er ikke gravid. Tror kanskje ikke egget slapp da det skulle og at jeg heller har ny el i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst til å være mer aktiv her inne, men desverre kommer vi aldri gang fordi mannen reiser så mye :( Noen andre i samme situasjon?

Blir nesten deppa når jeg ser på kalenderen frem over, for det ser ut som om vi er maks uheldige også de neste to månedene…. Det er ikke noe jeg kan gjøre for å endre på syklustimingen? :tenke:

Helt utrolig at det skal være såååå dårlig klaff med reisinga :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det me dere damer her inne? :-)
Jeg fikk mensen den 18. Mars, og har faktisk helt glemt å stikke innom her, har ikke tenkt noe særs på graviditet siden mens kom. DET har vært hærlig, kroppen har rett og slett slappa av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar en helomvending og slutter på pillen i dag. Så får kroppen over fem måneder på å justere syklusene til vi starter prøvingen i september. Superspent :biggrin::gravid:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar en helomvending og slutter på pillen i dag. Så får kroppen over fem måneder på å justere syklusene til vi starter prøvingen i september. Superspent :biggrin::gravid:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det me dere damer her inne? :-)

Jeg fikk mensen den 18. Mars, og har faktisk helt glemt å stikke innom her, har ikke tenkt noe særs på graviditet siden mens kom. DET har vært hærlig, kroppen har rett og slett slappa av :)

Jeg fikk endelig mensen den 22. Mars, så da omkalkulerer jeg og regner syklusen min som 31 dager. Ble veldig lettet over at den kom igjen såppass fort. Jeg var jo bombesikker på at noe kom til å være galt og at jeg aldri kom til å få verken el eller mens :fnise: Så deilig at du har fått slappet av litt og ikke stresset med tanker om graviditet! Kjenner jeg er litt misunnelig på deg, for nå som jeg vet at alt er i orden her ( mest sansynelig iallefall, vet jo aldri) så merker jeg at jeg gleder meg mer og mer til tr drar igjen slik at vi får kommet i gang! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Hvitløk! Sikkert lurt å sørge for at kroppen får tilpasset seg og kvittet seg med hormoner igjen. Jeg og gubben tenkte at det ville ordne seg med én gang (det har alltid fungert før, når jeg har hatt pauser fra p-piller). Jeg er nå på syklusdag 63 og venter fremdeles på tr. Skulle ha gjort som deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får tr snart Spiremor og at syklusen er i orden etter det :) rart hvor mye kroppen påvirkes av de kunstige hormonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest auroravictoria

Hei hei! Ny her jeg! Jeg hadde el den 14, 15 eller 16...usikker da el test var positiv den 13 og 14. Hva tror dere? Den var også positiv på morgenurin den 15 også faktisk. Men den var negativ igjen på ettermiddag, så tolket det slik at urinen var for konsentrert på morgenen, og at det faktisk ikke var gyldig test...!? Uansett skal jeg ha ikm i helgen da en gang, og er svært spent på å teste!! Hihi :)

Vi er btw førstegangs prøvere på første pp! Jeg er 27 og han 30! Håper dette ikke tar lang tid, men jeg er forberedt på at det kan ta tid altså......Håpehåpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Ny her jeg! Jeg hadde el den 14, 15 eller 16...usikker da el test var positiv den 13 og 14. Hva tror dere? Den var også positiv på morgenurin den 15 også faktisk. Men den var negativ igjen på ettermiddag, så tolket det slik at urinen var for konsentrert på morgenen, og at det faktisk ikke var gyldig test...!? Uansett skal jeg ha ikm i helgen da en gang, og er svært spent på å teste!! Hihi :)

Vi er btw førstegangs prøvere på første pp! Jeg er 27 og han 30! Håper dette ikke tar lang tid, men jeg er forberedt på at det kan ta tid altså......Håpehåpe! :)

Lykketil! 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom tr på besøk i går. Vi har akkurat hentet ut Pergo på apoteket, så vi leker med tanken om å la kroppen kjøre sitt eget løp en syklus til før jeg begynner med Pergo. Da vil termin bli rett over nyttår i stedet for til jul. Det har jo sikkert ingenting å si, men kan jo hende kroppen har godt av en pause før jeg setter i gang Provera og Pergo.

Men dersom jeg vil prøve å treffe med termin i midten eller slutten av januar - når bør jeg sette i gang ny syklus egentlig?

Provera tar jo ca ti dager før den virker, så kanskje jeg bør sette i gang ny syklus om fire uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...