Gå til innhold

Prøvere 2014!


Destruit

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Her kom tr på besøk i går. Vi har akkurat hentet ut Pergo på apoteket, så vi leker med tanken om å la kroppen kjøre sitt eget løp en syklus til før jeg begynner med Pergo. Da vil termin bli rett over nyttår i stedet for til jul. Det har jo sikkert ingenting å si, men kan jo hende kroppen har godt av en pause før jeg setter i gang Provera og Pergo.

Men dersom jeg vil prøve å treffe med termin i midten eller slutten av januar - når bør jeg sette i gang ny syklus egentlig?

Provera tar jo ca ti dager før den virker, så kanskje jeg bør sette i gang ny syklus om fire uker?

Betyr det veldig mye for deg at du ikke har termin i desember, så ville jeg ikke begynnt på pergo før i midten/ slutten av mai. For oss har det ingenting og si når barnet blir født, det viktigste er og bli gravid:-))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er også prøvere i år. Førstegangsprøvere, jeg 26, han 24:)

Er på pp2 nå, sånn ca:) venter på tr egentlig.

Jaja, håper det blir vårt år:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Lykketil!

Takk! Tok test i dag jeg 3-4 dager før ikm...Den var negativ. Fremdeles et lite håp om at tr ikke kommer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det veldig mye for deg at du ikke har termin i desember, så ville jeg ikke begynnt på pergo før i midten/ slutten av mai. For oss har det ingenting og si når barnet blir født, det viktigste er og bli gravid:-))

For min del er det ikke så viktig, men mannen føler en del på at han helst ser at vi har termin i starte av året heller enn slutten. Jeg skulle gjerne vært gravid i går (:ler:), men jeg tror det blir greit å ha en pause der vi fokuserer på valp og hus før vi flytter fokus tilbake på baby. :-)

Men du vet aldri, kanskje det er pausemåneden som skal til for at det klaffer? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

For min del er det ikke så viktig, men mannen føler en del på at han helst ser at vi har termin i starte av året heller enn slutten. Jeg skulle gjerne vært gravid i går (:ler:), men jeg tror det blir greit å ha en pause der vi fokuserer på valp og hus før vi flytter fokus tilbake på baby. :-)

Men du vet aldri, kanskje det er pausemåneden som skal til for at det klaffer? :fnise:

Hat du tatt en kur med pergo? Håper for din del at du slipper unna hele pergo styret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hat du tatt en kur med pergo? Håper for din del at du slipper unna hele pergo styret

Nei, jeg har ikke det ennå. Først måtte jeg vente på prøveresultat, så hadde jeg falsk El og så skulle jeg på tur. :-P Men neste syklus satser jeg på å begynne. Jeg har heldigvis sjelden bivirkninger, så krysser fingrene for at jeg ikke merker like mye til de som du gjorde. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan jeg melde meg inn i tråden "prøverør 2014". Fått time til forundersøkelse! :bond::bond::bond:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg melde meg inn i tråden "prøverør 2014". Fått time til forundersøkelse! :bond::bond::bond:

Hvor lang tid går det fra henvisningstidspunkt og time til forundersøkelse? Og hva må egentlig til for å få forundersøkelse med under ett års prøving? Jeg vurderer å gå over til offentlug, fordi privat spesialist mener jeg kanskje må ha et inngrep som likevel vil forsinke prosessen veldig. Da blir vel privat like sent, bare mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk henvisning i januar (1.) og februar (2.), brev i februar (1.) og mars (2.) og begynner i april/mai hos den andre klinikken. Men hos den første måtte jeg vente mye lengre så det er litt avhengig av hvor du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Hei hei! Ny her jeg! Jeg hadde el den 14, 15 eller 16...usikker da el test var positiv den 13 og 14. Hva tror dere? Den var også positiv på morgenurin den 15 også faktisk. Men den var negativ igjen på ettermiddag, så tolket det slik at urinen var for konsentrert på morgenen, og at det faktisk ikke var gyldig test...!? Uansett skal jeg ha ikm i helgen da en gang, og er svært spent på å teste!! Hihi :)

Vi er btw førstegangs prøvere på første pp! Jeg er 27 og han 30! Håper dette ikke tar lang tid, men jeg er forberedt på at det kan ta tid altså......Håpehåpe! :)

Noen som kan hjelpe meg å finne ut dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg å finne ut dette? :)

Etter som jeg har forstått (Correct me if im wrong, noen?) Så kan det variere fra person til person fra du får positiv EL test, til egget faktisk slippes. Noen får positivt utslag når egget slippes, noen får før og noen kan få etter. Så hadde jeg vært deg vile jeg tatt i utgangspunkt siste positive dag. Men kanskje ikke regnet med den du fikk på morgenurin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Etter som jeg har forstått (Correct me if im wrong, noen?) Så kan det variere fra person til person fra du får positiv EL test, til egget faktisk slippes. Noen får positivt utslag når egget slippes, noen får før og noen kan få etter. Så hadde jeg vært deg vile jeg tatt i utgangspunkt siste positive dag. Men kanskje ikke regnet med den du fikk på morgenurin :)

Ok. Takk for svar :) Men da betyr det da isåfall at jeg skal ha mensen i morgen da, for den siste dagen testen var positiv (foruten morgenen etter) Var den 14 mars. Og er ikke lutefasen ganske korrekt 14 dager? Isåfall er jeg ganske sikker på at jeg ikke er gravid da jeg hadde negativ el test i dag..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Takk for svar :) Men da betyr det da isåfall at jeg skal ha mensen i morgen da, for den siste dagen testen var positiv (foruten morgenen etter) Var den 14 mars. Og er ikke lutefasen ganske korrekt 14 dager? Isåfall er jeg ganske sikker på at jeg ikke er gravid da jeg hadde negativ el test i dag..........

Sånn ca +/- så stemmer det ja :) Får du ikke mens i morgen så vent et par dager og se om det kommer senre (som sagt er jo ikke EL-tester 100 prosent korrekte med tanke på at det varierer fra person til person når egget slippes). Å hvis ikke kan du ta en g-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Sånn ca +/- så stemmer det ja :) Får du ikke mens i morgen så vent et par dager og se om det kommer senre (som sagt er jo ikke EL-tester 100 prosent korrekte med tanke på at det varierer fra person til person når egget slippes). Å hvis ikke kan du ta en g-test.

Jepp satser på at tr holder jeg laaaangt unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp satser på at tr holder jeg laaaangt unna ;)

krysser fingrene for deg! :) Her ble jeg ferdig med mens i dag så nå starter vi på pp2! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest auroravictoria

krysser fingrene for deg! :) Her ble jeg ferdig med mens i dag så nå starter vi på pp2! :)

Takk søte deg! Åå, spennende! Satser på spiren sitter denne gangen hos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid går det fra henvisningstidspunkt og time til forundersøkelse? Og hva må egentlig til for å få forundersøkelse med under ett års prøving? Jeg vurderer å gå over til offentlug, fordi privat spesialist mener jeg kanskje må ha et inngrep som likevel vil forsinke prosessen veldig. Da blir vel privat like sent, bare mye dyrere.

Vi har vært uten prevensjon i to år til sommeren.

Tror alle blir vurdert individuelt (f.eks så har ikke mannen min perfekte svømmere, og jeg har vært under utredning for andre underlivsting en stund).

Henvisningen ble sendt i januar, om jeg ikke husker feil. Og timen er i september. Så det tok en stund ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært uten prevensjon i to år til sommeren.

Tror alle blir vurdert individuelt (f.eks så har ikke mannen min perfekte svømmere, og jeg har vært under utredning for andre underlivsting en stund).

Henvisningen ble sendt i januar, om jeg ikke husker feil. Og timen er i september. Så det tok en stund ja!

Herlig, da kommer jeg vel knapt inn i køen før jeg blir for gammel til å få hjelp offentlig... 2 år er jo vesentlig lengre enn 8 pp, de krever jo ikke kvinneguiden-sertifisert prøving:-D Og med 9 mnd ventetid til forsamtale, ikke engang behandlingsoppstart, burde en nesten melde seg som ufrivillig barnløs før en stoppet p-pillen... Her er det minst 3 abnormaliteter hos meg, og det er uten eggledertester eller endometriosesjekk,.klinikken tar ikke hormonprøver heller. Så da er det elle melle å gjette på hva som er viktigste utfordring. Sparegrisen går tøffe tider i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...