Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"


tom1986

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Akkurat som en juridisk abort ikke vil være ett alternativ for alle menn. Hva er relevansen?

Ingen snakker om å true kvinner, men å også la mannen bestemme over egen kropp. Hvorvidt du er Jomfru Maria eller ikke kan jeg heller ikke se relevansen i.

Ingen norske barn kommer til å sulte som en følge av en slik lov. Vi har i dag ett veldig omfattende velferdssystem som sørger for dette:

www.tv2.no/a/3167053

Det er ingen straff at moren din ikke kan kreve penger fra faren din. Ikke noe mer enn det er en straff å bli født inn i en familie som ikke er rike, og da mister igjen ordet all mening. Vi betaler allerede i dag for umodne mødre, behovsprøvde ordninger finnes i dag og vil selvfølgelig også eksistere om menn blir gitt denne friheten.

Herre min gud. Ser du ikke forskjellen på abort og juridisk abort? Nei, mennesker som deg orker jeg ikkebdiskutere med. Dette blir bare for dumt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Herre min gud. Ser du ikke forskjellen på abort og juridisk abort? Nei, mennesker som deg orker jeg ikkebdiskutere med. Dette blir bare for dumt

 

Om det var alt du fikk ut av innlegget mitt tror jeg kanskje det er like greit om du finner på noe annet ja :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Observerer at de samme brukerne som synes kvinner er noen udyr som "nekter menn å få barn" (ref. 90% av kvinner får barn, men bare 75-80% av menn), også synes kvinner er noen udyr når de faktisk får barn... Joda, det er ulike problemstillinger osv, men like fullt en interessant observasjon. Minner meg om selvmotsigelsen i diskusjonen om "løse" kvinner - norske kvinner er udyr som "nekter" norske menn sex, men har de sex med utenlandske menn, er de jaggu udyr da også. Tror at uansett hva kvinner gjør, så er det en viss gruppe menn som vil hate dem. Så får vi vurdere hvorvidt det er verd å bruke tid på å diskutere med disse. Ingen navn nevnt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble skikkelig tullete med siteringen, men du skjønner at mitt er uthevet.

Hvorvidt argumentet at folk gjør ting de angrer på er godt eller ikke skal jeg ikke ta stilling til, men det er noe snurrig å se det bli brukt i diskusjon rundt abort for kvinner, mens det i dette tilfellet ikke ser ut til å være gyldig.

Jeg velger av prinsipp å aldri blande meg inn i diskusjoner rundt abort, så hvilke argument som brukes der kan jeg ikke si noe om. Poenget er at det å angre på at en hadde sex uten kondom kan ha ekstreme følger, for begge to, men en mann kan ikke basere seg på at damen tar abort, og da må han rett og slett ta ansvar sammen med damen.

Du påpeker ikke hva løsningen blir ved å foreslå en "liksomløsning" som du så sier at du ikke ønsker, all den tid ingen andre har tatt til orde for noe slikt. Ellers så stusser jeg på at du hevder jeg ikke gir noe svar på hvilken løsning jeg ser for meg når du siterer meg på følgende:

Men din løsning syns jeg ikke er god nok, da den enten fratar barnet rettigheter om å bli ivaretatt av begge foreldrene, eller at staten skal ta ansvaret mannen ikke vil ha. Det er på tide å lære unge mennesker konsekvenser av ubeskyttet sex, og de økonomiske forpliktelsene et barn kommer med. Da får heller menn sterilisere seg, ettersom det kan reverseres. Det er like dumt å forvente av en mann, som abort er å forvente av en kvinne.

Selvfølgelig skal vi respektere at kvinner ikke velger abort, akkurat som jeg mener vi bør respektere det når kvinner og menn ikke ønsker barn.

Hvis kvinner og menn ikke ønsker barn er løsningen såre enkel. Jeg antar du vet hva jeg skal si, og dermed lar jeg være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sex må man ta konsekvensene av det. Voldtekt er selvsagt ikke sex, så om mannen blir tvunget som du sier her så er jeg helt enig med deg i at han bør slippe å betale bidrag :)

Du svarte heller ikke på hvorfor du ønsker å straffe uskyldige barn. Hva mener du er rettferdig med det?

Ønsker ikke å straffe barn. Slutt å vri det over til det. Jeg ønsker at kvinner som bestemmer seg for å bære frem et barn som ikke er ønsket av begge foreldre skal måtte ta ansvar for det. Med ansvar er dette selfølgelig ment som at hun hadde måttet klare å forsørge seg selv, uten bidrag fra mann og med redusert bidrag fra staten. Det å være i stand til å forsørge seg selv burde være en selvfølge dersom du skal ha et barn! Det burde ikke være noe rart over det å skulle måtte klare seg økonomisk. Er man voksen nok til å skulle få et barn, ja så er man voksen nok til å forsørge det selv. Å inneha økonomisk frihet er en del av det å være voksen, det samme er det å inneha en jobb, klare å betale regninger og i det hele tatt være et selvstendig individ. Hvorfor så mange skal sy puter under et voksent og selvstendig og fritt individ det skjønner jeg ikke. Hvorfor ønsker du å straffe noen egentlig? Det er ikke i alle tilfeller at et barn er ønsket av begge foreldre. At en kvinne kan ta abort gir henne en fordel en mann ikke har. Selvsagt er ikke abort en optimal løsning, ei heller er det prevensjon, men å kunne gi begge parter et valg hadde derimot vært et skritt i riktig retning. Det finnes mange kvinner der ute som ikke har ærlige intensjoner når det kommer til sex og barn. Da burde enhver mann i dagens samfunn kunnet avskrevet et barn som ikke er ønsket. At det måttet strenge reguleringer, evalueringer og lignende til er en selvfølge. Ja, kvinner er de som må gå gravide, men samtidig så har en kvinne flere muligheter til å avbryte svangerskapet/kunne ta valg enn menn. Dermed burde menn også kunne ta et valg som påvirker egen fremtid.

I 2014 er det ikke uhell ute å går når noen såkalt blir "uplanlagt gravide". Da har man (les. ofte kvinner, men også par kan ha tatt den beslutningen) tatt et valg at dersom prevensjon svikter, så er det helt greit. Dagens prevensjoner er såpass sikre at ved korrekt bruk skal det utrolig mye til for å bli gravid. Dessuten, er man redd for å bli gravid kan man bruke kondom+piller, kondom+spiral, kondom+annet prevensjonsmiddel, sterilisere seg (både menn og kvinner kan gjøre dette). Dermed blir det å gi menn og kvinner råderett over eget fremtidig liv en positiv utvikling.

Ikke stakkarsliggjør kvinne med "hva med det stakkars barnet". Det stakkars barnet burde ha en mor med økonomi nok til dem begge to når hun bevisst bærer frem barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observerer at de samme brukerne som synes kvinner er noen udyr som "nekter menn å få barn" (ref. 90% av kvinner får barn, men bare 75-80% av menn), også synes kvinner er noen udyr når de faktisk får barn... Joda, det er ulike problemstillinger osv, men like fullt en interessant observasjon. Minner meg om selvmotsigelsen i diskusjonen om "løse" kvinner - norske kvinner er udyr som "nekter" norske menn sex, men har de sex med utenlandske menn, er de jaggu udyr da også. Tror at uansett hva kvinner gjør, så er det en viss gruppe menn som vil hate dem. Så får vi vurdere hvorvidt det er verd å bruke tid på å diskutere med disse. Ingen navn nevnt.

Det er ingen selvmotsigelse. Menn som ikke får barn betaler for andres barn over skatteseddelen. Menn som får barn mot sin vilje betaler fortsatt for andres barn over skatteseddele, pluss sitt biologiske barn direkte selv om moren har funnet seg ny mann som også i praksis forsørger barnet.

Anonymous poster hash: 344d9...863

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke han eller hun som har ubeskyttet sex. Det er begge to! Glemmer han kondom i et svakt øyeblikk, så var det dumt av de begge. Er forglemmelse en gyldig årsak i dine øyne da? Da syns jeg hvertfall argumentene for "juridisk abort" faller sammen. Det er begges ansvar, uansett hvordan en vrir og vender på det. Hva om graviditeten oppdages altfor sent? Ikke alle har like stabil syklus, og mange faktorer påvirker den. Skal en mann fraskrive seg ansvar selv når kvinnen ikke lengre har et valg om abort?

Er en forglemmelse en gyldig årsak for en kvinne å ta abort i dine øyne da?

For så vidt jeg vet så er det INGEN andre forutsettninger enn hvor langt ute i svangerskapet som setter begrensninger på om en kvinne kan ta abort. Så vi burde altså innføre en bevisbyrde, med kun noen gyldige årsaker for kvinner å ta abort i følge deg altså? For du er vel for likestilling?

Anonymous poster hash: a1a5f...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen for 10000000-de gang betyr ikke et tilbud om abort at det er et alternativ for mange kvinner. Visste du at 1 av 5 kvinner sliter psykisk etter en abort?

Å stakkars svake kvinner. Offer i alle sammenhenger og kan ikke stilles annsvarlig for noe som helst de gjør. Det er så synd på dere atte....

Jeg får sitere deg selv:

Bruk lommefitte eller noe slikt om du absolutt ikke kan bli far. For eneste prevensjonen som er 100% sikker er å holde seg unna hverandre.

Så lenge mannen og kvinnen har sex sammen, samtykker begge til at det kan bli barn ut av det.

Har man sex må man ta konsekvensene av det.

Jepp ville de ikke hatt barn så skulle de bare ha brukt lommepikk. Når hun hadde sex samtykket hun til å få unge, så ingen abort på deg miss. Så nei det blir nok ingen psykiske plager ved abort, for dere kan ikke ta abort. For barn samtykket dere til når dere hadde sex så det er ingen behov for å kunne ta abort....

Anonymous poster hash: a1a5f...609

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ønsker ikke å straffe barn. Slutt å vri det over til det. Jeg ønsker at kvinner som bestemmer seg for å bære frem et barn som ikke er ønsket av begge foreldre skal måtte ta ansvar for det. Med ansvar er dette selfølgelig ment som at hun hadde måttet klare å forsørge seg selv, uten bidrag fra mann og med redusert bidrag fra staten. Det å være i stand til å forsørge seg selv burde være en selvfølge dersom du skal ha et barn! Det burde ikke være noe rart over det å skulle måtte klare seg økonomisk. Er man voksen nok til å skulle få et barn, ja så er man voksen nok til å forsørge det selv. Å inneha økonomisk frihet er en del av det å være voksen, det samme er det å inneha en jobb, klare å betale regninger og i det hele tatt være et selvstendig individ. Hvorfor så mange skal sy puter under et voksent og selvstendig og fritt individ det skjønner jeg ikke. Hvorfor ønsker du å straffe noen egentlig? Det er ikke i alle tilfeller at et barn er ønsket av begge foreldre. At en kvinne kan ta abort gir henne en fordel en mann ikke har. Selvsagt er ikke abort en optimal løsning, ei heller er det prevensjon, men å kunne gi begge parter et valg hadde derimot vært et skritt i riktig retning. Det finnes mange kvinner der ute som ikke har ærlige intensjoner når det kommer til sex og barn. Da burde enhver mann i dagens samfunn kunnet avskrevet et barn som ikke er ønsket. At det måttet strenge reguleringer, evalueringer og lignende til er en selvfølge. Ja, kvinner er de som må gå gravide, men samtidig så har en kvinne flere muligheter til å avbryte svangerskapet/kunne ta valg enn menn. Dermed burde menn også kunne ta et valg som påvirker egen fremtid.

I 2014 er det ikke uhell ute å går når noen såkalt blir "uplanlagt gravide". Da har man (les. ofte kvinner, men også par kan ha tatt den beslutningen) tatt et valg at dersom prevensjon svikter, så er det helt greit. Dagens prevensjoner er såpass sikre at ved korrekt bruk skal det utrolig mye til for å bli gravid. Dessuten, er man redd for å bli gravid kan man bruke kondom+piller, kondom+spiral, kondom+annet prevensjonsmiddel, sterilisere seg (både menn og kvinner kan gjøre dette). Dermed blir det å gi menn og kvinner råderett over eget fremtidig liv en positiv utvikling.

Ikke stakkarsliggjør kvinne med "hva med det stakkars barnet". Det stakkars barnet burde ha en mor med økonomi nok til dem begge to når hun bevisst bærer frem barnet.

Så du ønsker altså å presse kvinner til å ta abort. Glad jeg ikke er så rotten i alle fall Endret av avocadoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

  

Om det var alt du fikk ut av innlegget mitt tror jeg kanskje det er like greit om du finner på noe annet ja :)

Ja, skjønner igrunn ikke at du diskuteree noe du ikke har peiling på.

Endret av avocadoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Å stakkars svake kvinner. Offer i alle sammenhenger og kan ikke stilles annsvarlig for noe som helst de gjør. Det er så synd på dere atte....

Jeg får sitere deg selv:

Jepp ville de ikke hatt barn så skulle de bare ha brukt lommepikk. Når hun hadde sex samtykket hun til å få unge, så ingen abort på deg miss. Så nei det blir nok ingen psykiske plager ved abort, for dere kan ikke ta abort. For barn samtykket dere til når dere hadde sex så det er ingen behov for å kunne ta abort....

Anonymous poster hash: a1a5f...609

Nei, jeg vil ikke ta abort uansett jeg :) Men var vel ikke den reaksjonen du ønsket deg. Heg synes forøvrig at kvinner skal velge abort selv og ikke bli presset til det noe mulighet for juridisk abort vil føre til. Men du driter vel i hva kvinnfolket føler så lenge du kan pule uten konsekvenser.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en forglemmelse en gyldig årsak for en kvinne å ta abort i dine øyne da?

For så vidt jeg vet så er det INGEN andre forutsettninger enn hvor langt ute i svangerskapet som setter begrensninger på om en kvinne kan ta abort. Så vi burde altså innføre en bevisbyrde, med kun noen gyldige årsaker for kvinner å ta abort i følge deg altså? For du er vel for likestilling?

Anonymous poster hash: a1a5f...609

Ikke tillegg meg meninger du ikke har belegg for. Det er ikke abort jeg diskiterer, og du kan lese min mening om abort i mine andre innlegg hvis det er så viktig for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tillegg meg meninger du ikke har belegg for. Det er ikke abort jeg diskiterer, og du kan lese min mening om abort i mine andre innlegg hvis det er så viktig for deg.

Svar på spørsmålet du.

Er en forglemmelse en gyldig årsak for en kvinne å ta abort?

Og burde abort uten "gyldig årsak" forbys?

Anonymous poster hash: a1a5f...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg vil ikke ta abort uansett jeg :) Men var vel ikke den reaksjonen du ønsket deg. Heg synes forøvrig at kvinner skal velge abort selv og ikke bli presset til det noe mulighet for juridisk abort vil føre til. Men du driter vel i hva kvinnfolket føler så lenge du kan pule uten konsekvenser.

Nei du er vel ikke imot likestilling vel? For når mann ikke skal kunne velge abort så skal heller ikke kvinner kunne det.

Anonymous poster hash: a1a5f...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på spørsmålet du.

Er en forglemmelse en gyldig årsak for en kvinne å ta abort?

Og burde abort uten "gyldig årsak" forbys?

Anonymous poster hash: a1a5f...609

Jeg svarer IKKE på det spørsmålet da en diskusjon rundt abort ikke er noe jeg vil delta i. Jeg har ingen verdens ting med hva andre kvinner velger å gjøre med sine kropper. Det har ikke du heller!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer IKKE på det spørsmålet da en diskusjon rundt abort ikke er noe jeg vil delta i. Jeg har ingen verdens ting med hva andre kvinner velger å gjøre med sine kropper. Det har ikke du heller!!

Men hva kvinner velger å gjøre med sine kropper det skal du blande deg opp i?

Anonymous poster hash: a1a5f...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva kvinner velger å gjøre med sine kropper det skal du blande deg opp i?

Anonymous poster hash: a1a5f...609

Menn mener jeg

Anonymous poster hash: a1a5f...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn mener jeg

Anonymous poster hash: a1a5f...609

Nei. Overhodet ikke. Hvor gjør jeg det? Jeg vil anbefale å stappe på en kondom hvis de ikke vil ha barn. Men jeg bestemmer ikke over noen andres kropp utenom min egen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Overhodet ikke. Hvor gjør jeg det? Jeg vil anbefale å stappe på en kondom hvis de ikke vil ha barn. Men jeg bestemmer ikke over noen andres kropp utenom min egen.

Jo når man tvinger noen til å betale en haug med penger over 20 år eller gå i fengsel så bestemmer man over andre sin kropp.

Anonymous poster hash: a1a5f...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare rett og rimelig at menn også skal ha mulighet for "abort".

Kvinner få ta abort eller fostre opp barnet selv, hvis de ikke har planlagt å bli gravid sammen med en partner.

En mann har da også rett til abort om han skulle bli gravid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...