Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"


tom1986

Anbefalte innlegg

  • Men kvinner har mer rettigheter både før og etter.
  • Det er også en grunn til at jeg ikke tok det med i regnestykket. 6% sjanse er uansett en ganske stor differanse fra 0,01%. Som sagt, om kvinner virkelig ikke ønsker barn ved eventuelt ONS, så er det bedre at de tar vare på seg selv enn at de stoler på at mannen har med seg en kondom. Særlig når de kan utgjøre en så enorm forskjell i risikoen for å få barn. Ta med angrepille og abort i tillegg og vi er mer eller mindre nede på 0% angående risikoen kvinner har ved sex mot men som like gjerne kan avstå fra sex totalt for å nå samme sikkerhet.
  • Ved å gjøre det mer kostbart å få uønskede barn som en alenemor, så vil jeg jo tippe at flere vil passe på at kondomen blir brukt.
  • Så lenge mannen og kvinnen er ærlige så har man jo egentlig ikke et problem. Om kvinnen sier at hun tar sjansen på sex, og at hun beholder barnet hvis det er et utfall så kan jo ikke mannen skylde på at han ble "lurt" lengre når hun så slutter på prevensjonen innenfor det de ble enige om.
  • Det blir noe annet hvis hun sier hun går på p-piller mens de i realiteten faller i do.
Har du noen gang opplevd at du skulle blitt far og kjent at du allerede elsket barnet i magen høyere enn noe? Den rare følelsen av å elske noen du ikke engang har hilst på høyere enn det du trodde var mulig? Om ikke har du ikke noe rett til å slrive om abort som om at det er en prevensjonsmetode. Jeg personlig er for at kvinner skal få ta abort, men jeg vet ogaå hvordan det er å elske den lille i magen over alt, og da er ikke abort et alternativ. Jeg vet også smerten ved å miste et barn så jeg føler jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier at abort ikke er et alternativ for mange og at en del sliter i ettertid av en abort. Ja, det er bare en celleklump vitenskapelig sett, men det er ikke slik det blir sett på av en kommende mor eller far

Anonymous poster hash: 2d94b...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er IKKE bra å ta angrepille etter hver gang man har sex. Dette gir en ikke så liten risiko for blodpropp. Det er KUN for nødstiøfelle. Jeg ble gravid på pilla, så vet selv at det er fullt mulig. Man har dessuten ikke syklus når man går på pilla. Jeg har ikke engang en syklus når jeg ikke går på pilla fordi jeg har endometriose noe som ødelegger alt og gjør at jeg kan av og til få mensen med 1 ukers opphold og av og til med 1 mnds opphold og av og til har jeg eggløsning og mensen på samme tid. Kvinnekroppen er ikke så enkel som du skal ha det til.

Prevensjon er begges ansvar. Konsekvensene er begges ansvar. Sånn er det bare. Bruk lommefitte eller noe slikt om du absolutt ikke kan bli far. For eneste prevensjonen som er 100% sikker er å holde seg unna hverandre. :)

Nei, men heller angrepille enn barn etter ONS på fylla. Altså hvis du går på p-piller som jo er usikker og du fikk spruten inni deg med en helt random fyr på en "bender", så ville jeg jo anta at risikoen på en måte veier opp for hverandre? Eller? Jeg hører ikke om folk som dør grunnet angrepille?

De fleste jeg har vært borti har man omtrent kunnet tatt toget etter ettersom de var ganske regelmessige. Kanskje 1 dag fra eller til, så kvinnekroppen er isåfall alt fra totalt uforutsigbar til ganske forutsigbar for enkelte. Og er du ganske uforutsigbar så tar du vell også hensyn til at du nettopp er det, eller?

Funker det f.eks ikke for deg å bruke eggløsningstest?

Ja, jeg er enig at det er begges ansvar. Jeg sier bare at kvinnen har mye mer kontroll på nettopp dette hvis målet er å ikke få barn, noe jo alle menn og gutter også er klar over. Så da er det jo logisk at menn stoler på jentene på akkurat dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang opplevd at du skulle blitt far og kjent at du allerede elsket barnet i magen høyere enn noe? Den rare følelsen av å elske noen du ikke engang har hilst på høyere enn det du trodde var mulig? Om ikke har du ikke noe rett til å slrive om abort som om at det er en prevensjonsmetode. Jeg personlig er for at kvinner skal få ta abort, men jeg vet ogaå hvordan det er å elske den lille i magen over alt, og da er ikke abort et alternativ. Jeg vet også smerten ved å miste et barn så jeg føler jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier at abort ikke er et alternativ for mange og at en del sliter i ettertid av en abort. Ja, det er bare en celleklump vitenskapelig sett, men det er ikke slik det blir sett på av en kommende mor eller far

Anonymous poster hash: 2d94b...7c9

Jeg har aldri sagt at abort er en egnet prevensjonsmetode. Jeg sier at jenter har muligheten, og sammen med det andre så kan hun hvis hun vil ha sex uten store konsekvenser. Mens menn sitter igjen med skjegget i kassa og må holde seg unna om han skal klare å oppnå de samme talllene. 0,01% og 6% er 600 ganger mer sjanse for at mannen sørger for at jenta blir gravid om han er den som står for den eneste prevensjonen. Altså argumentet rundt "hvis du ikke vil stå for det du gjør, så bruk kondom" fungerer ikke, da det eneste som fungerer er å avstå fra sex for menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Nei, men heller angrepille enn barn etter ONS på fylla. Altså hvis du går på p-piller som jo er usikker og du fikk spruten inni deg med en helt random fyr på en "bender", så ville jeg jo anta at risikoen på en måte veier opp for hverandre? Eller? Jeg hører ikke om folk som dør grunnet angrepille?

De fleste jeg har vært borti har man omtrent kunnet tatt toget etter ettersom de var ganske regelmessige. Kanskje 1 dag fra eller til, så kvinnekroppen er isåfall alt fra totalt uforutsigbar til ganske forutsigbar for enkelte. Og er du ganske uforutsigbar så tar du vell også hensyn til at du nettopp er det, eller?

Funker det f.eks ikke for deg å bruke eggløsningstest?

Ja, jeg er enig at det er begges ansvar. Jeg sier bare at kvinnen har mye mer kontroll på nettopp dette hvis målet er å ikke få barn, noe jo alle menn og gutter også er klar over. Så da er det jo logisk at menn stoler på jentene på akkurat dette.

Joda, man kan faktisk dø av angrepillen. Det kan man også av p-piller for den saks skyld.

Jeg går på pillen året rundt pga endometriose, men helt ærlig tror jeg ikke jeg hadde gått på dem om det ikke hadde bært for at jeg er helt avhengig av dem medisinsk sett. Jeg hadde vært veldig syk uten dem, så det at jeg ikke blir våt f.eks er noe jeg bare må ofre. Derfor forstår jeg godt at friske kvinner ikke går på pilla om de har en menstruasjon som går an å overleve.

Og ikke forstår jeg at menn og kvinner som ikke ønsker å bli foreldre har ONS heller. Hvorfor ha sex med noen man ikke kjenner? Det er i grunn bedre å bli foreldre med noen man kjenner mener jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan faktisk dø av angrepillen. Det kan man også av p-piller for den saks skyld.

Jeg går på pillen året rundt pga endometriose, men helt ærlig tror jeg ikke jeg hadde gått på dem om det ikke hadde bært for at jeg er helt avhengig av dem medisinsk sett. Jeg hadde vært veldig syk uten dem, så det at jeg ikke blir våt f.eks er noe jeg bare må ofre. Derfor forstår jeg godt at friske kvinner ikke går på pilla om de har en menstruasjon som går an å overleve.

Og ikke forstår jeg at menn og kvinner som ikke ønsker å bli foreldre har ONS heller. Hvorfor ha sex med noen man ikke kjenner? Det er i grunn bedre å bli foreldre med noen man kjenner mener jeg.

Hvor ofte forekommer det faktisk at noen dør av angrepillen og p-pillen? Og isåfall, hvorfor er det så populært å bruke det?

Jeg føler jo litt som at det går ann å dø av å drikke for mye vann også. Alle vet jo at det er mulig, men jeg hører aldri om tilfeller der det faktisk har skjedd.

ONS er jeg ferdig med for mange år siden, så jeg er enig. Sjansen for å få en god omgang er heller liten når man omtrent ikke har vekslet et ord med hverandre. Jeg passer uansett godt på meg selv og bruker kondom om jeg skulle være i tvil. Samt er uansett ikke redd for å få barn, så det skremmer meg uansett ikke mye ettersom de jeg har sex med uansett har vært flotte jenter. Men jeg klarer også å sette meg inn i frustrasjonen det må være å møte på ei av de jentene som faktisk er så egoist at hun kun tenker på seg selv også. Mye pga en kamerat som jeg jo har fortalt om som har vært utsatt for noe slikt. Han gav opp i å kunne delta i datterns liv pga morra rett og slett var narsissistisk om ikke annet, noe man nok må være når man først planlegger og gjøre noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med at mor mister finansiell støtte: Dette burde hun tenkt på FØR hun tok valget om å beholde eller ikke. For min del burde svindel i slike saker straffes med at mor ikke fikk finansiell støtte av staten. At mor (og da også barn) fikk dårligere levekår burde kvinnen selv ha tenkt på. Selvsagt skulle det vært mulig å få sosialhjelp på lik linje med enhver annen borger, men goder som barnebidrag, barnehage ol skulle blitt fjernet. Hardt og brutalt? Ja, men da hadde kanskje de kvinnene som gjør slike ting lært noe og kvinner som hadde tenkt tanken hadde kanskje ikke utøvd slik svindel.

Stakkars barn, det er jo ikke barnet sin skyld?

Anonymous poster hash: 87cab...66b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg anbefale alle menn å bruke KONDOM om de er redde for å gjøre noen gravid, eller er redd for å bli lurt til å bli gravid. Om man ikke gidder, så har man seg selv å takke!

Jeg har møtt så mange menn som driter i kondom selv om jeg sier at jeg ikke bruker noen form for p-piller eller annen prevansjonsmiddel ... Og de maser og sier de kan hoppe av i svingen eller kjøpe angrepille ...

HALLO! HVA MED Å TA LITT ANSVAR?

Jeg er flink til å stå på mitt, så ingen sex uten kondom, men mange gir jo etter for mannens mas ..



Anonymous poster hash: 87cab...66b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med de tilfellene det prevansjonen svikter, enten det er fordi de er i den lille gruppen prevensjon inne virker på, eller f.eks pga brukerfeil med kondom?

Anonymous poster hash: fd919...d89

Jeg liker ikke kondombruk som prevensjon, nettopp pga det er så mye feilbruk. Hormonprevansjon svikter ikke når det brukes riktig. Det er alltid sikkert når man tar de regelmessig og ikke har hatt oppkast/diare rett etter inntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan faktisk dø av angrepillen. Det kan man også av p-piller for den saks skyld.

Jeg går på pillen året rundt pga endometriose, men helt ærlig tror jeg ikke jeg hadde gått på dem om det ikke hadde bært for at jeg er helt avhengig av dem medisinsk sett. Jeg hadde vært veldig syk uten dem, så det at jeg ikke blir våt f.eks er noe jeg bare må ofre. Derfor forstår jeg godt at friske kvinner ikke går på pilla om de har en menstruasjon som går an å overleve.

Og ikke forstår jeg at menn og kvinner som ikke ønsker å bli foreldre har ONS heller. Hvorfor ha sex med noen man ikke kjenner? Det er i grunn bedre å bli foreldre med noen man kjenner mener jeg.

Fordi det er fantastisk deilig. Du burde prøve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn, det er jo ikke barnet sin skyld?

Anonymous poster hash: 87cab...66b

Barnet har en mor som valgte å beholde, dermed burde mor kunne klare å forsørge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Barnet har en mor som valgte å beholde, dermed burde mor kunne klare å forsørge.

En kvinne kan faktisk ikke bli gravid på egenhånd. Det må nok en mann til, og mannen er halvparten av barnet. Derfor er det naturlig at mannen også enten har barnet 50% eller hjelper kvinnen med å forsørge barnet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Jeg liker ikke kondombruk som prevensjon, nettopp pga det er så mye feilbruk. Hormonprevansjon svikter ikke når det brukes riktig. Det er alltid sikkert når man tar de regelmessig og ikke har hatt oppkast/diare rett etter inntak.

Sier noen som ikke har blitt gravid på pilla selv skjønner jeg. Dumt å stole så mye på hormonprevensjon som det du gjør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hvor ofte forekommer det faktisk at noen dør av angrepillen og p-pillen? Og isåfall, hvorfor er det så populært å bruke det?

Jeg føler jo litt som at det går ann å dø av å drikke for mye vann også. Alle vet jo at det er mulig, men jeg hører aldri om tilfeller der det faktisk har skjedd.

ONS er jeg ferdig med for mange år siden, så jeg er enig. Sjansen for å få en god omgang er heller liten når man omtrent ikke har vekslet et ord med hverandre. Jeg passer uansett godt på meg selv og bruker kondom om jeg skulle være i tvil. Samt er uansett ikke redd for å få barn, så det skremmer meg uansett ikke mye ettersom de jeg har sex med uansett har vært flotte jenter. Men jeg klarer også å sette meg inn i frustrasjonen det må være å møte på ei av de jentene som faktisk er så egoist at hun kun tenker på seg selv også. Mye pga en kamerat som jeg jo har fortalt om som har vært utsatt for noe slikt. Han gav opp i å kunne delta i datterns liv pga morra rett og slett var narsissistisk om ikke annet, noe man nok må være når man først planlegger og gjøre noe slikt.

Hvor stor er sannsynligheten for å få blodpropp av å drikke vann?

Sannsynligheten for blodpropp ved p-pillebruk er der og derfor skal man ikke ta pillen spesielt om man har migrene. Sjansen for blodpropp ved angrepille er mye større fordi hormonnivået er mye høyere.

Jeg skal nå begynne på en hormonkur som jeg skal ta i 1 år som gjør at jeg blir som en kvinne etter overgangsalderen. Og det er ikke akkurat så utrolig lett å få denne medisinen på grunn av dette med at sannsynligheten for blodpropp øker betydelig. Jeg har vært gjennom operasjon og så mange gyneklologundersøkelser de siste åra at jeg ikke har telling lengre.

Så det viser at det er ikke bare og bare med hormoner.

Ja, jeg forstår dette med at det er trist for mannfolka med kvinner som faktisk prøver å bli gravide, men det er svært få som gjør dette sammenlignet med alle det var et uhell for og hvorfor ønsker du å straffe barna? Er det barnet sin feil at moren prøvde å bli gravid med en ons? Og mener du at det er barnet sin feil at pilla ikke virket som den skulle? For det er faktisk barnet det går ut over om far er så umoden at han stikker fra noe han har skapt og så kan få en juridisk abort. Det ender uansett med at alle må betale for disse barna med umodne fedre gjennom skatt.

Jeg voksre selv opp med at vi mottok 60% barnebidrag fra far (siden vi var der annenhver helg) og jeg må si at det er noe vi ikke hadde klart oss uten.

Har du vokst opp med barnebidrag sånn at du vet hvor viktig det er?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne kan faktisk ikke bli gravid på egenhånd. Det må nok en mann til, og mannen er halvparten av barnet. Derfor er det naturlig at mannen også enten har barnet 50% eller hjelper kvinnen med å forsørge barnet.

Kvinnen er den som velger om barnet skal fødes eller ikke. Mannen burde dermed kunne velge vekk å forsørge barnet/ha noe med barnet å gjøre. Det er ikke rettferdig at kvinner bare kan ploppe ut en unge uten at mannen har NOE han skal ha sagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruk kondom hvis du ikke vil betale for et barn eller slutt å ha sex med kvinner du ikke kan stole på.

Det er ikke samfunnet sitt ansvar å betale for andre folks barn. Det gjør vi nok av fra før, trenger ikke mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med alle mennene som sier de er klar for barn, men angrer seg når barnet er født? Nok av de. Da er det jo kvinnen som blir lurt.
Dere antar jo at det kun finnes kvinner som lurer menn, aldri den andre veien, men det er tydeligvis ikke så farlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med alle mennene som sier de er klar for barn, men angrer seg når barnet er født? Nok av de. Da er det jo kvinnen som blir lurt.

Dere antar jo at det kun finnes kvinner som lurer menn, aldri den andre veien, men det er tydeligvis ikke så farlig.

Er litt forskjell på abort og ønske barnet bort når det faktisk er født.

Anonymous poster hash: e9203...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt forskjell på abort og ønske barnet bort når det faktisk er født.

Anonymous poster hash: e9203...8bb

Hva mener du med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...