Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"


tom1986

Anbefalte innlegg

Har man frivillig hatt sex med noen, er man voksen nok til å ta ansvar for barnet. I det minste juridisk, som er et langt mindre ansvar enn sosialt. Det er et overgrep mot barnet både fra far og mor hvis de skal kunne avskrive seg ansvaret fordi de var idioiter nok til å ha sex uten å tenkte konsekvener.

Det er nesten litt forbløffende hvor mange som ikke vet at sex kan ende opp i graviditet. Nesten så folk virker sjokkert over at i det hele tatt kunne skje. Wow liksom.

Anonymous poster hash: f9625...40c

Bra sagt.

Anonymous poster hash: bc5c9...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat dette er tåpelig moralisering rundt en håpløs tenkning sentrert på forestillinger om individuelt ansvar. Et samfunn kan ikke fungere på den måten.

Grunnen til at vi gir støtte til barnefamilier og enslige mødre, og subsidierer barnehager, er at vi trenger barn for at samfunnet skal gå rundt. Og alle tiltak som reduserer barnefødsler, er ren gift for et samfunn som vårt. Vi sliter allerede. Å innføre knallharde sanksjoner mot enslige mødre som ikke oppfører seg i tråd med hva du oppfatter som "rettferdig" i en veldig snever forstand, ville ha ganske katastrofale konsekvenser. Og dessuten så vil de, mer enn noe annet, ramme barna til disse mødrene.

Alenemødre som koster staten masse penger er ikke positivt for samfunnet. Derimot om man er to for å få dette barnet er det mer gunstig. Dersom dersom damer som bevisst går inn for å bli alenemødre mot mannens vilje, burde hun selvsagt ta denne kostnaden selv.

Selvsagt en biting i sammenhengen, men løgndetektorer fungerer ikke i det hele tatt.

Derfor jeg skrev at den skulle være en del av den siste prosessen, igjen: les det jeg faktisk skrev i stedet for å konsentrere deg om biter av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er to om å få barn ... en mann som er redd for å gjøre en kvinne gravid bør bruke kondom. Om en mann ikke tar ansvar for kondombruk og peiser på med en kvinner han ikke vet går på prevansjon eller ikke også blir kvinnen gravid fordi hun ikke gikk på prevansjon, vel ... da har mannen seg selv å skylde!

Det er iallfall ikke kvinnens skyld at han ikke tok på kondomet!

Dersom man følger denne logikken, så skal man også være to om en eventuell abort. Mannen bør da kunne nekte kvinnen å ta abort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener menn, uavhengig av situasjon, selv skal avgjøre om de vil vedkjenne seg barnet, og dermed farskapet?

I så fall er du en mye større person enn jeg er, for jeg er ikke interessert i å forsørge tusenvis av barn som ikke er mine egne.

Anonymous poster hash: 0b444...b0f

Nemlig.

Anonymous poster hash: bc5c9...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man følger denne logikken, så skal man også være to om en eventuell abort. Mannen bør da kunne nekte kvinnen å ta abort.

I over elleve år har jeg forklart kvinnene her at dersom de puler en mann så må de ta på seg risikoen for å bli gravid og for å ha pult en mann som ønsker barn.

Men likefullt ivrer kvinnene for deres rettigheter til å håne og sjikanere menns rettigheter! Det er DU som må ta ansvaret for MIN forgodtbefinnende sier de.

Rart man ser på kvinner som usle og veldig lite opptatt av menns rettigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I over elleve år har jeg forklart kvinnene her at dersom de puler en mann så må de ta på seg risikoen for å bli gravid og for å ha pult en mann som ønsker barn.

Men likefullt ivrer kvinnene for deres rettigheter til å håne og sjikanere menns rettigheter! Det er DU som må ta ansvaret for MIN forgodtbefinnende sier de.

Rart man ser på kvinner som usle og veldig lite opptatt av menns rettigheter?

Jo, men du har også forklart alt og alle på KG, på alle tråder, i hytt og vær, at når man begår en forbrytelse så skal man ikke stilles til ansvar (uten sammenlikning med dene trådens tema for øvrig) så kanskje folk har vanskelig for å ta deg alvorlig?

Jeg har i hvert fall!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men du har også forklart alt og alle på KG, på alle tråder, i hytt og vær, at når man begår en forbrytelse så skal man ikke stilles til ansvar (uten sammenlikning med dene trådens tema for øvrig) så kanskje folk har vanskelig for å ta deg alvorlig?

Jeg har i hvert fall!

Er det noen som driver å forfølger så er det du! =) hehe, men jeg bryr meg ikke jeg.

Og hva var din mening angående 40% av danske menn ønsker å kunne ta en juridisk abort?

Likestillingsorientert som jeg er og vennligsinnet og harmonisk så ønsker jeg like rettigheter for begge kjønn.

Skal man ligge med noen så kan man regne med at det kan medføre befruktelse og svangerskap og dette her er kunnskap både for kvinner og for menn. Derfor må alle være varsomme og bare ligge med folk du vet hvilken hensikter dem har.

Det var dagens lærdomsord fra meg.

Endret av waco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemødre som koster staten masse penger er ikke positivt for samfunnet. Derimot om man er to for å få dette barnet er det mer gunstig. Dersom dersom damer som bevisst går inn for å bli alenemødre mot mannens vilje, burde hun selvsagt ta denne kostnaden selv.

Derfor jeg skrev at den skulle være en del av den siste prosessen, igjen: les det jeg faktisk skrev i stedet for å konsentrere deg om biter av det.

Det som er aller mest gunstig er at det blir født barn til neste generasjon. Jeg driter i hvor de kommer fra, om det er kjernefamilier, alenemødre, eller kunstig befrukta traktorlesber som oppdrar dem. Så lenge foreldrene er kapable til å gjøre folk av ungene sine, så er de en fordel uansett. Du kan ikke sette en prislapp på fremtida.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er aller mest gunstig er at det blir født barn til neste generasjon. Jeg driter i hvor de kommer fra, om det er kjernefamilier, alenemødre, eller kunstig befrukta traktorlesber som oppdrar dem. Så lenge foreldrene er kapable til å gjøre folk av ungene sine, så er de en fordel uansett. Du kan ikke sette en prislapp på fremtida.

Det at menn blir lurt til å måtte betale for unger de ikke ønsker er ikke et samfunn jeg setter høyt. Kvinner har det for lett når det kommer til barn , og det finnes ikke likestilling på dette området. Dersom en kvinne vil ha barn, men ikke mannen, ja da får hun ta konsekvensene av dette valget ved å måtte stå for det økonomiske selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at menn blir lurt til å måtte betale for unger de ikke ønsker er ikke et samfunn jeg setter høyt. Kvinner har det for lett når det kommer til barn , og det finnes ikke likestilling på dette området. Dersom en kvinne vil ha barn, men ikke mannen, ja da får hun ta konsekvensene av dette valget ved å måtte stå for det økonomiske selv.

Virkelig? Du vil tvinge dine medsøstre til å velge mellom abort og å leve med en drittsekk i sitt liv? Evt få et barn under økonomiske forhold som ikke tillater at det vokser opp med et minstemål av trygghet. Du er stadig opptatt av personlig senver rettferdighet, og mindre av barnet.

Endret av Mann 42
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Du vil tvinge dine medsøstre til å velge mellom abort og å leve med en drittsekk i sitt liv? Evt få et barn under økonomiske forhold som ikke tillater at det vokser opp med et minstemål av trygghet. Du er stadig opptatt av personlig senver rettferdighet, og mindre av barnet.

Nei, dersom de kvinnene det gjelder beholder barnet så gjør de det på egen kappe. Med andre ord hadde de fint kunnet fått barnet, men da uten far og uten økonomisk støtte, med unntak av sosialhjelp som alle kan få. Da hadde de levd med konsekvensen av eget valg. Det blir rettferdig da alle må leve med konsekvensen av sitt valg, enten det er med barnet eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kvinnen har rett til å ta en faktisk abort, så bør mannen også ha rett til å ta juridisk abort. Her må det settes en eller annen frist, slik at mannen må være informert om svangerskapet innen X antall uker/måneder, og så får han X antall uker til å bestemme om han vil ta juridisk abort. Ca like lenge som en kvinne gjennomsnittlig har til å ta det valget, f.eks.

Anonymous poster hash: bdb24...29b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så lenge kvinnen har rett til å ta en faktisk abort, så bør mannen også ha rett til å ta juridisk abort. Her må det settes en eller annen frist, slik at mannen må være informert om svangerskapet innen X antall uker/måneder, og så får han X antall uker til å bestemme om han vil ta juridisk abort. Ca like lenge som en kvinne gjennomsnittlig har til å ta det valget, f.eks.

Anonymous poster hash: bdb24...29b

den er jeg enig i, men det må være bindende. Han kan ikke komme noen år etterpå og ombestemme seg og kreve samvær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dersom de kvinnene det gjelder beholder barnet så gjør de det på egen kappe. Med andre ord hadde de fint kunnet fått barnet, men da uten far og uten økonomisk støtte, med unntak av sosialhjelp som alle kan få. Da hadde de levd med konsekvensen av eget valg. Det blir rettferdig da alle må leve med konsekvensen av sitt valg, enten det er med barnet eller ikke.

Det du sier høres bra ut, men det er bare 1 ting som har blitt utelatt. Nemlig barnet. Så lenge mor og far kan overleve at barnet kommer til verden, er det barnets beste som kommer før alt annet. Våre lover bør beskytte den uskyldige parten, og den uskyldige parten er i alle tilfeller barnet, og ikke mor eller far.

Spørsmålet om mor kan ta abort, handler mer om man definerer ungen i magen som et eget liv eller som kroppen til mor. Men den dagen vi kan få barn utenfor kvinnens kropp, kan både mor og fars rettigheter slenge seg i en vegg. Da handler alt om ungen, og det som er best for ungen. Slik bør det også være nå, så langt det er mulig. At mann må punge ut med penger er det misnte man kan gjøre for å ha deltatt i en handling man vet kan føre til graviditet. Såpass ansvar kan man ta i livet.

Anonymous poster hash: f9625...40c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier høres bra ut, men det er bare 1 ting som har blitt utelatt. Nemlig barnet. Så lenge mor og far kan overleve at barnet kommer til verden, er det barnets beste som kommer før alt annet. Våre lover bør beskytte den uskyldige parten, og den uskyldige parten er i alle tilfeller barnet, og ikke mor eller far.

Spørsmålet om mor kan ta abort, handler mer om man definerer ungen i magen som et eget liv eller som kroppen til mor. Men den dagen vi kan få barn utenfor kvinnens kropp, kan både mor og fars rettigheter slenge seg i en vegg. Da handler alt om ungen, og det som er best for ungen. Slik bør det også være nå, så langt det er mulig. At mann må punge ut med penger er det misnte man kan gjøre for å ha deltatt i en handling man vet kan føre til graviditet. Såpass ansvar kan man ta i livet.

Anonymous poster hash: f9625...40c

Og vil ikke mannen gjøre det, så må samfunnet sørge for ungens behov, etter den samme overordna prioriteringen. Syns jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er aller mest gunstig er at det blir født barn til neste generasjon. Jeg driter i hvor de kommer fra, om det er kjernefamilier, alenemødre, eller kunstig befrukta traktorlesber som oppdrar dem. Så lenge foreldrene er kapable til å gjøre folk av ungene sine, så er de en fordel uansett. Du kan ikke sette en prislapp på fremtida.

For all del. Samtidig mener jeg det er på sin plass å vurdere åssen kidsa har det, ikke bare ha fokus på beveggrunnene til de som vil ha kidsa.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For all del. Samtidig mener jeg det er på sin plass å vurdere åssen kidsa har det, ikke bare ha fokus på beveggrunnene til de som vil ha kidsa.

Selvsagt. Jeg dekket det under punktet "kapable til å gjøre folk av ungene sine". Jeg kunne selvsagt skrevet "i stand til å ivareta barnets behov, materielt, åndelig og sosialt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare rett og rimelig at menn også skal ha mulighet for "abort".

Kvinner få ta abort eller fostre opp barnet selv, hvis de ikke har planlagt å bli gravid sammen med en partner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er to om å få barn ... en mann som er redd for å gjøre en kvinne gravid bør bruke kondom. Om en mann ikke tar ansvar for kondombruk og peiser på med en kvinner han ikke vet går på prevansjon eller ikke også blir kvinnen gravid fordi hun ikke gikk på prevansjon, vel ... da har mannen seg selv å skylde!

Det er iallfall ikke kvinnens skyld at han ikke tok på kondomet!

Da skulle damen ha stoppet mannen og forklart at hun ikke gikk på prevansjon. ;)

Skjønner fortsatt ikke hvordan noen damer er dumme nok til å bli gravid bare pga. slurving med slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Og vil ikke mannen gjøre det, så må samfunnet sørge for ungens behov, etter den samme overordna prioriteringen. Syns jeg, da.

Enig.

Og med det dytter jeg opp denne tråden med tanke på en annen tråd som ble startet nå nettopp.

Anonymous poster hash: bc5c9...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...