Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å diskutere homofili?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barh, ok ok. Men jeg ser ikke at deres side kommer med veldig mye dokumentasjon. Jeg prøvde hvertfall :)

red: jeg gadd å lese litt.

"Hva det første angår, er årsakene til homoseksualitet svært omdiskutert, og det eksisterer på ingen måte noen konsensus om dette"

Og da setter vel det punktum for dette?

Endret av Corvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som kommer med argumentasjonen om at homofili finnes i dyreverdenen.. Finnes det lesbiske? Hvordan har de sex? Tror dere to jente-sauer ligger og slikker hverandre? Dont`t think so.

I dyreverdenen er sex instinktivt, og det vil derfor alltid handle om penetrering. Formålet med sexen vil alltid da være å befrukte. Da tror jeg nemlig at denne homosexen i dyreverden som det vises til, heller er et feilskjær og et uhell. Rett og slett at det finnes dyr som ikke merker kjønnsforskjellen.

Jeg mener at man må ha et visst intelligensnivå for å kunne være homofil, og for å vike fra naturen.



Anonymous poster hash: da8fa...66e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kommer med argumentasjonen om at homofili finnes i dyreverdenen.. Finnes det lesbiske? Hvordan har de sex? Tror dere to jente-sauer ligger og slikker hverandre? Dont`t think so.

Ja, det finnes ulike hunndyr som utviser homofil atferd. Wikipedia har en ganske ålreit oversikt:

With the Japanese macaque, also known as the "snow monkey", same-sex relations are frequent, though rates vary between troops. Females will form "consortships" characterized by affectionate social and sexual activities. In some troops up to one quarter of the females form such bonds, which vary in duration from a few days to a few weeks. Often, strong and lasting friendships result from such pairings.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals#Japanese_macaque

Bonobos, which have a matriarchal society, unusual among apes, are a fully bisexual species—both males and females engage in heterosexual and homosexual behavior, being noted for female-female homosexuality in particular. Roughly 60% of all bonobo sexual activity occurs between two or more females.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals#Bonobo_and_other_apes

Dolphins of several species engage in homosexual acts, though it is best studied in the bottlenose dolphins. Sexual encounters between females take the shape of "beak-genital propulsion", where one female inserts her beak in the genital opening of the other while swimming gently forward.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals#Bottlenose_dolphins

Studies have shown that 10 to 15 percent of female western gulls in some populations in the wild exhibit homosexual behavior.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals#Gulls

Both male and female pigeons sometimes exhibit homosexual behavior. In addition to sexual behavior, same-sex pigeon pairs will build nests, and hens will lay (infertile) eggs and attempt to incubate them.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals#Pigeons

Endret av Thought-Fox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det mest naturlige som finnes, er å ha evnen til å elske et menneske fullt og helt, uavhengig av kjønn.

:)

Endret av Magnifique
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir alltid i diskusjoner om homofili diskutert om homofili er medfødt, om man blir påvirket til å bli homofil eller om det er noe man velger å bli (en motegreie). Er det ikke da like naturlig å diskutere hva som gjør en heterofil? Finnes det et heterogen? Er det noe man velger å bli? Blir man født slik?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir alltid i diskusjoner om homofili diskutert om homofili er medfødt, om man blir påvirket til å bli homofil eller om det er noe man velger å bli (en motegreie). Er det ikke da like naturlig å diskutere hva som gjør en heterofil? Finnes det et heterogen? Er det noe man velger å bli? Blir man født slik?

Man blir nok i hovedsak heterofil fordi man er født sånn ;) Men i samfunnet og kulturer vår er jo det meste "lagt opp til" at man skal være hetero.

Det finnes også en stigmatisering av homofie, og media har stadig oppslag om mobbing, fordommer og trakassering av homofili, bla i enkelte sportsgrener, i religiøse fellseskap og i samfunnet ellers.

Tenker at dette kan være noe av grunnen til at flere homofile først lever som hetero, for så å komme ut av skapet som voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg leset ikke hele, bare til jeg fant et sitat som passet meg (klassisk KG), men det gir meg i alle fall en person der ute som tenker litt som meg.

Men tror du virkelig at det KUN er gener som styrer vår seksuelle utfoldelse som voksne?

Jeg tror ikke gener styrer særlig mye av vår utfoldelse direkte, men jeg tror at de kan ha en stor virkning på driftene. Det er ikke noen umulighet for en homofil å ha heteroseksuell sex, eller motsatt. Homoseksualitet er f.eks veldig vanlig i fengsler, også blant heteroseksuelle menn. Så seksuell praksis er nok ganske plastisk. Og det er ikke noen umulighet for en homofil å leve som om han var heterofil, på alle måter. Det er nok det som ligger bak en del av pratet om seksuell reorientering. Men det er jo gammalt nytt, forsåvidt. Imidlertid så tror ikke jeg at dette innebærer at de endrer sin seksualitet, bare at de finner strategier for å rette seg etter samfunnets norm for akseptabel seksualitet.

Men nå er ikke jeg noen ekspert på dette. Jeg vet bare at homofile selv ofte opplever at de har vært interessert i personer av samme kjønn hele livet, og at det ikke var noe de selv ønsket. Spekulasjoner om at dette skulle være en motesak er ganske latterlige, når man tar med i betraktningen alle de unge menneskene som opp gjennom tiden har havnet på kant med foreldre og omgivelser pga sin seksualitet.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke gener styrer særlig mye av vår utfoldelse direkte, men jeg tror at de kan ha en stor virkning på driftene. Det er ikke noen umulighet for en homofil å ha heteroseksuell sex, eller motsatt. Homoseksualitet er f.eks veldig vanlig i fengsler, også blant heteroseksuelle menn. Så seksuell praksis er nok ganske plastisk. Og det er ikke noen umulighet for en homofil å leve som om han var heterofil, på alle måter. Det er nok det som ligger bak en del av pratet om seksuell reorientering. Men det er jo gammalt nytt, forsåvidt. Imidlertid så tror ikke jeg at dette innebærer at de endrer sin seksualitet, bare at de finner strategier for å rette seg etter samfunnets norm for akseptabel seksualitet.

Men nå er ikke jeg noen ekspert på dette. Jeg vet bare at homofile selv ofte opplever at de har vært interessert i personer av samme kjønn hele livet, og at det ikke var noe de selv ønsket. Spekulasjoner om at dette skulle være en motesak er ganske latterlige, når man tar med i betraktningen alle de unge menneskene som opp gjennom tiden har havnet på kant med foreldre og omgivelser pga sin seksualitet.

Tror du har ganske rett, men det uthevede..

Hva er da seksualitet? Jeg er med på at hva du gjør ikke nødvendigvis representerer seksualiteten din, men hvis du har mer lyst på damer enn menn (og du er mann) er du vel strengt talt ikke homofil. Eller omvendt.

Det finnes jo de som har vært hetro hele livet, og så plutselig "blir" homo. (jeg kjenner en, faren til en venn) som påstår iallefall, at han var hetro helt til han var i slutten av 30-årene og så endret det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Kan vel hende at homofili trenger mer forskning,hvorfor er det slik, hvorfor er noen bifile eller homofile?
Har det noe med testosteron og Østrogen?

F.eks en baby, av hankjønn ikke produserer T-hormonet som det skal når det er foster..blir gutten homofil når han vokser opp?
Eller er det gener?

Vet om noen familier der hvor en av foreldrene er bifile, så er noen av barna bifile også, eller homofile :)
Mange sier dette er en sykdom..
Men hva er en sykdom?
At du er syk, vet ikke hvor lenge du har å leve, kroniske smerter osv.
Men mange homofile lever jo jo livet fullt ut,de blir gamle..som alle oss andre.
Som bestemoren til ei venninne, hun var da 70 år og hun hadde visst hele livet at hun var tiltrukket av kvinner. Men valgte å få barn med en mann og leve livet ut med han.. Hun lever enda, hennes hetero mann er nå død..Sykdom? Hun burde vel dødd for lenge siden om hun var syk..

Hva er homofili?Hvordan fungerer hjernen vårs?Hvorfor er noen bifile/homofile?
*gruble gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...