Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å diskutere homofili?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er veldig betent fordi de har blitt hetset ganske mye. Jeg er selv ikke homofil, men til og med jeg har hørt mye negativt om dem fra hetrofile menn.

Som noen over her nevner, ser man det også i dyrelivet.

Ja, det strider mot det å få barn, men vi er overbefolket og noen må la være å få barn.

Man ser jo også at veldig mange hetrofile ikke vil ha barn lenger, jeg vet ikke hvor lenge det har pågått. Hvor kommer den frykten fra? Eller har den vært der siden mennesker oppsto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prostitusjon er ikke naturlig på samme måte som homofili er det. Ingen blir født prostituert.

Og jeg har ikke sagt det er greit å kritisere verken romfolk eller alenemødre, jeg bare sier at kritikken ikke er sammenlignbart med den som rettes mot homofile.

Homofile er like medfødt som pedofili... Jeg tviler ikke på at arvegodtset fra foreldrene styrer mulighetene for å bli homofil, men etter å ha sett hvor mange homofile "barn" homofile par har er jeg overbevist om at det har mye med miljø å gjøre også. Men uansett, hvorfor er det ikke greit å kritisere homofili hvis du som person ikke liker det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke dette behovet for å diskuterte andres seksualitet :klo:

Skal man diskutere noe, så må det dessuten være enighet om at det et problem, og jeg fatter ikke at hva andre voksne mennesker gjør sammen i et parforhold de er i av egen fri vilje, kan være et problem for andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Homofile er like medfødt som pedofili... Jeg tviler ikke på at arvegodtset fra foreldrene styrer mulighetene for å bli homofil, men etter å ha sett hvor mange homofile "barn" homofile par har er jeg overbevist om at det har mye med miljø å gjøre også. Men uansett, hvorfor er det ikke greit å kritisere homofili hvis du som person ikke liker det?

Fordi det er ikke noe å kritisere? Det er ingenting å ikke like. Det er to voksne mennesker som forelsker seg og har samtykkende sex sammen. That's it.

Og jeg er nesten imponert over at vi kom på side 2 før noen nevnte pedofili

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er ikke noe å kritisere? Det er ingenting å ikke like. Det er to voksne mennesker som forelsker seg og har samtykkende sex sammen. That's it.

Og jeg er nesten imponert over at vi kom på side 2 før noen nevnte pedofili

Du nevnte medfødte seksuelle preferanser, det er omtrent som å legge opp til det ;) Og ingenting av dette er bevist noen plass så vidt jeg vet, så det er ikke vits å diskutere det videre uansett :)

Det er ingenting å kritisere for deg eller meg, men noen mennesker har det for seg at det ikke er greit, pga. religion f.eks. Skal man nekte dem å utrykke sine religiløse overbevisninger fordi folk er hårsåre?

Og det er masse å ikke like. Jeg liker f.eks ikke penis, ergo jeg liker ikke homofili. Men jeg har ingenting i mot homofile, jeg liker bare ikke det de gjør. Så enkelt er det antageligvis i hodene på de som på død og liv vil ut å kritisere dette også.

red: skrivefeil

Endret av Corvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du er imot homofili. Gjelder det bare menn som har sex med menn?

Er du en av de dobbeltmoralske (slik de fleste menn som er imot homofili er), og synes det er helt greit at kvinner har sex med kvinner, og sitter og runke til og fantaserer om lesbesex?

Anonymous poster hash: 823e6...d89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Du nevnte medfødte seksuelle preferanser, det er omtrent som å legge opp til det ;) Og ingenting av dette er bevist noen plass så vidt jeg vet, så det er ikke vits å diskutere det videre uansett :)

Det er ingenting å kritisere for deg eller meg, men noen mennesker har det for seg at det ikke er greit, pga. religion f.eks. Skal man nekte dem å utrykke sine religiløse overbevisninger fordi folk er hårsåre?

Og det er masse å ikke like. Jeg liker f.eks ikke penis, ergo jeg liker ikke homofilie. Men jeg har ingenting i mot homofile, jeg liker bare ikke det de gjør. Så enkelt er det antageligvis i hodene på de som på død og liv vil ut å kritisere dette også.

Du liker ikke penis, derfor liker du ikke homofile? :overrasket: Regner med du ikke liker menn i det hele tatt da? Det er tross alt ikke bare homofile som bruker penisene sine under sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først og fremst fansen til homofile og lesbiske som tenner til hysterisk nivå når homofili diskuteres. Dette er en hærskare med forvirrede unge til middelaldrende liberalere, som har veldig kort lunte, og blir helt blåst i hodet når temaet kommer på bane.

Heldigvis er det ikke så veldig mange av dem, men akkurat som homofile medieklovner, tar de alt for mye plass, og har ansvaret for mye ufortjent dårlig oppmerksomhet rundt homofili.

Det store flertallet av homofile og lesbiske er akkurat som alle andre, bortsett fra hvilket kjønn de tenner mest på seksuelt, det er deres sak og skader ingen, mer er det egentlig ikke i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke hva som er naturlig som et argument for at homofili ikke er greit er en eneste stor vits. Homofili har alltid eksistert om enn i mindre omfang enn heterofili. Det er massevis av dyr som praktiserer homofili.

Dessuten, hvis vi først skal diskutere hva som er naturlig.. Er det så veldig naturlig å sitte på ræva og glo inn i en dataskjerm? Ble vi skapt til dette tror du? Er det naturlig å gå på butikken og handle mat istedenfor å sanke/jakte på den? Er det naturlig å gå på skole/i barnehage/ på jobb? Er det naturlig å stappe tusenvis av kyllinger i små bur og presse i dem mat til de så vi skal få kylling i butikkene? Er det natulig å se på tv en hel søndag? Å ta fly? Kjøre bil? Hvem skal sette grensen for hva som er naturlig og ikke? Du ts? Virkelig?



Anonymous poster hash: 2b80e...82e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker ikke penis, derfor liker du ikke homofile? :overrasket: Regner med du ikke liker menn i det hele tatt da? Det er tross alt ikke bare homofile som bruker penisene sine under sex.

Skrev feil, jeg liker ikke homofili. men som jeg også skrev "jeg har ingenting imot homofile". Jeg liker ikke det de gjør, men de som personer har jeg ikke noe problem med. Er du med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det er først og fremst fansen til homofile og lesbiske som tenner til hysterisk nivå når homofili diskuteres. Dette er en hærskare med forvirrede unge til middelaldrende liberalere, som har veldig kort lunte, og blir helt blåst i hodet når temaet kommer på bane.

Heldigvis er det ikke så veldig mange av dem, men akkurat som homofile medieklovner, tar de alt for mye plass, og har ansvaret for mye ufortjent dårlig oppmerksomhet rundt homofili.

Det store flertallet av homofile og lesbiske er akkurat som alle andre, bortsett fra hvilket kjønn de tenner mest på seksuelt, det er deres sak og skader ingen, mer er det egentlig ikke i det.

Nå vet jeg ikke om jeg er en av de du sikter til, men jeg er slettes ikke hysterisk. Og jeg tar aldri opp temaet selv, da jeg nettopp mener at det ikke er noe å diskutere. men jeg har vanskelig for å la idiotiske argument stå ubesvart.

Jeg syns det er minst like idiotisk å hevde at man elsker alle homofile, for "de er jo så søøøte". Det eneste de har til felles er at de liker det samme kjønn, ellers så er de like forskjellig som deg og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du er imot homofili. Gjelder det bare menn som har sex med menn?

Er du en av de dobbeltmoralske (slik de fleste menn som er imot homofili er), og synes det er helt greit at kvinner har sex med kvinner, og sitter og runke til og fantaserer om lesbesex?

Anonymous poster hash: 823e6...d89

Du leser ikke så godt gjør du? Jeg har flere ganger sagt at jeg ikke har noe problem med det, og jeg tror aldri jeg har sagt jeg er imot holofili.

Jeg liker ikke homofili (altså sexen og det der), fordi jeg synes at andre menn er ekle i seksuelle settninger. Jeg hadde en skrivefeil hvor jeg sa at jeg ikke like homofile, men ment homofili, av mitt kjønn, ene og alene fordi vi er ekle i mine øyne.

Jeg synes ikke lesbiske er ekle, fordi jeg synes at damer er deilige. Det er ikke dobbelmoralsk, for det har ingenting med handlingen å gjøre, det er deltakerene som avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte medfødte seksuelle preferanser, det er omtrent som å legge opp til det ;) Og ingenting av dette er bevist noen plass så vidt jeg vet, så det er ikke vits å diskutere det videre uansett :)

Det er ingenting å kritisere for deg eller meg, men noen mennesker har det for seg at det ikke er greit, pga. religion f.eks. Skal man nekte dem å utrykke sine religiløse overbevisninger fordi folk er hårsåre?

Og det er masse å ikke like. Jeg liker f.eks ikke penis, ergo jeg liker ikke homofilie. Men jeg har ingenting i mot homofile, jeg liker bare ikke det de gjør. Så enkelt er det antageligvis i hodene på de som på død og liv vil ut å kritisere dette også.

Hvor ofte trenger du å forholde deg til peniser og det homofile gjøre på soverommet egentlig :klo:

Jeg har flere homofile venner, men jeg tar da ikke noe mer del i deres sexliv, enn jeg gjør mine andre venner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte trenger du å forholde deg til peniser og det homofile gjøre på soverommet egentlig :klo:

Jeg har flere homofile venner, men jeg tar da ikke noe mer del i deres sexliv, enn jeg gjør mine andre venner.

Nei, og derfor har jeg ikke noe imot homofile, men jeg liker ikke det de driver på med. Jeg hadde en skrivefeil, hvor jeg sa jeg ikke liker homofile, skulle være homofili, og kun med mitt kjønn, fordi det er ekkelt (i mine øyne)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si det samme om prostitusjon, men kundene kan hetes i nasjonal media uten at noen interessegrupper melder om sin avsky. Det fungerer også i dyreverden, du får banan, og ligger i ro mens jeg koser meg... *ugauga*

Hvorfor er homofili så hellig hos oss? Du kan kritisere alenemødre, romfolk (blir mindre akseptabelt), men hvis du sier at du personelig ikke liker homofile "everyone loses their minds!"...

Selv har jeg ikke noe problem med homofili, synes det er ekkelt, men jeg antar at de synes det jeg liker er like ekkelt så...

Å være homofil er ikke et valg! Det er faktisk slik du blir født, og det verken skader noen eller bidrar med å gjøre et samfunn til et verre sted å bo. Det å prøve å sammenligne prostitusjon med homofili er like fjernt som å sammenligne rosemaling og tortur...

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men nei! det er IKKE ok å kritisere alenemødre eller romfolk fordi de er alenemødre eller romfolk. Hvis alenemoren f.eks slår barna sine eller løper rundt naken ute midt på vinteren er det greit å kritisere. Hvis en person "fra romfolket" gjør noe galt er det selvfølgelig lov til å kritisere. Det samme gjelder en person som er homofil har dysleksi eller er født med 8 fingre.

Tror ikke det er mange som ser på homofili som "hellig" men som en naturlig og akseptert ting i samfunnet. Problemet er at homofile historisk har vært både forfulgt, blitt sett på som straffbare og blitt trakassert pga sin legning, noe som faktisk dessverre er tilfelle i mange andre land.

Her i landet ser vi også stadige tilfeller av uprovosert vold mot homofile og mange opplever mobbing på skole, i idretten og i arbeidslivet. Dette kan vi selvfølgelig ikke akseptere, på samme måte som at folk ikke skal plages eller diskrimineres pga utseende, kjønn, etnisitet, religion eller livssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om jeg er en av de du sikter til, men jeg er slettes ikke hysterisk. Og jeg tar aldri opp temaet selv, da jeg nettopp mener at det ikke er noe å diskutere. men jeg har vanskelig for å la idiotiske argument stå ubesvart.

Jeg syns det er minst like idiotisk å hevde at man elsker alle homofile, for "de er jo så søøøte". Det eneste de har til felles er at de liker det samme kjønn, ellers så er de like forskjellig som deg og meg.

Har ikke lest annet enn startinnlegget her og tenkte ikke på noen spesielle, tenkte nok i den retningen du antyder ja, disse som synes homofile er så søte atte, og som tenner på alle pluggene når noen antyder at det er merkelig med menn som lager trutmunn og gestikulerer som kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er først og fremst fansen til homofile og lesbiske som tenner til hysterisk nivå når homofili diskuteres. Dette er en hærskare med forvirrede unge til middelaldrende liberalere, som har veldig kort lunte, og blir helt blåst i hodet når temaet kommer på bane.

Heldigvis er det ikke så veldig mange av dem, men akkurat som homofile medieklovner, tar de alt for mye plass, og har ansvaret for mye ufortjent dårlig oppmerksomhet rundt homofili.

Det store flertallet av homofile og lesbiske er akkurat som alle andre, bortsett fra hvilket kjønn de tenner mest på seksuelt, det er deres sak og skader ingen, mer er det egentlig ikke i det.

Jeg er veldig nysgjerrig på hva du egentlig mener med "fansen" til homofile og lesbiske? Jeg føler meg verken særlig forvirret eller særlig liberal og er ikke kjent for ha kort lunte... Jeg aksepterer fullt ut at både HI og andre her inne synes homofili er ekkelt, og synes det føles rart og unaturlig. Spesielt kan dette være vanlig hos unge mennesker som ikke har møtt eller kjenner homofile.

Noen mennesker er veldig fokusert på andres seksualitet, og kanskje sliter de med homofobi, de har angst for at de selv kan være homofile.

Andre igjen har vokst opp i svært konservative eller sterkt religiøse hjem, og har en tro og overbevisning som forteller dem at alt annen sex enn misjonærstilling mellom en gift mann og kvinne er feil ;)

Det jeg sliter med er ulogiske og helt feil påstander om homofili.

Samtidig bør alle oppegående mennesker ha som mål at trakassering og diskriminering mot individer og grupper, ikke bør forekomme, og det er like ille om bakgrunnen for overtrampet er kjønn,

funksjonshemming, hudfarge eller seksuell orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov til å mene at det er galt.

Man kan herse med alle andre slags mennesker, som er mer akseptert å herse med, f.eks romfolk, folk som ikke har barn, folk uten utdannelse, folk med psykiske plager, osv.... Hvorfor er det mer akseptert at disse blir herset med?

Hvorfor er homofile så hårsåre når legningen deres blir diskutert?

Nå møter jeg sikkert mye motbør her, men det går veldig bra. Det er ikke noe galt med meg selv om jeg slike meninger, selv om sikkert mange av dere mener det.

Alle har rett til sin mening selvfølgelig, og jeg mener at homofili strider mot naturens kjerneidè, nemlig det å reprodusere seg selv. Jeg mener at vi mennesker stadig tar et steg lenger bort fra det som er naturlig, og det gjelder andre ting enn seksualitet også.

Hvilket bevis er bedre enn at det finnes 2 forskjellige type mennesker, mannen og kvinnen. Mannen har en penis, kvinnen har en vagina. De er kompatible, og ment for hverandre. Kvinnens vagina blir våt når penis føres inn, for å bedre forholdene for at penis skal komme til orgasme og frigjøre sæd som befrukter kvinnen.

Er det egentlig noe som kan bestride dette?

Anonymous poster hash: da8fa...66e

Siden tidenes morgen har enkelte dyr vært homofile, og at sex med samme kjønn, til og med trekanter. Så hvordan kan du da mene det ikke er naturlig, når det skjer i naturen selv? Tror neppe dyrene blir påvirket av media.

Anonymous poster hash: 68618...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vesentlig forskjell på å "mene noe", og på å herse andre mennesker, samt bruke masse energi på å "bevise at det er noe galt med dem".

DET bør alle mennesker holde seg for gode for, men mange er faktisk for enkle til å se forskjellen.

Og hei; det er da for faen ikke akseptabelt å herse med romfolk heller!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor noen skal bli herset med, uansett grunn..
Har du ikke noe fint å komme med, kan du holde det for deg selv, så slipper du å vise verden hvor fæl og fordomsfull du egentlig er mot folk du ikke kjenner og forstår, pågrunn av du tror at du er alt vitende og dine meninger er fakta.



Anonymous poster hash: 68618...b18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...