Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å diskutere homofili?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke påstått at homofile aldri velger andre yrker, men man finner faktisk veldig mange homser blant de yrkene jeg ramset opp, og færre innen typisk maskuline yrker. Blant maskuline yrker, tenker jeg på f.eks snekkere, bilmekanikere, piloter osv. Det finnes ikke mange homser i disse yrkene!

Anonymous poster hash: a7df8...044

"Maskuline yrker" er ofte synonymt med "homofobe miljø", så det er ikke så rart at noen ikke velger den veien. Av og til når en som spiller lagidrett kommer ut blir det debatt om det er greit at han dusjer med de andre på laget. Men det finnes nok flere homofile blant disse yrkene enn du tror. Det er bare det at hvis de har maskuline interesser, er de sannsynligvis ikke den feminine typen som er den eneste formen som kommer opp på hetero menns homseradar.

Anonymous poster hash: 6fda2...d2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å beskytte jorden mot overbefolkning? Jeg vil si homofili er like naturlig som å være heterofil.



Anonymous poster hash: 3a0b3...775
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For så vidt enig, men akkurat dette er nødvendig fordi det er så utrolig få åpne homofile innen fotballen.

Anonymous poster hash: 70cd4...0cd

Er det riktig at homofile er i garderoben til heterofile?Er dette uproblematisk?

Anonymous poster hash: 72911...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Er det riktig at homofile er i garderoben til heterofile?Er dette uproblematisk?

Anonymous poster hash: 72911...92b

Ja...?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig at homofile er i garderoben til heterofile?Er dette uproblematisk?

Anonymous poster hash: 72911...92b

Ja. Hvorfor skulle det være et problem? Bare fordi man er homofil betyr det ikke at man tenner på alle kropper man ser.

Jeg er lesbisk, men jeg blir ikke kåt i dusjen i svømmehaller/badeland o.l, selv om jeg ser nakne kvinner der.

Dere som er heterofile tenner vel ikke på, eller blir forelsket i, alle kvinner/menn dere ser?

Det er ikke sånn for oss homofile heller...Det dummeste jeg vet er folk som blir redde dersom de møter en homofil, og ikke vil være venn med ham/henne kun p.g.a legningen personen har.

Anonymous poster hash: 823e6...d89

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE ER DIN MENING ikke fakta. Oi, du mener og tror virkelig at homofili er et valg? Det at homofili er medfødt vet man. Å diskutere med en som tror homofili er noe man velger, blir det samme som å diskutere evolusjon med en som tror jorda er 6000 år gammei, eller seksualitet med en som mener at onani gjør deg blind. Altså det blir umulig...

Man må dessverre forsøke å tolerere at noen følger slike sitater, men man behøver ikke å aksepere det!

Kilder på det første avsnittet? Jeg har aldri sagt det er et valg har jeg vel? Det er noe du har fått for deg at jeg mener. Jeg har også sagt at jeg tror det finnes genetiske markører eller hva du har lyst å kalle det som "disponerer" personer for å bli homofile, men jeg tror miljø har en større innvirkning enn gener. Som jeg sa tidligere så var det en dokumentar for noen år tilbake hvor et lesbisk par hadde 10-11 fosterbarn hvor 8 var homofile. Og greit nok, dette var ett eksempel, som antageligvis ikke representerer virkeligheten, men tror du virkelig ikke at barn som vokser opp med at "homofili er det eneste rette" (motsatt av kristine) ville ha en større sannsynlighet for å ende opp som homofile? Da får vi bare være uenige til du viser meg en troverdig studie som har påvist "homo-genet". Du har omtrent like mye dekning for din ide som jeg har for min, men jeg innrømmer hvertfall at jeg ikke vet sikkert.

Siste avsnittet jeg tok med: NETTOPP! det er jo akkurat det TS ville fram til i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kilder på det første avsnittet? Jeg har aldri sagt det er et valg har jeg vel? Det er noe du har fått for deg at jeg mener. Jeg har også sagt at jeg tror det finnes genetiske markører eller hva du har lyst å kalle det som "disponerer" personer for å bli homofile, men jeg tror miljø har en større innvirkning enn gener. Som jeg sa tidligere så var det en dokumentar for noen år tilbake hvor et lesbisk par hadde 10-11 fosterbarn hvor 8 var homofile. Og greit nok, dette var ett eksempel, som antageligvis ikke representerer virkeligheten, men tror du virkelig ikke at barn som vokser opp med at "homofili er det eneste rette" (motsatt av kristine) ville ha en større sannsynlighet for å ende opp som homofile? Da får vi bare være uenige til du viser meg en troverdig studie som har påvist "homo-genet". Du har omtrent like mye dekning for din ide som jeg har for min, men jeg innrømmer hvertfall at jeg ikke vet sikkert.

Siste avsnittet jeg tok med: NETTOPP! det er jo akkurat det TS ville fram til i denne tråden.

Folk er ikke født "enten homofil eller heterofil". Det er en skala. Noen heller mer mot heterofil, mens andre heller mer mot homofil. Bifile er rundt midten. En bifil kan likevel helle litt mer mot hetero eller homo. Miljø kan ikke plutslig forvandle en heterofil til en homofil.

Anonymous poster hash: 75f19...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili kan definitivt regnes som en svakhet om målet for en organisme er å få mest tilpasningsdyktige individer.

Anonymous poster hash: 00cd3...8ee

Basert på hva da? Det er bare en av mange nedarvede egenskaper som påvirker individets reproduktive suksess. Det er nok av andre mennesker som er mer enn interessert i å pare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig at homofile er i garderoben til heterofile?Er dette uproblematisk?

Anonymous poster hash: 72911...92b

Hvorfor skulle det være et problem? De går ikke rundt med "homo" tatovert på panna, så med mindre man kjenner dem personlig, så vet man ikke om det. Og om jeg skulle befinne meg i en garderobe der en eller to av de andre tenker "nice ass" en gang i blant, så er det meg fullstendig likegyldig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er ikke født "enten homofil eller heterofil". Det er en skala. Noen heller mer mot heterofil, mens andre heller mer mot homofil. Bifile er rundt midten. En bifil kan likevel helle litt mer mot hetero eller homo. Miljø kan ikke plutslig forvandle en heterofil til en homofil.

Anonymous poster hash: 75f19...eaf

........

Det er ikke snakk om å gå inn i "homo-tåke" å så komme ut homofil. Miljø/oppvekst er det jeg snakker om. Hva som skjer med deg som person mens du vokser opp og hvordan du selv tolker forskjellige impulser du opplever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

........

Det er ikke snakk om å gå inn i "homo-tåke" å så komme ut homofil. Miljø/oppvekst er det jeg snakker om. Hva som skjer med deg som person mens du vokser opp og hvordan du selv tolker forskjellige impulser du opplever.

Jeg lurer på hvordan du forklarer det når mennesker som har vokst opp i samfunn og familier med strengt negativt syn på homofili, blir homofile :klo:

Anonymous poster hash: ec15f...eb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan du forklarer det når mennesker som har vokst opp i samfunn og familier med strengt negativt syn på homofili, blir homofile :klo:

Anonymous poster hash: ec15f...eb6

Jeg sier ikke at du må bli oppdratt i et "homo-vennlig" miljø for å bli homofil. Jeg vet ikke hvordan kroppen funker, det gjør ikke du heller. Kanskje så han/hun et kjønnsorgan som 5-6 og synes at det var fint/stygt, og det gjorde noe med hvordan han/hun så på resten av verden, og over noen år frem til puberteten fikk et godt/dårlig forhold til det ene eller det andre kjønnet?

Altså, hvis homofili var så sinnsykt genetisk bestemt hadde det vel ikke vært vanskelig å finne hvor det sitter i genene? Eller hvertfall hvordan homoer skiller seg fra oss andre? Kanskje vi bare ikke har funnet det enda, men det høres heller lite sannsynlig ut. Litt som sjebnen.

Jeg vil gjennta at jeg tror at gener spiller en rolle, på samme måte som alt annet, men som "alt" annet spiller også miljøet en rolle. Uansett, for å gjøre det enkelt: Enten viser du emg bevis på at det er genetisk, eller så går du med på min tanke om at det kan være begge deler, eller så avslutter vi og er uenige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...?

Da skal jeg inn i jentegardeboen neste gang:-)

Problemet her er at som homofil så menges man med det kjønnet man tenner på. Må være forferdelig ubehagelig for hetero menn.

Hvis man ikke skal skille på seksualitet, trenger man heller ikke skille på kjønn. Jentegarderoben next! :wow:

Anonymous poster hash: da8fa...66e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Da skal jeg inn i jentegardeboen neste gang:-)

Problemet her er at som homofil så menges man med det kjønnet man tenner på. Må være forferdelig ubehagelig for hetero menn.

Hvis man ikke skal skille på seksualitet, trenger man heller ikke skille på kjønn. Jentegarderoben next! :wow:

Anonymous poster hash: da8fa...66e

Er du tent 24 timer i døgnet du da? Blir du tent hver gang du ser en jentekropp? Jeg syns ikke det er ubehagelig å dele garderobe med noen jeg vet er lesbisk, men så går ikke jeg rundt å tror at alle tenner på meg hele tiden heller da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at du må bli oppdratt i et "homo-vennlig" miljø for å bli homofil. Jeg vet ikke hvordan kroppen funker, det gjør ikke du heller. Kanskje så han/hun et kjønnsorgan som 5-6 og synes at det var fint/stygt, og det gjorde noe med hvordan han/hun så på resten av verden, og over noen år frem til puberteten fikk et godt/dårlig forhold til det ene eller det andre kjønnet?

Altså, hvis homofili var så sinnsykt genetisk bestemt hadde det vel ikke vært vanskelig å finne hvor det sitter i genene? Eller hvertfall hvordan homoer skiller seg fra oss andre? Kanskje vi bare ikke har funnet det enda, men det høres heller lite sannsynlig ut. Litt som sjebnen.

Jeg vil gjennta at jeg tror at gener spiller en rolle, på samme måte som alt annet, men som "alt" annet spiller også miljøet en rolle. Uansett, for å gjøre det enkelt: Enten viser du emg bevis på at det er genetisk, eller så går du med på min tanke om at det kan være begge deler, eller så avslutter vi og er uenige.

Hos enkelte homofile, eller særlig transer, så er hjernen likere det motsatte kjønn enn det samme kjønn. En mann kan feks ha "kvinnehjerne" og en dame "mannehjerne". Gener har alt med det å gjøre. Genene bestemmer hvordan vi reagerer på miljøet. Men feks en mann/kvinne som er blitt mishandlet grovt seksuelt av det motsatte kjønn, søker ofte sexuell tilflukt hos det samme kjønn. Dette har derimot ikke noe med legning å gjøre, men er psykisk.

Anonymous poster hash: 75f19...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos enkelte homofile, eller særlig transer, så er hjernen likere det motsatte kjønn enn det samme kjønn. En mann kan feks ha "kvinnehjerne" og en dame "mannehjerne". Gener har alt med det å gjøre. Genene bestemmer hvordan vi reagerer på miljøet. Men feks en mann/kvinne som er blitt mishandlet grovt seksuelt av det motsatte kjønn, søker ofte sexuell tilflukt hos det samme kjønn. Dette har derimot ikke noe med legning å gjøre, men er psykisk. Anonymous poster hash: 75f19...eaf

Og med lik hjerne mener jeg fysisk, ikke psykologisk.

Anonymous poster hash: 75f19...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier ikke at du må bli oppdratt i et "homo-vennlig" miljø for å bli homofil. Jeg vet ikke hvordan kroppen funker, det gjør ikke du heller. Kanskje så han/hun et kjønnsorgan som 5-6 og synes at det var fint/stygt, og det gjorde noe med hvordan han/hun så på resten av verden, og over noen år frem til puberteten fikk et godt/dårlig forhold til det ene eller det andre kjønnet?

Altså, hvis homofili var så sinnsykt genetisk bestemt hadde det vel ikke vært vanskelig å finne hvor det sitter i genene? Eller hvertfall hvordan homoer skiller seg fra oss andre? Kanskje vi bare ikke har funnet det enda, men det høres heller lite sannsynlig ut. Litt som sjebnen.

Jeg vil gjennta at jeg tror at gener spiller en rolle, på samme måte som alt annet, men som "alt" annet spiller også miljøet en rolle. Uansett, for å gjøre det enkelt: Enten viser du emg bevis på at det er genetisk, eller så går du med på min tanke om at det kan være begge deler, eller så avslutter vi og er uenige.

Du har litt overdrevne forestillinger om hvor lett det er å spore sånt til konkrete gener.

Det er praktisk talt umulig, og forskningen på ting som schizofreni og bipolar lidelse som er helt klart genetisk betinga, har demonstrert at selv om man vet at det er en sterk arvelighet og genetisk betinging, så er bidragene til hvert enkelt gen såpasse beskjeden og diffus at det er svært vanskelig å beskrive på en lettfattelig måte.

Det er ingen grunn til å tro at noen kommer til å finne "homogenet" med det første, enn si at det eksisterer i det hele tatt. Det er mest sannsynlig et stort antall gener i kombinasjon, og antakelig flere kombinasjoner som leder til samme resultat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilder på det første avsnittet? Jeg har aldri sagt det er et valg har jeg vel? Det er noe du har fått for deg at jeg mener. Jeg har også sagt at jeg tror det finnes genetiske markører eller hva du har lyst å kalle det som "disponerer" personer for å bli homofile, men jeg tror miljø har en større innvirkning enn gener. Som jeg sa tidligere så var det en dokumentar for noen år tilbake hvor et lesbisk par hadde 10-11 fosterbarn hvor 8 var homofile. Og greit nok, dette var ett eksempel, som antageligvis ikke representerer virkeligheten, men tror du virkelig ikke at barn som vokser opp med at "homofili er det eneste rette" (motsatt av kristine) ville ha en større sannsynlighet for å ende opp som homofile? Da får vi bare være uenige til du viser meg en troverdig studie som har påvist "homo-genet". Du har omtrent like mye dekning for din ide som jeg har for min, men jeg innrømmer hvertfall at jeg ikke vet sikkert.

Siste avsnittet jeg tok med: NETTOPP! det er jo akkurat det TS ville fram til i denne tråden.

Da har jeg forstått uttalelsene dine på enn annen måte enn det du har ment, jeg trekker denne antagelsen og spørsmålet tilbake.

Man vet at det er forskjeller i hjernet til homofile kontra heterofile. Man er ennå ikke helt sikre på hvor mye av disse ulikhetene som er der i utgangspunktet, eller om hjernen kan påvirkes av f.eks hormoner, under svangerskapet. http://www.theguardian.com/world/2008/dec/01/homosexuality-genetics-usa

Det finnes bøttevis av beviser for dette, mens beviser for at man kan "bli oppdratt" til å bli homofil eller heterofil, er ikke tilstedeværende. Det hjelper ikke med et familietilfelle, dette er ikke forskning ;) LIke lite som det er forskning at noen stakkars homofile har blitt "frelst" ut av homofilien ved guds hjelp... Ekstrem oppdragelse eller tvang er heldigvis ikke normen.

På den annen side, som flere her inne nå har påpekt, er ikke mennesket delt inn i to helt adskilte grupper. Hvert eneske menneske er unikt i sin seksuell tiltrekning og i hvem de forelsker seg i. Noen er til og med aseksuelle og noen få har ikke evnen til å forelske seg i det hele tatt.

Men grovt sett kan man dele de fleste inn i hetreo, bi og homofil. Det "vanligste" er å være heterofil, og i et normalt fungerende samfunn uten gamle religiøse dogmer og ekstreme moralske begrensninger, vil disse variantene holde seg stabile.

Endret av Nefarian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvorfor skulle det være et problem? Bare fordi man er homofil betyr det ikke at man tenner på alle kropper man ser.

Jeg er lesbisk, men jeg blir ikke kåt i dusjen i svømmehaller/badeland o.l, selv om jeg ser nakne kvinner der.

Dere som er heterofile tenner vel ikke på, eller blir forelsket i, alle kvinner/menn dere ser?

Det er ikke sånn for oss homofile heller...Det dummeste jeg vet er folk som blir redde dersom de møter en homofil, og ikke vil være venn med ham/henne kun p.g.a legningen personen har.

Anonymous poster hash: 823e6...d89

Hvis dette er riktig er homofili en merkelig form for seksualitet, jeg tror aldri jeg ville følt det helt naturlig i en damegarderobe, som mann. Men ok, selv om du er homofil så er du da mann, så du hører nok hjemme i herregarderoben, fysisk sett.

Anonymous poster hash: 72911...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos enkelte homofile, eller særlig transer, så er hjernen likere det motsatte kjønn enn det samme kjønn. En mann kan feks ha "kvinnehjerne" og en dame "mannehjerne". Gener har alt med det å gjøre. Genene bestemmer hvordan vi reagerer på miljøet. Men feks en mann/kvinne som er blitt mishandlet grovt seksuelt av det motsatte kjønn, søker ofte sexuell tilflukt hos det samme kjønn. Dette har derimot ikke noe med legning å gjøre, men er psykisk.

Anonymous poster hash: 75f19...eaf

Hva har transpersoner med saken å gjøre? Kjønn og seksualitet er to helt forskjellige ting...

Anonymous poster hash: de65d...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...