AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #121 Skrevet 25. desember 2013 En sekk med regntrekk. Diverse shower gel (lukter sjokolade, vanilje, mango osv.) Div. såpe/krem. Julepynt som barnet mitt hadde laget. T-skjorte Sjal Pynte-engel Laken Div. sengesett Anonymous poster hash: ecde7...1f5 + duftpinner Anonymous poster hash: ecde7...1f5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #122 Skrevet 25. desember 2013 Jeg fikk: - wok panne - toaster - bestikk (samler på sett) - Finding Nemo i 3D - DVD - Boka "Tråden" - kalender 2014 - skjærebrett i tre - ildfast form - paiform - mummi trollet kopp og skål - cardigan - speilrefleks kamera med bag - gavekort på Big Horn & musikal billetter - kino gavekort - champagne Jeg og samboeren fikk: - 2 rødvins glass - DAB radio - Sandwich maskin Mummitrollet kopp og skål? Hvor gammel er du? :o Anonymous poster hash: ecde7...1f5
Gjest Crazycatlady Skrevet 25. desember 2013 #123 Skrevet 25. desember 2013 Mummitrollet kopp og skål? Hvor gammel er du? :oAnonymous poster hash: ecde7...1f5 Spiller det virkelig noen rolle? Kan man ikke være barnslig etter en viss alder så er man ganske kjedelig spør du meg. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #124 Skrevet 25. desember 2013 Mummitrollet kopp og skål? Hvor gammel er du? :o Anonymous poster hash: ecde7...1f5 Og poenget med å spørre om det var? Anonymous poster hash: 8014a...90a 3
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. desember 2013 #125 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Brev om at jeg hadde kommet inn på Galtvort (ventet på det siden jeg var 11) Hvordan fikk du ett slikt brev? Endret 25. desember 2013 av Mrs. Random Nick
Alina X Skrevet 25. desember 2013 #126 Skrevet 25. desember 2013 Lys og lysholdere 3 kokebøker Oster Pyntenips
lottelotti Skrevet 25. desember 2013 #127 Skrevet 25. desember 2013 Acne skjerf i rosa sølv armbånd fra DYRBERG\KERN Øyenskygge palette Sølv ring Decleor sett, med toner, rens og fuktighetskrem Essie glitter neglelakk Canada goose montebello 3000kr til sammen En clutch Hvit strikket genser fra gina tricot
She_Leiva Skrevet 25. desember 2013 #128 Skrevet 25. desember 2013 Meg: 2500,- Mac Fluidline (Fikk feil farge, men den byttes bare inn i riktig). Gavekort på tatovering verdt 1500.- Mac brush 266. Mac lipstick i fargen "Costa Chic". En medaljong i søv med Mozart inni. Babyskoene til en venninnes sønn som jeg er utnevnt som fille-tante til. Tykke tøfler i ull. Jennifer Aniston Parfyme. Rosa Travallo. Mini-negllakker fra H&M. Ørepynt fra H&M. Hjemmestrikket kopptue. Pelspledd fra Kid. Røyk. Ett Palmolive spasett. Lush after-eight lipscrub. konfekt. Til oss begge: To gule hådduker. To asjetter og to eggeglass i serien Iittala. Noe penger (husker ikke nøyaktig sum, men cirka 2000,-) Gavekort på Elkjøp på 1000,- Konfekt. Støvsuger og poser til denne. Ildfaste skåler i julemotiv. Drinkmikser og oppskriftsbok på drinker. Godter. To pyntenisser. Matte til å ha på badet. Snop. Så sinnsykt mye fine gaver i år, er så sjukt takknemlig for alt!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #129 Skrevet 25. desember 2013 Jeg fikk: Penger til reise + guidebok Fire andre bøker Te Håndkrem Dusjsåpe Ulltrøye Brodder Treningsbag Verdenskart (med Stillehavet i fokus, gøy!) Tre Pantone kopper Vanter En genial pinsett med innebygget led-lys Brettspill I tillegg til reisepengene slo min far til med oppblåsbart fotbad, arbeidshansker, reisetannkrem og brannteppe… vi er en veldig liten familie, så han prøver å sørge for at det blir litt flere gaver under treet. Jeg er veldig fornøyd! Prikken over i-en blir Marc Jacobs lommeboka jeg kjøper til meg selv for gavepengene jeg sparte på å være singel i julen For øvrig må jeg si meg enig i at jeg ble overrasket over å lese hvor høyt nivået i tråden her ligger både hva angår mengde og pris. Det er vel og bra at de som tjener godt og har god råd i tillegg til å kjøpe dyre gaver gir mye til veldedighet, men jeg blir uansett litt matt av kjøpefesten som i mine øyne tar helt av. Det er jo både veldig lite miljøvennlig og bidrar til å skape veldig tydelige forskjeller på folk, som kan være problematisk særlig for barn. Men, vi "grinebiterne" får vel heller starte en egen tråd om dette Anonymous poster hash: 3b1e5...03e
Gjest Anastasia Skrevet 25. desember 2013 #130 Skrevet 25. desember 2013 Jeg var først og fremst veldig glad for å få pinnekjøtt til julemiddag! Det er bare SÅ godt, spesielt den moren min lager Fikk ikke så mye gaver, mye pga jeg fikk oppvaskmaskin til bursdagen min + at faren min bidrar med 50.000 så jeg kan ta lappen. Dette fikk jeg til jul: Såper/kremer fra Bodyshop Gavekort på G-sport Sengetøy Lykt + kubbelys Reise-høytaler til ipod/mobil Pledd Og gaver jeg kjøpte til meg selv: Billetter til Slottsfjell 2014 UGGS Cowboy-boots Veldig fornøyd, jeg er ganske bortskjemt ellers i året også men setter pris på alt. Jeg syns det er hyggelig å feire jul uansett hvor mange gaver jeg får
fruBeist Skrevet 25. desember 2013 #131 Skrevet 25. desember 2013 Mummitrollet kopp og skål? Hvor gammel er du? :oAnonymous poster hash: ecde7...1f5 Mummikoppene er jo kjempeartige Vi har to stk og skulle gjerne hatt flere. 2
HedvigR Skrevet 25. desember 2013 #132 Skrevet 25. desember 2013 Jeg må si jeg er så utrolig fornøyd, fikk mange ting jeg ønsket meg, og absolutt alt jeg fikk har nytteverdi, noe jeg setter pris på! Food Processor Tacofatsett Kokebøker Diverse kjøkkenting med kule motiver, som jeg ønsket meg Gode ullsokker Case til mobilen Sengesett Diverse gode såper og kremer, som alltid blir brukt Og litt flere bruksting. Kjempefornøyd :D
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #133 Skrevet 25. desember 2013 Spysjuka.. Anonymous poster hash: 36004...ae3 2
Fantomina Skrevet 25. desember 2013 #134 Skrevet 25. desember 2013 (endret) . Endret 2. oktober 2015 av Fantomina 1
Safira Skrevet 25. desember 2013 #135 Skrevet 25. desember 2013 Har tydeligvis vært snill i år: - Sennheiser Momentum on-ear - 2400 kr - Pokémon X (Neida, en kan ikke bli for gammel!) - Øredobber - Kjøkkenkniv - 4 kopper - God te - Dusjsåpe + krem - Serviettholder - Belgisk konfekt - Ullundertøy (trøye + strømpebukse) - Neglelakk x 2 fra Ciate - Making Money - Terry Pratchett - Nomade - Ayaan Hirsi Ali - God olivenolje + urtesalt - Bagasjemerke + lås til kofferten - Rødvin - Glassbrikker med Mummi Som fattig student setter jeg pris på alt praktisk jeg mangler, og dyrere og finere ting jeg ikke kan unne meg til vanlig
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #136 Skrevet 25. desember 2013 Jeg bare....ventet på den. Jeg blir egentlig litt kvalm over at så mange dytter jesusbarnet foran seg og feirer helt sinnsykt, med enormt pengebruk, jeg mener, gaver for flerfoldige tusener? Det er mange som har veldig lite fokus på det religiøse innholdet, men enormt fokus på nye klær til seg selv og barna, ta seg bra ut på julebord og juletrefester, handle inn enorme mengder mat i en verden der folk sulter, og ikke minst dynge ungene ned med gaver som er helt utav proporsjon. Julen handler ikke bare om gaver, godteri og kos, men også omtanke, kjærlighet og familie. Hvor mange av dere har egentlig ofret en tanke til dem som ikke har det så bra?Anonymous poster hash: 4d32f...e61 Jeg er så enig med deg! Blir kvalm av hele opplegget, egoistiske mennesker. Anonymous poster hash: fa791...36d 1
Stueloff Skrevet 25. desember 2013 #137 Skrevet 25. desember 2013 Hvordan fikk du ett slikt brev? Regner med det var bestilt på nettet, men vet ikke hvor. Det var med utstyrsliste og billett til platform 9 3/4 og alt! Tror jeg må ramme det inn og henge det på veggen :D 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. desember 2013 #138 Skrevet 25. desember 2013 Regner med det var bestilt på nettet, men vet ikke hvor. Det var med utstyrsliste og billett til platform 9 3/4 og alt! Tror jeg må ramme det inn og henge det på veggen :D Skal huske på det til min bror til neste bursdag/jul.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 25. desember 2013 #139 Skrevet 25. desember 2013 Du skal være klar over at de som tjener godt og bruker mye på seg selv, veldig ofte også bidrar til veldedighet. Husk at jo mer man tjener, jo mer skatt betaler man og dermed mer bidrag til de flerfoldige milliardene den norske stat bidrar i bistand hvert år. Det er noe man skal være klar over. Anonymous poster hash: 3a957...b47 Nå betaler man jo lik prosent av skatt inn til felleskassen, uansett hvor mye man tjener. (Se bort fra toppskatt og formueskatt.) En liten ting til å huske på i alt gavemaset er at dess flere ting vi kjøper, dess mindre bærekraftig oppfører vi oss. Jeg er ikke så sikker på at kommentarer på voldsomme mengder presanger handler om misunnelse og jeg TROR kanskje julens egentlige budskap blir litt borte noen ganger? Dette er noe jeg tenker mer og mer på, etter hvert som årene går. Jeg møter meg selv i døren når økonomien min blir bedre og bedre og jeg tar en titt på hva pengene går til. I tillegg tror jeg ikke det er en selvsagt sak at de som har mest også er de som gir mest til veldedighet. Skulle gjerne hatt noen tall på dette. Selv gir jeg stort sett bare til Røde kors og Frelsesarmeen, selv om jeg har MER enn nok å gi bort. En annen ting å huske på, er at de som tjener lite, også fyller viktige roller i samfunnet. De rike må nemlig også klippe håret. Hilsen over-snittet-god-økonomi 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 25. desember 2013 #140 Skrevet 25. desember 2013 Jeg fikk til og med masse fint til jul.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå