twang Skrevet 24. desember 2013 #41 Skrevet 24. desember 2013 Her var det fine gaver ja, men det er ikke de fine gavene jeg reagerer på. Det er antallet på gavene de fleste får. opptill 15-20 gaver!!! WTF dere er jo voksne, og det synes jeg er rart, siden man egentlig slutter å gi voksne gaver med mindre det er nærmeste familie. Gaver er forbeholdt til små barn. Hvis dere tenker over det, så er det i grunn oss selv til takke hver jul vi blakker oss for gaver vi egentlig ikke trenger. kjøper 20-30 talls gaver for folk man er i slektning med osv virker litt dumt når de har passert 25 år. Jeg fikk saueskin tøfler av mamma som jeg ønsket meg Moods of norway pysjbukse av søster Tegning av nevøen min og 500 kr av tante. 9
Anglofil Skrevet 24. desember 2013 Forfatter #42 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Her var det fine gaver ja, men det er ikke de fine gavene jeg reagerer på. Det er antallet på gavene de fleste får. opptill 15-20 gaver!!! WTF dere er jo voksne, og det synes jeg er rart, siden man egentlig slutter å gi voksne gaver med mindre det er nærmeste familie. Gaver er forbeholdt til små barn. Hvis dere tenker over det, så er det i grunn oss selv til takke hver jul vi blakker oss for gaver vi egentlig ikke trenger. kjøper 20-30 talls gaver for folk man er i slektning med osv virker litt dumt når de har passert 25 år. Jeg fikk saueskin tøfler av mamma som jeg ønsket meg Moods of norway pysjbukse av søster Tegning av nevøen min og 500 kr av tante. Jeg blakker meg aldri til jul. Jeg bruker faktisk relativt lite på julegaver, men jeg handler til gjengjeld mye på salg for å bruke minst mulig penger. Jeg får heller ikke av så mange, det er mine foreldre, svigerforeldrene mine, bestevenninna mi, mannen, tanta mi og bestefar. Samt tanta til min mor, som gav meg en del, men som jeg aldri gir gaver til (hun velger å gi til tross for at jeg ikke gir til henne og har aldri gjort det). Jeg er dog helt uenig i at gaver er forbeholdt små barn. For meg er gaver et symbol på glede, kjærlighet og omtanke. Mvh Yvonne Endret 24. desember 2013 av Yvonne 2
Gjest Lille-pus Skrevet 24. desember 2013 #43 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Man er alltids noens barn... Og man velger selv å gi gaver til dem man bryr seg om. Pris er et ikke-tema og folk har forskjellig råd og forskjellige tradisjoner. Noen slutter å gi gaver etter at barna har blitt et visst antall år, andre finner glede i å gi hverandre en julegave hvert år... som et symbol på kjærlighet og omtanke. Min egen familie er meget liten, og vi finner glede i å gi hverandre gaver som symbol på de bindinger vi har til hverandre. Bindinger skapt av samhold, kjærlighet og omtanke for hverandre gjennom en lang årrekke. Edit: Kastet ut Leif. Endret 24. desember 2013 av Lille-pus 1
Chord Skrevet 24. desember 2013 #44 Skrevet 24. desember 2013 Fikk mye fint, mest til samboeren og meg sammen. Sitter med en ny laptop nå, noe som var den dyreste gaven. Men ble også veldig glad for et skjærfjøl i tre (som jeg ønsket meg) og nydelige skåler fra Rosendahl. Også har niesen min laget en lang pynteremse, sånn papirringer som "flettes" i hverandre. Noen som vet hva slike heter? Husker vi lagde det ofte som julepynt på barneskolen.
Marsipan Skrevet 24. desember 2013 #45 Skrevet 24. desember 2013 Heter det ikke papirlenke, enkelt og greit? 1
j86 Skrevet 24. desember 2013 #46 Skrevet 24. desember 2013 Har fått så mye at jeg har skikkelig dårlig samvittighet. Er i etableringsfasen og har ikke råd til å kjøpe noe særlig dyre gaver til folk. Likevel har jeg fått veldig dyre gaver, f.eks en LED TV fra mamma og gryte fra le creuset til nesten 2000 fra tante. Syns det er litt dumt med denne kjøpefesten og kjenner på følelsen av ikke å kunne (eller ville) bidra til dette kjøpesamfunnet. Litt vondt rett og slett. 2
Gjest Lillesiren Skrevet 24. desember 2013 #47 Skrevet 24. desember 2013 - kontanter (fra flere hold, familien min er ikke at det mest kreative slaget:p) - gavekort på kitch'n - sminkeveske x 2 - 1 time hos massør (yey:D) - global kokkekniv - Olje- og edikk-karaffel - ullundertøy - Dekorative skåler - Suppetallerker av type serviset Grey Pearl
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #48 Skrevet 24. desember 2013 Fikk AIDS. Anonymous poster hash: 8ea13...27e Men da har du levd ked hiv noen årAnonymous poster hash: 34c05...9c1
drue Skrevet 24. desember 2013 #49 Skrevet 24. desember 2013 - Storbyferie - Skijakke - Krølltang - Pysjamas - Lommebok - Tøfler Jeg er veldig fornøyd, jeg
elentari Skrevet 24. desember 2013 #50 Skrevet 24. desember 2013 En hjemmelaget lykt, lysestake og akvarellmaleri som var innrammet av tantebarna Lampe Ildfast gryte Strikkevotter Strikkesokker Tangle teezerog luktelys Deler av serviset Ultimate Lace Eos leppepomader og manikyrsett Hals, votter, skjerf og lue og sokker Termoskrus fra Aida Fine oppbevaringsbokser Kjempefornøyd
Gjest Hyssingen Skrevet 24. desember 2013 #51 Skrevet 24. desember 2013 To kopper, et pledd, en pose hundemat, en bok og en pose smågodt. 1
Gjest Inggolf Skrevet 24. desember 2013 #52 Skrevet 24. desember 2013 Jeg trodde at foreldrene mine kom til å prioritere mest gaver til sitt nye (og eneste) barnebarn i år, men der tok jeg jaggu feil, for av dem så fikk jeg; Oppspart BSU-konto for 2014 Hvit, lyserosa og mørkerosa Mariusgenser (selv mennene i familien måptne over hvor flink mamma er til å strikke!!) Skikkelige tøfler 2 timer masasje hos en utrrrrolig dyktig massør. En mamma-strikket, utrrrolig flott hals Og av resten av familien fikk jeg vin Et kunstverk av en dørpynt som broren min sin svigermor har laget Mye nyttig av generelle klær og utstyr
elentari Skrevet 24. desember 2013 #53 Skrevet 24. desember 2013 Jeg trodde at foreldrene mine kom til å prioritere mest gaver til sitt nye (og eneste) barnebarn i år, men der tok jeg jaggu feil, for av dem så fikk jeg; Oppspart BSU-konto for 2014 Hvit, lyserosa og mørkerosa Mariusgenser (selv mennene i familien måptne over hvor flink mamma er til å strikke!!) Skikkelige tøfler 2 timer masasje hos en utrrrrolig dyktig massør. En mamma-strikket, utrrrolig flott hals Og av resten av familien fikk jeg vin Et kunstverk av en dørpynt som broren min sin svigermor har laget Mye nyttig av generelle klær og utstyr Fikk du en konto med 20.000kr på? :o
nickless Skrevet 24. desember 2013 #54 Skrevet 24. desember 2013 Felles jeg og min mann : to lykter , to gavekort , en duk , en kaffikanne , kjøkkenhåndklær . til meg: Ny tlf ,parfyme og lotion og ett armbånd. Og hjemmelaget julepynt fra barna
Gjest Lille-pus Skrevet 24. desember 2013 #55 Skrevet 24. desember 2013 Har fått så mye at jeg har skikkelig dårlig samvittighet. Er i etableringsfasen og har ikke råd til å kjøpe noe særlig dyre gaver til folk. Likevel har jeg fått veldig dyre gaver, f.eks en LED TV fra mamma og gryte fra le creuset til nesten 2000 fra tante. Syns det er litt dumt med denne kjøpefesten og kjenner på følelsen av ikke å kunne (eller ville) bidra til dette kjøpesamfunnet. Litt vondt rett og slett. Jeg er en slik tante som du har, j86. Jeg har en niese som deg i måten å tenke på... De flineste julegaver jeg noengang fikk var små figurer til å pynte juletrèet med den gang hun var student... Hvert år fikk jeg noen få slike figurer... og jeg visst hun hadde plukket dem spesielt til tante Pus... med stram studentøkonomi... og jeg elsker disse figurene...fordi det er hun som har gitt meg dem.. med hjertet. Nå er hun voksen, jobber og giftet seg i sommer... Ikke en dag angrer jeg på at jeg kunne hjelpe litt ved å gi noen gaver som hun både hadde nytte av, og som varer. Kos deg med gavene dine og tenk på at din tante ikke hadde gitt deg slike gaver om hun ikke elsket deg. Tanter gir ikke gaver for å få noe i samme kostnad tilbake... de gir gaver fordi de er glade i deg 10
Stueloff Skrevet 24. desember 2013 #56 Skrevet 24. desember 2013 Jeg elsker å lese om hva andre fikk til jul! Navnesmykke Tarotkort med bok Te Kopp Masse sjokolade Bok: Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant Broderipakke Julepynt Brev om at jeg hadde kommet inn på Galtvort (ventet på det siden jeg var 11) To Harry Potter-relaterte smykker og en nøkkelring Hunger Games-smykke 200 kr Seks Poul Pava-glass Sengesett og laken To par strømper Sko Parfyme To par lester Automatisk såpedispenser Hotman
lillsunshine Skrevet 24. desember 2013 #57 Skrevet 24. desember 2013 Gaver er jo ikke så viktige, men det er likevel koslig å gi gaver som kan glede og også få noen også. Gav gave kun til ei venninne, utenom det er det bare til familie. Men jeg har mange søsken og bonusforeldre, så det blir likevel litt. Har storkost meg i kveld med god mat, godt selskap med blanta annet brettspill. Føler meg veldig heldig.. Fikk: En samsung tablet (ønsket meg støvsuger egentlig, men dette var jo veldig en veldig kjekk gave). 500 kr i Visa Spendon. Gaveeske fra Body Shop med dusjsåpe og krem. Zumba treningssett (Øvingscder, vekter og en tvilsom pulsklokke til). Vintilbehør i en eske formet som en vinflaske. Bortsett fra vinåpner var det ting jeg aldri har sett før. Sjokolade. Pynte-Engel. 7 skrapelodd. Vant 100 kr. Føler meg heldig som sagt, men det skal jo mye til for å ikke bli fornøyd God jul!
j86 Skrevet 24. desember 2013 #58 Skrevet 24. desember 2013 Jeg er en slik tante som du har, j86. Jeg har en niese som deg i måten å tenke på... De flineste julegaver jeg noengang fikk var små figurer til å pynte juletrèet med den gang hun var student... Hvert år fikk jeg noen få slike figurer... og jeg visst hun hadde plukket dem spesielt til tante Pus... med stram studentøkonomi... og jeg elsker disse figurene...fordi det er hun som har gitt meg dem.. med hjertet. Nå er hun voksen, jobber og giftet seg i sommer... Ikke en dag angrer jeg på at jeg kunne hjelpe litt ved å gi noen gaver som hun både hadde nytte av, og som varer. Kos deg med gavene dine og tenk på at din tante ikke hadde gitt deg slike gaver om hun ikke elsket deg. Tanter gir ikke gaver for å få noe i samme kostnad tilbake... de gir gaver fordi de er glade i deg Hjertelig takk for en så fin kommentar! :-) Det hjalp veldig masse på den halv-vonde følelsen i magen! Er nok en mye bedre måte å tenke på enn at jeg er "skylder" familien min å "matche" gavene jeg får fra dem. Gleder meg masse til å invitere tante over på noe mat her i nye leiligheten som en liten takk for superflott gryte og annet kjøkkenutstyr :-) 1
Gjest Inggolf Skrevet 24. desember 2013 #59 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Fikk du en konto med 20.000kr på? :o Kontoen hadde jeg fra før, BSU`en. . Kos deg med gavene dine og tenk på at din tante ikke hadde gitt deg slike gaver om hun ikke elsket deg. Tanter gir ikke gaver for å få noe i samme kostnad tilbake... de gir gaver fordi de er glade i deg Det kan jeg skrive under på!! Kos deg med gavene dine- du har garantert fortjent dem! Bok: Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant Gled deg ! Endret 24. desember 2013 av NozMonster 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #60 Skrevet 24. desember 2013 Orker ikke ramse opp. Fikk utrolig mye, tipper verdien på gavene lå på 60 000,-Anonymous poster hash: cba9c...88e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå