Gå til innhold

Da prøver vi igjen

Linemor

Anbefalte innlegg

takk for hilsen murmel. er vist ikke så aktiv her inne for tiden, men tiden begynner seriøst og gå fra meg, og ting tar så lang tid siden sambo er blitt så dårlig. men jeg har vært i sverige og hentet masse klær, så nå henger det en del baby tøy til tørk, skal se igjenom litt mer nå snart.

fikk endelig hentet gulvet til barnerommet i dag, men vi har bare fått lagt ei rekke, fordi det har vært så mye annet innimellom, men håper på og bli ferdig i morgen.

på lørdag skal sambo til MR i byen så da går det litt tid kan man si, ellers så håper jeg på og hente senga da.

har skrevet liste over ting som må gjøres, er ikke alt jeg får gjort så noe må vi få hjelp til, men istede for at det blir mindre for hver dag som går, så blir det mer og mer sysn jeg. julegaver er helt fjernt, tror mamma og broren min er de enste jeg har sånn litt peiling på. men det blir nok ikke så veldig mange flere gaver heller. skal kjøpe til ett par søskennbarn og så har jeg tre små søstre som skal ha bursdag/julegaver da. men de er aller vanskligst.

andre som jeg pleier og kjøpe til får nok stå over i år, for det er rett og slett ikke plass til mer i hode mitt, og det er tross alt andre ting som er viktigere for meg nå, og jeg vet at de vet det. så jeg håper på tilgivelse.

har vasket trekk på den gamle barnevogna også, for pappa var ikke helt ferdig med sin, men regner med at den kommer om noen få mnd, sammen med stellebordet, men da skulle de se om de fikk kjørt det hit.

håper at ting stort sett er i boks iløpet av en uke eller to nå, for nå vil jeg egentlig ha ut denne ungen. selvom jeg skal ikke klage, for jeg tror jeg bærer på verdens snilleste unge, ikke sparker den hardt og ikke holder den meg våken hele tiden. den er heller litt stille, men det ser da ut som om alt er bra. så da får jeg tro på.

den eneste vaskinga jeg har fått gjort er på badet og do men jeg må sikkert ta en liten tur til på do før jul da, men det er da gjort en gang om ikke annet. kjøkkenet trenger litt mer kan jeg se, men det står fremdeles ting til lagring der. men det blir snart mindre.

i dag har jeg vært veldgi trøtt og sliten og det har blitt gjort for lite, så i morgen er jeg forhåpentlig litt mer oppegående. og det regner jeg med. kan ikke renge med og orker like mye hele tiden. sover bedre om natta igjen i hvertfall. ligger ikke og klør hele tiden lenger heller, tror det har hjulpet og kutte ut parfymert vaskepulver, skyllemiddel, såpe og hudkrem. og det er jeg glad for.

nå skal jeg titte litt til rundt her inne, så er det ny runde med sekker med barneklær. og det er jo egetnlig litt koslig da. men det er helt merkelig og stå og brette sammen små trøyer og sånt kan liksom ikke helt fatte at det skal bli en del av en ny hverdag. en hverdag jeg gleder meg masse til, men som også skremmer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre fra deg igjen!

Forstår godt at du er sliten. Ikke så lenge igjen nå :wink:

Håper det går bedre med mannen din snart!

God helg klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk og takk murmel. tviler på at han blir bedre. har jo vært hjemme over en uke uten antydning til at han blir bedre. men det er lov og håper og jeg håper i hvertfall at de finner noe på MR.

nå ordner det seg med gulv på barnerommet i dag, ett søskenbarn av sambo kommer i kveld og skal legge det, mens han ser på pcen hans. jeg er veldig glad for det. skal få vasket litt mer klær i dag, og kanskje pakke en liten bag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på det ja Linemor! Nå kan du pakke bagen...og vite at det er under en mnd. til termin!!! Det er ikke mange månedene siden vi krysset fingre for at du skulle komme bittelitt lenger i svangerskapet uten at babyen ville ut..og nå har du snart gått fullt ut!! :tommelsmil:

Tror den intense kryssinga vår hadde noe for seg jeg altså!!

Nå nærmer barnerommet seg ferdig også..tenker det blir godt å bli ferdig ja!!

Når det gjelder julegavene så tror jeg de fleste ville skjønt at dere "melder dere litt ut" i år..det er noe langt viktigere i vente for dere enn å kjøpe julegaver til alle!

Nå begynner det å bli spennende her...for det er ikke lenge igjen altså!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart termin, jo. :o Så moro at alt ser bra ut. :hoppe: Trist at mannen din ikke er bra og at det blir mye arbeid på deg. :trøste: Håper det snart går over.

God helg til deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for hilsner Madden og sirka. er alltid koslig at det er noen innom.

tror nok også at all kryssingen fra dere her inne har hjulpet, og godt er det. ukene går egetnlig veldig fort nå. det begynner så vidt og bli litt gulv. han som skal legge det har jo vært på jobb i dag og det snør no helt forferdelig så han brukte vel nesten dobblet så lang tid hjem i dag. blir morro hvis jeg kan hente seng i morra ass. skal jo kjøre sambo til sykehuset i morgen tidlig så jeg tror jeg snart skal finne senga.

har ligget en del i dag, for jeg er så forferdelig trøtt i dag, det går veldig opp og ned om dagen kan man si. har fått vasker litt klær da, men det tar så lang tid og tørke dem. tror jeg er i boks med reisehjem klær til babyen da. så nå ligger det litt klær oppå baggen. må finne frem litt til før jeg legger det ned i baggen så jeg ikke glemmer igjen noe for det er jo så kjedelig.

håper jeg orker og kaste ut litt søppel i morgen får nå har vi fått nye tusenlitere inn på gården her og det kan trengs. og alt blir bare fryd og gammen. skal henge opp stjerna i morgen. men skal ikke tenne den før etter tolv da. er jo ikke lov og tjuvstarte.

det er litt kjipt og masse og gjøre og egentlig har jeg lyst også, men er så sliten i dag at det er nok og klare og holde seg sittende. så da får man ta det med ro. er jo tross alt mye og bære rundt på hele tiden der inne.

fant ut når jeg lå og vilte i sta at vannet kan gjerne gå om 14 dager fra i dag, for da er det ingen fare og vi trenger mest sannsynlig ikke og bli noe lenger på sykehuset. men det er ikke jeg som bestemmer det gitt.

kjøpte sjokolade kalendre til meg og sambo i dag. bør ikke spise sjokolade når man ammer, men jeg gjør jo ikke det enda. og skulle minsten komme før, så er det den beste grunnen til å kutte ut all sjokolade for en stund, for da har jeg jo så mye mye mer.

eller skal jeg til jordmor på onsdag , og etter det blir det en tur dit i uka. helt vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann. prøvde og skrive her i går, men internett datt ned før jeg rakk og poste innlegget.

har vært oss jordmor i dag. og alt ser bra ut. hjertelyden til babuen er rolig og fin og det virker som om det er masse vis av fostervann.

hadde gått opp en kilo til, men det er ikke noe annet og vente nå da. Bt hadde gått opp litt da, men jeg skal jo til kontroll om ei uke, så det skal vel gå bra tenker jeg.

hadde med meg hun som skal være med på fødselen i dag, og det var veldig koslig. jeg er veldig glad for at hun ville være med meg. har prøvd og inngå en avtale med babyen om at h*n skal komme til fredagen, men det ser ikke ut som om den har noe hastverk der inne. så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet.

hodet hadde ikke festet seg, men jordmor sa at det var det ikke sikkert det gjorde før riene startet siden dette er nr to.

nå er endelig barerommet ferdig, mangler bare taklampe og møbler. skal kanskje sette inn to kommoder etterpå hvis jeg orker ellers begynner jeg med det når jeg står opp i morgen. skal bli godt og få ryddet litt i resten av huset og nå, men jeg får ta det etter det jeg orker. pga BT skal jeg prøve og legge meg ned innemellom og det skulle ikke bli noe problem for tiden. er mye trøtt og sliten. er jo en del og bære på nå merker jeg.

har pakket bagen som skal være med til sykehuset også nå, mangler bare toalett saker. men jeg regner ikke med at det skjer fortere her enn at jeg skal rekke og ta med meg det. har tenkt og skrive lapp sånn at jeg ikke glemmer da.

da kommer jeg ikke på noe mer jeg skulle skrive nå jeg. regner med jeg stikker innom i moregne eller iløpet av helga. skal gi dere beskjed hvis det skjer noe i hvertfall. men det kan ta noen uker enda det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, nå er det snart din tur! :klem2:

Synes ikke det er så lenge siden du telte ukene og gledet deg over at du var kommet så langt at livet kunne berges, i hverste fall...

Nå teller jeg og tenker akkurat som du gjorde da :wink:

Godt at du er rimelig ferdig med barnerom og slikt. Så slipper du å stresse med det på slutten.

Det blir noen spennende uker fremover nå! :klem:

(Og veldig typisk hvis du må gå på overtid :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei murmel. ja jeg har også begynt og tenke at det sikkert kommer til å gå noe over denne gangen. bare for morroskyld liksom. men det er jo lov og håpe.

ble veldig tidlig kvelden i går, så jeg skal møblere litt på barerommet i dag. og jeg håper vi snart er ferdig rund i huset her, for da kan jeg bare kose meg i desember. for jeg blir mer utålmodig av at ting tar tid, enn av og vente.

håper at ved neste svangerskap (når det blir en gang) at jeg skal slippe så mye bekymring for at det skal gå galt. for det hadde vært deilig og slippe det hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du har det bra linemor!

Du bygger rede for harde livet nå..og det er jo ikke mange dagene igjen til termin nå..jeg sier som murmel..det er ikke lenge siden vi telte dager til du skulle komme deg forbi den magiske grensa...og nå kan vi jo starte nedtelling av dager til termin..det er ikke mange igjen!! :tommelsmil:

Håper du får en flott dag linemor! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er egentlig veldig fatastisk at det har gått så bra. og jeg er veldig letta over at kranglig om sykemeldinger og ofte kontroller for sikkerhetsskyld er over nå. nå er det egentlig bare og høre på kroppen og ikke stresse som står igjen.

skal bare glede meg over at alt er bra og at det jammen meg ser ut til at kroppen min klarer og bære frem ett barn, bare det får nok ro på seg til tider.

jeg skal ikke klage egentlig, men det er jo det som snart skal skje som er spennede. og da er det lett og bli bare litt utålmodig. men jeg er veldig glad for at de skumlesete ukene er over og at nå skal det bare ruges til minsten sier i fra at det er på tide og komme ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk pondusa. er veldig glad for det jeg og. og jeg er glad for at det virker som om den lille trives godt der inne.

har vært mange tanker om at jeg kanskje ikke klarer og gjennomføre ett helt svangerskap og at det kan være noe feil. bør vel få en utredning før neste mann uannsett, det angrer jeg nok ikke på etterpå, men jeg gleder meg ikke til det heller. men det er bedre og vite om mulige ting på forhånd.

har sovet skikkelig dårlig i natt og for en times tid klarte jeg ikke og ligge lenger, magen er vond, men ikke noe rier vet ikke helt hva den driver med. men babyen beveger seg som normalt, så det er nok ikke noe galt. kan være at det bare tøyes litt ekstra der inne nå, er jo ikke lenge igjen.

skal nok prøve og legge meg om ikke så lenge, for ellers blir dette en veldig lang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lurt litt på det der med "vondt i magen" på slutten av et svangerskap. Hvordan vet man hva som er hva? Jeg har aldri opplevd kynnere engang (ikke engang med Lillepia). Og er det vanlig å ha diverse vonter i magen på slutten? Jeg får spørre ut jordmora neste gang jeg skal dit :wink:

Synd at du sover så dårlig. Det er vel nå du kunne treng det mest, å få slappet skikkelig av før det store skjer. Du får nå bare være flink å ruge da :wink:

Håper du får ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koslig med hilsen når man våkner på denne tiden av døgnet.

ja trenger sikkert masse søvn. men det er bedre nå enn det var. og jeg tar det ikke tungt hvis jeg må legge meg på dagen. men det er kjedlig hvis jg ikke får sove da heller sånn som i går. men men. det er ikke så mye og gjøre med det.

bilen min er full av møbler til barnerommet men verken jeg eller sambo orket og bære det inn i går så vi får vel prøve og gjøre det i dag. ellers så klarer jeg og slappe av mye mer nå som ting er litt mer ferdig her. er litt småplukk her og der, men det er ikke noe krise om ikke alt er helt perfekt da. det værste er da borte, og da er mye gjort. har tenkt og snart få satt meg ned og brodert ferdig bilde til minsten. har jo ikke rørt det på over en mnd fordi det har vært så mye annet og da klarer jeg ikke å få lyst til det en gang.

skal prøve og kose meg mest mulig tiden som er igjen.

regner med at en del av de vondtene jeg har er livmorbåndene jeg. at de må tøye seg ytterligere nå, men jeg vil at det heller skal sette igang med litt rier her. men jeg har en følelse av at jeg må vente lenge på det. men man skal ikke ta noe for gitt. får jo bare sove som om hver natt kan blir den siste med god søvn på lenge. så kan jeg heller være glad for toppladede batterier når fødselen starter. forrige gang var jeg jo drit sliten når fødseln begynte og så gikk det nesten to døgn med rier. så jeg tror ikke egentlig jeg var helt våken når jeg var ferdig.

har masse tanker om fødseln for tiden, det er jo ikke så rart, men jeg syns det er merklig at jeg ikke ser for meg fler skrekksenarioer enn jeg gjør. jeg tenker meg fødselen forhodlsvis grei. vond og lang men uten stor dramatikk. syns det er greit hvis det tar litt tid, så jeg rekker og vende meg til smertene litt mer gravis.

ellers trøster jeg meg med at det er maks fem uker til det er over for da er jeg da satt igang om ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du ikke stresser så mye med tanke på selve fødselen da. Kan bare tenke meg at litt av meningen med alle vontene og det slitsomme nettopp et at man da ønsker fødselen hjertelig velkommen for å bli kvitt alle andre plager :wink:

Da er vi klare for nye utfordringer! :-D

Og fram til da får vi vel bare sove når det passer seg slik, dag eller natt :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

der har du funnet mye av grunnen ja murmel. ja det er det som er fint når man bare går hjemme og ikke har andre småtasser og ta seg av da kan man sove til alle døgnets tider når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har denne dagen gått også, er egentlig litt glad for at jeg snart skal legge meg er kjempe sliten.

vi har vært i bursdag til det ene onkelbarnet til sambo. og selvom det er veldig koslig så blir jeg så sliten. orket ikke mer enn tre og halv time. blir så sliten så tårene bare begynner og trille når folk snakker til meg. er ikke helt go.

i dag har ryggen vært kranglete også. ingenting mot dem som har skikklige problemer, men jeg har vært så heldig at jeg ikke har vært særlig plaget av den. men i dag var jeg ikke så heldig. ellers har det vært masser av liv i dag da. men jeg vil at h*n skal sparke skikkelig fra og legge seg godt til rette så langt ned h*n kommer.

men men er ikke så mye og gjøre til og fra.

prøver og brodere litt med fingrene mine er så vonde. de ser ikke så hovne ut. men de døvner helt bort og jeg finner ingenting som hjelper. gleder meg til jeg skal til jordmor igjen på torsdag. håper BT har gått ned litt igjen. men det spørs vel.

håper jeg orker og montere sprinkelseng i morgen. for nå har den stått i gangen ett par dager. tar nok ikke lang tid heller. men alt er skikkelig tiltak og komme igang med for tiden. har ikke gjort annet fornuftig enn og sette på ei vaskemarskin på to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor jeg er våken nå skjønner jeg ikke. det ble sent før jeg sovnet i går. også våkner jeg nå. det er ikke snilt gjort. babyen har hatt bra med bevegelser i natt, og det er godt, men det har vært en del kynnere og, og det er ikke fullt så sjarmerende. håper snart det kan bli noe me.

ble nesten ferdig med bildet til minsten i går. er ikke så mye mer jeg får gjort babyen er født. er umulig og brodere navnet når jeg ikke vet hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg har fullt spennende med men ikke vært noe flink til å legge igjen hilsen. Håper at det går bra med deg. Har du tenkt ut noen navn? Jeg har mine favoritt navn klare. Nå venter jeg bare på å bli gravid slik at jeg får brukt de.

Lykke til de siste ukene og tusen takk for alle hilsner og gode tanker i dagboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...