Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

Her har snufsing og hosting fått selskap av høy feber. Har visst fått noe som ligner på influensa. En lett utgave av sorten. Ikke noe energi i skrotten i dag. Skulle egentlig ha besøk i kveld. Men det har jeg avlyst. Bare tanken på å gjøre klart til selskap i dag får meg til å svette. Dessuten trenger jeg jo ikke dra folk inn i et smittefarlig hjem. Nei, her får man leve som eremitt til basseluskene har forlatt huset...

Helt eremitt blir jeg dog ikke. Jeg har selskap av Turbo. Heldigvis en rolig i Turbo så langt i dag. Akkurat nå ligger hun på skriveren og sover. :hjerte:

:klemmer:

:klemmer:

Håper du bruker god tid på valgene. Og husk - jeg er her om du trenger en sparrinbgspartner! :)

Jeg skal ikke forhaste meg med noe. Og ja, kanskje kommer det et pip fra meg etterhvert. Noen ganger er det greit å lufte tanker med noen som står på sidelinjen. Og du er slett ingen dum sparringspartner. Du vet hvordan det er å leve en hverdag uten energi i kroppen. :klem:

Nytt år sender meg alltid litt i tenkeboksen selv.

:)

Det er et naturlig tidspunkt for å tenke gjennom livet sitt ja. Håper du får noe godt ut av tenkeprossessen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk skal dere ha. :klemmer:

Sofaen er eneste stedet jeg føler for å oppholde meg i dag. Har sett Grinchen på dvd, sett Aksel Lund Svindal vinne i utfor og nå er det langrenn. Potetgull og cola er den næringa som har gått ned så langt i dag.

Vel-vel, det går over. Men litt kjipt å bli syk nå. Skulle hatt gjester i kveld. Og jeg er invitert på hyttetur nyttårsaften. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Riktig god bedring, Sauen!

Så trasig med en skrott full av basiller nå...

Slapp av, ta godt vare på deg selv og send basillene på dør. Vil ikke ha! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. :kaffekopp:

Her er formen fremdeles heller dårlig. Ikke mye futt i saueskrotten for tiden nei. Ute er det mildvær og sol i dag. Og jeg skulle så gjerne vært ute på tur. Men tror ikke jeg skal våge meg lenger enn til postkassa.

Kanskje se om jeg får lest litt i en bok i dag...

Og jeg har nå meldt avbud til morgendagens hyttetur. Jeg har nok ingenting der å gjøre med basseluskene mine. Ikke ser jeg for meg at jeg orker togturen. Og ikke ser jeg for meg at det er lurt å dra med seg smitte til de andre som skal feire nyttår på hytta. :sukk:

:klemmer:

Riktig god bedring, Sauen!

Så trasig med en skrott full av basiller nå...

Slapp av, ta godt vare på deg selv og send basillene på dør. Vil ikke ha! :opplyser:

Takk. :klemmer:

Jeg slapper av. I går ble det noen timer med monopol på DS-en. Og det blir sikkert noe sånt i dag også. På sånne dager er det i grunnen greit at jeg kjøpte den der spillgreia. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det. Nå har jeg ihvertfall satt på stekeovnen, slik at jeg får varmet et par rundstykker. Så blir det lunsj. Og jeg kom på at jeg kjøpte en dvd med Lucky Luke sist jeg var på loppemarked. Den tenker jeg passer godt nå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kom på at jeg kjøpte en dvd med Lucky Luke sist jeg var på loppemarked. Den tenker jeg passer godt nå. :jepp:

Lucky Luke kan aldri bli feil :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag. :kaffekopp:

Så langt i dag har jeg brukt en del tid på å oppsummere året i bloggen min. Ble mange tanker og mange ord... Men det er noe jeg liksom må gjøre for å gå inn i det nye året...

Utover det er det en lat dag her i Fjøset. Basseluskene holder stand. Men humøret er det ikke noe i veien med. Har det egentlig helt greit jeg. God mat skal jeg ha i kveld også. Gleder meg til middag. :sikle:

Du gjør i alle fall det beste ut av det. :hug:

Må jo prøve på det. Har det egentlig greit jeg. Litt slakk i formen. Men bra i humøret. :jepp:

Lucky Luke kan aldri bli feil :opplyser:

Nemlig. Lucky Luke og Asterix er følgesvenner på tegnefilm når jeg er syk. :nigo:

Så kjedelig med kansellerte planer. :(

Håper du får en fin inngang til 2014 allikevel.

Tar det egentlig ikke så tungt jeg. Litt kjipt akkurat når jeg måtte avlyse. Men nå har jeg det helt greit her hjemme. Skal kose meg med god mat, Turbo-kos, KG og TV i kveld jeg. Blir så bra så. :jepp:

Innom og deler ut invitasjon i fall formen ikke tillater mer fysiske kalas i kveld. :danse:

I'm in... :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For første gang i år kan jeg si GOD MORGEN og servere fjøskaffe. :kaffekopp:

Håper alle mine venner her hadde en fin nyttårsfeiring. :klemmer:

For min del ble det en rolig kveld, med KG, TV og lille Turbo. Hun var heldigvis ganske rolig i forhold til fyrverkeriet. Det var litt spisse ører og store øyne når det kom flere smell etter hverandre. Ellers var hun helt rolig fram til midnatt. Da var det nok litt skummelt. Men hun var heldigvis langt unna stadiet for panikk.

Jeg satte en flaske med alkoholfrie bobler i kjøleskapet i går. Den står der fremdeles. Ble visst aldri åpnet noe annet enn julebrus her i går. Så jeg slo virkelig ut håret. :skaal:

I dag er det et nytt år. Og det er tid for å tenke framover. Bare et forsett for det nye året. Og det er å passe på hva jeg putter i munnen. Jeg gikk ned åtte kilo i fjor (og har sikkert lagt på meg fem igjen slik som jeg har spist i jula - venter en uke med første veiing jeg...). Jeg gikk ned to størrelser i bukser. Og målet for 2014 er å klare to buksestørrelser til. Jeg har jo endelig funnet nøkkelen til hvordan jeg skal gå sakte ned i vekt og bli der (jula teller ikke :regler: ).

Ellers er hodet fullt av drømmer for det nye året. Så får vi se hvordan oppsummeringen den 31.12.14 blir...

Starten på året er ihvertfall preget av at jeg har basselusker i huset. Og jeg lurer på om jeg kanskje bør ta en tur bortom legesenteret i morgen for å bestille meg en time (å ringe dit den 2.jan er nyttesløst). Jeg har en mistanke om at det kanskje er behov for en liten penicillinkur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Sauen. Takk for hyggelig kalas i går :nigo:

Har karret meg opp med mildt mageknip etter pinnekjøttet og kurerer skaden med knekkebrød og kaffe.:ler: Sånn er det når man er blitt litt avvent fra å forspise seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Riktig godt morgen og godt nytt år, beste-Sauen!

Ble en veldig rolig kveld her også i går (men også veldig koselig). Ei venninne på besøk, og vi satt her med hvert vårt håndarbeide, en eske Sfinx-konfekt og etter hvert en tur ned "memory-lane" på youtube (vi snakker HØY allsangfaktor...). Følte oss nærmere 90 enn 30, men artig læll! :fnise:

Håper du får en fin start på det nye året, Sauen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er det et nytt år. Og det er tid for å tenke framover. Bare et forsett for det nye året. Og det er å passe på hva jeg putter i munnen. Jeg gikk ned åtte kilo i fjor (og har sikkert lagt på meg fem igjen slik som jeg har spist i jula - venter en uke med første veiing jeg...). Jeg gikk ned to størrelser i bukser. Og målet for 2014 er å klare to buksestørrelser til. Jeg har jo endelig funnet nøkkelen til hvordan jeg skal gå sakte ned i vekt og bli der (jula teller ikke :regler: ).

Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår, men mellom nyttår og jul som er viktig, har jeg hørt...

Rolig kveld her også, vi var tre til bord. Jeg vasket skapstøv av både serveringsfat, sausenebb og krystallglass og følte vi hadde en veldig voksen kveld - selv om vi ikke var like nærme 90 som enkelte andre tydeligvis var :fnise: (men hva youtube-mimrer 90 år gamle damer om?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Sauen. Takk for hyggelig kalas i går :nigo:

Har karret meg opp med mildt mageknip etter pinnekjøttet og kurerer skaden med knekkebrød og kaffe. :ler: Sånn er det når man er blitt litt avvent fra å forspise seg.

Selv takk. Det ble da jammen trivelig i går også. Vi kan vel snart kalle det nyttårstradisjon nå. :ler:

Knekkebrød og kaffe til frokost her også. Og i dag er det ikke lov til å spise sjokolade og drikke brus...

:klem:

Riktig godt morgen og godt nytt år, beste-Sauen!

Ble en veldig rolig kveld her også i går (men også veldig koselig). Ei venninne på besøk, og vi satt her med hvert vårt håndarbeide, en eske Sfinx-konfekt og etter hvert en tur ned "memory-lane" på youtube (vi snakker HØY allsangfaktor...). Følte oss nærmere 90 enn 30, men artig læll! :fnise:

Håper du får en fin start på det nye året, Sauen! :hoppe:

:klem: Godt nytt år til deg også beste-Fuggel'n!

Satser på at det nye året starter fint. Er litt spent i forhold til noen valg jeg må ta. Men satser på at det ordner seg greit.

Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår, men mellom nyttår og jul som er viktig, har jeg hørt...

Rolig kveld her også, vi var tre til bord. Jeg vasket skapstøv av både serveringsfat, sausenebb og krystallglass og følte vi hadde en veldig voksen kveld - selv om vi ikke var like nærme 90 som enkelte andre tydeligvis var :fnise: (men hva youtube-mimrer 90 år gamle damer om?)

Nemlig, det er det jeg har hørt også. Så mellom jul og nyttår har jeg spist MENGDER med sjokolade, lakris, kaker, potetgull og mat med masse smør og fløte samt drukker brus hver eneste dag... Men nå er det tilbake til knekkebrød, vann, frukt og grønt. :regler:

Jeg drakk brus av juleglasset mitt jeg. Stetteglass med en nisse på. Det var vel det nærmeste pent servise jeg kom i går... :fnise: Men det høres veldig koselig ut med fint dekket bord og venners selskap. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

90-års følelsen var vel sterkes rundt Sfinx-esken, strikketøyet, tøfler og juice i glasset.

Youtube-seansen bragte oss brutalt tilbake til 80- og 90-tallet, og blant annet skremmende mange boyband (med enda flere og mer skremmende kjente sanger... :sjenert: ).
Og det er jo INGENTING å si på korreografien:

http://www.youtube.com/watch?v=ycZdVI-gQxs

:skratte:

Men slapp av - jeg avsluttet med skikkelig musikk :jepp:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, det har jeg forresten glemt å fortelle. Jeg får snart ny stor tv i hus. :hoppendeglad:

Niese ringte i går og fortalte at hun og samboeren har kjøpt seg ny tv. Og da får jeg kjøpe den gamle tv'n deres billig (og får den levert). Det skal bli stas det. Tenk at jeg snart kan lese teksten på tv uten å myse. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...