Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Sauen Shaun skrev:

God morgen. :kaffekopp:

Mandag og tid for å la helgens opplevelser synke inn. Det ble ei veldig fin helg. Lørdag hadde jeg trollunge på besøk. Deretter var jeg på besøk hjemme hos trollungene. Også tikket det inn en uventet invitasjon til kaffeselskap lørdag kveld. Og det ble veldig koselig. :bolledeig:  Søndagen startet med at jeg ommøblerte litt på stua. :daane: Deretter hadde jeg besøk av venninne som bor i en annen by her sør. Da ble det mye scrappeprat. Også ble det vafler til lunsj og kinamat til middag. :sikle:  

Ulempen med helga er at kaloritelleren lyser rødt... :vekt: 

I dag står det litt husarbeid på programmet. Jeg venter kaffebesøk i kveld. Så da bør jeg vel vaske over gulvene etter helgens ommøblering... :sjenert:  Og kanskje jeg skulle slenge sammen en kake og... :jepp:  

:ler:

Kaloritellere er noe herk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp:

Eller hvor god morgenen er, kan vel diskuteres... :sukk:  Her står man opp, ser ut på regn og vind, og er så lykkelig over at man slipper å ut i dag... Helt til man logger seg på face, og ser at husverten har bursdag i dag... Så da må jeg vel traske en tur i drittværet likevel. Må få tak i en blomst eller ei konfekteske eller noe til den trivelige mannen. :jepp:  

Men bortsett fra det har jeg det veldig bra. :jepp:  Hadde besøk store deler av dagen i går. Bestisen kom innom noen timer på dagen, og på kvelden kom ei dame for å drikke kaffe. Så det ble en veldig trivelig dag. :jepp:  

Ellers har jeg få planer for denne dagen. Pusle med noen småting her hjemme, og bare ta det med ro. :kaffekopp:  

19 timer siden, Roadrunner skrev:

:ler:

Kaloritellere er noe herk!!!

Jepp... :ler:  Ble ikke kake i går da. Smurte noen skiver med egg og laks, og stekte vafler. :sikle: 

11 timer siden, Rosalie skrev:

Sveiper innom en tur med en blomst til den "nye" stua :blomst:

Takker. :helen:  Turbo er strålende fornøyd der hun knasker i seg blomsten... :ler:  (her i huset har vi ikke en eneste plante pga den firbente blomsterspiseren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

Jeg ser det blåser ute, men det gjør ikke noe. Det er nemlig oppholdsvær, og det er godt nok for meg. Ja, sola viser seg oppi åsen her og. Så jeg tror jeg kan få en fin rusletur til onsdagslunsjen. Regner med at sola har nådd ned i dalen før jeg skal ut på tur. :jepp: 

Men jeg tror det blir en amputert lunsj på meg i dag. Tror ikke jeg kan tilbringe tre timer der. Jeg må prøve å bli ferdig med den andakten jeg skriver i dag. Det er bare halvannet døgn til jeg skal holde den. Og jeg kan ikke huske at jeg noen gang har strevd sånn med å få ordene ned på papiret... :sukk:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MarianneE skrev:

God morgen, et nydelig vær hos oss idag ihvertfall. 

Ser ut til å bli det her og. :bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp: 

Det ble en knalldag i går. :sol:  Skikkelig vårluft. :bolledeig:  Og det ser jammen ut til å bli fint i dag og. :bolledeig: 

Jeg regner med at de kommende to-tre timene går med til å få redigert skribleriene mine. Også ber jeg en stille bønn om at printeren min må samarbeide... :pls:  Og i kveld skal jeg altså holde min første andakt her i bygda. :redd:  

22 timer siden, Roadrunner skrev:

Meldt knallvær her i dag :strix:

Jepp. :jepp:  Det ble knallvær i går. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Etter to dager med vår, er det atter vinter her. :sno:  :sukk: Heldigvis bare to måneder til kalenderen forteller at det er vår...

Gårsdagens andakt gikk helt fint. Utrolig hva som skjer med en lavmælt og beskjeden Sau når hun får en talerstol foran seg... Mangler liksom ikke ord da... :fnise: 

I dag blir jeg inne og hjemme - tror jeg. :jepp:  Jeg er sliten, og tror det bare blir sløvings. Kanskje jeg lager et kort - kanskje gjør jeg det ikke. Kanskje blir det bare :veslejenta:  hele dagen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

TO måneder til kalenderen viser vår? Er det ikke en måned? Mars er da "offisielt" vårmåned, sammen med april og mai? Eller? Ble rent forferdet her :fnise:

Trøster meg med at :sno: nok ikke blir liggende lenge. Meldt regn og endel plussgrader her i helgen, ser ut til at det skal stige allerede i ettermiddag. Så krysser fingrene for at det blir svært kortvarig møte med det hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Roadrunner skrev:

:kaffekopp:

TO måneder til kalenderen viser vår? Er det ikke en måned? Mars er da "offisielt" vårmåned, sammen med april og mai? Eller? Ble rent forferdet her :fnise:

Trøster meg med at :sno: nok ikke blir liggende lenge. Meldt regn og endel plussgrader her i helgen, ser ut til at det skal stige allerede i ettermiddag. Så krysser fingrene for at det blir svært kortvarig møte med det hvite.

Meteorologisk er mars første vårmåned ja.... men den kan da være vinterlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roadrunner skrev:

:kaffekopp:

TO måneder til kalenderen viser vår? Er det ikke en måned? Mars er da "offisielt" vårmåned, sammen med april og mai? Eller? Ble rent forferdet her :fnise:

Trøster meg med at :sno: nok ikke blir liggende lenge. Meldt regn og endel plussgrader her i helgen, ser ut til at det skal stige allerede i ettermiddag. Så krysser fingrene for at det blir svært kortvarig møte med det hvite.

En sau fra Trøndelag ser ikke at det står vår på kalenderen før April. :opplyser::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mars kan være vinterlig er det ingen tvil om, men at den regnes som vårmåned er viktig! Altså, vinteren er desember, januar og februar, vår er mars, april og mai, sommer er juni, juli og august og høst er september, oktober og november. At værgudene ikke nødvendigvis er enige er en helt annen sak, men mars er vårmåned åkke som! :opplyser:

 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå beveger vi oss inn i interessante definisjons-spørsmål. Hva er en årstid? Hva veier tyngst - vær eller kalender? Hva er vår-vær - og hva er egentlig vår? Og hvor mye skal man ta høyde for geografiske og klimatiske forhold?

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentalt følger jeg månedene jeg skisserte over, for å overleve vinteren...
I tillegg synes jeg ofte at våren kommer i løpet av mars, kanskje ikke første uka, men så... Dagene blir merkbart lysere, det er lengre mellom kuldegradene, sola varmer mer og snøen smelter. Innimellom kommer noen kalde dager og snøfall, men tendensen er varmere, lysere og mindre snø. Tidlig påske betyr at det kanskje er mer vinterlig i påska, mens sen påske gir mer sol og varme, og kanskje lenge siden siste snøfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Daria skrev:

Nå beveger vi oss inn i interessante definisjons-spørsmål. Hva er en årstid? Hva veier tyngst - vær eller kalender? Hva er vår-vær - og hva er egentlig vår? Og hvor mye skal man ta høyde for geografiske og klimatiske forhold?

Kjør debatt!

Jeg heier entusiastisk på kalenderen. Værgudene er jo klin tullerusk okke som så de har bevist at man ikke kan stole på dem.  (Ble det riktig med alle "de" og "dem" der, mon tro? :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:  Eller not... 

Feber var ikke det jeg ønsket meg nå. Men-men, det kunne alltids vært verre... :jepp:  Ute bøtter det ned. :regn: Men det gjør ingenting, så lenge det ikke fryser på etterpå... 

Dagens opprinnelige plan var å møte ei fra foreningen, og spise burger sammen, før foreningsmøte. Men det får jeg avlyse. Jeg blir hjemme i godstolen i dag. :jepp:  Godt det er mye sport på TV. :jepp:  

Den 5.2.2016 at 23.25, loffen skrev:

God helg i fjøset! :klemmer:

Takk. :klemmer: God helg i Brødboksen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...