Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig tar varmepumpa kvelden når det er på det kaldeste... 15 grader innendørs hørtes litt friskt ut *hutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så kjedelig med varmepumpestreik på denne tida :sukk:

Håper du ikke fryser deg helt skakk i helga og at det blir velfungerende og bra varmepumpe på mandag. Er veldig glad jeg byttet min i fjor høst - den truet med å ta kvelden og jeg turte ikke stole på at den holdt vinteren gjennom...

Fin fredag i fjøset? Eller mer frossen fredag i fjøset? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at en vifteovn flyttet inn hos meg, ble det en fin fredag i Fjøset. Nå er det atter 20 grader i stua. Og Sauen koser seg. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sauen Shaun skrev:

De embossingmalene ser utrolig kjekke ut. :jepp:  Og noen ideer tar form hos en sau og... (nei, det omfatter ikke noen form for bestilling av maler på nett...). 

Pinglesævv :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Cata skrev:

Pinglesævv :hoho:

Jeg vet... Men før jeg tør prøve meg på noe ebay eller noe sånt, må jeg ha en sikker betalingsordning på plass. Jeg har skjønt at man helst ikke skal bruke visakortet til sånne ting. Man bør ha enten kredittkort eller noe sånn paypal (eller hva det nå enn heter). Og jeg har ingen av delene... Kredittkort vil jeg ikke ha. Og det andre må jeg ha hjelp til å få på plass. Jeg må ha en grundig opplæring før jeg tør prøve meg på sånne ting... :sukk:  

9 timer siden, loffen skrev:

God helg i fjøset! :klemmer:

God helg til deg og. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

:sno: Denne helga kommer Sauen til å snø inne. Jeg har ingen planer om å bevege meg stort utendørs denne helga. En liten tur ut nå i formiddag. Må hente posten og ta ut søpla. Også skal jeg ta vekk noe snø som henger over takrenna over inngangspartiet mitt. Litt dumt hvis folk får de snøskavlene der i hodet...  Deretter skal jeg kose meg i godstolen foran tv'n hele helga. :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, loffen skrev:

Jeg har PayPal, og det er superlettvint og trygt. Anbefales!

 

Jepp, anbefaler det jeg også. Har aldri hatt trøbbel med den, og det er sikrere enn å slenge kortnummer rundt i hytt og pine. Dessuten MÅ man ha det på ebay. Vil man ikke legge kortnummeret sitt der en gang så kan man også fylle på Paypal fra sin vanlige konto, men det kan ta et par dager før pengene er overført dit så da må det planlegges litt mer. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrer langt unna ebay - mistenker at det er så mye fristelser og gode tilbud der at jeg tømmer kortet helt på egen hånd, ingen svindel nødvendig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Daria skrev:

Jeg styrer langt unna ebay - mistenker at det er så mye fristelser og gode tilbud der at jeg tømmer kortet helt på egen hånd, ingen svindel nødvendig :fnise:

Akkurat det er en reell risiko, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Så er den store snødagen her. Det er meldt veldig mye snø i dag. Det snødde tett da jeg la meg i går kveld. Men det må ha sluttet rett etter. For det har ikke kommet mye i løpet av natta. Og akkurat nå er det oppholdsvær. Så får vi se om værvarslinga har rett eller ikke... 

Jeg har uansett ikke tenkt meg ut i dag. :riste: Fikk laget et par kort i går. Og satser på det samme i dag. Er så koselig å være igang i kortmakeriet igjen.  :bolledeig:Kjekt å få bygd opp lageret med kort igjen. Det var fryktelig dårlig utvalg der nå. Synes det er så godt å ha noe tilgjengelig når jeg plutselig blir invitert i en bursdag eller noe. :jepp:   Også er det rett og slett deilig med noen rolige innedager... Det gjør så godt for kropp og sjel... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

Ny dag og nye muligheter til å kose seg hjemme. :jepp:  Det har kommet mye snø her nå. Heldigvis slipper jeg unna det meste av måking. Tar bare trappa mi (og den er det tak over, så det er ikke så mye som fyker inn på den). Også var jeg ute sent i går kveld og måkte rundt varmepumpa. Greit at de som forhåpentligvis kommer med ny pumpe i dag slipper å måke. :jepp:  Jeg aner ikke noe om når de evt kommer med den nye pumpa. Har bare fått beskjed om at de har sagt at de kommer i dag... Så da var det like greit å stå opp tidlig. Har liksom ikke lyst til å bli vekt av håndverkere som ringer på døra... :ler: 

Ellers består dagens planer av noe så spennende som å vaske badet. Ja, også skal jeg koke fiskesuppe til middag. Kjempespennende dag... :ler:  Kanskje blir det et kort eller to i dag og. Men tiden vil vise... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Mårnings!

Håper de kommer med ny og frisk varmepumpe i dag :jepp: Godt at alt er på plass og fungerer som det skal.

Vaske bad sa du? :sjenert:
Trengs her også :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom het, gitt. Fint å høre at du har hatt en fin jul. Også håper jeg at leveren din kommer på bedre tanker og får verdiene ned igjen.

Vi har også hatt en fin jul. Var hos foreldrene mine, kom til Oslo igjen midt i romjula, hatt gode venner som har flyttet hjem fra noen års utlendighet på både middag og på middagsselskap på nyttårsaften.

Året har begynt bra. Flere enn du som må få vekk noe sideflesk. Og siden moren min og jeg har meldt oss på en ukes treningsferie i Tyrkia i mars med Kari Jaquesson som "slavedriver", må jeg komme meg litt i form før det. Så nå har jeg begynt å bruke SATS-medlemskapet igjen etter å ha vært støttemedlem i et år. Var på styrketrening på lørdag, og er støl over alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen. :kaffekopp: 

Jeg fikk levert varmepumpa i går, men det kom aldri noen for å montere den. Så da er det vel bare å holde seg hjemme i dag og. Ikke at jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg noe sted i dag. Men jeg håper de kommer i dag, for i morgen er det onsdagslunsj. Og jeg har ikke lyst til  å droppe den pga håndverkere som ikke holder avtaler... :riste: 

Men jeg fikk da gårsdagen til å gå, selv om jeg bare ventet. Fikk uventet besøk av mammas barndomsvenninne. Så da ble det et par timer med skravling og kaffe. Veldig koselig. :jepp:  Dessuten kom jeg igang med å hekle kant på et langvarig strikkeprosjekt som endelig nærmer seg slutten. :jepp:  

23 timer siden, Roadrunner skrev:

:kaffekopp:

Mårnings!

Håper de kommer med ny og frisk varmepumpe i dag :jepp: Godt at alt er på plass og fungerer som det skal.

Vaske bad sa du? :sjenert:
Trengs her også :sukk:

Badet ble vasket. :jepp:  Pumpe ble levert. :jepp:  Montør dukket ikke opp. :sur: 

11 timer siden, Rosalie skrev:

Lenge siden jeg har vært innom het, gitt. Fint å høre at du har hatt en fin jul. Også håper jeg at leveren din kommer på bedre tanker og får verdiene ned igjen.

Vi har også hatt en fin jul. Var hos foreldrene mine, kom til Oslo igjen midt i romjula, hatt gode venner som har flyttet hjem fra noen års utlendighet på både middag og på middagsselskap på nyttårsaften.

Året har begynt bra. Flere enn du som må få vekk noe sideflesk. Og siden moren min og jeg har meldt oss på en ukes treningsferie i Tyrkia i mars med Kari Jaquesson som "slavedriver", må jeg komme meg litt i form før det. Så nå har jeg begynt å bruke SATS-medlemskapet igjen etter å ha vært støttemedlem i et år. Var på styrketrening på lørdag, og er støl over alt...

Koselig å se deg her igjen. :klem: Og godt å høre at du har hatt, og har, gode dager. :jepp: 

Treningsferie i Tyrkia... :daane: 

Og ja, jeg håper også at leveren snart roer seg ned litt. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ny varmepumpe. :strix: Det er behagelig tempetatur i stua mi igjen. :strix:Og den bråker ikke. :strix:

 

Og jeg har fått beskjed om at leverprøvene er betydelig bedre. :strix::strix:

Så da får jeg feire med litt oppvarmet fiskesuppe fra i går. :fnise:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

Det var fantastisk deilig å stå opp til et godt og varmt hus i dag. Ja, faktisk var det så varmt her at jeg ble nødt til å lufte litt... Nå merker jeg hvor dårlig den gamle varmepumpa var. Den hørtes jo ut som et gammelt treskeverk. Og den klarte aldri å få det varmt på kjøkkenet. Den nye pumpa er så stille at jeg må skru av lyden på tv eller radio for å høre at den går. Og det er deilig og varmt på kjøkkenet og. :bolledeig:  

Og jeg kan ikke annet enn le. For Turbo har helst sovet på varmekablene i gangen eller badet i vinter. I går la hun seg i sofaen når det ble varmt der, og ble i sofaen til jeg bar henne på badet for natta. :fnise:  Jeg er ikke sikker på om matmor får låne sofaen mer... :fnise: 

I dag er det første onsdagslunsj etter jul. Gleder meg veldig. :hoppe:  Og i kveld skal jeg på et møte i en lokal kirke. :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...