Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Nyttig :ler: Det fikk meg til å tenke på et over middels fancy hotellrom jeg bodde på i Stockholm, hvor det var tv-høyttaler på badet. For så vidt ikke så dumt med tanke på at vi var der under vinter-OL :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: eselet kan også høre TV på do. Men veldig greit at jeg har fjernkontrollen da, kan jo bare sette på noe baking eller matlaging… Regner med han blir fort ferdig da 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser britiske bakere på TV, og leter etter inspirasjon til helgens meny. Problemet er at jeg må bake kaker, og på TV baker de kjeks. :lol: Noe må bakes. Tenkte jeg skulle la kommende helg gå forbi i stillhet. Men eselet er ikke enig (og jeg er glad han vil feire dagen min). Men jeg mangler inspirasjon til maten… :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (14 minutter siden):

Du har bursdag, han vil feire - ergo får han bake. Problem løst :ler: 

:rulle: Det vil jeg se… :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planene begynner å falle på plass. Og jeg begynner å glede meg til helga. For bursdag er i grunnen gøy. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 minutt siden):

:rulle: Det vil jeg se… :rulle:

Du kan jo foreslå det, bare for underholdningen skyld :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store bakedagen er over. Og jeg kan gå helga i møte med nok kaker til både lørdag og søndag. :sikle: 
Fikk til og med til å lage lemon curd på første forsøk. Tror det må bli MasterChef på meg gitt :nigo: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake :sikle: Ulempen med lemon curd er alle eggehvitene man sitter igjen med, men det er jo en unnskyldning for å lage marengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 minutter siden):

Kake :sikle: Ulempen med lemon curd er alle eggehvitene man sitter igjen med, men det er jo en unnskyldning for å lage marengs...

Eller så var det laging av marengs som sørget for noen eggeplommer som måtte brukes 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Uansett en god kombinasjon :ler: 

Helt klart :sikle: Hadde bare en sitron, og måtte ha to til kremen. Men gikk helt fint å bruke en appelsin i stedet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan lage curd av så mangt. Har sett pasjonsfruktcurd i butikken, det må jeg nok prøve en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (17 timer siden):

Man kan lage curd av så mangt. Har sett pasjonsfruktcurd i butikken, det må jeg nok prøve en gang...

Høres veldig godt ut 😋😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at den dagen jeg må på tur til gamle trakter er været dritt :sukk: :regn:

Blodprøver og litt kjas med gamle venner står på programmet. Blodprøvene kunne jeg godt stått over, men litt kjas blir toppers. :jepp:

Ellers grubler jeg over menyen til helgens kalas. Kakene har jeg kontroll på, men aner ikke hva jeg skal servere ellers… :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på teater, jeg har vært på teater, jeg har vært på teater :strix: Jeg har vært på teater igjen for første gang siden koronaen kom til landet vårt. :strix: Lykkeligste fredagskvelden på lange tider… :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...