Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Dag 7 med feber. *lei*

Huff, så trasig! Virkelig bitt seg fast hos deg denne feberen... Hvordan er formen/symptomer ellers? 

Her har jeg fremdeles ikke sett stort til feberen, selv om kroppen innimellom føles som om den har hatt feber. Så jeg skal ikke klage, har en forkjølelse rett og slett. Men slækk i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes det er på tide at feberen stikker av. Og det tror jeg den gjør. Den var en del lavere i dag enn den har vært de tidligere dagene. :jepp:

Men forkjølt er jeg. Kjennes ut som hodet skal eksplodere av trykket innenfra. Nese, bihuler og ører er tette. Men muskelverken er ikke så ille i dag. 

Skal til kontroll på sykehuset tirsdag. Ringte for å utsette timen, men fikk beskjed om å vente til mandag ihvertfall. For er jeg feberfri da, så kan jeg komme. Og jeg skulle ikke ta flere tester. For de testene kunne vise positivt flere uker etter at man var frisk. Så for dem er feberfri det samme som frisk. :jepp: *lettet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du fikk den beskjeden på sykehuset! Har stor tro på at du er feberfri innen mandag, og krysser fingre og tær for at du får gjennomført timen som du skal. 

Snutesystemet (nese/bihuler) er interessante greier om dagen ja. Når det kommer en ilende smerte når man snufser godt inn er det tydelig at bihulene har forankringer gjennom hele hodet :forkjola: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg faktisk feberfri. :hoppendeglad: Men fremdeles tett i pappen og hoster litt. Så jeg skal holde sofaen med selskap i dag også - tror jeg. Akkurat nå er det 🌞 ute, og jeg lengter etter frisk luft… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten feber ville jeg tatt en liten tur ut. Jeg synes stort sett  jeg føler meg litt bedre av det (og hvertfall ikke verre), selv på de dagene formen ikke holder til mer enn en runde rundt kvartalet er effekten av lys, luft og litt bevegelse overraskende stor (mvh hjernevasket av helsepersonell og friluftforeldre :fnise: ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg på besøk til naboen. Og i dag skal jeg på butikken. Så det kommer seg dette. Bare litt hoste som henger igjen. 
 

Og i går gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på mer enn to år. Jeg var inne på nettet og kjøpte billetter til noe kulturelt. Det var skummelt og godt på samme tid :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig - både med stigende form og kulturelle planer :hoppe: Jeg har ikke kommet helt i kulturmodus igjen etter alt som har skjedd - både det har vært så mange avlysninger at jeg sluttet å orke å planlegge, og nå er jeg fortsatt litt smitte-skeptisk til fulle saler og såpass ustabil i egen form. Men jeg har to konserter på planen denne uken, så litt skjer jo... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg til og fra sykehuset uten spesialtransport i går. Men var ikke mye futt igjen i meg etterpå. Den årlige kontrollen i forhold til hoveddiagnosen min gikk greit. Må tilbake i morgen for å ta noen kontrollprøver. Men blir overrasket hvis de avslører noe rart… 

I dag skal jeg til frisøren. De grå skal kamufleres. :sexy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til frisøren på lørdag, og gleder meg enormt! Er omtrent 3-4 uker på overtid, og føler meg mildt sagt som et takras. 

Krysser fingrene for fine kontrollprøver og at helsa oppfører seg så bra den bare kan :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (6 timer siden):

I dag skal jeg til frisøren. De grå skal kamufleres. :sexy:

Ute av syne, ute av sinn? :fnise: Jeg har sagt det før - det har sine fordeler å være blond :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: :kaffekopp: Kaffen er servert. 
I går var jeg ute og luftet den nye sveisen. Først kontrollprøver på sykehuset. Også ble det en liten rusletur i byen og lunsj med ei venninne. Sånne dager gjør godt. ☀️ :strix: 
Og som om det ikke var nok at jeg kjøpte kulturbilletter søndag, så slo jeg til og kjøpte flybilletter i går. Og nei, det er ingen sammenheng mellom de to billettkjøpene. Men det er nesten småskummelt å skulle ut og fly for første gang på tre år… :redd:

Roadrunner skrev (På 2.3.2022 den 11.16):

Jeg skal til frisøren på lørdag, og gleder meg enormt! Er omtrent 3-4 uker på overtid, og føler meg mildt sagt som et takras. 

Krysser fingrene for fine kontrollprøver og at helsa oppfører seg så bra den bare kan :pls:

Jeg kjenner til den takras-følelsen. Har prøvd den noen ganger… :sjenert:

Jeg håper det jeg også. Akkurat nå lengter jeg mest til at hosten gir seg. Begynner å bli sliten i magemusklene. 

Daria skrev (På 2.3.2022 den 15.25):

Ute av syne, ute av sinn? :fnise: Jeg har sagt det før - det har sine fordeler å være blond :nigo: 

Jepp, ute av syne, ute av sinn :sexy: Og ja, du var heldig med hårfargen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å få luftet nypussede fjær i finværet i går! 

Hvor går turen med flybillettene? Jeg gleder meg til flaksing nærmere sommeren, hvis bare pandemi og Putin vil.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (11 minutter siden):

Så deilig å få luftet nypussede fjær i finværet i går! 

Hvor går turen med flybillettene? Jeg gleder meg til flaksing nærmere sommeren, hvis bare pandemi og Putin vil.... 

Jeg skal ikke flakse langt. Bare ei lita uke i saueland i forbindelse med et familieselskap i slutten av måneden :) 

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den lille resten av hoste som hang igjen etter koronaen, har blomstret opp igjen. Og det er på’n igjen med feber. :sukk:

Så da har jeg avlyst avtale både i morgen og mandag. :sukk: *lei* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag kjennes det litt lettere ut. Hoster litt mindre igjen. Krysser fingrene for st det snart gir seg nå :jepp:

Ellers var gårsdagen en lykkelig dag. Da fikk eselet installert et par hjelpemidler her hjemme. Deriblant en streamer som kjører lyden fra TV rett i høreapparatene. Fantastisk for meg å kunne ha normalt lydnivå på TV igjen :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få en håndholdt streamersak, så du kan hviske ham rett i øret fra naborommet? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Kan du få en håndholdt streamersak, så du kan hviske ham rett i øret fra naborommet? :fnise: 

Nope, men han kan sitte på verandaen eller ligge i senga og høre TV 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...