Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Ufattelig hvor sakte tiden går når man venter på at oppvaskmaskina skal bli ferdig. :bond: Den må bli ferdig før jeg kan dra på sykebesøk til ei venninne. Det er noe inni den maskina som jeg skal ha med meg når jeg drar… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i grunnen godt når det er tirsdag, og man kan se tilbake på ei fin helg. :strix: Altså, her hos oss varer helga en dag lenger enn hos folk flest. Eselet har fri mandager. Egentlig har det ikke skjedd stort denne helga. Det har blitt mye TV, lesing, kryssord og god mat og snop. Og søndagsmiddag hos naboen. :ac:  :spise:
Denne uka har jeg ingen avtaler. Så da er det vel å prøve å få gjort litt her hjemme. Dagens plan er å rydde matskapet. Ikke spesielt spennende, men kjekt å få gjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Det hørtes jo ut som en ganske deilig helg :jepp: 

:jepp: Det var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har testet positivt, noen er nærkontakter til noen smittede utøvere i OL og noen er mulig nærkontakter til en som muligens er smittet… Joda, nyhetene er spennende for tiden. Skal tro hvor mange som til slutt får og kan delta i mesterskapet. 
 

Og selv sitter jeg med litt kaotiske følelser etter gjenåpninga. Er ikke helt klar jeg. Føler vel på en måte at gjenåpninga ikke gjelder for meg. Jeg skal ha dose 4 i mars. Og jeg vet jo at sjansen for at jeg vil tåle omikron dårlig er stor. :redd: Så jeg er i grunnen glad munnbind og meteren fremdeles er gjeldende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets OL-medaljer tildeles de som klarer å holde seg smittefrie... Jeg har mistet oversikten allerede (utover at hun som leder verdenscupen i hopp for kvinner er ute), her får man bare forholde seg til de som faktisk står på start når dagen kommer. Her vil drømmer knuses - det er lett å si at det bare er idrett, men for dem det angår er det dette de har satset alt av tid og krefter og penger og ressurser på de siste årene.

Jeg holder gjerne på munnbindet en stund til (men håper jeg kan legge det vekk i treningssalen etter hvert), det er tross alt en ganske liten ting som kan ha stor betydning. Jeg skal på konsert med potensielt full sal i kveld - en del av meg gleder seg, en del er litt skeptisk til å skulle ved siden av andre mennesker igjen...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helga kom og helga gikk :jepp: Koselig helg, med et par innslag av sosialt samvær. Det liker jeg. :jepp: 

I dag sliter jeg med å få tidskabalen til å gå opp. Jeg rekker liksom ikke det jeg har planlagt mellom sendingene fra OL. Jeg må jo ha med meg både skiskyting og curling ihvertfall 🇳🇴🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiskytterne fikk klare seg uten meg - jeg hadde egen trening og et biblioteksbesøk å prioritere, men nå har jeg landet i sofaen klar for langrenn og etter hvert curling :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har invitert gjester i morgen (hele tre stk). Og jeg tenker lage et lite tapasbord/koldtbord. Funderer på hvilke retter som skal på bordet. Og frykter jeg som vanlig er i ferd med å lage altfor mye mat… :sjenert: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: :kaffekopp: 

I dag blir jeg inne. :regn: Har lyst til å montere mine to nye bokhyller (Billy), og rydde på gjesterom/hobbyrom. Men jeg bør vel heller bruke tiden på å få ferdig ei fotobok som skal gis bort i gave om en måned…  

Daria skrev (På 10.2.2022 den 16.41):

Å måtte leve på tapasrester neon dager er vel ikke det verste som kan skje... :ler: 

Vi mangler ikke pålegg og lunsj i dag ihvertfall. :sikle: Men ble ikke så mye rester som fryktet. Gjestene spiste mye og lenge. Og det liker jeg. Godt å se folk like det jeg har laget. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy er min venn :hjerte: :ler: jeg har totalt 11 Billyhyller, i to høyder, tre bredder og tre utførelser og skulle gjerne hatt flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang tapas, det er noe av det kosligste jeg vet å invitere noen og så blir vi sittende til bords, småspise og prate lenge. 

Hva endte du med å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det bare å ta ting som de kommer. Eselet er positiv og jeg er negativ. Ender vel positiv jeg og. :sukk:

MarianneE skrev (På 13.2.2022 den 7.48):

Ang tapas, det er noe av det kosligste jeg vet å invitere noen og så blir vi sittende til bords, småspise og prate lenge. 

Hva endte du med å lage?

Ble dadler med bacon, spekemat, røkelaks, eggerøre, ostefat, oliven, salat, kyllingklubber og litt annet snacks. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (8 minutter siden):

Så er det bare å ta ting som de kommer. Eselet er positiv og jeg er negativ. Ender vel positiv jeg og. :sukk:

Det er vel bare å ta det som det kommer nå ja... 

Krysser fingrene for at det blir en mild runde :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge søsknene mine har hatt syke barn (en også en syk ektefelle) uten å ha blitt syke selv, så det er mulig å slippe unna selv om smitten har kommet i hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper jo at jeg slipper unna, men med min flaks er det vel stor sjanse for at jeg får en runde jeg og :glare: 
Siden jeg var negativ tok jeg sjansen på å ta på munnbind, og gjøre noen ærend. Henta flere tester, hentet ut medisiner og kjøpte godt med mat. Så nå kan vi være isolert ei stund uten å sulte. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ i dag også. Men har hodepine og sår hals… Så får vi se hvordan fortsettelsen blir. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...