Gå til innhold

Hos Balenciaga


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Tjo hei! Litt opptatt for tida eg, blir nok mindre tid her inn utover sommaren. Men - må jo innom å sjå korleis det går her inne! Håpar du får ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg har fått besøk. Hun kom i går.

Både tidpunktet, hvem som kom og hvor raskt hun kom er mildest talt overraskende. Er ennå litt satt ut. Skal skrive mer en annen dag om hvordan det gikk til. Må fordøye det først.

Akkurat nå er hun ute, og jeg har "fri" en stund. Skal surfe litt og gjøre noe hjernedødt før hun kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig her - dette må du fortelle mer om. *venter spent*

God helg til deg også forresten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei dere. Det er i grunnen ikke spennende, Idril. Det er en av mine venninner som tok den lange turen på impuls. Rimelig speisa. Skal utdype når jeg har ork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spennende uansett jeg da når sånt skjer. Har selv en venninne som jeg ikke har snakket noe særlig med på omtrent 2 år, og iløpet av denne uken har vi snakket sammen nærmere 2 timer på telefonen. Og hun vært igjenom noe som gjorde at vi ikke hadde kontakt, men hun sa at nå var hun nærmest normal igjen. Spennende at hun faktisk holdt avtalen om å ringe opp igjen.

Ergo spennende med venner som plutselig dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Balenciaga!

Tusen takk for gratulasjon og hilsen i boka mi.

Ha en riktig fin mandag! :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå skal jeg fortelle om hva som hendte da jeg fikk besøk. Tror det vil komme godt frem hvorfor jeg må skrive hele hendelsesforløpet.

Sent om kvelden torsdag kom en e-mail fra en god venninne. Heretter kaller jeg henne Maryann.

I en desperat tone forklarte hun at hun holdt på å bli gal.

I fjor giftet hun seg med verdens søteste og snilleste mann. Han er vidunderlig. Bortsett fra på ett område. Han er en slik en som hisser seg opp og stresser seg syk når noe skal gjøres.

De har et nydelig hus i det sørlige området av Maryland, like utenfor DC. Maryann er dessverre av den gode gammeldagse husmortypen og gav opp egen karriere da hun giftet seg (idiotisk). Derfor har hennes kjære mann tatt i mot et jobbtilbud i sin hjemby. Og Maryann må følge med på lasset. Det hadde vært dumt av dem å takke nei uansett da det er et meget godt tilbud. Hun hater stedet de skal flytte til og vil ikke flytte fra huset og stedet de bor på, men hun ofrer seg for husfredens skyld, og føler hun ikke kan protestere fordi hun ikke jobber selv.

De valgte et full service tilbud fra flyttebyrået fordi de ville ha minst mulig stress mens flyttingen pågår. Planen var at de skulle reise i forveien og bo hos hennes manns familie. Alt sammen mens flyttebyrået tar seg av alt. Og jeg mener virkelig alt.

De kunne ha reist og slappet av og møtt opp i det nye huset når tingene kommer.

Den dagen flyttefolkene kom skulle Maryann og mannen være tilstede for å gi instrukser. Det ble litt i meste laget instrukser da hennes mann gikk amok fra første stund.

Hun fortalte at det var som en knapp ble skrudd på og hennes mann ble som en "raging bull". Stormet rundt rød i ansiktet, mens han overvåket alt, kjeftet på flyttefolkene, ropte og utviste generell ubehagelig atferd.

Han mente plutselig at å reise i forveien til foreldrene var en dårlig ide. Han var nødt å være der til alt var klargjort. Han ville følge etter flyttebilene til det nye huset for å være sikker på at absolutt alt går riktig for seg. De skal flytte til en annen stat så det er et stykke dit....

Maryann var på grensen til å bli fullstendig gal.

Dette var det hun fortalte i e-mailen. Det lyste desperasjon av ordene hennes så jeg ringte henne.

Fra det øyeblikk hun tok av røret rant alt ut av henne. Hvor flau hun var over mannen. Hvor forferdelig han oppfører seg og at hun kort og godt trengte en "pause" til tingene kommer på plass i det nye huset. Til svigerforeldrene ville hun ikke reise fordi de kan være like "brysomme" som sønnen når noe skal ordnes.

Hun ble stille en liten stund før hun spurte om hun kunne komme til meg. Jeg ble litt perpleks og spurte "when?" Jeg tenkte at hun mente en eller annen gang i fremtiden. Hun lo og svarte "tomorrow". Da ble det min tur til å bli stille. Så sa jeg "you know, it takes a while to get here..". Det visste hun, sa hun, men å reise til det nye stedet tar også tid, og når hun skal tilbake kan hun reise nesten direkte dit uansett. Jeg mente at det ikke var helt sammenlignbart men at hun selvfølgelig var hjertelig velkommen.

Hun ordnet billett, reiste til flyplassen på rekordtid og ankom dagen etter (!).

Da jeg la på røret etter å ha fått vite når hun skulle komme lo jeg så tårene trillet. Makan.

Hun reiste tilbake i dag. Det har vært kjempehyggelig å ha henne her. Hun er en svært "aktiv" person så hun har rukket å gjøre mye, se mye, avlegge mange besøk, shoppe mye, skravle mye, osv.

Lenge siden jeg har ledd så mye som når hun har vært her. Hun er underholdende, og jeg er veldig glad i henne. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det skal nok gå bra med henne. Bare tingene kommer på plass og hennes mann kommer tilbake til sitt normale jeg.

Jeg skal holde meg i skinnet og unngå å svare på sånne "roll eyes usa/americans" innlegg. Jeg er hårsår når det kommer til slikt. Jeg vet at jeg er altfor hårsår men jeg kan ikke hjelpe for det. Derfor er det bedre at jeg får det ut her. Det føles som hver eneste gang jeg leser et innlegg kommer det noe. Aldri er det begrunnet heller. Jeg mener ikke at alle skal være Pro-American. Det er slengingen av roll eyes det blir for mye av. Føler meg som Greenie skrev i dagboken sin "ute og knuser kneskåler". :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Ja. Derfor jeg er glad for å lære snertne triks av deg. Selv om det sannsynligvis er en del som kunne tenke seg å "ta seg av" kneskålene mine også :hoho:

Det er akseptert å sparke den ene veien, men ikke den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

God morgen :)

Her kommer det til å bli flaut å stryke, siden det alltid er noen som er bedre enn andre her og benytter hver anledning til å vise det. Dessuten begynner jeg på jobb uka etter skolen er ferdig, så har jeg ikke lappen da så sliter jeg. Derfor hadde det vært greit å få oppkjøring på bursdagen min slik at jeg hadde hatt en måned ekstra hvis jeg strøk. Men jeg skal ikke stryke, stryk er ikke et alternativ :)

Klart jeg kommer til å fortelle det når jeg er ferdig, men vil ikke ha presset på meg mens jeg kjører, men jeg tror kanskje ikke kjørelæreren hadde meldt meg opp hvis han tror jeg ikke klarer det. Gleder meg litt jeg :)

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg skjønte det. Saeria, det ble slik. Når jeg la ut en tråd for saklig diskutere det som krangles om i andre tråder vil ingen svare. Hvordan skal det tolkes? Jeg er interessert i å vite hvordan folk tenker om temaet når ikke alle roper i affekt, men da har ingen noe vettugt å si.

En dokumentar nå på tv om al Quida som infiltrerer Europa. Nåde den som sier at al Qaida oppsto som et resultat av en religion/kultur. Selvfølgelig oppsto al Qaida fra intet, det er tilfeldig at bare muslimer er medlemmer. Det kunne selvsagt ha vært kristne, ateister, hinduer, hedninger, buddhister osv.

De rekrutterer selvfølgelig ikke aktivt, de får medlemmer ved å tilfeldigvis stå på et gatehjørne med plakat.

Verv 10 medlemmer og få en granat i premie. Verv 100 og få militærtrening. Verv 500 og få gratis utdannelse på vestlig institusjon etter fritt valg, bortsett fra faget må være innenfor sjangerene kjemi, fysikk og kanskje biologi. Verv 1000 og få flysertifikat. Verv 10000 og få den unike muligheten til å få bruke alle fagene samlet i en unik og spektakulær forestilling direkte på tv i beste sendetid.

Den er en en britisk dokumentar, men selvfølgelig er det amerikansk propaganda. Alle vet at al Qaida er et påfunn den amerikanske proagandamaskinen har funnet på. Og skulle det tilfeldigvis ikke være propaganda er det likevel amerikanerne sin feil at al Qaida eksisterer.

Hvis ikke denne typen ekstremisme oppsto som et resultat av en kultur/religion (som går ut på det samme, da koranen går over verdslige lover og religionen er kulturen), hvorfor driver ikke andre kulturer og religioner med opplegget? Små celler med grenseløs fundamentalisme klar til å blåse Taj Mahal eller den kinesiske muren i fillebiter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...