Gå til innhold

Hos Balenciaga


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

I'm back.

Takket være høye hæler og et glatt gulv ligger jeg her med et brukket bein. Derfor har jeg god tid igjen og kan fortsette mitt liv på KG.

Begynte på italienskkurs og planen var å jobbe intensivt for å komme opp på et visst nivå raskt. Det kan jeg glemme nå, men skal lese litt på egenhånd.

Etter å ha vært i kontakt med Georgetown Univ. ser det i skrivende stund ut til at vi reiser først til neste år. Da jeg fortalte om planene på jobben ble det satt igang en kampanje for at jeg ikke skal reise, og det ble fristet med alskens lokkemidler.

Akkurat nå spiller akkurat det liten rolle da jeg blir liggende her en god stund framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Det var leit å høre om beinet. Er veldig kjedelig at slike ting skjer.

Jeg regner med å høre en del fra deg fremover, så jeg vil følge med deg.

God bedring. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hva? Jeg slettet meg som bruker for en stund siden fordi jeg ikke hadde så god tid til å skrive her.

Nå har jeg god tid, derfor registrerte jeg meg på nytt. Hvorfor spør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen tilbake! :D

Trist å høre om foten din. Håper den snart blir frisk igjen. :dagensrose:

Så de startet kampanje for å beholde deg på jobben? Du må være en god arbeider da. :-)

Håper det går greit med italiensken.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Takk og takk :-)

Hver gang jeg har store planer skjer det noe med kroppen. Kanskje det egentlig er et uttrykk for en underliggende prosess hvor jeg forsøker å unngå ting. Har tenkt litt på det.

Har kommet til side 10 i italienskboken. Kan ikke si at jeg har lært så mye ennå. Mest om hilsener, presentasjoner og hva man skal si på hotell.

H**** russ som fester som gale i radius rundt Majorstukrysset. Gleder meg til de er ferdige. De spiller så høyt at det rister i vinduene. :evil:

Jeg er ingen god arbeider. De vil at jeg skal være der fordi ingen andre vil gjøre (dritt)jobbene.

Nei, seriøst. Det er meget godt arbeidsmiljø der og kollegene er en sammensveiset gjeng. Derfor er det ikke hyggelig når noen vil slutte.

Snart skal jeg legge meg. Skal bare se "Fastlane" først. :wow:

Buena notte. Good night all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du har brukket beinet, men hyggelig å se deg her på kg igjen :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hurra! Jeg fikk pakke!

Fikk posten hentet og der var det en liten pakke fra storebror. Inni var det en sirlig innpakket flaske. "Dream angels heavenly". Det en parfyme fra Victoria's Secret.

Lurer på hva han gjorde der, forresten....

Den luker bokstavelig talt himmelsk. Minner om en blanding av Anna Sui Dreams, som han vet jeg elsker, Noa og She fra Armani. Nam!

Jeg ble kjempeglad for gaven, jeg hadde ikke forventet det. Godt med litt trøst når kroppen ikke virker. Skal ringe for å takke senere.

Er sulten. Vet ikke om det kommer besøk til meg i kveld. Får varme opp restene fra middagen i går. Yuck. En venninne tok med seg take away fra den indiske på hjørnet. Maten var god den. I går. Hvor god den er i dag gjenstår å se.

Er av den typen som kan sulte i hjel foran brødboksen. Ganske sprøtt når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Å. Blir helt dårlig jeg. Har et anfall igjen. Kjenner det i magen.

Vil bare reise til statene igjen. Er redd for at om jeg reiser nå kommer jeg ikke tilbake. Tør ikke reise til besteforeldrene mine. Sist jeg var der var det forferdelig vanskelig da jeg skulle reise tilbake hit igjen.

Det er jo her livet mitt er. Vennene og foreldrene mine. Og Daniel. Jeg kan ikke reise uten han. Vi er ikke bare venner. Det har blitt noe mer. Kan ikke benekte det mer. Jeg kan ikke reise nå. Ikke ennå.

Likevel føler jeg meg syk. Jeg vil dra. Jeg har venner der også. Familien min. Besteforeldre, bror, tanter og onkler. Hva gjør jeg her? Hva holder meg igjen?

Jeg trives her, det er ikke det. Kanskje har jeg for mye av pappa i meg. Som min bror. Kanskje livet mitt ikke er her likevel. Jeg er forvirret.

Skal aldri mer snakke med storebror i telefonen. Å snakke med han utløser noe i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Blir litt forvirra av her og der og dit eg... Kan du opdatere meg litt? God bedring, forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Å takk Veslo :)

Vel. Var det forvirrende det jeg skrev?

Nei, det er bare det at jeg.... Vanskelig å forklare. Altså. Jeg er har norsk mor og amerikansk far. I alle henseender ligner min bror og jeg mest på pappa. Han har aldri slått seg helt til ro her.

Jeg er født her, men har bodd i perioder der. Det er en del av meg som lengter tilbake hele tiden. Noen ganger er det verre. Det føles som anfall. Daniel (som var min bestevenn, men som nå er noe langt mer) og jeg har planlagt å dra for å være der lenge. Til neste år. Muligens. Han kan ikke reise før til neste år og jeg reiser ikke uten han. Vi har begge amerikansk far og dermed står vi fritt til å bo hvor som helst.

En del av meg vil reise med en gang. Akkurat nå. Det lar seg selvfølgelig ikke gjøre.

Halve familien min bor der. Min bror og jeg har mer til felles med dem enn med familien her. Han bor der. Flyttet så raskt det bare var mulig.

Kanskje årsaken til mine kvaler kommer av at jeg identifiserer meg mer med pappas kultur enn denne? Jeg vet ikke. I det siste har jeg blitt bevisst på kløften mellom amerikansk og norsk kultur. Selvfølgelig har jeg alltid visst det. Likevel har bevisstgjøringsprosessen akselerert. Det er blitt mer tydelig for meg hvilken "side" som er sterkest i meg.

Det høres rart ut, sikkert også for andre tokulturelle barn, men det er slik at jeg noen ganger strever for å være norsk. For å ha norsk holdning, mentalitet, smak, væremåte, osv.

Muligens vanskelig å forstå for andre. Jeg vet ikke.

Ikke meningen å skrive så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Det temaet er så følsomt at jeg som oftest unngår å snakke om det. Trengte en ventil nå.

Alt blir bedre i morgen.

Skal til lege for å ta noen prøver så jeg legger meg nå.

Good night all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ben i to kulturer. Og trives med begge!

Jeg har pratet med en god del mennesker som hater det stedet de kommer fra, eller den andre kulturen sin. Vanskelig.

Sånn sett så er vi heldige som er "hjemme" to steder. Problemet er selvsagt at man har "hjemmelengsel" uansett hvor man befinner seg...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. :(

Håper du har det litt bedre i dag. Vil uansett gi deg en kjempe :klem: og litt :trøste:

Kanskje en :dagensrose: og litt :perebrus: vil hjelpe?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...