Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bokstaver formet som "Home", "Love" osv som tidligere nevnt her synes jeg er grusomt.

Også fjøler eller alluminimumsbrett der det f.esk står "Home is where the heart is"...

Duker i knæsje farger som tyrkis.. Duker generelt er stygt synes jeg

Er ikke så glad i ræl heller, men man må ha litt ellers blir det upersonlig. Men prøver å velge ut fint ræl og ikke ha for mye av det selv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er, som flere andre i denne tråden, en "interiør-stalker". Når jeg går tur om kvelden og det er mørkt, så titter jeg inn i vinduene til folk for å se hvordan de har innredet (frem til denne tråden trodde jeg at jeg var alene i verden om å gjøre det!).

Jeg bor i et typisk "nedre middelklasse"-boligfelt, hvor rundt 90% er enten aleneforsørgere eller har yrkesfaglig utdannelse. Og 80% av de stuene jeg har sett på tur, er typisk "Home"-bokstaver, wall-stickers og chabby chick.

Jeg pleier også å se mye rart hos folk når jeg går tur med bikkja. Spes de bokstavene.. Men det er ei som har Home, Love, og 1 Home til på ei slik vitrine.. Har mest lyst å ringe på å si " ta dem bort, det er så harry " :-)

Og vitsen med to stk Home? Shaize!

• Liker 1
Skrevet

Dette kaller jeg ROT og unødig bruk av plass.

http://www.lindevegen.no/2012_12_01_archive.html

Anonymous poster hash: 8d692...2f1

Og jeg som synes det var helt fantastisk fint :fnise: liker jo det, som alle her tydligvis hater!

Jeg liker virkelig ikke helt mørke rom med mørke møbler, masse dyrestatuer overalt, eller puter med dyr på, og møbler som ikke matcher, og ja ..

• Liker 2
Skrevet

Nå som det er blitt 1.desember ser jeg at flere bloggere popper opp juletreet og div. Helt greit for de som er juleentusiaster osv, men men jeg syns det er dritstygt med bare hvit julepynt. Når all pynt er hvit, til og med et helt juletre som kun har hvite og kanskje en og annen sølvkule syns jeg det ser så utrolig sterilt ut.

Jeg hater nips og rare fargekombinasjoner, men i jula syns jeg man kan være litt personlige hvertfall. La hvertfall nissen være rød! :nisse:

• Liker 11
Skrevet

Nå som det er blitt 1.desember ser jeg at flere bloggere popper opp juletreet og div. Helt greit for de som er juleentusiaster osv, men men jeg syns det er dritstygt med bare hvit julepynt. Når all pynt er hvit, til og med et helt juletre som kun har hvite og kanskje en og annen sølvkule syns jeg det ser så utrolig sterilt ut.

Jeg hater nips og rare fargekombinasjoner, men i jula syns jeg man kan være litt personlige hvertfall. La hvertfall nissen være rød! :nisse:

Helt enig. Hater juletrær med KUN hvit pynt, noe så kjedelig! Men det er tydeligvis veldig mange som har hengt seg på den trenden, for jeg ser det overalt. Til og med mamma insisterte på å ha hvitt juletre i fjor, helt uaktuelt sa jeg, og pyntet treet hennes med allskens farger, glitter og stas. Mye kosligere med et fargerikt tre synes jeg:)

• Liker 5
Skrevet

Og jeg som synes det var helt fantastisk fint :fnise: liker jo det, som alle her tydligvis hater!

Jeg liker virkelig ikke helt mørke rom med mørke møbler, masse dyrestatuer overalt, eller puter med dyr på, og møbler som ikke matcher, og ja ..

Nå ser det jo mye finere ut der også :) , den linken var jo helt 'last year'. :ler:

http://www.lindevegen.no/2013/10/stuen-sorte-detaljer.html

Skrevet (endret)

Jeg hater slike (pleksi?)glassbord: http://lh6.ggpht.com/_6uTlUcm20Vs/TKEhCZlfz9I/AAAAAAAABpg/iKU8YSvbNgs/image_thumb%5B2%5D.png?imgmax=800

Alt i smijern, klipsrammer, lysmansjetter med silkeblomster, buketter med tørkede blomster hengende fra en snor eller liggende på hyller eller toppen av skap, mor og barn-lamper, "persiske" tepper fra Europris, rokokkostoler med broderte trekk.

Endret av Stinkerbell
  • Liker 6
Skrevet

Helt enig. Hater juletrær med KUN hvit pynt, noe så kjedelig! Men det er tydeligvis veldig mange som har hengt seg på den trenden, for jeg ser det overalt. Til og med mamma insisterte på å ha hvitt juletre i fjor, helt uaktuelt sa jeg, og pyntet treet hennes med allskens farger, glitter og stas. Mye kosligere med et fargerikt tre synes jeg:)

Ja :) Jeg syns også de fineste juletreene er de med mest mulig dill dall og farger og glitter og stæsj. Det ser hvertfall personlig ut. Syns ofte juletree med kun hvite kuler ser så...nakne ut? :fnise:

Skrevet

Jeg liker ikke, og forstår ikke vitsen med pyntestiger. Joda, det går an å henge tepper på det, men det er da mye mer praktisk å henge det på sofaen, eller en lenestol slik at det bare er å bre det over seg når en skal bruke det. Bortkastet bruk av veggplass, og jeg tror en må jobbe iherdig med å få andre i huset til å henge det opp på stigen etter bruk.

• Liker 8
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg syns folk skal pynte som de vil i hjemmet sitt, men hjemme hos meg vil det aldri bli slike håndkle-stiger, "Home/Love"- skilt, wallstickers, chabby chic eller alt i hvitt. Jeg liker å ha farger på ting, f.eks en knallgrønn kommode, eller et teppe i flere farger.

Er jo det som er moro da, å få det akkurat slik man vil :) Heldigvis er vi ikke like.

Skrevet

Synes det var helt fantastisk fint, jeg .. :sjenert:

:jepp:

Skrevet

Mye av det som går igjen i denne tråden her (bokstaver, chabby chic osv) er nå ansett som harry i mange folks øyne fordi det har vært i motebildet i mange år. Trendene skifter, sånn er det bare.

Av ting som fortsatt er på moten vil jeg nevne marmor- og bronsje-detaljer. Det klarer jeg ikke å like.

Og nybygde "funkis"-hus hvor folk prøver så innmari hardt å vise hvor dyr og ekslusiv smak de har (men alle kjøper de samme møblene og tingene). Det var et slikt hus med i Årets hjem på TvNorge hvor jeg bare måtte le. Et voksent ektepar som hadde alle de "riktige" møblene, ingenting i huset sa noe om hvem som bodde der og det så mest ut som om de hadde kastet alt de eide og kjøpt nytt da de bygde det huset. Synd jeg ikke finner det på nettet, men det tok kaka. Det var virkelig ingenting personlig der.

(Jeg er glad i designklassikere, men alt med måte.)

Anonymous poster hash: 74044...fd9
  • Liker 4
Skrevet

Nå i disse adventstider:

Elektrisk lysestake i vinduskarmen. Sånn som former en trekant.

• Liker 3
Skrevet

Liker ikke:

- møbler eller tekstiler i primærfarger og særlig dersom de også er mønstrete. Type: karl&co-stil

- ting med fransk/ engelsk skrift på (eller navn på byer).

- for mye sølv og metall!

- når alt skal være så gråhvitt

- for mye mørkt tre

- kombinasjonen av lilla, svart, hvitt, glass og metallisk. Grøss.

- når tegninger eller hvite ark med dataskrift på blir hengt opp på veggen med TAPE. Noen ganger er tapen neonfarga også! HVORFOR?

- neonfarger

- STORE nisser med klær og bomullsskjegg. Æsj.

- Stuebord av glass og metall. De er dessuten alltid skitne.

- vitrineskap.

- høytaleranlegg/ hjemmekinoanlegg

-dvder osv som er plassert synlig i hyller i stua

Anonymous poster hash: f360c...646
  • Liker 1
Skrevet

Mye av det som går igjen i denne tråden her (bokstaver, chabby chic osv) er nå ansett som harry i mange folks øyne fordi det har vært i motebildet i mange år. Trendene skifter, sånn er det bare.

Av ting som fortsatt er på moten vil jeg nevne marmor- og bronsje-detaljer. Det klarer jeg ikke å like.

Og nybygde "funkis"-hus hvor folk prøver så innmari hardt å vise hvor dyr og ekslusiv smak de har (men alle kjøper de samme møblene og tingene). Det var et slikt hus med i Årets hjem på TvNorge hvor jeg bare måtte le. Et voksent ektepar som hadde alle de "riktige" møblene, ingenting i huset sa noe om hvem som bodde der og det så mest ut som om de hadde kastet alt de eide og kjøpt nytt da de bygde det huset. Synd jeg ikke finner det på nettet, men det tok kaka. Det var virkelig ingenting personlig der.

(Jeg er glad i designklassikere, men alt med måte.)

Anonymous poster hash: 74044...fd9

Jeg vet akkurat hvilket hjem du sikter til. Det vant til og med hele konkurransen.

De hadde helt fantastisk hus med et vell av designklassikere som jeg gjerne skulle hatt noen av. Men tilsammen ble det så "riktig" og nyinnkøpt at det ikke virker som noens hjem. Leit.

• Liker 8
Skrevet

Åååh - nå har jo juletiden kommet - jeg kan ikke fordra alle nisser, julefat, ørten elektriske adventlys på alle vinduer og adventsdill, juledyker og juleserviser og juleditten og juledatten og alt mulig tullball. Enten det er helhvitt eller rødt ellet hva det skal være - like ille alt sammen synes jeg. :bond:

Har virkelig et hat-forhold til alt sånt jeg! Kan til nøds ha noen flere levende lys, evt kanskje en kranse som ikke ser alt for motbydelig ut, men det får være måte på!

Skjønner jo at folk liker forskjellig, feirer vi hos mr Bonds familie er det jo virkelig som om juleånden har spydd over hele huset. Sikkert koselig for mange, men jeg blir bare stressa av at jeg kanskje har sittet på en fin julepyntepute eller uheldigvis vippet over en nisse som henger på et eller annet sted. Uæææ.

Jeg skal i alle fall aldri ha en eneste forbaskendes nisse. Kan heldigvis unnskylde meg med at jeg ikke er fra Norge og dermed åpenbart ikke kan forstå den nissefascinasjonen folk har her rundt juletiden. Det er ikke koselig - synes jeg, jeg blir bare stressa av sånt nips jeg.

Skal jeg ha juletre skal det ikke ha så mye pynt heller - har noen julekuler/pynt for juletre som jeg arvet fra bestemor som i sin tid fikk det når hun var liten. Noen få fra barndomstiden min, og evt noen som da mr Bond kanskje har hatt i sin familie. Er ikke mange og er ikke mye stæsj og glitter, men synes det er akkurat nok. Resten får være pepperkaker og lignende.

Nå har vi heldigvis ikke noe tradisjon å ha juletre hjemme hos oss siden vi alltid reiser bort til jul, men ugh. synes det er så ufattelig mye finere med få ting som har verdi fordi de har vært i familien lenge enn en uendelig mengde nisser og jule-ræl som de fleste ser ut til å ha skaffet seg.

Skrevet

Nå i disse adventstider:

Elektrisk lysestake i vinduskarmen. Sånn som former en trekant.

Mener du adventsstake? Hvorfor liker du ikke det?

Åååh - nå har jo juletiden kommet - jeg kan ikke fordra alle nisser, julefat, ørten elektriske adventlys på alle vinduer og adventsdill, juledyker og juleserviser og juleditten og juledatten og alt mulig tullball. Enten det er helhvitt eller rødt ellet hva det skal være - like ille alt sammen synes jeg. :bond:

Har virkelig et hat-forhold til alt sånt jeg! Kan til nøds ha noen flere levende lys, evt kanskje en kranse som ikke ser alt for motbydelig ut, men det får være måte på!

Skjønner jo at folk liker forskjellig, feirer vi hos mr Bonds familie er det jo virkelig som om juleånden har spydd over hele huset. Sikkert koselig for mange, men jeg blir bare stressa av at jeg kanskje har sittet på en fin julepyntepute eller uheldigvis vippet over en nisse som henger på et eller annet sted. Uæææ.

Jeg skal i alle fall aldri ha en eneste forbaskendes nisse. Kan heldigvis unnskylde meg med at jeg ikke er fra Norge og dermed åpenbart ikke kan forstå den nissefascinasjonen folk har her rundt juletiden. Det er ikke koselig - synes jeg, jeg blir bare stressa av sånt nips jeg.

Skal jeg ha juletre skal det ikke ha så mye pynt heller - har noen julekuler/pynt for juletre som jeg arvet fra bestemor som i sin tid fikk det når hun var liten. Noen få fra barndomstiden min, og evt noen som da mr Bond kanskje har hatt i sin familie. Er ikke mange og er ikke mye stæsj og glitter, men synes det er akkurat nok. Resten får være pepperkaker og lignende.

Nå har vi heldigvis ikke noe tradisjon å ha juletre hjemme hos oss siden vi alltid reiser bort til jul, men ugh. synes det er så ufattelig mye finere med få ting som har verdi fordi de har vært i familien lenge enn en uendelig mengde nisser og jule-ræl som de fleste ser ut til å ha skaffet seg.

Det er jo nisser og pynt som er jul.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

• Liker 9
Skrevet

Lyslenker.......... :tree:

Det er flere år siden jeg har eid en slik, og årsaken til at jeg kastet de ut var at det var ALLTID en lyspære som røk! Så istedenfor å kjøpe ny lyspære eller en ny lyslenke (som jeg mistenker er den egentlige årsaken til den enorme importen av lyslenker hvert år...) valgte jeg å kvitte meg med sånt for godt!

Men jeg kjenner den enorme påvirkningen butikkene har med slike lyslenker hver gang jeg passerer en slik. Det er jo så fint! Men, jeg vet at for meg så slutter alltid en lyspære å virke så det er ikke verdt tanken engang!

Anonymous poster hash: c5799...430
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nå som vi er kommet til desember, og folk har begynt å pynte til jul og advent, må jeg si at jeg at dette er noe av det jævligste jeg ser.

Røde og grønne lysslanger og annet ræl kjøpt på Europris, er forferdelig stygt.

Et til eksempel

Et til

Endret av Samaysa
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...