Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Jeg dør litt etter å gå til angrep på avstandskjærestens hjem faktisk. Veldig blomstrete gardiner (av alle ting!). Og de er like i alle rom! De fulgte med huset og er spesialsydd til vinduene og han vet ikke helt hvordan han skal finne noen andre som passer. Hadde det ikke vært for masse innsyn over alt hadde jeg røska dem ned for ham uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir faktisk deprimert av helt hvite/lyse hjem/rom. Jeg synes absolutt det er pent ut på bilder og sånt, men jeg hadde en hvit stue en gang og jeg holdt på å bli gal av veggene (de var ikke kritthvite, men heeelt lyse). Uansett hva jeg gjorde så var det veggene som stjal oppmerksomheten min og irriterte meg. Jeg trenger tydeligvis farger og kontraster for å overleve..

Går fint å ha farger og detaljer når basisen er hvit. Men jeg kunne ikke ha hatt en brun sofa feks, som jeg ikke kunne ha forandra fargen på. Da hadde jeg blitt gal. Hvite vegger, hvite møbler, skap etc, og så er det bare å strø på med andre møbler og ting du liker i fargene du liker, pluss masse grønne og blomstrende planter.

Noe jeg ikke er så glad i, det er gråmalte gulv!

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra lilla interiørting(gardiner, puter, duker, brikker osv), sånn mørk lilla farge, gjerne kombinert med svart. Svarte kaffemaskiner, brødristere, kjøleskap osv. Og svart og hvit tapet med store blomster, skinnsofa, mye metall, sånne syntetiske flatluggete tepper i forskjellige lilla og bruntoner.

Engler, englevinger, overdrevent slitte ting (som egentlig er nye), store billy-hyller med masse bøker, dvder, cder, og ting som bare støver ned. Vaser og skåler som står fremme uten å brukes til noe (og som alltid har døde edderkopper i bunnen). Og sist, men ikke minst: veggord, bokstaver og skilt med "kloke" sitater.

:fnise: Bortsett fra vaser og skåler delen er jeg enig med deg.

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker vel stortsett alt de selger på Casa Design (tidligere Black Design)

Det jeg hovedsaklig synes er minst pent er når folk bare bor i et hus fullt av ting - men ikke et hjem. Typisk de som har en haug med møbler, gjerne med stygge grønne duker og grønne lys overalt og overmatcher og ja. Gjerne har de engler, og visdomsord om kjærlighet på veggene også. I tillegg er jeg ikke særlig glad i svarte møbler, skinnsofaer, glassbord, bokstaver, FURU, Ikeabilder på veggene, typisk ikeahybel med de to av de billigste bordene fra Ikea satt sammen og den der stoffsofaen alle har fra Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg elsker hvitt! Det gjelder bare å ha en egen smak og ikke å følge stimen alle andre går i med hvite ting som er pusset med sandpapir.

Sykehus finnes ikke hjemmekoselig!

Anonymous poster hash: c5799...430

Hvitt er helt greit, det. Jeg har selv flere hvite møbler og rom med hvite vegger. Det er når ALT i hele huset er hvitt jeg får instutisjonsfølelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av de tingene som går igjen i denne tråden er ting jeg ikke kunne tenke meg å ha hjemme. Men jeg er veldig uenig i at de som har "hus fullt av ting" ikke har et hjem, for det har de jo! De har jo valgt å ha det slik og det er det hjemmet de har skapt. For dem er det personlig og gjenspeiler deres smak. Noen er selvsagt mer opptatt av interiør enn andre, men det er jo en del av personligheten det også.

Jeg var nylig på besøk hos en nyskilt venninne som nettopp har flyttet inn i ny leilghet. Hun har kjøpt seg endel nye ting og møbler, og hver for seg var dette ting jeg aldri hadde vurdert å kjøpe og en stil jeg egentlig ikke er en fan av. Men jeg syntes likevel at hun hadde fått det kjempekoselig! Sånn tenker jeg stort sett alltid når jeg kommer hjem til folk, de gangene jeg tenker "grøss og gru" over noe jeg ser, er det stort sett når jeg leser blogger eller i interiørblader. Tror det er rett og slett er slik at når jeg er på besøk hos noen IRL så er det andre ting jeg fokuserer på enn englevinger og visdomsord.

Men når det er sagt; veggord, "kloke" sitater, liksom-slitte ting, sånne home/love ting, englevinger og fattigmannssølv kan få være i fred for meg.

Endret av Lovisa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvitt er helt greit, det. Jeg har selv flere hvite møbler og rom med hvite vegger. Det er når ALT i hele huset er hvitt jeg får instutisjonsfølelse.

Bildeeksempel?

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"på dette behandlingsstedet kan pasientene også holde på med matlaging som rekreasjon"

http://4.bp.blogspot.com/-v4e4ZsWwh0A/UEDn_P6w6_I/AAAAAAAAcJg/i5k-HpIhH4g/s1600/Kitchen+7+-+all+out+modern.jpeg

Er det der et behandlingssted? :sjokkert: Men det er jo nakent. Ingen planter, ingen pynt, ingenting. Kan ikke sammenligne det med hvitthvite hjem.

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det der et behandlingssted? :sjokkert: Men det er jo nakent. Ingen planter, ingen pynt, ingenting. Kan ikke sammenligne det med hvitthvite hjem.

Anonymous poster hash: c5799...430

:klask:

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra lilla interiørting(gardiner, puter, duker, brikker osv), sånn mørk lilla farge, gjerne kombinert med svart. Svarte kaffemaskiner, brødristere, kjøleskap osv. Og svart og hvit tapet med store blomster, skinnsofa, mye metall, sånne syntetiske flatluggete tepper i forskjellige lilla og bruntoner.

Engler, englevinger, overdrevent slitte ting (som egentlig er nye), store billy-hyller med masse bøker, dvder, cder, og ting som bare støver ned. Vaser og skåler som står fremme uten å brukes til noe (og som alltid har døde edderkopper i bunnen). Og sist, men ikke minst: veggord, bokstaver og skilt med "kloke" sitater.

Jeg har lilla :( Grått, hvitt, lilla med litt svart.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange av de tingene som går igjen i denne tråden er ting jeg ikke kunne tenke meg å ha hjemme. Men jeg er veldig uenig i at de som har "hus fullt av ting" ikke har et hjem, for det har de jo! De har jo valgt å ha det slik og det er det hjemmet de har skapt. For dem er det personlig og gjenspeiler deres smak. Noen er selvsagt mer opptatt av interiør enn andre, men det er jo en del av personligheten det også.

Det kan forøvrig være at jeg forklarte meg litt dårlig. For meg er det en forskjell på et hus og et hjem på flere måter. Alt er jo teknisk sett et hjem, folk bor der jo. Men folk som uten omtanke bare kjøper alt de synes er søtt/fint og hiver det inn i huset uten en eneste tanke på hvordan helheten vil være, der blir det bare et "rom fylt med ting" for min del, uansett om jeg liker tingene som er der eller ei.

Man ser vel noe av det samme i noen av de 100% korrekte hjemmene der alt er fra Hay og oppover i prisklasse, at det ikke er noe omtanke rundt hvordan helheten er, bare at man har en haug med ting.

Men for alt jeg vet det kan jo være det var dette du var uenig med også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lilla :( Grått, hvitt, lilla med litt svart.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Det er ikke ment som hets mot de som har det sånn, det er bare det at jeg ikke ville hatt de fargene selv :) Det viktigste er at man trives i sitt eget hjem, og ikke slavisk føler at man må følge alle trender.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klask:

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Helt seriøst en kan ikke det! Mange hvitthvite hjem har potteplanter og treverk og bilder, det er ikke det samme. Det bildet der sikter inn på naken minimalisme, som er noe helt annet.

http://www.digsdigs.com/minimalist-black-and-white-house-on-the-hollywood-hills/

dette er ikke det samme som dette:

http://www.adressa.no/forbruker/hjem/article7114021.ece

http://frulyng.blogg.no/1277835578_det_hvite_rommet.html

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare legge til at belysning er kjempeviktig. Det utgjør ofte forskjellen på et sterilt hjem og et lunt, koselig hjem. Så lenge belysningen er koselig, kan jeg trives (nesten) overalt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildeeksempel?

Anonymous poster hash: c5799...430

Bildeeksempelet under er bra... sleng på en hvit vase eller noe hvitt nips så er vi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...