Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn:

9ce3291a5c1411e391f71261a0fce088_8.jpg

Hæ? Jul sa du? :P Jeg kan skjønne at hvitt er in, men julen er ikke hvit! Den er rød og grønn og gull og sølv. :tree:

MED den forhatte hodeskallen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to husene var stjerneeksempler på hva jeg anser som elendig smak.

Vil vel si jeg er enig. Men dette er litt fargeuavhengig for min del - hele den litt rustiske og romantiske stilen er noe som absolutt ikke er for meg.

Men med alt det hvite.. Jeg tenker bare på markell i tomat jeg.. Spise på den sofaen - whoops! Jeg anser ikke meg selv som spesielt grisete type sånn ellers, men det skjer jo at man søler noe, hvordan i helsike kan man leve med sånt hvitt interiør? Ikke bare bare å få alle flekker helt ut når det gjelder såpass hvite ting.

Jeg er stor tilhenger av helt hvite vegger og kanskje skap og hyller og sånt, men helt hvite møbler som er laget av tekstil må jo være fryyyyktelig upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten stjerner, ugler, bambi, rever, veggsitater, wallstickers og bokstaver (inkludert banneord og de som er "ironiske") - ting som generelt går fort inn og ut av motebildet, så liker jeg ikke:

  • Liggende veggpanel (som i denne bloggen)
  • Tapet med horisontale striper.
  • Gule eller fersken fargede vegger.
  • Finerplater eller kryssfiner
  • Gardiner (praktisk såklart, men pent er det ikke)
  • Gardiner på små vinduer som sitter høyt oppe på veggen (har sjelden noen funksjon og er noe av det styggeste jeg ser, som bilde 7,8,9/25 her:)
  • Store gasspeiser midt i en bitte liten stue (sånne).
  • Kjøkkenskap uten dører
  • Kjøkken uten overskap eller kun med et par åpne hyller.
  • Svært lave kjøkkenskap plassert midt på veggen (her)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn:

http://distilleryimage8.s3.amazonaws.com/9ce3291a5c1411e391f71261a0fce088_8.jpg

Hæ? Jul sa du? :P Jeg kan skjønne at hvitt er in, men julen er ikke hvit! Den er rød og grønn og gull og sølv. :tree:

Fyfader så malplassert den hodeskallen er. Skulle slengt inn ei nisselue på den :fnise:

Endret av Tekola
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeskallen hadde vært tøff med lue ja.. og kanskje en mandel i hver øyehule :)

Eller hva med rød nese og gevir (sånn hårbøylegevir).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forøvrig være at jeg forklarte meg litt dårlig. For meg er det en forskjell på et hus og et hjem på flere måter. Alt er jo teknisk sett et hjem, folk bor der jo. Men folk som uten omtanke bare kjøper alt de synes er søtt/fint og hiver det inn i huset uten en eneste tanke på hvordan helheten vil være, der blir det bare et "rom fylt med ting" for min del, uansett om jeg liker tingene som er der eller ei.

Man ser vel noe av det samme i noen av de 100% korrekte hjemmene der alt er fra Hay og oppover i prisklasse, at det ikke er noe omtanke rundt hvordan helheten er, bare at man har en haug med ting.

Men for alt jeg vet det kan jo være det var dette du var uenig med også :-)

Poenget mitt er at det hjemmet man mer eller mindre bevisst skaper rundt seg jo er personlig uansett, nettopp fordi det er noens hjem. Det er det stedet de slenger seg i godstolen og finner roen, uansett om godstolen er en trendy en fra Hay, en staut stressless eller en møllspist en fra loppis.

Men jeg forstår hva du mener, og vi er sikkert ikke så veldig uenige altså. Sånn sett utenifra er det veldig mange stiler jeg ikke kunne omgitt meg med og funnet roen i. Men jeg har jobbet i folks hjem i mange år, og jeg har fått veldig stor respekt for det forholdet folk har til hjemmene uansett hvordan de bor.

Kom på en ting til jeg absolutt ikke liker: religiøse figurer, enten det er madonnaer, buddaer eller noe annet, hos folk som ikke tror eller på noen som helst måte har noe forhold til den religionen. Syntes det er sært når sånt blir mote.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ment som hets mot de som har det sånn, det er bare det at jeg ikke ville hatt de fargene selv :) Det viktigste er at man trives i sitt eget hjem, og ikke slavisk føler at man må følge alle trender.

Hei igjen :) Kan jeg bare spørre hvorfor du ikke liker akkurat det? Ikke fordi jeg er sint på deg eller skal krangle med deg eller noe, men det var litt interessant :) Liker du ikke lilla, er det harry eller har "alle" det? Litt interessant å høre bare :)

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Kan jeg bare spørre hvorfor du ikke liker akkurat det? Ikke fordi jeg er sint på deg eller skal krangle med deg eller noe, men det var litt interessant :) Liker du ikke lilla, er det harry eller har "alle" det? Litt interessant å høre bare :)

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Det er det at jeg ikke liker lilla, synes ikke fargen passer til meg :) Jeg forbinder fargen lilla med "lilla-damer" som driver med diverse alternativ behandling/"overnaturlige" ting, så det er vel pga av assosiasjonene lilla gir meg, at jeg ikke liker det så godt :) Synes også kombinasjonen av lilla og svart blir litt tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det at jeg ikke liker lilla, synes ikke fargen passer til meg :) Jeg forbinder fargen lilla med "lilla-damer" som driver med diverse alternativ behandling/"overnaturlige" ting, så det er vel pga av assosiasjonene lilla gir meg, at jeg ikke liker det så godt :) Synes også kombinasjonen av lilla og svart blir litt tung.

Åå okei :) Ja nei her er det ikke mye hippie nei :fnise: Faktisk ingenting :D Det er mest lilla, skifergrått og hvitt, ikke så mye svart. Men valgte en litt mørk lillafarge for at det ikke skulle bli for feminint. Men takk for svar! :)

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn:

http://distilleryimage8.s3.amazonaws.com/9ce3291a5c1411e391f71261a0fce088_8.jpg

Hæ? Jul sa du? :P Jeg kan skjønne at hvitt er in, men julen er ikke hvit! Den er rød og grønn og gull og sølv. :tree:

Jeg kunne godt hatt skapene men tror nok at jeg ville hatt annen hvit nips og ikke sånne juletrær og definitivt ikke hodeskalle!

Anonymous poster hash: c5799...430

Endret av Tekola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel si jeg er enig. Men dette er litt fargeuavhengig for min del - hele den litt rustiske og romantiske stilen er noe som absolutt ikke er for meg.

Men med alt det hvite.. Jeg tenker bare på markell i tomat jeg.. Spise på den sofaen - whoops! Jeg anser ikke meg selv som spesielt grisete type sånn ellers, men det skjer jo at man søler noe, hvordan i helsike kan man leve med sånt hvitt interiør? Ikke bare bare å få alle flekker helt ut når det gjelder såpass hvite ting.

Jeg er stor tilhenger av helt hvite vegger og kanskje skap og hyller og sånt, men helt hvite møbler som er laget av tekstil må jo være fryyyyktelig upraktisk.

Avtagbart trekk som kan vaskes vel! :fnise:;)

Men jeg foretrekker egentlig at maten spises ved bordet, selv om vi nok kan synde og sitte i sofaen og grise alle mann :fnise:

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Kan jeg bare spørre hvorfor du ikke liker akkurat det? Ikke fordi jeg er sint på deg eller skal krangle med deg eller noe, men det var litt interessant :) Liker du ikke lilla, er det harry eller har "alle" det? Litt interessant å høre bare :)

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Jeg er ikke så glad i lilla jeg heller, og jeg tror det kanskje kommer av at mamma hvert år kom med lilla stearinlys til advent. Jeg bare likte det ikke. Selv om fargen kan være veldig fin på klær på veldig mange personer. Men interiør? Huff! :)

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke så glad i lilla jeg heller, og jeg tror det kanskje kommer av at mamma hvert år kom med lilla stearinlys til advent. Jeg bare likte det ikke. Selv om fargen kan være veldig fin på klær på veldig mange personer. Men interiør? Huff! :)

Anonymous poster hash: c5799...430

Men lilla er jo adventsfarge så det er ikke så rart at hun kom med lilla lys :)

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lilla er jo adventsfarge så det er ikke så rart at hun kom med lilla lys :)

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Ja, jeg vet :fnise: Men det er noe med den fargen som gjør meg lettere sprø... :fnise:

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...