Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Hvis du må skrive "home" på veggen for å minne deg selv på hvor du er, så har du ikke et særlig hjemmekoselig hjem. Men shabby chic stilen er jo alt annet enn hjemmekoselig så... med alt det hvite må man jo være redd for å bo der..? (Søl, hår, støv...)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At folk IKKE har gardiner. Det ser ut som man nettopp har flytta inn og "venter" på gardinene. Tomt og sterilt blir det uten gardiner.

Mariusmønster, OVERALT! Kan seriøst ikke gå inn i en hvilken som helst butikk for tiden uten å bli overøset av dette mønsteret. Puter, gardiner, sengetrekk, bokser.. ja rett og slett alt! Det neste blir vel mariusmønstret tapet på en hel vegg..

Glemte en ting: ALT på bolia.com. Hater slike designermøbler o.l.

Endret av challenger
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nips, hater nips! Og hjem som ser for mye ut som et utstillinsvindu der alt er nøye dandert og overstylet. Det inkluderer også interiør der man har kjøpt alt av møbler i samme serie. Svære sofaer med sjeselongdel er også helt rart. Hvorfor ikke bare kjøpe en hjørnesofa, så får alle en skikkelig sitteplass i sofaen... Svære skinnsofaer er heller ikke noen fryd for øyet, spesielt de med store puter som henger over ryggen/armlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Kanskje ikke en detalj akkurat, men jeg syns det er stygt når både veggene, taket og gulvet er malt hvitt. Liker heller ikke de fleste gulvtepper. Og så sånne lamper som er ut som UFO-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at Europaller overhodet ikke har noe med interiør å gjøre....

Forøvrig synder jeg selv, litt... Nips har jeg (selv om jeg får krilla av all nipsen i div. interiørblogger). Men nipsen min er personlig nips som jeg kan peke på og fortelle historien bak. Så har jeg duk på salongbordet (og jeg hater duker, med mindre det er snakk om hvit linduk på spisebordet). Men det er fordi salongbordet er så stygt at det er styggere med bare salongbord enn med duk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater duker, gardiner, HOME/LOVE/div inspirerende sitater på veggene, alt som ser gammelt ut men som egentlig ble kjøpt på Nille/Kremmerhuset/Black Design i går, steiner med inngraveringer, sofaer fulle av puter slik at det ikke er mulig å sitte i dem og nå hater jeg også spisestuestoler med englevinger!

Anonymous poster hash: 1ec37...534

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva skal man pynte med om man ikke kan ha nips da? Det er mitt problem. Det eneste jeg kommer på da er lysestaker, bordlamper og vaser. Noen flere tips?

Tenker litt på disse bokstavene, og tenker at egentlig så er det ganske kult. Men det er selve ordene som blir stavet som blir litt klisje. Har en venninne som skriver og snakker nynorsk og hun har sånne bokstaver der det står "Heime" på. Litt kult egentlig. Synd så mange hater det.



Anonymous poster hash: 29305...2ba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg liker ikke

- at alt er hvitt

- tunge og mørke tremøbler

- langhårede tepper

- skinnsofaer/skinnstoler

- sort/hvitt

- umalte trevegger

- stjerner på puter

- persienner

- pyntefigurer

- dvder/filmer synlig

- gigantiske bilder på veggen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ekkelt når stua er sånn overdrevent kontrastfylt med hvite vegger og mørke møbler, uten noen overganger. Svart skinnsofa og svart TV-benk mot hvite vegger. Ikke bra.

Hårete møbler. Folk med dyr som ikke er flinke til å fjerne f.eks hundehår fra sofaen. Æsj.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wall stickers. fy faen jeg hater wall stickers. og senger med en shitload med PYNTEputer.

Endret av myllarguten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skal man pynte med om man ikke kan ha nips da? Det er mitt problem. Det eneste jeg kommer på da er lysestaker, bordlamper og vaser. Noen flere tips?

Tenker litt på disse bokstavene, og tenker at egentlig så er det ganske kult. Men det er selve ordene som blir stavet som blir litt klisje. Har en venninne som skriver og snakker nynorsk og hun har sånne bokstaver der det står "Heime" på. Litt kult egentlig. Synd så mange hater det.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Jammen, du kan jo ha nips, hvis du liker det! Du hater kanskje andre ting, eller du er kanskje ikke så opptatt av det. Jeg ser f.eks at en over her hater dyrehoder på veggen. Jeg har et, men jeg liker det, så da fortsetter jeg med det. Poenget med tråden var ikke å fortelle folk hva de ikke kan ha fordi andre hater det, rett og slett bare hva folk hater. Ikke ta det personlig! :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen, du kan jo ha nips, hvis du liker det! Du hater kanskje andre ting, eller du er kanskje ikke så opptatt av det. Jeg ser f.eks at en over her hater dyrehoder på veggen. Jeg har et, men jeg liker det, så da fortsetter jeg med det. Poenget med tråden var ikke å fortelle folk hva de ikke kan ha fordi andre hater det, rett og slett bare hva folk hater. Ikke ta det personlig! :)

Hehe jo, men det ER et problem for meg. Jeg har ingenting nips her nettopp fordi jeg ikke helt vet hva jeg kunne likt. Jeg har blomster, lysestaker, vaser, noen rammer og lamper. Hva annet kan man ha? Er all pynteting nips eller er det noe som bare er pynteting men ikke er nips? Hva pynter folk med foruten om de tingene jeg har skrevet?

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- sorte mobler

- simplisitet

- posters (seriøst...)

- skriblerier

- stål

- glassmøbler

- speil i spiserom/stue

- dagslys lamper

- klistremerker

- miniatyrmodeller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater? Nei, det er ingen interiørdetaljer jeg hater, men jeg er ikke veldig glad i hvite stoffsofaer som man er redd for å sette seg fordi det kan blir flekker.

Ellers har jeg det som jeg har det, og trives godt med det.

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater? Nei, det er ingen interiørdetaljer jeg hater, men jeg er ikke veldig glad i hvite stoffsofaer som man er redd for å sette seg fordi det kan blir flekker.

Ellers har jeg det som jeg har det, og trives godt med det.

:heks:

setter plastikk cover på sofaen vel, har du ikke sett al bundy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jo, men det ER et problem for meg. Jeg har ingenting nips her nettopp fordi jeg ikke helt vet hva jeg kunne likt. Jeg har blomster, lysestaker, vaser, noen rammer og lamper. Hva annet kan man ha? Er all pynteting nips eller er det noe som bare er pynteting men ikke er nips? Hva pynter folk med foruten om de tingene jeg har skrevet?

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Har vel ikke så mye annet enn de tingene du nevner jeg heller. Men bruksting kan f.eks være pynt. Jeg har arvet en kaffekanne som nok har hørt til et finservise. Den står framme på ei hylle. Også har jeg noen gamle fine, flasker, noen med originale etiketter. Noen av dem får være blomstervaser av og til. Jeg synes en fin bolle med frukt er dekorativ. Eller man kan ha andre ting i bollen, som store kongler, dekorative kuler, what ever, det som passer inn i omgivelsene. Også liker jeg fine skrin, og de står ikke fremme bare fordi de er fine, men også fordi de er funksjonelle til oppbevaring av f.eks fjernkontroller, mobilladere, og andre ting man trenger å ha tilgjengelig men som ikke er så fine å ha slengende på bord og benker. Jeg synes faktisk også at bøker kan være dekorative. Andre fine ting, som vann- og vinkarafler kan også brukes som pynt, samtidig som de er bruksting- De er dekorative, og de finnes i flere stilarter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kritt hvite hjem er helt grusomt. Det mest grusomme jeg ser er hvite vegger, hvitt tak, og hvite lister, hvite gulv og på toppen av dette hvite eller gråe møbler. Synes det blir så sterilt og ukoselig.

Kan heller ikke fordra veggord eller alle de bokstavene. Også får jeg fnatt av slike skilt med "visdomsord" eller "morsomme"-gi faen jeg er som jeg er og driter i hva du mener om det tekster.

Franske tekster på liksom vintage ting er også grusomt.

Generelt liker jeg ikke sukkersøtt interiør eller helt sterilt.

Synes det er best når det vises at noen lever der. Med farger og personlige ting, uten at det blir så forbaska gjennomført.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i foreningen mot veggord og dekorbokstaver...

Ellers har jeg ofte mer problemer med helheten enn med enkeltdetaljer - alle hjemmene som er så gjennomførte og utstuderte og riktige at de mangler all personlighet. Hjemmet ditt får ikke personlighet av at du kjøper en stol på loppemarked og maler den - det får personlighet av at man kan se at det bor folk der.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...