Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Skal aldri ha sånne bokstaver.. om jeg ikke har plass og råd til å skrive "Dra til helvete"

Hvitt interiør er bare trist. Den cottage/shabby chic stilen gjør meg deprimert.

Hehe.

"SKILSMISSE"

"SPY"

"MENSEN"

*Løper til sløydsalen*

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg misliker designkopier, samt billige ting som blir kastet ut like fort som det kommer inn hos folk.

(Liker det som holder seg i årevis uavhengig av motebildet, og som man bare blir mer og mer glad i).



Anonymous poster hash: 8be0a...c3c
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de interiørbloggene nevnt i denne tråden så ligger det alltid masse pledd slengende rundt. HVORFOR?!

Hjemmene deres er pinlig ryddige (om man ser bort i fra alt rælet de har plassert på hver ledige overflate), hvorfor ligger pledd og tepper slengt rundt over alt?

Pledd skal brettes pent sammen og henges over noe!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bokstaver og trykk på vegger med ordtak og lignende. Jeg liker heller ikke møbler som er helt nye men som ser slitte ut. Også det verste da, furuvegger, det ser så fryktelig rotete ut. Spesielt når det er furutak, furumøbler, furuvegger, furutrapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

"SKILSMISSE"

"SPY"

"MENSEN"

*Løper til sløydsalen*

Sett opp en nettbutikk med en gang... Jævlige pynteord til salgs!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ord og klisjeer trøkt opp på vegger, stablet i vinduskarmer og nå også skrevet på iverse tekstiler inkl. klærne til folk. Usj for noe møkk !!!!

Hjem som er så stylet at man igrunnen kan begynne å tvile på om det faktisk bor noen der overhode - sånn helt uavhengig av stil...

Billige innrammede "Bilder" fra en eller annen nasjonal eller internasjonal bolikjede bolta fast over den til enhver tids gjeldende sofastilen.......

Sånne 80- talls speilfliser satt sammen til fine mønstre på veggen. Leide en leilighet med slike vindundere for en tid tilbake og jeg holdt på å bli rape gal....

Kjøkkenfliser med bilder av grønnsaker eller andre "kjøkkenmotiver" sånn innimellom noe glossy type andre fliser......

Gullkantede kjøkkenlister....

Det finnes mer, men dette er slikt som tar på humøret :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jo, men det ER et problem for meg. Jeg har ingenting nips her nettopp fordi jeg ikke helt vet hva jeg kunne likt. Jeg har blomster, lysestaker, vaser, noen rammer og lamper. Hva annet kan man ha? Er all pynteting nips eller er det noe som bare er pynteting men ikke er nips? Hva pynter folk med foruten om de tingene jeg har skrevet?

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Nipset mitt er en plutokopp i en hvit boks jeg skrudde i veggen, en svart metallboks, en kaktus, en gammel orientalsklignende metallboks som jeg rappet fra hytta, en gammel stålbøtte med bregner i, en lampe av metall, Star Wars dvd-serien, bøker, vedkørga med tilhørende ved, og et digert bilde av venninna mi som lager grisetryne på meg.

Jeg har også verdens styggeste tv-bord, så jævli at jysk ikke har det i sortimentet lenger. Samboeren fikk velge.

Jeg kan heller ikke fordra disse "Home", "Love" skriftene over alt. Jeg kom over Lene Orvik sin blogg. Hun er tydeligvis fan av "Home" trenden!

http://leneorvik.blogg.no/1383750463_my_home__stue.html (Ser ut som stua til en 17 åring.)

Dette er jo fra 2011, hun har en krampeaktig moderne stil nå. Ikke at den er så mye bedre;p

Jeg vil legge falsk betong til lista. Sjattert maling og betongtapet. Det ser så malplassert ut, med mindre du bor i en gammel fabrikk eller noe. Betong i funkishus er noe annet, det er gjerne en del av konstruksjonen.

Og så synes jeg stående veggpanel er grusomt, som ser ut som treplanker, men som er 2 mm dyp: http://static.byggmax.com/image/products/472x472/10064_472x472.jpg. Jeg ser så ofte at folk velger dette panelet, og resten i skandinavisk masseprodusert strømlinjeformet stil. Det ser så dumt ut.

Og ulik hvittone på vegger og lister, det ser ut som du ikke bryr deg, rett og slett. Har det selv, la ikke merke til det på visning.. Men her har list på dør og ved gulv ulik farge, forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 176bb...242

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater nips, mørkegrønne vegger eller forsåvidt fargemalte vegger som ikke har blitt malt siden 90-tallet...

Jeg synes også at møbler som ikke matcher hverandre er stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLIKE stoler. Skulle hatt godt betalt for å ha noe sånt i huset mitt! Synes også glassbord er skikkelig stygt, og persiske tepper. Kombinasjon av svart og hvitt er heller ikke pent, heller ikke slike lamper.

Anonymous poster hash: f0c53...65d

Jeg elsker de stolene jeg. Har dem i hvitt.

Anonymous poster hash: 86114...dee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkbla:

Hjelpes, det der var jo en oppsummering av alt jeg har skrevet i tråden tidligere. Men sålenge hun trives i sitt eget hjem..

Enig! Fatter ikke at noen kan synes det er fint.

Anonymous poster hash: cc41f...d3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.misslindvik.com/2013/09/riviera-maison-love.html

Guri malla!

Anonymous poster hash: 8d692...2f1

Det kan du trygt si! ;)

Legg merke til hvordan hun skriver at hun liker å sette tingene på brett sånn at de lett kan flyttes når bordet skal brukes. Er det ikke slitsomt å først måtte rydde for å faktisk kunne bruke møblene sine? Hadde det ikke vært enklere (hver sin smak) om de var klar til bruk allerede?

Skjønner ikke helt hvorfor folk vil gi seg selv så mye unødvendig ekstraarbeid. :klo:

Lurer også litt på hvor det er plass til å sitte med 18 puter i sofaen, men det kan jo hende de er glad i putekrig :) Og synes hun hadde et flott og treffende navn på bloggen; Interiørmani :fnise:

Edit:

Og navnene på barna står forøvrig også overens med mitt inntrykk av resten av bloggen.. (ikke vondt ment overhodet, bare en kuriositet jeg så nå før jeg skulle lukke vinduet)

Endret av Zinnia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp en nettbutikk med en gang... Jævlige pynteord til salgs!

Ja, noen vil helt sikkert tjene penger på noe ala:

Eg skal trynsleikja deg! :fnise:

Anonymous poster hash: c5799...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke bilder vi ikke selv har rettigheter på å bli sletta av mod?

I alle fall, så inneholder denne bloggen bilder av et hjem hvor samtlige ting i denne tråden har blitt nevnt.

Synest faktisk at http://daisishome.blogspot.com har klart å gjøre en "rød tråd " gjennomført stil i hjemmet :blomst: For det skal hun iallefall ha creds. ser at mye av det samme i stilen er som nevnt her, å finne hos både Villa parika og Lindevegen.

Anonymous poster hash: a1d3a...1df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest åffårno

Vet ikke om det teller som interiørdetaljer, men jeg hater høyttaleranlegg! Skjønner at man må ha det, men må det være så svært?

Så hater jeg CD-hyller.

Og fjernkontroller.

Jeg hater også alt som må stå på kjøkkenbenken - uansett hvor dekorativt det er.

At folk IKKE har gardiner. Det ser ut som man nettopp har flytta inn og "venter" på gardinene. Tomt og sterilt blir det uten gardiner.

Mariusmønster, OVERALT!

Glemte en ting: ALT på bolia.com. Hater slike designermøbler o.l.

Jeg liker ikke

- sort/hvitt

- dvder/filmer synlig

- gigantiske bilder på veggen

På de interiørbloggene nevnt i denne tråden så ligger det alltid masse pledd slengende rundt. HVORFOR?!

Pledd skal brettes pent sammen og henges over noe!

Her synder jeg stort:

- Orker ikke rydde bort diverse kontroller(ligger slengt en eller annen plass til enhver tid)

- Gidder ikke brette pledd, bruker de hele tiden og...........gidder ikke

- Liker mariusmønster på babyting

- Alt som har med musikk/film/bøker å gjøre får synlig plass - og jeg gidder ikke sortere ting ryddig i farger osv

- Jeg har bare store bilder på veggene(nesten) - ikke tøysebilder da - men likevel; store

- Sort og hvitt; check(sammen med div andre ting jeg ikke gidder matche)

- Ting som står på kjøkkenbenken: .............................................. :sjenert:

- Bolia- og designmøbler: Check, check (og Ikea&loppemarked&ting jeg ikke gidder bytte ut fordi jeg ikke finner noe annet og ikke gidder lete særlig)

Jeg misliker STORT sånne her bord(spesielt fake, men også original):

http://www.moebelgalleriet.no/sites/default/files/styles/image_main/public/media/images/productimgs/superellipse_sort.jpg?itok=9vmMKP6r

Sånn "italiensk hvitt skinn-stil": http://www.mobel24.no/files/products/965/c/3.jpg

Gulvfliser i stue&soverom(gulvfliser skal kun være i gang/bad/kjøkkensone - og jeg mislikte forøvrig alt på det bilder møbelmessig): http://krogsveen.no/var/krogsveen/storage/images/itmobjects/236585177/pict/235007652_big.jpg

Veldig massive spisebord: http://www.skeidar.no/produkter/spiseplass/spiseplassen/spisebord/brick-spisebord-90x180cm

Typisk amerikansk julepynt: http://4.bp.blogspot.com/-x3bF12ibNWE/TvHyqhxLI2I/AAAAAAAACB8/Oz2UFuS9Nw8/s1600/christmas_tree.jpg

Sånne skinnsofaer - jeg har vanskelig for å tro at det er seriøst lagd: http://st.houzz.com/simgs/13916d4a01991d28_4-8972/modern-sectional-sofas.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest faktisk at http://daisishome.blogspot.com har klart å gjøre en "rød tråd " gjennomført stil i hjemmet :blomst: For det skal hun iallefall ha creds. ser at mye av det samme i stilen er som nevnt her, å finne hos både Villa parika og Lindevegen.

Anonymous poster hash: a1d3a...1df

Gjennomført??? DET ER JO EN BLANDING AV TUSEN ULIKE STILER. BUDDHA (ETNISK), NORDISK, SHABBY CHIC OG ENKELTE MODERNE LAMPER. IKKE PENT.

Anonymous poster hash: f047c...d70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig shabby chic-stilen, men ikke når det blir FOR mye nips og tings og tangs absolutt over alt. Også er det ikke noe kult når alle andre har samme stilen, så jeg prøver å styre unna og bare ha enkelte elementer. Viktig at det er hjemmekoselig og at det går an å leve i det, framfor at alt ser så himla utstudert ut.

Til topic: "hater" bokstaver (HOME, LOVE), liksomgammeldagse blikkskilt med "morsomme"/kloke ordtak, tekst på vegger, for mye dill, at alt er hvitt, hjerter og engler i alle fasonger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

åffårno: jeg også har dvder/cder/bøker synlig. Men hater det. Ikke jeg som har bestemt det for å si det sånn. Akkurat nå stirrer star wars, sly moves og mamma mia på meg. :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...