Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

- Sånne lave firkantede sofaer som passer best i loungen på nærmeste flyplass.

- Tepper på gulvet. Spesielt under spisebord!

- Speilblanke svarte eller hvite møbler.

- Fondvegg



Anonymous poster hash: 7d12d...aae
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dette er skrevet før i tråden, men personlig er jeg svært lite fan av stilen med å ha svære hodeskaller i ulike materialer liggende omkring som pynt :glare:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Vet ikke om dette er skrevet før i tråden, men personlig er jeg svært lite fan av stilen med å ha svære hodeskaller i ulike materialer liggende omkring som pynt :glare:

Kunne godt hatt denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sånne lave firkantede sofaer som passer best i loungen på nærmeste flyplass.

- Tepper på gulvet. Spesielt under spisebord!

- Speilblanke svarte eller hvite møbler.

- Fondvegg

Anonymous poster hash: 7d12d...aae

Jeg hater svarte møbler og speilblanke møbler som du kaller det... Er det jeg har nå og det er helt forferdelig! Skal jaggu være glad i å tørke støv :/

Grunnen til at jeg har det er fordi jeg kjøpte det når jeg var en del yngre og det var tøft med svarte møbler, blir ikke det i ny-huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sånne lave firkantede sofaer som passer best i loungen på nærmeste flyplass.- Tepper på gulvet. Spesielt under spisebord!- Speilblanke svarte eller hvite møbler.- Fondvegg Anonymous poster hash: 7d12d...aae

Jeg hadde sånn speilblank tv bord og overhylle kjøpt på IKEA. Jeg ble helt forelsket i den. Men etter halvt år solgte jeg hele shiten, var så lei av å se og tørke støvet hele tiden.

Anonymous poster hash: 8d692...2f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://anettesdrom.blogspot.no/2010/01/bad-fr-og-na.html

Slike bad. Hvite kjedelige fliser på veggene og mørkere fliser på gulvet, med standard innredning. Alle boliger på finn har jo disse badene? Kjeeeeedelig.

Bedre enn de som har glattcellebad (dvs hvite, identiske, kvadratiske fliser på gulv OG vegger). Jeg får angst når jeg kommer inn på slike bad.

Endret av Lea2
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn de som har glattcellebad (dvs hvite, identiske, kvadratiske fliser på gulv OG vegger). Jeg får angst når jeg kommer inn på slike bad.

Enig, det er faktisk hakket verre. Men det er jammen ikke lett å få husbyggerene til å lage til et bad som ikke er flislagt fra topp til tå. Jeg måtte kjempe lenge for å få de til å finne en løsning uten flis overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk faktisk for våtromstapet på badet sist jeg hadde sjansen til å innrede selv (fliser på gulvet da). Orket ikke tanken på glattcellelook på et forholdsvis lite bad/vaskerom og hadde begrenset med tid og midler, så da ble det tapet og det fungerte fint det. Finnes utrolig mye fint av sånt nå i forhold til for noen tiår tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke noen interiør - selv om jeg ikke kunne tenke meg å ha det sånn hjemme hos meg.

Er nok en del over middels opptatt av interiør og stil og jeg sitter lenge og ser for meg hvordan jeg skal ha det og hva som passer til hva ... tegner ofte opp skisser før jeg møblerer et rom.

Men jeg liker godt å komme til hjem som har en helt annen stil enn min - så jeg kunne ikke tenkt meg at alle skulle ha like interiør i hjemmene sine.

Jeg blir aldri lei av interiør og elsker å gå turer på kveldstid når det er mørkt ute og jeg kan kaste et blikk inn i stuene til folk og se hvordan de har det ..

Det eneste jeg kan si at jeg hater er rot .. jeg fatter ikke at folk kan trives i rotete hjem.

Ditto. Når jeg går tur i mørket er jeg en ekte "interiørstalker" :P

Hater vel ingenting, men kunne aldri hatt villapaprika-stilen selv. Veggord og hvitt/rosa, hvor det ser ut som mannen ikke har noe å si. Stjerner, fordi det vitner om at folk har null kreativitet og bare har kastet seg på en bølge.

Jeg er heller ikke spesielt fan av minimalisme tatt til det ekstreme. Jeg synes det kan se tøft ut i blader, men det er noe med slike miljøer som gjør at jeg selv ikke hadde trives der.

Jeg liker farger og humor i interiøret. Hjemme er det ikke optimalt enda, men det er lek med farger og artig - og jeg tror enkelte ting fascinerer treåringen såvel som pensjonisten.

Miks av gammelt og nytt liker jeg dersom man får det til. Spesielt fordi det også signaliserer at man er bevisst på gjenbruk (selv om enkelte selvsagt gjør dette kun fordi det er trendy).

Jeg liker hjem som forteller hvem som bor der, og som klarer å representere dette på en fin måte. Det være seg arkitektparet uten barn, studenten, storfamilien eller pensjonisten.

Så det jeg IKKE liker er kort oppsummert: hjem som representerer overforbruk ene og alene fordi man har kastet seg på en trend. Jeg liker ting som er personlig og ekte.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

http://anettesdrom.blogspot.no/2010/01/bad-fr-og-na.html

Slike bad. Hvite kjedelige fliser på veggene og mørkere fliser på gulvet, med standard innredning. Alle boliger på finn har jo disse badene? Kjeeeeedelig.

Hehe, kanskje du hadde likt mitt bad :fnise:

Har ikke hatt råd til å pusse opp 70-tallsbadet med blå-grønt gulvbelegg i ubestemmelige sjatteringer og gulmalt våtromspanel... Lekkert ;) Muligens så ut at det er in? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater svart skinnsofa, om jeg kan si det er en interiørdetalj.

Samt smijernsglassbord- altså bord i jern med glass på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte noe... Det var fryktelig trendy en gang med tepper og gardiner med kinesiske tegn osv. Spesielt hos ungkarer(?). Har aldri forstått hvordan dette ble populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Riskjeks

Glemte noe... Det var fryktelig trendy en gang med tepper og gardiner med kinesiske tegn osv. Spesielt hos ungkarer(?). Har aldri forstått hvordan dette ble populært.

Haha ja! De hadde gjerne sånne "silke" (blanke/glatte) sengetøy også, med kinesiske tegn!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Jysk med de kinesiske tingene ja. ikke fint.



Anonymous poster hash: 4c747...1d0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke så mye annet enn de tingene du nevner jeg heller. Men bruksting kan f.eks være pynt. Jeg har arvet en kaffekanne som nok har hørt til et finservise. Den står framme på ei hylle. Også har jeg noen gamle fine, flasker, noen med originale etiketter. Noen av dem får være blomstervaser av og til. Jeg synes en fin bolle med frukt er dekorativ. Eller man kan ha andre ting i bollen, som store kongler, dekorative kuler, what ever, det som passer inn i omgivelsene. Også liker jeg fine skrin, og de står ikke fremme bare fordi de er fine, men også fordi de er funksjonelle til oppbevaring av f.eks fjernkontroller, mobilladere, og andre ting man trenger å ha tilgjengelig men som ikke er så fine å ha slengende på bord og benker. Jeg synes faktisk også at bøker kan være dekorative. Andre fine ting, som vann- og vinkarafler kan også brukes som pynt, samtidig som de er bruksting- De er dekorative, og de finnes i flere stilarter.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke så mye annet enn de tingene du nevner jeg heller. Men bruksting kan f.eks være pynt. Jeg har arvet en kaffekanne som nok har hørt til et finservise. Den står framme på ei hylle. Også har jeg noen gamle fine, flasker, noen med originale etiketter. Noen av dem får være blomstervaser av og til. Jeg synes en fin bolle med frukt er dekorativ. Eller man kan ha andre ting i bollen, som store kongler, dekorative kuler, what ever, det som passer inn i omgivelsene. Også liker jeg fine skrin, og de står ikke fremme bare fordi de er fine, men også fordi de er funksjonelle til oppbevaring av f.eks fjernkontroller, mobilladere, og andre ting man trenger å ha tilgjengelig men som ikke er så fine å ha slengende på bord og benker. Jeg synes faktisk også at bøker kan være dekorative. Andre fine ting, som vann- og vinkarafler kan også brukes som pynt, samtidig som de er bruksting- De er dekorative, og de finnes i flere stilarter.

Akkurat det du nevner her har jeg fremme allerede. Men det blir jo litt kjedelig med bare det samme stående over alt. :klo: Skulle ønske jeg fant noen pynteting/nips som jeg likte

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...