Gå til innhold

flere nattdyr her?

Anbefalte innlegg

Gjest badeand1
Skrevet

Neo tokyo har jeg hørt om ^^ takk for oversikt.

Tar en pause fra pcen nå. Lese <3 kommer ssterkere tilbake ved midnatt :nigo:

Skrevet

Takk, søte marihøne.

Husker jeg likte så godt å fange marihøner som barn, og telle antall prikker den hadde på ryggen siden dette visstnok skulle indikere på hvor mange år marihønen hadde levd. Mulig jeg fortsatt er passe kunnskapsløs, men dette stemmer vel ikke?

da har jeg fått litt info om marihøna :)

Marihøna er en bille. altså et insekt.

Det finnes veldig mange arter marihøne. du har 2 prikket marihøne som er en art og 22 prikket marihøne som er en annen art.

Som sagt så finnes det utallige arter med marihøne og ikke alle er rød med svarte prikker. Anntall prikker kan ha noe med arten å gjøre, men har ingen ting å si for alderen til marihøna.

Hvis man skal vite at det faktisk er en marihøne og ikke en Bladbille så må man se på antennene. Antennene på marihøna kølleformet mens på Bladbilla så er dem trådformet.

De går igjennom en fullstendig forvandling fra larve til puppe til voksen på et år. etter det så dør de.

Marihøna spiser bladlus, så det er veldig fint å ha dem i hagen :)

Tror det var alt :)

Skrevet

Wow! Nå lærte jeg mye nytt. Flink han kjæresten din er da.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

neei så kult :D men gir ikke slipp på det jeg bevist trodde på som barn, antall prikker = alder :fnise:

Gjest Mrs Sunflower
Skrevet

Jeg har ná vaert mye oppe til langt pá natt sjólv. ;) Men jeg er mest en "morgen person", og jobber med om á snu dógnrytmen tilbake til det mer normale igjen. :)

Skrevet

Han er kjempe flink :D

Men enig, noen ting forblir sant i hodet. Og det at marihøna sine prikker sir hvor gammel den er er sant :icon_lol:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

er det noen her som pleide å stikke en pinne inn i en maurtue for å få "maursyre" som man slikket av? :fnise:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Gjorde det første året på vgs :ler:

jeg trodde at det var maurtiss når jeg var liten :fnise: men det er jo egentlig gift ettersom jeg har skjønt nå i eldre alder :fnise:

Gjest badeand1
Skrevet

jeg trodde at det var maurtiss når jeg var liten :fnise: men det er jo egentlig gift ettersom jeg har skjønt nå i eldre alder :fnise:

Kule vi var som drakk gift :fnise:

Jeg har nettopp hatt besøk av en liten søt mus. Den krøp inn i en bukse så jeg fikk sluppet den ut. ^^

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Dumme gubben min snorker!!

da kan du skravle med oss en stund :D

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Kule vi var som drakk gift :fnise:

Jeg har nettopp hatt besøk av en liten søt mus. Den krøp inn i en bukse så jeg fikk sluppet den ut. ^^

megakule :icon_lol:

aawe snill du er da ^^

Skrevet

Argghh. Driver å auksjonerer på forskjellige varer på ebay, bare fordi jeg kjeder meg. Sitter samtidig å oppdaterer eztv.it, for å sjekke om Vampire Diaries har komt ut. Trenger å se et glimt av deilige Damon, før jeg legger meg. Men misstenker at episoden ikke kommer ut før i 4-5 tida, som vanlig.... :ler: Så da må jeg være våken da...

• Liker 1
Skrevet

Vampire kommer som regel i 3 halv 4 tiden :) siden jeg mest sannsynlig ikke får sove pga snorking som man kunne hørt på månen venter jeg på episoden selv:)

Skrevet

da kan du skravle med oss en stund :D

Vurderer å legge meg på sofaen, men stuen er rett ved siden av soverommet så hører han godt helt ut dit!!
Gjest badeand1
Skrevet

Har du bomull? Stapp det inn i ørene :jepp: Hjelper bittelitt.

Skrevet

Skulle nesten tatt bilde og vist dere hvordan han ligger med beinet nå. Jeg sitter i sengen med halve ræva på utsiden og han ligger å presser beinet/kneet i mot meg. 😂 Haha, dette blir er lang natt:p

Skrevet

Vampire kommer som regel i 3 halv 4 tiden :) siden jeg mest sannsynlig ikke får sove pga snorking som man kunne hørt på månen venter jeg på episoden selv:)

Åja flott! Da er det ikke så veldig lenge å vente alikevell. :) Skal ikke være lett med den snorkingen nei. Du får skaffe deg ørepropper til neste gang. Det funker! Så lenge han ikke snorker høyere enn uværet. :ler:

Skrevet

Åja flott! Da er det ikke så veldig lenge å vente alikevell. :) Skal ikke være lett med den snorkingen nei. Du får skaffe deg ørepropper til neste gang. Det funker! Så lenge han ikke snorker høyere enn uværet. :ler:

Det er dessverre det han gjør. Ligger på ryggen OG er småforskjølet! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...