Guybrush Skrevet 27. desember 2013 #10681 Skrevet 27. desember 2013 Og det gjør du sikkert rett i. En venninne av meg hadde veggedyr med seg hjem fra Syden for noen år siden, og hennes erfaringer skremte vannet av meg, for å si det sånn. Jeg har aldri helt klart å glemme det, så det er nok derfor dette opptar meg. Litt for mye... Bedbugs kommer av nettopp senger - altså faren er tilstede om du drar på hotellovernatting hvor det er er en stor mengde mennesker fra hele verden som er innom og kan transportere dyrene frem og tilbake. Disse lever tross alt av blod - ikke av stoff. Klær og ting du kjøper fra kina kommer fra store moderne fabrikker. Lyse store åpne områder, kjølige lagre og maskiner lagd av metall. Altså svært ugunstige forhold for slike insekter. I tillegg ligger pakkene 1-2 måneder ombord på containerskip hvor de ikke har noe å leve på. 3
Gjest Emera Skrevet 27. desember 2013 #10682 Skrevet 27. desember 2013 (endret) Bedbugs kommer av nettopp senger - altså faren er tilstede om du drar på hotellovernatting hvor det er er en stor mengde mennesker fra hele verden som er innom og kan transportere dyrene frem og tilbake. Disse lever tross alt av blod - ikke av stoff. Klær og ting du kjøper fra kina kommer fra store moderne fabrikker. Lyse store åpne områder, kjølige lagre og maskiner lagd av metall. Altså svært ugunstige forhold for slike insekter. I tillegg ligger pakkene 1-2 måneder ombord på containerskip hvor de ikke har noe å leve på. Takk. Men de kan leve over et år uten vert, disse krypene. Og de kan reise i klær. Nå vet jeg at de fleste klærne vi kjøper i Norge også er lagd i Kina, så sånn sett er det nok lite å frykte. Men hvordan eBay-selgerne gjør det vet jeg jo ikke. Pakkes klærne om hjemme hos dem, f eks? Sånne ting da vet du, vokser i mitt hode. Edit.: Dette er en selger med flere tusen salg bak seg, og nesten 100% positiv feedback. Så jeg er nok litt over gjennomsnittet, og unødvendig, paranoid når det gjelder akkurat dette. Endret 27. desember 2013 av Emera
Adele Skrevet 27. desember 2013 #10683 Skrevet 27. desember 2013 (endret) Ikke fra ebay, men fra en veldig lignende side. Fint om noen kan gi tilbakemelding om de vet noe ang kvalitet og faktisk vare! Ønskeliste: Blå kjole Blå topp Perlekjole Fargerik topp Retro kjole Svart kjole Lilla kjole Edit: skrivefeil. Endret 27. desember 2013 av Adele
Guybrush Skrevet 27. desember 2013 #10684 Skrevet 27. desember 2013 Takk. Men de kan leve over et år uten vert, disse krypene. Og de kan reise i klær. Nå vet jeg at de fleste klærne vi kjøper i Norge også er lagd i Kina, så sånn sett er det nok lite å frykte. Men hvordan eBay-selgerne gjør det vet jeg jo ikke. Pakkes klærne om hjemme hos dem, f eks? Sånne ting da vet du, vokser i mitt hode. Edit.: Dette er en selger med flere tusen salg bak seg, og nesten 100% positiv feedback. Så jeg er nok litt over gjennomsnittet, og unødvendig, paranoid når det gjelder akkurat dette. Kinesiske selgere selger dropship og leverer fra gigantiske toppmoderne fabrikker og lagre. Tenk fotballbaner. Hadde de drevet og solgt hjemmefra hadde de ikke tjent penger da de er avhengige av gigantavtaler med postvesen og logistikk for å holde prisen nede. De lever tross alt av prosenter av prisen og er nødt til å selge mye for å få det til å gå rundt. Så nei - det sitter ikke enslige kinsere i små leiligehter og selger klær på ebay 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #10685 Skrevet 27. desember 2013 Kinesiske selgere selger dropship og leverer fra gigantiske toppmoderne fabrikker og lagre. Tenk fotballbaner. Hadde de drevet og solgt hjemmefra hadde de ikke tjent penger da de er avhengige av gigantavtaler med postvesen og logistikk for å holde prisen nede. De lever tross alt av prosenter av prisen og er nødt til å selge mye for å få det til å gå rundt. Så nei - det sitter ikke enslige kinsere i små leiligehter og selger klær på ebay Dessuten er nok de billige e-Bay tekstilvarene så fulle av kjemikaler og giftstoffer at ingen dyr ville overleve. Anonymous poster hash: 651f1...111 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #10686 Skrevet 28. desember 2013 Jeg stresser litt over veggdyr ettersom jeg handler mye brukttøy fra UK og USA og de ofte sender via fly ikke skip. Putter i fryseren eller lar det ligge på balkongen om vinteren, men de rakkerne kan jo overleve så mye....Anonymous poster hash: a5e01...71c
Gjest Emera Skrevet 28. desember 2013 #10687 Skrevet 28. desember 2013 (endret) . Endret 28. desember 2013 av Emera
Gjest Emera Skrevet 28. desember 2013 #10688 Skrevet 28. desember 2013 Kinesiske selgere selger dropship og leverer fra gigantiske toppmoderne fabrikker og lagre. Tenk fotballbaner. Hadde de drevet og solgt hjemmefra hadde de ikke tjent penger da de er avhengige av gigantavtaler med postvesen og logistikk for å holde prisen nede. De lever tross alt av prosenter av prisen og er nødt til å selge mye for å få det til å gå rundt. Så nei - det sitter ikke enslige kinsere i små leiligehter og selger klær på ebay Takk igjen. Skjønner jo egentlig det, det er jo temmelig logisk.
Gjest Emera Skrevet 28. desember 2013 #10689 Skrevet 28. desember 2013 (endret) Jeg stresser litt over veggdyr ettersom jeg handler mye brukttøy fra UK og USA og de ofte sender via fly ikke skip. Putter i fryseren eller lar det ligge på balkongen om vinteren, men de rakkerne kan jo overleve så mye....Anonymous poster hash: a5e01...71c Ja, de er jo seige som skosåler. Hadde sikkert overlevd en atomkatastrofe og kommet krypende fram sammen med kakerlakkene og Rolling Stones. Endret 28. desember 2013 av Emera
Pringle Skrevet 28. desember 2013 #10690 Skrevet 28. desember 2013 Ja, de er jo seige som skosåler. Hadde sikkert overlevd en atomkatastrofe og kommet krypende fram sammen med kakerlakkene og Rolling Stones.
Ayesh Skrevet 29. desember 2013 #10691 Skrevet 29. desember 2013 Hva tror dere om denne vesken? Tror dere det er fake merke siden den er så billig? http://m.ebay.com/itm/161163036945?nav=SEARCH&sbk=1
AloeVera Skrevet 29. desember 2013 #10692 Skrevet 29. desember 2013 Ja, tipper det er fake Det lyser sikkert billig stoff av den i virkeligheten, så jeg ville ikke satset på å kjøpe den.
Gjest Inggolf Skrevet 29. desember 2013 #10693 Skrevet 29. desember 2013 Ikke fra ebay, men fra en veldig lignende side. Fint om noen kan gi tilbakemelding om de vet noe ang kvalitet og faktisk vare! Ønskeliste: Blå kjole Blå topp Perlekjole Fargerik topp Retro kjole Svart kjole Lilla kjole Edit: skrivefeil. Den du døpte Perlekjole her har jeg sett andre her skrive om i tråden, og det jeg har sett, så er det bare negativt å si desverre. Den er visst ikke noe fint i ryggen irl og ryggen er jo hele kjolen synes nå jeg.. (ikke bokstavligtalt da, siden det ikke er noe stoff der Men sånn uttrykksmessig "at den er hele kjolen". Noen har jo lange, andre korte rygger, noen er svært svaie i ryggen og andre mindre svaie, så det er jo mulig at den er fin på deg for det 1
Sunshine Skrevet 29. desember 2013 #10694 Skrevet 29. desember 2013 Hva tror dere om denne vesken? Tror dere det er fake merke siden den er så billig?http://m.ebay.com/itm/161163036945?nav=SEARCH&sbk=1 Fake. Hvis du ser på bildene går det ikke ann å lese hva teksten i metall på vesken er. Dessuten står det ingen steder at det er en Michael Kors veske - noe det ville gjort om den var ekte.
Guybrush Skrevet 30. desember 2013 #10695 Skrevet 30. desember 2013 Hva tror dere om denne vesken? Tror dere det er fake merke siden den er så billig?http://m.ebay.com/itm/161163036945?nav=SEARCH&sbk=1 Solgt fra kina - alt som selges fra kina er fake. Hvorfor? Fordi kina har importgrenser for merkevarer - derfor er kina det dyreste landet i verden å kjøpe dyre moteprodukter. Dette er grunnen til at kinesere på ferietur i europa shopper luksusvarer, vesker og klokker som gale. Fordi de kan selge dem etterpå i kina med stor fortjeneste. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #10696 Skrevet 30. desember 2013 Solgt fra kina - alt som selges fra kina er fake. Hvorfor? Fordi kina har importgrenser for merkevarer - derfor er kina det dyreste landet i verden å kjøpe dyre moteprodukter. Dette er grunnen til at kinesere på ferietur i europa shopper luksusvarer, vesker og klokker som gale. Fordi de kan selge dem etterpå i kina med stor fortjeneste. Ok så det vil sinat man ikke burde kjøpe merkevarer fra ebay fordi det meste er fake?Anonymous poster hash: 4eac9...469
Guybrush Skrevet 30. desember 2013 #10697 Skrevet 30. desember 2013 Ok så det vil sinat man ikke burde kjøpe merkevarer fra ebay fordi det meste er fake?Anonymous poster hash: 4eac9...469 Er enklere å si at man ikke får kjøpt dyre merkevarer fra kina - rett og slett fordi det ville vært svært uøkonomisk da å kjøpe fra kina ville kostet mer enn å kjøpe fra USA, Norge, Frankrike, England osv. Det kommunistiske regimet i Kina har bestemt at maks et visst antall vesker, biler, klokker osv fra luksusmerker får lov til å bli importert til kina. Derfor er prisen der kjempehøy i forhold til resten av verden. Fordi det er flere nyrike kinesere enn det er varer tilgjengelig.
Adele Skrevet 30. desember 2013 #10698 Skrevet 30. desember 2013 Den du døpte Perlekjole her har jeg sett andre her skrive om i tråden, og det jeg har sett, så er det bare negativt å si desverre. Den er visst ikke noe fint i ryggen irl og ryggen er jo hele kjolen synes nå jeg.. (ikke bokstavligtalt da, siden det ikke er noe stoff der Men sånn uttrykksmessig "at den er hele kjolen". Noen har jo lange, andre korte rygger, noen er svært svaie i ryggen og andre mindre svaie, så det er jo mulig at den er fin på deg for det Ja, mente noen hadde skrevet om den, men fant ikke noe om det. Er jo en veldig lang stund siden..
Anglofil Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #10699 Skrevet 31. desember 2013 (endret) Michael Kors ville jeg aldri kjøpt fra Kina. Antagelig er det fake. Jeg har selv kjøpt Michael Kors-produkter på eBay, og da er det viktig å gjøre god research. Og man ser det litt på prisen også, en veske til 30 dollar er neppe Michael Kors. Selv har jeg kun kjøpt mine Michael Kors-produkter fra USA/Storbritannia. Man har jo ingen garantier, dessverre, men be om tags/kvitteringer osv. Det gjorde jeg fra mine selgere. Jeg sjekket også med andre som hadde kjøpt fra samme selgere ift ekthet på produktene, og jeg spurte på Purseforum ift ekthet. Mvh Yvonne Endret 31. desember 2013 av Yvonne
Vegglampe Skrevet 31. desember 2013 #10700 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har kjøpt en vare jeg ikke har fått. Jeg kjøpte varen 10 nov 2013. , i dag er det 31 desember. Etter mye fram og tilbake, med selger så skal jeg få pengene mine tilbake. Men hvordan foregår det, er det noe jeg må gjøre eller vil pengene bare dukke opp på paypal kontoen min eller ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå