Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøp - transporteres til deg fra andre siden av kloden - bruk - kast - Kjøp - transporteres til deg fra andre siden av kloden - passerikke - kast - Kjøp - transporteres til deg fra andre siden av kloden - dårlig kvalitet - kast

Kjøp - transporteres til deg fra andre siden av kloden - bruk - kast - Kjøp - transporteres til deg fra andre siden av kloden - passerikke - kast - Kjøp - transporteres til deg fra andre siden av kloden - dårlig kvalitet - kast

God Jul alle sammen:)

Anonymous poster hash: bc497...4e0

Douchebag, douchebag, douchebag bla bla bla.

Alt overnevnte skaper kraftig velstandsvekst for mennesker i fattigere land.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse kom raskt:

Grå vintersko til frøkna

De er typisk billigsko, men det var jeg klar over. De passer fint til å bruke på korte turer til og fra besøk i jula. De stinket plastikk/kjemikaler da jeg åpnet dem, men lukta er snart borte.

Skrevet

Da har jeg også rotet meg inn på ebay, men har ikke turt å bestille noe enda av den grunn at jeg er litt usikker på en ting som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med. Føler meg ekstremt dum og blond nå, men here goes nothing;

Altså, jeg har skjønt at overstiger man 200 kroner, så må man betale toll, men det jeg lurer på, er om jeg bestiller 10 ting samtidig fra 10 forskjellige selgere er det totalsummen av alle 10 pakkene som ikke kan overstige 200 kroner, eller er det summen av kun 1 pakke som ikke kan komme over 200 kroner før det blir toll?

Godt mulig dette har blitt besvart tidligere i denne tråden, men jeg orket ikke å tråle gjennom alle sidene akkurat nå..

På forhånd, takk for svar :)

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg også rotet meg inn på ebay, men har ikke turt å bestille noe enda av den grunn at jeg er litt usikker på en ting som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med. Føler meg ekstremt dum og blond nå, men here goes nothing;

Altså, jeg har skjønt at overstiger man 200 kroner, så må man betale toll, men det jeg lurer på, er om jeg bestiller 10 ting samtidig fra 10 forskjellige selgere er det totalsummen av alle 10 pakkene som ikke kan overstige 200 kroner, eller er det summen av kun 1 pakke som ikke kan komme over 200 kroner før det blir toll?

Godt mulig dette har blitt besvart tidligere i denne tråden, men jeg orket ikke å tråle gjennom alle sidene akkurat nå..

Bare en pakke som ikke kan koste over 200 kr :) Kan bestille så mange ting du vil av forskjellige selgere, men ingen av de enkelte pakkene kan overstige 200 kr.

Skrevet

Moms og tollklareringsgebyr. Ikke toll. Moms er på 25 prosent, tollklareringsgebyr er på ca 120-200. Avhengig av verdi og ekspeditøren.

Men hvis pakken koster over 200 uten frakt og det er merket som klær kan du få toll også på toppen siden klær er av få produkter som er tollpliktige. Dette visstnok for å beskytte norsk tekstil industri. Den er på 10-12 prosent.

Men nei, du får ikke beregningsgrunnlag ved å slå sammen masse forskjellige bestillinger. Derimot om du bestiller flere ting fra samme selger, og denne pakker alt i en pakke. Da kan du få problemer.

Skrevet

Bare en pakke som ikke kan koste over 200 kr :) Kan bestille så mange ting du vil av forskjellige selgere, men ingen av de enkelte pakkene kan overstige 200 kr.

Tusen takk! :)

Moms og tollklareringsgebyr. Ikke toll. Moms er på 25 prosent, tollklareringsgebyr er på ca 120-200. Avhengig av verdi og ekspeditøren.

Men hvis pakken koster over 200 uten frakt og det er merket som klær kan du få toll også på toppen siden klær er av få produkter som er tollpliktige. Dette visstnok for å beskytte norsk tekstil industri. Den er på 10-12 prosent.

Men nei, du får ikke beregningsgrunnlag ved å slå sammen masse forskjellige bestillinger. Derimot om du bestiller flere ting fra samme selger, og denne pakker alt i en pakke. Da kan du få problemer.

Aha! Da lærte jeg noe nytt i dag også, takk for god informasjon! :)

Skrevet

Dette er det siste jeg har mottatt:

Hårruller1

Hårruller2 Tok litt øvelse å få tredd de på, men fungerer veldig bra. Best resultat om håret er litt fuktig (ikke vått) og får tørke inni.

Grønnsak twister: Skal bli julegave så jeg har ikke fått prøvd den. Men virker veldig robust.

Kjede1 og kjede2 : Det er som regel ikke sølv alt som glitrer, men disse virker å være ekte. Jeg har nikkelallergi og har kunnet bruke disse 3 døgn i strekk uten å reagere. (JEg lager smykker for salg så alle disse kjedene er ikke til personlig bruk :) )

Hold inn: Denne har jeg flere av og de fungerer kjempegod. Et must nå i julen for oss som er veldig formfulle :) Jeg er vanligvis str 46/48 og kjøper xxl i denne. Krever litt innsats å få den på, men det er verdt det :)

Venter også spent på denne kjolen

Jeg tviler sterkt på at kjedene er ekte sølv når de er så billige.

Skrevet

Enig, det ville vært nummermerket 925 f.eks på dem og det ville de vist på bildene eller skrevet i teksten.

Skrevet

Enig, det ville vært nummermerket 925 f.eks på dem og det ville de vist på bildene eller skrevet i teksten.

Det står 925 på kjede nr 2, men spørs om det bare gjelder den ringen da eller noe.

Anonymous poster hash: 117b8...925

Skrevet

Kjede nr 1 mener jeg. Er det mulig.. :P

Anonymous poster hash: 117b8...925
Skrevet

Alle kjedene er merket med 925, men det er jo ikke vanskelig å få til for de som vil lure. Tviler derfor også på at de er ekte. Men for meg så er nikkelinnholdet det viktigste og dette er det første jeg har mottatt fra ebay som har påstått å være nikkelfritt og som jeg ikke har reagert på.

Skrevet

Kan du si hvordan bhen er når du får den? :)

Den funka fjell! Satt godt med klister på mine små pupper! :D Jeg er liten B-cup, så denne skal jeg bruke under kjoler med bar rygg! :):) Veldig fornøyd

http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

Skrevet

Disse kom raskt:

Grå vintersko til frøkna

De er typisk billigsko, men det var jeg klar over. De passer fint til å bruke på korte turer til og fra besøk i jula. De stinket plastikk/kjemikaler da jeg åpnet dem, men lukta er snart borte.

Nå har ikke jeg peiling på barnesko, men synes ikke 220 kr totaltsum var så billig?

• Liker 2
Skrevet

Nå har ikke jeg peiling på barnesko, men synes ikke 220 kr totaltsum var så billig?

Det er vel samme pris og billigere enn mye på Din sko og Shoeday. Problemet er at ingen av de har lignende sko under str 24 så jeg hadde ikke fått tak i tilsvarende i Norge. HM har billige sko men de starter på str 24 de også. Kvaliteten på de jeg kjøpte er mye bedre enn HM kvalitet. Hvis man handler på Eurosko osv må man minst doble eller tredoble prisen. Barnesko er dyrt!

Skrevet

Nå har jeg fått jakkene mine! Her og her! Første gang jeg har sett at en jakke har sittet så godt på meg :)

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg fått jakkene mine! Her og her! Første gang jeg har sett at en jakke har sittet så godt på meg :)

KG-jakka! Nå også i ruter (kan ikke huske å ha sett det før?) Min passer bedre nå, men den blir nok helt passe når jeg har gått ned endel til. Den fungerer som litt drahjelp.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er kg jakka? Kan noen fortelle meg litt om den? Kan brukes i minus grader?

Skrevet

Hvordan er kg jakka? Kan noen fortelle meg litt om den? Kan brukes i minus grader?

Jeg setter en grense på 7-8 plussgrader. Ellers kommer det vel an på om du skal bruke den lenge, være i mye eller lite aktivitet, om det blåser, om du er en frysepinn, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...