Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som gir ekstremt billige julegaver fra Ebay til folk ? Det er tilleggsgaver, Right ? Tenker.. Om jeg og ei venninne hadde blitt enige om ett par hundre, og jeg hadde brukt det, og i ettertid funnet ut at hu hadde kjøpt ett skjerf til meg fra Ebay for 10spenn hadde jeg blitt skuffa.!! (ja, veit man ikke finner det ut)Ja, veit, det ikke er prisen det kommer ann på. Men føler fortsatt det feil. Syns det blir smålig...

Anonym poster: 934f98c1155a1e0425deb471e410a5f1

• Liker 4
Skrevet

Dere som gir ekstremt billige julegaver fra Ebay til folk ? Det er tilleggsgaver, Right ? Tenker.. Om jeg og ei venninne hadde blitt enige om ett par hundre, og jeg hadde brukt det, og i ettertid funnet ut at hu hadde kjøpt ett skjerf til meg fra Ebay for 10spenn hadde jeg blitt skuffa.!! (ja, veit man ikke finner det ut)Ja, veit, det ikke er prisen det kommer ann på. Men føler fortsatt det feil. Syns det blir smålig...

Hvis man først avtaler en pris, regner jeg med de fleste har folkeskikk nok til å faktisk kjøpe for det beløpet.

• Liker 4
Gjest LadyAntebellum
Skrevet (endret)

Men du skjønner det at, det er jo veldig mye av det man finner på ebay som man også finner her i norge til 4 ganger prisen selv om det er nøyaktig det samme? Poenget er vel at man selvfølgelig er kvalitetsbevisst når man bestiller noe man vil gi til noen.. Ihvertfall er jeg det selv, hvis det jeg mottar er i god stand og lett kunne kostet noen hundre her ser til lands ser jeg ingen problemer med og gi det i gave. Skal man ha dårlig samvittighet for og kjøpe ting på salg også da? selvom varen er den samme?

Feks hadde jo fotballfrues butikk treasures.no smykker til 10 ganger prisen av det man kunne få nøyaktig det samme av på ebay.

Just sayin..

Endret av LadyAntebellum
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg har kommet med et liknene innlegg her i tråden, men det var ikke spesielt vellykket :P

Man skal liksom synes at det er tanken som teller og bla, bla,bla.. men jeg synes helt ærlig ikke det..

Jeg er faktisk litt flau over nordmenns gave-vaner..

avtale pris? really!?

• Liker 4
Skrevet

Hehe, regner ikke med dette ble mottatt "godt", var forberedt på det. Men om man avtaler en pris. Så får man forholde seg til det. Jeg syns ikke det er en gal ting og bli enige om en sum. Med en margin på noen kroner -+. Men ærlig talt. Om jeg ønsker meg ett skjerf som koster 200.- i Norge, og vedkommende kjøper det på Ebay for 10-20.-. Da syns jeg faktsk man kjøper med noe mer altså. Jeg personlig har ikke noe i mot salg, og kjøper gjerne gaver på salg. Men kjøper fortsatt oppimot den summen vi har blitt enige om. Har budsjett på de familie jeg forholder meg til. Men kommer det til venners barn f.eks, ja da avtaler vi pris. Greit summen av å gi ikke teller, men ebaygaver til 10 kroner, det er smålig dere...

• Liker 5
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Hehe, regner ikke med dette ble mottatt "godt", var forberedt på det. Men om man avtaler en pris. Så får man forholde seg til det. Jeg syns ikke det er en gal ting og bli enige om en sum. Med en margin på noen kroner -+. Men ærlig talt. Om jeg ønsker meg ett skjerf som koster 200.- i Norge, og vedkommende kjøper det på Ebay for 10-20.-. Da syns jeg faktsk man kjøper med noe mer altså. Jeg personlig har ikke noe i mot salg, og kjøper gjerne gaver på salg. Men kjøper fortsatt oppimot den summen vi har blitt enige om. Har budsjett på de familie jeg forholder meg til. Men kommer det til venners barn f.eks, ja da avtaler vi pris. Greit summen av å gi ikke teller, men ebaygaver til 10 kroner, det er smålig dere...

Det er jo rett og slett godt vi alle er forskjellige da:) blandt mine venner og bekjente er det ikke noe problem med ebaygaver. Det finnes jo større problemer i verden, tross alt:)

Skrevet

Standard argument, at man blander inn verdensproblemer i spm for egentlig ikke å svare konkret ;)

• Liker 8
Skrevet

Jeg gjør det slik at prisen på varen hjemme i Norge ikke har noe å si. Jeg kjøper gaver på ebay for å få råd til mer for pengene jeg :) Selv om varen jeg kjøpte for ebay til 160 kr er eksakt varen jeg ville betalt 700 kr for i Norge så har jeg enda kun brukt 160 kr på gaven og kjøper inn mer og regner dette som en tilleggsgave til kjæresten.

• Liker 3
Skrevet

Her er det ja, tingene til 10kr er tilleggsgaver eller flere ting til 10kr for å lage en pakke av pakker. Heldigvis setter ikke noen her opp en avtalt pris, her gir vi ut av giverglede og lommebok.

Anonym poster: 117b823904d9bad0858e3f665c7d7925

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Veninnene mine elsker at jeg kjøper ting til dem på ebay, til tross for at de vet hvor mye (lite) det koster. Slenger med en vinflaske i tillegg, men jeg er fortsatt glad for at ingen blir fornærmet om gaven er billig. Vi avtaler heller ikke en pris på gavene vi skal kjøpe. Det viktigste er at den passer til motakeren synes jeg, og da finnes det mye kult og spesielt på ebay.

Endret av Raindrops
  • Liker 1
Skrevet

Heeei. Hvor lang tid tok det før du fikk peplum-toppen din?

Skrevet

Her er ebay-gaver tilleggsgaver, og noen ganger er det gaver jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe til dem i Norge, så bestiller heller via ebay..:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er derfor ikke jeg avtaler hvor mye jeg skal gi for, man gir etter evne, og jeg vet at enkelte av mine venninner har betydelig dårligere råd enn meg. Så om jeg får et skjerf fra eBay så klarer ikke jeg å bry meg om det, det som teller er at jeg har fått en gave, og som regel så treffer de også veldig godt.

For meg gir eBay muligheten til å kjøpe flere fine gaver enn hvis jeg skulle gjort det i Norge. Mannen får ganske mange gaver i år, men jeg har ikke brukt så innmari mye penger. Alle tingene er er noe han både trenger, ønsker seg og vil like. Det er ikke sånn at man nødvendigvis kjøper ting for 2 dollar heller, jeg har kjøpt ting til 100-150-200 kr også der. Poenget er dog at i Norge måtte jeg kanskje har brukt 300-400-500 kr for samme vare.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Kjøper selvfølgelig som tilleggsgaver... Trodde folk forstod det meeen...

Gjest Misteltein
Skrevet

I dag fikk jeg ett kjede jeg IKKE har bestilt. Det ser ut som den kan komme fra Kina.

Gjest badeand1
Skrevet

I dag fikk jeg ett kjede jeg IKKE har bestilt. Det ser ut som den kan komme fra Kina.

Feil vare?

Gjest Misteltein
Skrevet

Feil vare?

Jeg venter ikke på noe kjede, så jeg vet ikke.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg venter ikke på noe kjede, så jeg vet ikke.

Er det samme selger du har bestilt noe annet av da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...