Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Misteltein
Skrevet

Er det samme selger du har bestilt noe annet av da?

Det ligner ett kjede jeg fikk i september (bare at mitt var rosa). Det var ikke merket noe selgernavn, men det kom i disse så konv. fra disse kinesiske selgerne. Det stå masse på kinesisk på konv. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte noe fra Hong Kong i midten av oktober og har ikke fått det ennå. Hva bør jeg skrive til selgeren?

Anonym poster: 1168fe2b1f38f714d01160c686e7bb0c

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte noe fra Hong Kong i midten av oktober og har ikke fått det ennå. Hva bør jeg skrive til selgeren?

Si i fra at du enda ikke har fått varen og spør når varen ble sendt. Mange selgere gir deg enten pengene tilbake eller sender deg en ny vare, men det er ikke noe du kan kreve. Bare husk at det er en ekstraservice som går på goodwill fra selgerens side siden ting komme bort i posten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Si i fra at du enda ikke har fått varen og spør når varen ble sendt.

Takk for raskt svar! Da har jeg skrevet til selgeren.

Skrevet

Heeei. Hvor lang tid tok det før du fikk peplum-toppen din?

Hei Chloe-!

Jeg husker ikke hvor lang tid peplum-toppen tok, men det var "normal" tid altså. Den er kjempefin, tenker du på å bestille?

I dag fikk jeg ett kjede jeg IKKE har bestilt. Det ser ut som den kan komme fra Kina.

Opplevde noe lignende i november. Fikk en relativt fake leppestift fra "HR". Aner ikke hvem som sendte den, da alt på pakken sto med kinesisk skrift.

Skrevet

Har jeg nevnt at jeg har fått disse tøyserviettene og disse serviettringene?

Hvis nei; jeg har fått de. Veldig fine! Kommer til å bli brukt på juleaften :)

Ikke sett så mye på tøyserviettene enda, men ser ut som om det er noe innvevd mønster i de..

Skrevet

Kjøpte meg dette iPhone dekslet. Det kom i posten i helga og var ikke helt som på bildet. Ikke var det så gjennomsiktig som det på bildet, men det kom også med påtegnet apple logo og skjevt håndskrevet "iphone" (med blå kulepenn) bakpå :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Kjøper selvfølgelig som tilleggsgaver... Trodde folk forstod det meeen...

Tydeligvis ikke mange som gjør det her inne. Smålig :fnise:

Anonym poster: 934f98c1155a1e0425deb471e410a5f1

• Liker 1
Skrevet

Tydeligvis ikke mange som gjør det her inne. Smålig :fnise:

Helt enig med deg. Jeg syntes det er kjempe smålig... Kjøpte et skjerf til min mor for 7 kr (rimelig... ja :fnise:)

Hadde sittet igjen med dårlig samvittighet om hun bare hadde fått det. Men hun får såå mye annet også.

Hadde blitt ganske forbanna selv om noen hadde kjøpt en ting til meg på ebay for 30,- når jeg selv kjøper noe for 300,-. Men vi mennesker er helt klart forskjellige....

• Liker 3
Skrevet (endret)

Helt enig med deg. Jeg syntes det er kjempe smålig... Kjøpte et skjerf til min mor for 7 kr (rimelig... ja :fnise:)

Hadde sittet igjen med dårlig samvittighet om hun bare hadde fått det. Men hun får såå mye annet også.

Hadde blitt ganske forbanna selv om noen hadde kjøpt en ting til meg på ebay for 30,- når jeg selv kjøper noe for 300,-. Men vi mennesker er helt klart forskjellige....

Kjøpte denne til mine to nieser. Den koster 250-300 kr her i Norge. Er det da virkelig smålig av meg å spare bortimot 50% ved å kjøpe den fra ebay? Skjerp dere!

Edit: denne er også til AB #5668, multisitat var ikke helt kompis.

Endret av adele.bethune
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Kjøpte denne til mine to nieser. Den koster 250-300 kr her i Norge. Er det da virkelig smålig av meg å spare bortimot 50% ved å kjøpe den fra ebay? Skjerp dere!

Edit: denne er også til AB #5668, multisitat var ikke helt kompis.

Håper du tuller med meg nå. Jeg skrev hvis jeg handler noe for 300,- og jeg får noe tilbake for 30. Jeg har flere ganger avtalt sum med venninner for 300,- og har fått møkk fra ebay til verdt 50 kr. Det syntes jeg er jævlig smålig.

Hvis det er avtalt på forhånd sum osv og man gir ting til så lav pris så burde man skamme seg selv tenker jeg da. Det er utrolig hvordan folk tillater seg å være frekke med julegaver.

Edit: skrivefeil

Endret av Blur
  • Liker 1
Skrevet

Håper du tuller med meg nå. Jeg skrev hvis jeg handler noe for 300,- og jeg får noe tilbake for 30. Jeg har flere ganger avtalt sum med venninner for 300,- og har fått møkk fra ebay til verdt 50 kr. Det syntes jeg er jævlig smålig.

Hvis det er avtalt på forhånd sum osv og man gir ting til så lav pris så burde man skamme seg selv tenker jeg da. Det er utrolig hvordan folk tillater seg å være frekke med julegaver.

Edit: skrivefeil

Så.. Om jeg da får en gave fra de til over 150 kr, så er jeg smålig?

Jula er blitt for materialistisk!

• Liker 1
Skrevet

Hvis man avtaler en pris så er det jo for at en ikke skal bruke mer eller mindre penger enn den andre. Jeg synes det er veldig smålig å ikke kjøpe noe til lik sum som den andre ja. Vil man spare penger/har dårlig råd så får man sette den avtalte summen til 100kr da.

Har ikke man avtalte summer så har det ingenting å si.

Anonym poster: 117b823904d9bad0858e3f665c7d7925

• Liker 4
Skrevet

Så.. Om jeg da får en gave fra de til over 150 kr, så er jeg smålig?

Jula er blitt for materialistisk!

Det får nesten være ditt syn på det. Men jeg har veldig ofte avtalt med venninner og med familie om en sum. Nettopp fordi jeg er dårligere stilt noen år enn andre ift skole og jobb. Da syntes jeg det er smålig når man har AVTALT sum at noen dukker opp med en ting til 50,- ja.

Hvis dere ikke har avtalt sum, så får jo du gjøre en vurderingssak på det selv.

Jeg syntes ikke jula er blitt for materialistisk men når man faktisk ikke har så masse penger at jeg kan hive de rundt meg og folk er frekke nok til å gi meg gaver til 50,- når man har avtalt 300,- da blir jeg egentlig litt lei meg og frustrert. Da kunne man jo egentlig bare avtalt 50,-? Det hadde jo ikke vært et problem uansett.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har heller aldri nevnt summer på 150-200.-. Jeg har nevnt summer ala 10-30 kroner. Og ja, det er SMÅLIG. Men kjøper man gaver til 150- og oppover fra Ebay, så har jeg heller ikke sagt at det er noe galt i det. Les det jeg skriver.. og angrip på riktig sted. Mulig det er materialistisk, men da ønsker jeg heller at noen sier til meg, at man ikke har råd til julegaver. GIdder ikke bruke tid og energi på gaver til mennesker, som klikker seg hjem en vare til 10-30.-..

• Liker 2
Skrevet

Det får nesten være ditt syn på det. Men jeg har veldig ofte avtalt med venninner og med familie om en sum. Nettopp fordi jeg er dårligere stilt noen år enn andre ift skole og jobb. Da syntes jeg det er smålig når man har AVTALT sum at noen dukker opp med en ting til 50,- ja.

Hvis dere ikke har avtalt sum, så får jo du gjøre en vurderingssak på det selv.

Jeg syntes ikke jula er blitt for materialistisk men når man faktisk ikke har så masse penger at jeg kan hive de rundt meg og folk er frekke nok til å gi meg gaver til 50,- når man har avtalt 300,- da blir jeg egentlig litt lei meg og frustrert. Da kunne man jo egentlig bare avtalt 50,-? Det hadde jo ikke vært et problem uansett.

Hva om den tingen du fikk hadde kostet rundt 300 ord. pris da? Det er jo fremdeles samme ting, bare på tilbud - noe som er vanlig nå før jul.

Kjøpte en julegave som vanligvis koster 769,-. Kjøpte den på tilbud nå til 269,-. Er det smålig av oss å gi vekk den da?

Skrevet

Ordinærpris har ingenting å si. Skal man bruke 200kr som avtalt, så bruker man 200kr.

Anonym poster: 117b823904d9bad0858e3f665c7d7925

• Liker 4
Skrevet

Men har man avtalt en sum, så har man da avtalt en sum ? Og selvom varen koster mer her til lands, og du får den billigere på Ebay. Javel, da har du fortsatt mer å kjøpe for iht avtalen. Hadde jeg visst da at den ebayvaren var dyr, så hadde jeg blitt kjempeglad for det som en tilleggsgave på det andre (opp til den avtalte summen), Dog fordi at vedkommende da har vært effektiv å funnet det billigere, samt vært ærlig iht avtalen!

Skrevet

dyr her til lands, skulle det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...