Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Nå er det veldigveldig lenge siden jeg har shoppa noe som helst på Ebay. (Vi snakker et halvt/helt år bortimot.)

Synes å ha sett noe her i forbifarten tidligere om at det er noe som er endret når det gjelder kjøpevilkår eller paypal? Forstår ikke dette helt, er det noe jeg bør ta hensyn til når jeg handler nå?

(Har allerede Paypal hvor kjøp trekkes direkte fra debit-kortet mitt...)

Er det noe som har blitt dyrere - frakt, avgift, betalingsgebyr eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det veldigveldig lenge siden jeg har shoppa noe som helst på Ebay. (Vi snakker et halvt/helt år bortimot.)

Synes å ha sett noe her i forbifarten tidligere om at det er noe som er endret når det gjelder kjøpevilkår eller paypal? Forstår ikke dette helt, er det noe jeg bør ta hensyn til når jeg handler nå?

(Har allerede Paypal hvor kjøp trekkes direkte fra debit-kortet mitt...)

Er det noe som har blitt dyrere - frakt, avgift, betalingsgebyr eller noe?

Det er ikke noe annet enn at paypal og ebay ikke kommer til å være i samme selskap. Kan fortsette å bruke det og det kommer ingen ekstra kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker

Kan dere ikke skrive hva det er dere legger ut link på!?

Anonymous poster hash: 11328...f5b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg gikk litt amok i dag og bestilte masse sokker i spenstige farger og mønstre, pluss to par solbriller. Til slutt fant jeg disse luftige og søte toppene i romslig størrelse og bestilte to farger. Tror de blir deilige å bruke i sommervarmen :)

Disse toppene har fremdeles ikke kommet og nå ser jeg på purchase history at Ebay har fjernet annonsen og at selgeren ikke lenger er registrert på Ebay. Takk for den, gitt. Har prøvd å sende en request til selgeren men det nytter vel lite når vedkommende ikke er registrert der lenger :roll:

På den annen side så er det vel ikke så mye sommervarme å se frem til så spørs om jeg egentlig har bruk for disse toppene likevel... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Disse toppene har fremdeles ikke kommet og nå ser jeg på purchase history at Ebay har fjernet annonsen og at selgeren ikke lenger er registrert på Ebay. Takk for den, gitt. Har prøvd å sende en request til selgeren men det nytter vel lite når vedkommende ikke er registrert der lenger :roll:

På den annen side så er det vel ikke så mye sommervarme å se frem til så spørs om jeg egentlig har bruk for disse toppene likevel... :P

Selgeren er pliktig til å gi deg tilbake pengene da ellers kan du anmelde han ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Selgeren er pliktig til å gi deg tilbake pengene da ellers kan du anmelde han ;)

Joda men det er en del svindlere på Ebay som ikke bryr seg så veldig om regler. Dersom selgeren ikke svarer innen 8. juli eller nekter å imøtekomme forespørselen min, går jeg videre med å opprette en sak på Ebay. Da får jeg nok pengene tilbake :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det varmt o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Her er det varmt o.O

Jeg bor i nord og her har det så langt vært en kjølig sommer. Tror vi var oppe i 20 plussgrader noen timer en dag for en stund siden. Ellers ligger vi på 10-14 grader.

Jeg fikk forresten mail fra Paypal i dag, på kinesisk av alle ting. Prøvde å oversette i Google translate og forsto såpass at jeg har fått delvis refundert kjøpet. De har refundert en av de to plaggene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i nord og her har det så langt vært en kjølig sommer. Tror vi var oppe i 20 plussgrader noen timer en dag for en stund siden. Ellers ligger vi på 10-14 grader.

Jeg fikk forresten mail fra Paypal i dag, på kinesisk av alle ting. Prøvde å oversette i Google translate og forsto såpass at jeg har fått delvis refundert kjøpet. De har refundert en av de to plaggene.

Jeg tenkte på det etter at jeg hadde postet det :-)

Kinesisk? Shit, skal du presse på for å få refundert hele beløpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg tenkte på det etter at jeg hadde postet det :-)

Kinesisk? Shit, skal du presse på for å få refundert hele beløpet?

Vet ikke... Det er jo fremdeles en ørliten mulighet for at jeg får de to toppene i posten. Ut i fra det jeg klarte å tyde ut av den dårlige google-oversettelsen hørtes det ut som at dette var en endelig avgjørelse fra Ebay's side og at nå var saken ute av verden for deres del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målebånd til kropp. Koster 100 kr i butikk, kjøpte for 99 pence inklusiv frakt...

Har ikke link fordi det er tre uker siden jeg kjøpte.

Målebånd får du for 19 kr på ikea til kropp og møbler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bruker mye klær fra ebay, synes dere det er "flaut" at andre ser at dere bruker mye klær derfra? 

Anonymous poster hash: 73047...ea5

Ibland får folk mig att skratta, det gjorde du, dagens dummaste fråga. Tack för det  :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som har kjøpt noe i det siste? Kom med link??? :)

Anonymous poster hash: 8334b...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke en her som hadde kjøpt sengetøy (fra India ?) til en ok pris? Noen som husker eller har link til noe de faktisk har prøvd? Jeg trenger å fornye, og har lyst til å kjøpe noe skikkelig, minimum 400 thread count, gjerne økologisk bomull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "farlig" å kjøpe kremer og renseprodukter fra ebay? Er ett ordentlig merke som selges i Norge også bare dyrere, men har lest at ofte kan produktene være falske med at innholdet er byttet ut med noe annet... :klo:

Vet jo forøvrig ikke om selgeren "driver" ett apotek heller, og selger også andre produkter i helt andre kategorier som klær, ting osv. Er det da useriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det "farlig" å kjøpe kremer og renseprodukter fra ebay? Er ett ordentlig merke som selges i Norge også bare dyrere, men har lest at ofte kan produktene være falske med at innholdet er byttet ut med noe annet... :klo:

Vet jo forøvrig ikke om selgeren "driver" ett apotek heller, og selger også andre produkter i helt andre kategorier som klær, ting osv. Er det da useriøst?

Hvis du holder deg unna selgere fra kina, og at det står at det er et ekte produkt ville jeg tatt sjansen. Les også feedbacken de har fått, se om noen påstår å fått fake.

Jeg kjøper både hud produkter og sminke fra ebay, mye fra england og mye fra korea.

Anonymous poster hash: 11328...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...