Gå til innhold

Den store eBay-tråden


Anglofil

Anbefalte innlegg

De er vel neppe ekte Converse, men ekte sko er det helt sikkert. Jeg bestilte ett par i lysebrunt nå! Jeg har kjøpt ganske mye på ebay (og andre steder) og aldri blitt lurt. (Ikke alt har vært like vellykket, men har alltid fått det jeg har bestilt og aldri blitt ranet.) Denne selgeren har dessuten 100% fornøyde kunder, burde være trygt. Må ta tilbake det, tilbakemeldingene er fra andre selgere. Har aldri sett dette før. Men i det hele tatt, jevnt over og mitt totalinntrykk - ebay er bra greier.

 

 

Det er tydeligvis noe muffens her ja... Jeg fikk mail fra Ebay om at de hadde fjernet annonsen fra siden, men at siden jeg allerede hadde bestilt varen var det ikke noe som gikk ut over meg. De regner med at jeg snart har skoene i posten og hvis ikke måtte jeg bare åpne en sak på Ebay.

Ja dette blir spennende... Om det "bare" er designerkopi eller om jeg blir lurt trillrundt og at skoene ser helt forjævlige ut.

Anonymous poster hash: a5c80...5f0

 

Jeg har fått en lignende beskjed i oversikten over mine kjøp - selgeren er søkk vekk, men jeg "er ikke nødt til å betale, men hvis jeg har betalt allerede, burde salget gå sin gang og trenger ikke bekymre meg. Sjekk pakkenummeret om jeg lurer." Jada, på en sendig som helt sikkert er sendt som brev, hvis den overhodet er sendt. Jeg fikk beskjed om at den var sendt 20. juni. Men vi får se. Jeg kommer ikke til å gråte meg i søvn over 166 kroner, men da har jo jeg eventuelt blitt skuffet/lurt på ebay for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har erfaring med retur?

 

Jeg kjøpte et mobilbatteri fra en UK-selger som skrev uttrykkelig at de var ekte. Batteriet er dårligere enn mitt gamle utbrukte batteri, så jeg er overbevist om at det må være en fake.

 

Jeg åpnet derfor en return/refund-prosess i eBay. Selgeren har akseptert returen, men jeg forstår ikke eBays instruksjoner.

 

De skriver:

 
Next steps:
1. Contact seller to get a return label. The seller will pay for postage.
2. Print and add details of the returned item.
3. You should receive a refund within 6 days of delivery.
 
Selgeren kun oppga sin adresse og ba meg returnere batteriet. Jeg fikk ingen "return label", - hva nå enn det er.
Hvordan skal selgeren betale for returnen? Må jeg legge ut for porto som selgeren refunderer i ettertid?
 
Og hvis jeg sender det som vanlig brev (altså uregistrert) kan jo selgeren bare nekte for å ha mottatt det?
 
Jeg ser heller ingen måte å kontakte eBay. Det er kun oppgitt et telefonnummer som jeg ikke får til å fungere, - ingen mail-adresse.
 
Er det noen som kjenner til hvordan dette skal gjøres?


Anonymous poster hash: a838b...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du holder deg unna selgere fra kina, og at det står at det er et ekte produkt ville jeg tatt sjansen. Les også feedbacken de har fått, se om noen påstår å fått fake.

Jeg kjøper både hud produkter og sminke fra ebay, mye fra england og mye fra korea.

Anonymous poster hash: 11328...f5b

hvorfor ikke akkurat fra kina? Er så mange svindlere fra kina? 

Anonymous poster hash: 43272...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hvorfor ikke akkurat fra kina? Er så mange svindlere fra kina? 

Anonymous poster hash: 43272...c1d

 

Kina er størst på å lage replica, kopier og forfalskning av produkter, enten det er kosmetikk, klær, spill, konsoler eller tilbehør. Så klart, det er mange andre som også driver med dette, men kina er den som står mest ut angående ting som dette. En tommelfinger regel er å holde seg unna Kina, med flere, om en er redd for å få et falskt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du holder deg unna selgere fra kina, og at det står at det er et ekte produkt ville jeg tatt sjansen. Les også feedbacken de har fått, se om noen påstår å fått fake.

Jeg kjøper både hud produkter og sminke fra ebay, mye fra england og mye fra korea.

Anonymous poster hash: 11328...f5b

Takk for svar, skal ha det i bakhodet! :)

 

Er faktisk fra United states, men står som beskrivelse (er forresten ett sett)

BOX MAY NOT BE SEALED. PRODUCT INSIDE HAS BEEN INSPECTED AS NEW AND NEVER USED!
PACKAGING MAY BE SLIGHTLY DAMAGED
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med retur? Jeg kjøpte et mobilbatteri fra en UK-selger som skrev uttrykkelig at de var ekte. Batteriet er dårligere enn mitt gamle utbrukte batteri, så jeg er overbevist om at det må være en fake. Jeg åpnet derfor en return/refund-prosess i eBay. Selgeren har akseptert returen, men jeg forstår ikke eBays instruksjoner. De skriver: Next steps:1. Contact seller to get a return label. The seller will pay for postage.2. Print and add details of the returned item.3. You should receive a refund within 6 days of delivery. Selgeren kun oppga sin adresse og ba meg returnere batteriet. Jeg fikk ingen "return label", - hva nå enn det er.Hvordan skal selgeren betale for returnen? Må jeg legge ut for porto som selgeren refunderer i ettertid? Og hvis jeg sender det som vanlig brev (altså uregistrert) kan jo selgeren bare nekte for å ha mottatt det? Jeg ser heller ingen måte å kontakte eBay. Det er kun oppgitt et telefonnummer som jeg ikke får til å fungere, - ingen mail-adresse. Er det noen som kjenner til hvordan dette skal gjøres? Anonymous poster hash: a838b...df0

Skriv til selger at han må sende deg returslipp. Skriv ut, lim på pakken og send.

Anonymous poster hash: 5c670...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv til selger at han må sende deg returslipp. Skriv ut, lim på pakken og send.

Anonymous poster hash: 5c670...677

 

Takk for svar.

 

Jeg gjorde det i går, men han har ikke svart. Har sendt flere meldinger etterpå også.

 

Men må jeg legge ut for porto? Og hvis den sendes uregistrert, har jeg ingen garanti for at selger mottar batteriet (eller innrømmer å ha mottatt det).

 

Jeg er overrasket over at eBay gir så uklare instruksjoner, og også at det er så komplisert å kontakte dem. Jeg trodde de anstrengte seg å å tilrettelegge for trygg og enkel handel, og at det var enkelt å involvere dem når noe gik galt.

Anonymous poster hash: a838b...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar.

 

Jeg gjorde det i går, men han har ikke svart. Har sendt flere meldinger etterpå også.

 

Men må jeg legge ut for porto? Og hvis den sendes uregistrert, har jeg ingen garanti for at selger mottar batteriet (eller innrømmer å ha mottatt det).

 

Jeg er overrasket over at eBay gir så uklare instruksjoner, og også at det er så komplisert å kontakte dem. Jeg trodde de anstrengte seg å å tilrettelegge for trygg og enkel handel, og at det var enkelt å involvere dem når noe gik galt.

Anonymous poster hash: a838b...df0

 

For snart 2 uker siden sendte jeg tilbake en pakke til ebay selger. Er ganske skummelt vil jeg innrømme. Men jeg å selger avtalte at selgeren skulle stå for frakt. Altså jeg betalte frakta og så skulle jeg sende bilde av kvitteringen som bevis. Det sendte jeg til selger (som selger ba om selv) .. så nå venter jeg på tilbakebetaling men det vil skje når selger får pakka... Håper da inderlig den dukker opp og at selgeren er ærlig. så kan si at jeg er veldig spennt..... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For snart 2 uker siden sendte jeg tilbake en pakke til ebay selger. Er ganske skummelt vil jeg innrømme. Men jeg å selger avtalte at selgeren skulle stå for frakt. Altså jeg betalte frakta og så skulle jeg sende bilde av kvitteringen som bevis. Det sendte jeg til selger (som selger ba om selv) .. så nå venter jeg på tilbakebetaling men det vil skje når selger får pakka... Håper da inderlig den dukker opp og at selgeren er ærlig. så kan si at jeg er veldig spennt..... :unsure:

 

 

Nå har jeg ringt eBay, UK, og fikk forlart prosedyren:

 

Selger SKAL sende en forhåndsbetalt adresseetikett, som jeg kan bruke til å returnere varen.

 

"Min" selger oppga kun sin adresse og ba meg sende varen, og har altså ikke fulgt riktig prosedyre. Jeg har siden sendt selger 3 meldinger som han ikke har besvart.

 

eBay sa at hvis jeg ikke mottar adresseetiketten fra selger innen 8 dager etter returprosessen ble initiert, skal jeg kontakte eBay og de vil sende meg en. De vil også refundere meg beløpet om selger ikke gjør det.

 

Anonymous poster hash: a838b...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For snart 2 uker siden sendte jeg tilbake en pakke til ebay selger. Er ganske skummelt vil jeg innrømme. Men jeg å selger avtalte at selgeren skulle stå for frakt. Altså jeg betalte frakta og så skulle jeg sende bilde av kvitteringen som bevis. Det sendte jeg til selger (som selger ba om selv) .. så nå venter jeg på tilbakebetaling men det vil skje når selger får pakka... Håper da inderlig den dukker opp og at selgeren er ærlig. så kan si at jeg er veldig spennt..... :unsure:

 

Var det dyr vare? Var dette pga av feil på varen eller ønsket du å returnere av andre grunner? Det er altså en "riktig" prosedyre for retur, der man involverer eBay. Du finner den hvis du ser på salgshistorikken. Det er en option-rullmeny som linker til prosessen fra produktet du kjøpte.

 

Mitt kjøp var bare kr 70 inkl. shipping, men jeg godtar ikke juks, og krever refusjon derfor av prinsipp.

Anonymous poster hash: a838b...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å kjøpe lakenpose fra denne selgeren: http://www.ebay.com/sch/spirits_of_vietnam/m.html?item=291003077824&hash=item43c12294c0&pt=LH_DefaultDomain_0&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562

 

Men jeg må ha flere, og jeg er litt forvirret av at det er fri frakt på noen... porto på andre. Jeg vil kjøpe flere. Det er rabatt på noen her også. Denne virker som billigste valg: http://www.ebay.com/itm/TREKSILK-Silk-Liner-Sleeping-Bag-Hostel-Travel-Inner-Sheet-Sleep-Sack-Backpack-/290544731532?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item43a5d0c58c

 

Jeg forstår ikke hvordan det blir 308 inkl porto for tre, og, og 406 (norske kroner) for fire lakenposer. Det må tippe over en vektgrense. Regjeringen har ødelagt gleden over å handle fra utlandet for meg. Jeg hadde foretrukket 300 kroners grense, og portoen holdt utenom. Det er så mye fram og tilbake med utregning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en lignende beskjed i oversikten over mine kjøp - selgeren er søkk vekk, men jeg "er ikke nødt til å betale, men hvis jeg har betalt allerede, burde salget gå sin gang og trenger ikke bekymre meg. Sjekk pakkenummeret om jeg lurer." Jada, på en sendig som helt sikkert er sendt som brev, hvis den overhodet er sendt. Jeg fikk beskjed om at den var sendt 20. juni. Men vi får se. Jeg kommer ikke til å gråte meg i søvn over 166 kroner, men da har jo jeg eventuelt blitt skuffet/lurt på ebay for første gang.

 

Jeg kjenner at jeg tviler veldig på at det dukker opp noenting som helst. Har også erfaring med at Ebay kun refunderer halve beløpet dersom ting "blir borte i posten" eller aldri dukker opp. Antakelig er de redd for å refundere alt i tilfelle man enten lyver eller at produktet bare er forsinket og kommer senere.

Litt forbaska å bli lurt når skoene var en gave men jeg fant heldigvis Converse på tilbud på ene skobutikken her (50%) så tantejenta mi får i hvert fall gaven hun ønsker seg. Dessverre var det bare de lave som var på tilbud og hun ønsker seg helst hi top, men det er i det minste ekte Converse og hun kan også bytte om hun ikke er fornøyd.

Anonymous poster hash: a5c80...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar, skal ha det i bakhodet! :)

 

Er faktisk fra United states, men står som beskrivelse (er forresten ett sett)

BOX MAY NOT BE SEALED. PRODUCT INSIDE HAS BEEN INSPECTED AS NEW AND NEVER USED!
PACKAGING MAY BE SLIGHTLY DAMAGED

 

 

Du kan handle fra midwest skincare på ebay. De er bra. Google midwest skincare ebay så finner du.

Anonymous poster hash: 7a82a...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er BH-størrelsene på ebay? Jeg bruker 75 B til vanlig, og kjøpte en som var i størrelse 38 B. Tenkte den ville passe siden jeg bruker størrelse 38 i klær hjemme. Men BHen var kjempetrang rundt ryggen, og skålene var supersmå, så ble ikke plass til puppene mine i de. Hvilken størrelse må jeg kjøpe da?



Anonymous poster hash: 73047...ea5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er BH-størrelsene på ebay? Jeg bruker 75 B til vanlig, og kjøpte en som var i størrelse 38 B. Tenkte den ville passe siden jeg bruker størrelse 38 i klær hjemme. Men BHen var kjempetrang rundt ryggen, og skålene var supersmå, så ble ikke plass til puppene mine i de. Hvilken størrelse må jeg kjøpe da?

Anonymous poster hash: 73047...ea5

Merkelig, bh'en du kjøpte skal egentlig være en størrelse 85B/C, men det kan jo ha skjedd en feil.

Google "International bra sizes" for å finne din størrelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fortsatt på sengetøyspørsmålet mitt fra forrige side :)

 

I tillegg; er det noen som kjenner til eBay-butikker hvor de selger ekte Toms til overkommelige priser?

 

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer fortsatt på sengetøyspørsmålet mitt fra forrige side :)

I tillegg; er det noen som kjenner til eBay-butikker hvor de selger ekte Toms til overkommelige priser?

:nigo:

Problemet med sengetøy på ebay er vel at vi i Norden er fryktelig sære på sengetøy, det er ikke så mange andre land sol bruker dyne slik vi gjør, og derfor er det vanskelig å finne dynetrekk internasjonalt som kan passe.

Jeg lette litt rundt selv, men fant kun "Sheets".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med sengetøy på ebay er vel at vi i Norden er fryktelig sære på sengetøy, det er ikke så mange andre land sol bruker dyne slik vi gjør, og derfor er det vanskelig å finne dynetrekk internasjonalt som kan passe.

Jeg lette litt rundt selv, men fant kun "Sheets".

Det vet jeg, men mente jeg leste om en som hadde funnet en i India (tror jeg) som lager på mål til rundt 500-lappen for en dobbeldyne. Finner det bare ikke igjen, og håpet noen kjente til det.

 

Jeg fant selv på eBay (søk på "duvet cover"/"bed linens"), men vanskelig å vite hvem som er til å stole på. Når man skal bruke såpass mye penger er det greit med en anbefaling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en lignende beskjed i oversikten over mine kjøp - selgeren er søkk vekk, men jeg "er ikke nødt til å betale, men hvis jeg har betalt allerede, burde salget gå sin gang og trenger ikke bekymre meg. Sjekk pakkenummeret om jeg lurer." Jada, på en sendig som helt sikkert er sendt som brev, hvis den overhodet er sendt. Jeg fikk beskjed om at den var sendt 20. juni. Men vi får se. Jeg kommer ikke til å gråte meg i søvn over 166 kroner, men da har jo jeg eventuelt blitt skuffet/lurt på ebay for første gang.

 

Har du fått skoene?

Siden annonsen er fjernet står det ikke lenger når skoene senest skulle komme men jeg mener å huske det sto 16. juli. Jeg har ikke fått skoene (som forventet) og sendte nettopp en forespørsel om full refund.

Anonymous poster hash: a5c80...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tråden har blitt litt stille i det siste, kom igjen med deres siste kjøp!  :danse: Her er mine, gått litt crazy med feriepengene:

 

Tony&Guy saltvannspray i reisestørrelse, perfekt for reising i sommer. http://www.ebay.co.uk/itm/140894044547?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Sminkeveske, ikke fått.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/201125708522?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=500293218947&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Kokosnøttolje fra Body Shop. Veldig god i tuppene. http://www.ebay.co.uk/itm/261930445496?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=560755444976&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

T shorte. Normal i størrelsen, men litt tettsittende. http://www.ebay.co.uk/itm/291255352068?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=590405368675&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Headset oppbevaring. Helt grei. http://www.ebay.co.uk/itm/351427640319?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=620512848011&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Benefit bright eye pensil. Veldig god konsistens. Perfekt på våtkanten. http://www.ebay.co.uk/itm/181776735982?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Creaclip dingebongs til å klippe håret. Fungerte utrolig bra! Nå har jeg lag i håret og spart masse på å ikke gå til frisøren. http://www.ebay.co.uk/itm/171800897377?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Fake piercing. Veldig elegant. Ganske liten. http://www.ebay.co.uk/itm/201151217560?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Knebukse. Normal i størrelsen, litt tettsittende. Veldig god. http://www.ebay.co.uk/itm/261892735354?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=560731838596&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

 

 



Anonymous poster hash: 9b2d2...2cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...