MollyTrolli Skrevet 21. november 2013 #161 Skrevet 21. november 2013 Hva er greia med at hun ber folk om å like innleggene sine? Anna har ikke åpent kommentarfelt fordi folk skriver så mye dritt.. Sånn som her... Da vil hun at folk som leser innlegge skal like det så hun ser hvor mange som leser innleggene hennes, er jo ikke vits å blogge om ingen leser det? også for å se hvor mange som liker hvilke innlegg så hun kan blogge om det som er det folk syns er intresant
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #162 Skrevet 21. november 2013 Jeg blir skuffet over dere voksne kvinner som sitter og snakker stygt om en 17 år gammel jente. Selv er jeg 21 og som 15 hadde jeg aldri vært klar for et barn. Dere kan si akkurat hva dere vil om at det er umodent og dårlig for barnet osv at moren bare er 17. Det er vel bedre enn å ikke være født i det hele tatt? Jeg har ikke lest så mye av bloggen hennes, men det virker da som om hun har et greit liv hvor hun klarer fint å oppdra og sørge for barnet sitt. Til og med uten en partner. Jeg syns det er ganske godt gjort. Hvor umodne er ikke dere for å sitte og kritisere denne jenta? Det er et voksent valg å beholde barnet når du bare er 15 år gammel. Abort er sikkert en enkel løsning på "problemet", men du må leve med det valget for resten av livet også. Det hadde tydeligvis flere av dere klart og det viser hvor kalde og følelsesløse dere er. Hvem vil ha en slik mor? Ikke jeg. Jeg er selv et barn som kom på et uønsket tidspunkt, selv om mine foreldre var gift. Ingen som fjernet meg. Det er jeg glad for i dag. Dere er er på jorden på grunn av noen dere også, kanskje dere skulle ha blitt fjernet med abort? Da hadde dere iallefall ikke hatt noe å klage på. Hadde jeg blitt gravid som 15 åring og tatt abort så tror jeg ikke at jeg hadde kunnet leve med meg selv. Gå til et speil og se grundig på dere selv. Dere burde skamme dere! Anonymous poster hash: ab43b...eba Hva som er et voksent valg er veldig relativt, det voksne her er å ta et valg basert på hva om du kan tilby et barn når du selv er et barn, og de ressursene som lå til grunn vet vi ingenting om. Det er ikke automatisk voksent å beholde et barn. Det eneste du viser her er dine sneversynte og fordømmende meninger om abort, og du er ikke noe mindre drittunge du enn de som har nedverdiget seg til å kalle bloggeren "hore". Neimen i helvete da. Anna var kanskje 14 når ho hadde sex, det var HENNES valg. Jeg er 14 selv, har ikke hatt sex. Anne valgte selv å ha sex, noe som er hennes valg ingen kan dømme henne på det. Men hvis jeg hadde hatt sex hadde jeg ikke tatt abort. Jeg mener man ikke skal ta livet av et barn om det er ufødt eller født. Anna virker så utrolig hyggelig og grei. Skjønner virkelig ikke hvordan dere kan rakke ned på ei som bare er så søt og god ?! Ja hun har hatt sex minst 2 ganger men hvem faen bryr seg ? Hvis jeg har eller har hatt en kjæreste når jeg er 17 så er jeg ganske sikker på at vi hadde hatt sex ( Om han vil ) Jenter er normalt utviklet til sex i 16-17-18års alderen. DET ER GJENNOMSNITTET. Noen begynner allerede i 12årsalderen noen tideligere også. OG noen har det kanskje ikke får de er 25-30. Ingen klager på at de i 25-30 åran ikke har hatt det så hvorfor klager dere på at de i 14årsalderen ikke har hatt det ? Ja vi er barn fortsatt, men noens hjerner vokser fort. Anna var klar for sex, da er det hennes valg. Ikke dere damer på 40 som tydeligvis ikke har hatt sex eller barn siden dere bruker tida deres på å kommentere hvor dårlig Anna er som mamma. Hun virker jo helt fantastisk ! OG det hun bruker pengene sine på eller hvor mye inntekt hun har DET HAR DERE INGEN FUCKINGS TING MED!? Dere er jo stokk dumme. Hvis hun vil at Michelle skal ha fint tøy så vil hun det.. Hvis hun vil legge ut bilder av MIchelle på bloggen sin så vil hun det ?! Hvis jeg hadde fått barn når jeg var 15 og hadde hatt god inntekt og blogg så hadde jeg lagt ut bilder av barnet. Og kjøpt fint tøy til meg og barnet. Minst 10% i klassen har hatt sex. Det vil si at minst 3 stk i klassen har har hatt det. Så dere damer som har så himla fritids bare gå vekk. ALLE SMARTE FOLK ER PÅ ANNA SIN SIDE ! Lese forresten en kommentar om ei dame som hadde tatt abort et par ganger. HVA FAEN TENKER DU MED KVINNE ?! Enten så får du kjøpe deg kondom ( om du har råd..) eller så får du la være å ha sex. Hvis det var meningen at barnet ditt ikke skulle bli født så hadde du ikke blitt gravid !? Jeg ser du har reflektert mye rundt dette med sex, og det er i og for seg greit. Men å mene at voksne mennesker i forhold bare skal avstå fra å ha sex viser at du har veldig mye å lære. Prevensjon svikter, uansett om det er kondomer, p-piller, spiral, p-stav, p-sprøyte, p-ring etc., og for hyperfertile mennesker er dette innimellom et mareritt. Ikke alt i livet har en mening, for oss som ikke er religiøse er det veldig lite som har en forhøyet mening, som regel har det bare en personlig mening. Det å si at Anna er en dårlig mor for Michelle er faktisk det dummeste jeg har hørt. Hun er en bedre mor enn det dere er og noen gang kommer til å bli. Det at dere sier at hun kunne tatt abort fordi hun ble gravid son 14 åring er helt absurd, det å ta abort er det samme som å drepe at barn, det skulle faktisk ikke vært lovt. Årets synsing. Abort er absolutt, etter lov og vitenskapelig teori, ikke å ta livet av et barn. Hvis du leser deg opp på hva et embryo eller foster før uke 12 består av, og hvilke funksjoner det har, så forstår du nok hvorfor abort er lovlig. Norge er en pioner innen mye, vi ligger langt foran i vesten, både på et teknologisk og et medmenneskelig plan. Vi er opplyst. Tror du virkelig det ville vært lovlig å ta abort om det hadde eksistert en generell konsensus om at abort var drap? Syns det er helt tragisk at en hau av anonyme brukere sitter her å snakker dritt om ei som gjør som de fleste å får dagene til å gå rundt, ikke kjenner dere henne en gang , men sitte å snakke dritt det kan dere gjøre?? En gjeng sjalue mennesker som kansje også ønsker å reise å shoppe men ikke kan. men dette er bak mål... sjerp dere... selv er jeg 3 barns mor på 23 år er dette kansje også gale? Selv leser jeg ikke på bloggen hennes mer enn når andre har sendt meg link til det å hun virker som en kjempe oppegående vakker jente, som gjør en helt fantastisk jobb som mamma å kan ikke si at en kvinne på 30 - 40 kan gjør det noe bedre på noen måte!, Moren hennes virker som en fantastisk kvinne som støtter sitt barn å stiller opp får sitt barnebarn... Akuratt som det skal være, off nei har ikke ord som kan komme ut rett med tanke på oppførsel til voksne mennesker!! lenge lever idiotskapen!!! Jeg er like gammel som deg, og skjønte for ca. 10 år siden at begrepet "sjalusi" alt for ofte blir brukt for å beskrive kritikere, og som oftest av mennesker som ikke har verktøy til å forstå kritikken. Sunn fornuft og skepsis er to stikkord her, reflekter litt over dem. Dette handler ikke om at vi også vil til London for å shoppe. De groveste skjellsordene og anklagene her kommer fra mennesker jeg personlig ikke bruker energi på, for etter en stund her inne lærer man seg å skille møkka fra sjokoladen. Det kan ikke forsvares, og fjernes nok etter hvert. Ellers er jeg enig i at barnet eksponeres for mye i forhold til hva hun er i stand til å forstå av dette. Har et godt inntrykk av Anna, ut ifra det jeg nå har lest på bloggen. Anonymous poster hash: 7a940...8ca 6
stavanger98 Skrevet 21. november 2013 #163 Skrevet 21. november 2013 dette med at voksne kvinner sitter her og hetser om en ung jente er horibelt. Anna er en omsorgsfull jente, som fortjener respekt. Så at noen skrev at de flere ganger har tatt abort.. selv om jeg er 100% for abort synes jeg at det å få datteren sin viste at hun kunne ta ansvar for sine handlinger og feil. abort i flertall sier meg at du muligens er uansvarlig, billig og muligens lat. Anna har selv valgt å få Michelle. Hun gjør en god jobb, datteren har det bra, hva mer er det om den saken? ikke les den fuckings bloggen om det plager deg. 1
Blod Skrevet 21. november 2013 #164 Skrevet 21. november 2013 Nei. Jeg sier det bare rett ut, man får ikke barn som femtenåring og man tillater ikke sin tenåringdatter å få barn om man er noenlunde rett skrudd sammen. Dette er til barnets beste. Anonymous poster hash: b6720...7d7 Men hun fikk jo det. Og dere ser jo at det har gått helt fint! Selv om hun bare var 14 år når hun ble gravid, kan ikke moren hennes tvinge hun til å ta abort hvis hun ikke vil. Man har rett til å bestemme over sin egen kropp selv om man bare er 14 år.
MollyTrolli Skrevet 21. november 2013 #165 Skrevet 21. november 2013 Det er svært få som får et livsvarig traume av å ta en abort. De som sliter med abort har i de fleste tilfeller psykiske problemer i utgangspunktet. Tror det er verre å angre en tapt ungdomstid enn en abort. Anonymous poster hash: b6720...7d7 SÅÅÅÅÅ det du sier er at det er verre å angre på tapt ungdomstid enn å ta livet av en unge?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #166 Skrevet 21. november 2013 Jeg lurer på hva for noen folk det er som sitter her og skriver jeg... Jeg syns det er skikkelig tøft gjort av henne å beholde barnet i en alder av 15. Abort er en lettvint utvei som altfor mange utnytter. Hun har jo tydeligvis mange rundt seg som hjelper til, og det virker ikke som datteren hennes lider akkurat... Noen av dere mener tydeligvis at alt hadde vært sååå mye bedre om den fine lille jenta ikke hadde eksistert? Abort er ikke det riktige valget for alle, og mange kan slite med det valget i ettertid. og da snakker jeg av egen erfaring. Hadde jeg kunnet gå tilbake hadde jeg tatt et helt annet valg. Og jeg skjønner ikke hvordan dere kan sitte her og slenge så mye dritt og fordommer om en 17 år gammel mor som dere ikke engang kjenner! Anonymous poster hash: 2586e...f89
Gjest Chloe87 Skrevet 21. november 2013 #167 Skrevet 21. november 2013 (endret) Voldsomt så aktiv denne tråden ble... Jeg er enig i at det er ille å hetse ei jente på 17 år for at hun fikk barn så ung, kalle henne en hore, fremstille det som om hun er ei som spriker mye med beina osv. Selvfølgelig er det altfor ungt å få et barn i en alder av 15 år, men det skjedde, hun valgte å beholde, det er da hennes liv. Jeg syntes det virker som hun takler morsrollen veldig bra. MEN noe jeg derimot reagerer på er at det virker som om unge jenter ser opp til noen av disse unge mødrene. Det virker som om noen mener det er kult/normalt å få barn i en veldig ung alder. Det å være ung mor blir på en måte så glamorisert og det syntes jeg er helt feil. Endret 21. november 2013 av Chloe87
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #168 Skrevet 21. november 2013 Det er svært få som får et livsvarig traume av å ta en abort. De som sliter med abort har i de fleste tilfeller psykiske problemer i utgangspunktet. Tror det er verre å angre en tapt ungdomstid enn en abort. Anonymous poster hash: b6720...7d7 Har du noen slags utdannelse innenfor helse som gjør at du vet dette så sikkert? Anonymous poster hash: 2586e...f89
MollyTrolli Skrevet 21. november 2013 #169 Skrevet 21. november 2013 Igjen, dette handler ikke om friheten til å ta egne valg. Det handler om omsorgssvikt fra morens side. Hvilken mor tillater barnet sitt å få et barn som femtenåring? Anonymous poster hash: b6720...7d7 Skulle du fortalt barne ditt at hun måtte ta livet at ungen sin? Når du vet at du har penger og omsorg nok til å ta vare på barne? Hadde ikke Anna klart dette så bra som hun gjør er jeg 100% sikker på at denne moren hadde hjulpet henne mer å tatt mer over, hun har en ung mor som er oppgående nok til å ta vare på en unge om det skulle skje noe med Anna. Å så på Michelle? tenk på hvor mye glede hun har gitt familien?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #170 Skrevet 21. november 2013 Det spiller forsåvidt ingen rolle om det er damer på 40, eller damer på 25 som sitter å skriver disse tingene om en 17år gammel jente. Like gale, uansett alder! Det er helt greit å ytre sin mening om noe, men det blir noe helt annet når dere skal sitte å rakke ned på en stakkars jente, som ikke har gjort noe som helst annet enn å ta ansvar for sine handlinger! Om Anna er stolt over sin datter, og vil vise henne frem, så ser jeg ingenting galt i dette. Om dere er uenige i dette, så er det fult lovlig. Om dere vil valgt abort som 14åring, så er det fult lovlig. Ha deres egne meninger, for all del! Men klar hvertfall å være såpass voksen, at dere kan diskutere det på en ordentlig måte om dere absolutt må ta det opp. Anonymous poster hash: 84916...bdc Anonymous poster hash: 84916...bdc
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #171 Skrevet 21. november 2013 SÅÅÅÅÅ det du sier er at det er verre å angre på tapt ungdomstid enn å ta livet av en unge? Å overdrive på denne måten får deg bare til å se dum ut. Det er ikke drap, skjerp deg. For de fleste vil nok det å gå glipp av en svært viktig periode i livet, der du utvikler deg, lærer ufattelig mye og utvikler vennskap for livet, være verre enn å ta en lovlig abort. Man kan bruke psyken som et effektivt verktøy for å takle en abort, man må bare vite hvordan. Jeg lurer på hva for noen folk det er som sitter her og skriver jeg... Jeg syns det er skikkelig tøft gjort av henne å beholde barnet i en alder av 15. Abort er en lettvint utvei som altfor mange utnytter. Hun har jo tydeligvis mange rundt seg som hjelper til, og det virker ikke som datteren hennes lider akkurat... Noen av dere mener tydeligvis at alt hadde vært sååå mye bedre om den fine lille jenta ikke hadde eksistert? Abort er ikke det riktige valget for alle, og mange kan slite med det valget i ettertid. og da snakker jeg av egen erfaring. Hadde jeg kunnet gå tilbake hadde jeg tatt et helt annet valg. Og jeg skjønner ikke hvordan dere kan sitte her og slenge så mye dritt og fordommer om en 17 år gammel mor som dere ikke engang kjenner! Anonymous poster hash: 2586e...f89 Det er ingen som sitter her og ønsker at barnet hennes ikke skulle levd, hvorfor så dramatisk i konklusjonene deres? De fleste her er enige i at det ser ut som Michelle har en optimal barndom, en mor som prioriterer henne og er et velutviklet barn. Det som hovedsaklig diskuteres er hvorvidt det er sunt å "utlevere" et barn på en blogg, når barnet ikke har grunnlag for å forstå hva det egentlig handler om. Noen skriver at hun tjener penger på barnet med overlegg, men det er jeg uenig i. Det er litt selvmotsigende å si at abort er en enkel utvei, når det for deg selv ville vært den vanskeligste utveien. Det mange her tydeligvis ikke forstår er at det er snakk om et liv, som skal leves i kanskje 90 år, du får ansvar for. Som 15-åring. Selv om du ser på abort som umoralsk, skal virkelig et prinsipp gå foran det at å beholde barnet kan få store konsekvenser for barnet selv? Nå snakker jeg generelt, ikke om Anna og Michelle. Abort er på mange måter et privilegie vi nordmenn har, slik at vi kan ta et riktig valg basert både på vår egen, og barnets, vegne. Det er det ikke alle verdensborgere som er så heldig å ha. Det er faktisk ikke alltid best å bli født, det er naivt å tro det. Anonymous poster hash: 7a940...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #172 Skrevet 21. november 2013 Du vet at prevensjon kan svikte? Anonymous poster hash: b6720...7d7 Du vet at d kanskje var du som sviktet? Ta pille på riktig tid å bruk kondom, kom an? funket det ikke første gang kanskje det er på tide å bytte prevansjonmiddell eller metode? er ting som ikke funker på forskjellige folk.. Et tips! ber det en å ta liv av uskyldige barn. Tenk på hvor mye glede de kunne gitt deg og dine. Anonymous poster hash: 615c7...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #173 Skrevet 21. november 2013 Nå må folk ærlig talt slutte å dømme! Mamma til Michelle virker som en fantastisk mor ut i fra bloggen sin og det at andre skal begynne å dømme henne for at hun bruker penger på ungen sin og seg selv synes jeg rett og slett blir for dumt. Hun er på første plass på blogg.no og for dere som ikke visste det så tjener man veldig mye på dette. Har man penger som man tjener på egenhånd er det opp til personen som tjener pengene hva han/hun vil bruke dem til. I følge leger er det faktisk bedre å få barn når man er ung enn når man er gammel/eldre. Når man er yngre er kroppen på sitt beste og fødslene går som regel mye mer problemfritt enn om man er ei dame oppi 40 åra. Jeg synes det er urettferdig gjort å se ned på jenter/kvinner som får barn når de er veldig unge. Det at de er unge har ikke nødvendigvis noe å si på om de blir en bra eller dårlig foreldre. Før i tiden var det faktisk helt normalt å få barn når man var ung. Når mange av dere sier at hun heller burde tatt abort blir jeg rett og slett sjokkert. Å ta abort er det samme som å drepe et barn, og jeg mener at abort KUN bør brukes i nødstilfeller der å beholde barnet blir for vanskelig eller umulig eller man evt. har blitt utsatt for en voldtekt. Mamma til Michelle er et bevis på at en 14 åring som blir gravid faktisk kan klare å bli en god mor. Hun hadde faktisk IKKE LYST til å ta abort og dette var HENNES valg og det synes jeg er flott! Det er flott at det fortsatt er noen som ikke ser på abort som en enkel og lettvindt løsning ut av problemet og som velger å stå opp for de valgene man har tatt med å ha ubeskyttet sex/sex i ung alder. Det finnes mye større problemer i verden enn at ei jente valgte å beholde barnet sitt da hun var 14 år. Hvorfor ikke forusere på å hjelpe, støtte og rose hverandre og andre medmennesker enn å bruke tid på å rakke dem ned for ting man ikke en gang vet om er sant. Få opp øynene folkens! Spre heller kjærlighet til dem rundt dere enn å spre hat til mennesker dere ikke en gang kjenner. Anonymous poster hash: b2907...7e7 Anonymous poster hash: b2907...7e7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #174 Skrevet 22. november 2013 Har du noen slags utdannelse innenfor helse som gjør at du vet dette så sikkert? Anonymous poster hash: 2586e...f89 Det finnes svært lite forskning på feltet, men i følge denne artikkelen: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2592762.ece er det, av 240 undersøkte, ca 7% som angrer eller får større psykiske problemer. 240 vil jeg ikke kalle et representativt utvalg. Av de 14 000 - 15 000 som utfører abort i Norge hvert år, tilsvarer dette mellom 900 og 1100 mennesker. Det meste av dette er skylfølelse, en sterk følelse som kan få store følger. Grunnen til at det er slik, som det står i artikkelen, er mangel på informasjon, forberedelse og oppfølging. Ergo burde dette tallet vært mye lavere, hadde helse-Norge levert. Anonymous poster hash: 7a940...8ca
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #175 Skrevet 22. november 2013 HVEM i huleste er dere som sitter her og skriver slike ting? Herregud, det er hennes liv og hennes valg. Hun gjorde en feil ved å ha samleie som 14 åring, og hun tok konsekvensene av det! Hun har en datter på snart 2,5 år og de har det helt fantastisk. Mor og barn kunne ikke hatt det bedre, og er ikke det hva som teller? Er det ikke det vi alle burde være glade for? Anna går på skolen, tjener tydeligvis ganske godt, har sparingkonto for både hun og Michelle. Viser utrolig mye kjærlighet til hun! Tenk på hvor fælt andre har det! Rundt i hele verden er det barnemishandling og torturering av unger, foreldrene kan ikke fordra barna sine, DET er hva som kalles OMSORGSSVIKT! Dere tragiske mennesker som klager og syter over dette har ingenting dere skulle ha sagt! Det gjør meg så utrolig irritert at gamle folk på 30+ skriver sånne ting her! VOKS OPP! Noe så utrolig respektløst! Dette viser mer om dere enn hva dere faktisk sitter her inne og skriver. Fy faen - dere burde virkelig skamme dere! VIRKELIG!!! Anonymous poster hash: 1cb99...a5e
MollyTrolli Skrevet 22. november 2013 #176 Skrevet 22. november 2013 Tror jeg ikke skjer pga fruen har holdt på lengre + hun får også et barn nå, og listen er lang hva hun kan srkive om nå fremover. Sponsorene vil ha fruen som sitt levebrød, for perfeksjonisme selger, tydligvis. Anonymous poster hash: e72dd...1a0 Sjekk lista nå du
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #177 Skrevet 22. november 2013 Du vet at d kanskje var du som sviktet? Ta pille på riktig tid å bruk kondom, kom an? funket det ikke første gang kanskje det er på tide å bytte prevansjonmiddell eller metode? er ting som ikke funker på forskjellige folk.. Et tips! ber det en å ta liv av uskyldige barn. Tenk på hvor mye glede de kunne gitt deg og dine. Anonymous poster hash: 615c7...ae7 Hehe, lite ydmykhet å spore. Jeg skal forsøke en gang til, men du bør være klar over at du oppfører deg nøyaktig slik de du sitter her og "hater på", ved å anklage og slenge stygge bemerkninger. Jeg lar meg heldigvis ikke røre. Joda, et barn kunne gitt meg mye glede. Men mine valg er det ingen som har noe med, akkurat slik ingen her har noe med denne bloggerens valg å gjøre. Jeg sviktet ikke nei, ikke med noen av de 3 ulike prevensjonsmetodene. Vet ikke helt hvordan du kan svikte når prevensjonsmiddelet er permanent plassert inne i kroppen. Og når man har hatt kjæreste, og dermed sex, i 9 år av livet sitt, så er det ikke så rart at det svikter 3 ganger til sammen, med tanke på antall ganger med sex. Håper du lærte noe nytt Anonymous poster hash: 7a940...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #178 Skrevet 22. november 2013 Kjenner jeg blir rasende! Dere voksne damer skulle ikke fått lov til å hatt tilgang til internett, og dere skulle ikke fått hatt barn. Tenk om det var dere i den sitvasjonen, og tenk på de valgene hun har tatt. Hun valgte å holde barnet fordi det er HENNES barn. Uansett alder, så er det forsatt hennes barn. Hun er kjempe sterk som valgte å beholde barnet SITT som 14 åring, og faktisk klare å oppdra ungen. Jeg vedder på at ingen av dere damer som rakker ned på hun hadde klart det. Dere en en haug med sjalue drittunger fra mitt synspunkt. Skjerp dere. Dere er verre enn de noen fjortisjenter på 12 år Anonymous poster hash: 8a642...d20
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #179 Skrevet 22. november 2013 Skam dere! Hvis det er noen med dårlig oppdragelse her så er det jo dere som kaller en ung mamma på 17 år for ei hore. Folk kan mene hva de vil om hvem de vil, men ærlig talt. Hørt om folkeskikk? Tydeligvis flere her inne uten filter. Det er smakløst nok å opprette en tråd som omhandler enkeltpersoner i utgangspunktet. Har lest gjennom flere kommentarer om at hun blant annet må begynne å tenke på huskjøp, spare penger istedet for å kjøpe dyre klær til datteren sin. Hvem er egentlig dere til å si disse tingene? JA, hun har en blogg, men livet hennes er så mye mer en bare bloggen. Hun deler kanskje litt for private ting noen ganger, men hva vet vel vi om anna? Dere har ingen peiling på hvor mye hun tjener, sparer og bruker. Og ikke har dere noe med det heller! Hvem tenker egentlig på huskjøp når man er 17 år? Ja hun har et barn. Et barn som hun velger å ta godt vare på, med god støtte fra moren. Hun velger å kjøpe litt dyrere klær til Michelle fordi hun kan, hun har en jobb for å kunne ta vare på seg selv og michelle, og hun valgte å begynne på skolen kort tid etter fødselen for å kunne gi Michelle en fremtid og noen å se opp til. Det er så mye mer en flere andre har gjort. Og for guds skyld. Dropp abort snakket. Vi har ingenting med hennes valg. Vi vet heller ikke hva som var best for henne. Kun Anna vet. Abort er rett for noen, men helt feil for andre, så slutt å legg dere opp i ting som dere aldeles ikke har noe med! Jeg håper dere har det godt med dere selv. Her dere sitter å snakker drit om ei jente som kun vil det beste for datteren sin, og rakkere ned på personer som dere overhode ikke kjenner. Jeg håper dere sover godt om natta mens dere tenker på at nettmobbing gjør at flere velger å ta sitt eget liv. Anonymous poster hash: c3728...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #180 Skrevet 22. november 2013 Har lest en del innlegg og svar her nå, kjenner jeg blir kvalm. Dere minner meg om bestemors mi som sitter i vinduet og klager på alle naboene fordi hun ikke har noe bedre å gjøre. Naturligvis er de fleste av dere 25+, og derfor bør dere kanskje vurdere hvilken generasjon vi er i. Det finnes mange mennesker som ikke blir sett, spesielt av foreldrene sine. Det å vokse opp for michelle å se hvilken stolthet hun var for mora si tror jeg kommer til å glede henne. De har et bånd ingen kan klage på, og det er det som teller. Min mor ble gravid som 16åring med min eldste søster, og hun har kanskje blitt den mest fornuftige av oss alle. Tanken på at min mor kanskje kunne ha valgt bort søstra mi i fordel til seg selv - når hun var uforsiktig i utgangspunktet gjør meg trist. Og søstra mi, det ble jo folk av henne også!! Min mor valgte å sette seg selv til side og ofre alt det tok for min søster til å få en trygg og god oppvekst, men mye støtte fra foreldrene. DET kaller jeg modig. Det er ikke uansvarlig å beholde et barn, det er uansvarlig å ha sex å tenke "pytt pytt, jeg kvitter meg med barnet!" Jeg står i stor respekt til denne jenta, og dere burdr kanskje tenke litt. Videoene hun legger ut er et skrik om "hei alle dere som tvilte, se hvor fin dattera mi har blitt. Flink og!" .. Det er ikke et skrik om oppmerksomhet, men anerkjennelse. Nå kan jeg bare takke gud for at jeg ikke har foreldre som dere som er så forferdelige trangsynte, men ei som hadde støtta meg og vært stolt av meg uansett hvilket valg jeg hadde tatt selv. Tenk om det hadde vært deg selv, dattra di og barnebarne ditt. Tenk dere om. Anonymous poster hash: 3a082...a58
Fremhevede innlegg