Gå til innhold

Mammabloggen mamma til michelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler det blir personangrep uten belegg både fra den ene og andre siden, og lite diskusjon rundt selve saken. Jeg er enig i at det ikke burde blitt synsing og diskutert rundt livet til en spesifikk person, men nettvett og når det passer seg å få barn er spennende tema å snakke om. Jeg vil her ta for meg mine tanker om å være ung mor. Jeg sier ikke hvor gammel jeg er, for jeg vil ikke bli dømt for dette, jeg også.

Selv er jeg uenig i at det i alle tilfeller er feil å få barn når man er ung. Biologisk er vi best egnet til å føde barn fra vi er kjønnsmodne til 27 år, om jeg husker rett, og om vi er psykisk klare er kanskje mer usikkert. Det er nok individuelt hvor moden man er til å ta på seg et så enormt, stort ansvar. Noen tror jeg kan være gode og ansvarsfulle mødre selv om de er unge. Når passer det egentlig å få et barn i vårt travle kunnskapssamfunn hvor personlig utvikling og karrière er satt så høyt likevel? Hvordan kan alderen være en så dominerende faktor for å være en god mor? Hvordan kan man være best rustet for et barn uansett? Personen som blir diskutert her virker som hun prioriterer barnet sitt foran det meste og handler fornuftig. Jeg har fulgt bloggen nærmere et år. Som noen har nevnt tidligere i tråden, hun slår opp med eventuelle kjærester for barnet sitt om barnet får for liten oppmerksomhet og omsorg. Hun gjør sitt beste for barnet på sin måte hele tiden, og barnet virker lykkelig og trygg. Moren virker også lykkelig og elsker barnet sitt. Hun angrer ikke på sitt valg. Hun gjør så godt hun kan, og i mine øyne gjør hun en fantastisk jobb.

Jeg tror man ikke kan sette alder på en god mor. Det er aldri tid til å få et barn, og ingen mødre er perfekte, men om de gjør sitt beste og øser barnet sitt med pleie, omsorg og kjærlighet ville jeg ikke ønsket det noe annerledes. Jeg tror mange burde nyansert synet sitt litt, og ikke dømme og tro at det er fullstendig håpløst å få barn som ung. Jeg tror man lett undervurderer mennesker for alderen deres, men noen er veldig ansvarsfulle, varme og reflekterte. Som noen har nevnt, tidligere var det helt vanlig å få barn når man var yngre - og det ble vel folk av den generasjonen også? Det har kanskje ikke vært lett, men det er det ikke uansett hvor gammel man er når man får barn. For de kristne har de vel glemt at Jesus' mor var bare 13 da hun fikk ham.

Jeg føler ikke selv at jeg har forandret meg så mye som menneske selv om jeg har blitt eldre. Jeg er like uerfaren som mor, og min personlighet er ganske lik nå som da jeg var liten. Forskjellen er at jeg har mer livserfaring nå, men den livserfaringen kunne jeg utviklet imens jeg hadde hatt et barn også. Jeg kunne prøvet og feilet som mor, lært av det og gjort det bedre. Uansett hvor gammel jeg hadde vært når jeg startet som ny mor, så ville jeg prøvd og feilet, lært og forbedret meg på den måten jeg ville tro er riktig.

Et annet poeng er at en ung mor gjerne har mye mer energi og overskudd enn en som er eldre. "Ung og sprek," som det så fint heter. De orker kanskje å leke mer med barnet, være aktive, være utholdende og tålmodige. Selvfølgelig er dette også individuelt.

Nei, det finnes ikke noe fasitsvar på når det passer å få barn, og når man er klar og rustet for det. Ei heller er det noe fasitsvar på hva som er en god mor. I mine øyne er svaret nettopp hva denne bloggeren uttrykker: Kjærlighet mellom mor og barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier "bortskjemt" som om det skulle være noe positivt.

Når man er bortskjemt på kjærlighet, så er det positivt :) Er ikke bare i negative tilfeller man kan bruke bortskjemt, men beklageligvis blir det oppfattet som noe negativt fordi det er bestemt av enkelte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rett og slett bare flau og oppgitt over hvordan dagens samfunn har utviklet seg når jeg leser alt som er skrevet her. De aller fleste som kommenterer på dette forumet er jo godt voksne kvinner som vet bedre enn å sitte og være tøff bak en skjerm. Jenta er bare sytten år, og hun har et barn på to år, men det er vel ikke deres oppgave å kommentere hvordan hun oppdrar barnet sitt, hvordan hennes mor igjen har oppdratt henne, eller det faktum at hun faktisk har barn i en alder av bare sytten år. Tror dere ikke at henne hadde hennes grunner til å beholde barnet? Mener dere at moren til Anna Rasmussen har oppdratt Anna feil? Mener dere at hun er uforsiktig med hva hun legger ut på nett? Mener dere det er tidlig for henne å ha sex i en alder av 14? Ja vel, så mener dere det da. Men vær voksne nok til å holde det for dere selv eller borte fra sider som dette. DESSUTEN har det ingenting med oppdragelsen til Anna at hun hadde sex når hun var 14. I dagens samfunn er det ikke unormalt å være seksuelt aktiv når du er 14, dersom du har kjæreste. Det har ingenting med hvordan du er oppdratt å gjøre. Jeg kjenner til barn av prester som er seksuelt aktiv i en alder av 14. Tror dere ikke en 14-åring er klar over konsekvensene for sex? En 14-åring som har sex i en så ung alder er klar for det og vet hva det innebærer å ha det. I Annas situasjon følte henne at det var best at hun beholdt barnet sitt, og det ser jo ut som at det har ordnet seg bra, selv om det har vært ganske tøft for henne. Det ser jo ut som at Anna og Michelle har et flott liv sammen, og jeg synes vi alle skal være glad for det, jeg. Og forresten, så er hvordan hun oppdrar Michelle eller hvilke klær henne kler henne i ikke deres oppgave å kommentere i det hele tatt. Ja, kanskje Michelle som eldre blir bortskjemt, men hun er ikke den eneste som blir skjemt bort som det som ung. Jeg vet om 40-åringer som gjør akkurat det samme. Hvorfor kommenterer dere da på henne som om hun er den eneste som gjør det?

Alt i alt mener jeg at dere skal la henne få litt fred. Hun har fått nok dritt imot seg som det er, og valgene henne tar og har tatt er ikke deres problem i det hele tatt. Dere som godt voksne kvinner burde vite bedre enn å hakke ned på stakkars uskyldige Anna som forresten er UTROLIG voksen og ansvarsfull for alderen sin. Hvis dere ikke har noe positivt å si om henne, så kan dere droppe å si noe som helst. Nå bør dere virkelig ta dere sammen.


Anonymous poster hash: 5be27...ebc



Anonymous poster hash: 5be27...ebc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kommer ganske mange fordomsfulle kommentarer her, jeg. Skulle hun tatt abort fordi det var best for barnet? Bedre for barnet enn å få leve sammen med en mor som elsker henne? Det med at hun burde tatt abort fordi hun ikke var ferdig med skolen, og ikke hadde jobb, er det dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig kan hun også være en god mor! Ytre ting som skole og jobb, gir sikkerhet, ja, men ingenting er viktigere enn å ha en mor som bryr seg. Tenk hvor mye hun har gått gjennom med tanke på at hun ikke tok abort. Det er sterkt gjort!



Anonymous poster hash: 22d86...a56
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over å lese hva såkalte voksne kvinner klarer å lire utav seg på et forum - er det mulig?

Det er en del mennesker her som nå bør gå i seg selv og finne ut om det er denne måten de ønsker å fremstå og denne måten de ønsker å behandle andre mennesker på.

Fy søren, dette er så lavmål at jeg finner ikke ord.



Anonymous poster hash: 7db9f...0fa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom bort den bloggen for noen år siden faktisk, når hun hadde kun noen få innlegg og drev å lastet opp bloggen på shoutouten sånn at hun fikk flere besøk. Etter et par uker var bloggen kjent og historien videre om hvordan hun ble toppblogger den vet dere om...

Hun sa at hun ville åpne bloggen for å klargjøre ting rundt mange rykter som gikk om henne og hennes graviditet. Den er grei, hvis det er hennes oppfatning om å klargjøre bildet av seg selv der ute...

Hun har siden dag en fremstått som en oppmerksomhetssyk jente som har meldt datteren sin å alle slags konkurranser og ber blogglesere hennes stemme for dem. Hun har brukt datteren som et objekt for å bli toppblogger og tjene penger, ser det ut som. Det synes sikker mange ikke er greit. Hun hadde aldri i verden blitt kjent som blogger om hun ikke hadde fått barn som ung, det vet hun sikker. Hvem vet om hun valgte å ikke ta abort fordi hun innerst inne også viste at ungen kunne gjøre henne populær og spesiell.

Anonymous poster hash: d77b4...340

Du sier at Anna aldri hadde blitt kjent dersom hun ikke hadde blitt gravid som tenåring. Sikker på det? Det er mange som har fått en blogg som har blitt populær uten at det er noe veldig spesielt ved dem. Det er fullt mulig å få en populær blogg helt av seg selv, det handler bare om å gidde. Jeg synes absolutt ikke Anna bruker michelle som et objekt for å ha en populær blogg, det kunne hun ha skaffet helt på egenhånd, akkurat som så mange andre har gjort.

Anonymous poster hash: ab6b2...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kanskje kan tenke seg at hun blogger om det fordi hun vil fortelle andre hvordan det er å være mor så ung? Om alt det innebærer osv? At det er ikke alltid en dans på roser osv?

Her sitter dere å hakker som kyllinger på at hun blogger og bretter ut dattra si.. Sier dere det samme til f.eks andre mammabloggere? Eller nå har vi jo også fått en pappablogger? Utfører de også f.eks omsorgssvikt fordi de "utleverer" barna sine i bloggen sin??

Herre min...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 15 år. Hvis jeg hadde blitt gravid nå hadde jeg ikke tatt abort, jeg hadde nok sikkert tenkt på det! Men jeg hadde ikke hatt hjerte til å ta abort, fjerne noe som kunne blitt ett menneske kunne aldri falt meg inn. Jeg skjønner at Anna og at hun valgte det hun gjorde, jeg hadde selv valgt det. Og hvorfor skal dere sitte her og diskutere om at hu er en dårlig mor? Det er hun overhode ikke, hu gjør alt for dattera si, og det ser man på bloggen hennes og! Og i tillegg blande inn moren også? Det er sykt! Det er hennes liv, hun velger selv å gjøre det hu gjør. Det er mange ungdom nå som har sex, og det skjedde akkuratt hu og bli gravid, og det kan skje mange. Hvis dere har ungdom selv og dem blir gravid kan dere ikke tvinge dattera deres til å ta abort! Det er hennes valg. Jeg syns det er bra at hun skriver alt på bloggen! Det er en grunn for at hun er på topplista. Og det er morsomt å se den lille prinsessa hennes vokse opp. Jeg er fast leser og leser bloggen hennes hver dag! Og hu er ikke en dårlig mor, hun virker som en herlig person og mor!



Anonymous poster hash: 5a083...598
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kanskje kan tenke seg at hun blogger om det fordi hun vil fortelle andre hvordan det er å være mor så ung? Om alt det innebærer osv? At det er ikke alltid en dans på roser osv?

Her sitter dere å hakker som kyllinger på at hun blogger og bretter ut dattra si.. Sier dere det samme til f.eks andre mammabloggere? Eller nå har vi jo også fått en pappablogger? Utfører de også f.eks omsorgssvikt fordi de "utleverer" barna sine i bloggen sin??

Herre min...

Ja, hvis du hadde lest andre tråder hadde du fått med deg at flere kritiserer andre mammabloggere fordi de utleverer ungene sine.

Rannveig Heitmann er vel omtrent den eneste mammabloggeren som blogger om ungene sine, men ikke eksponerer dem på samme måte som feks Anna gjør.

Folk er uenige om hva som er rett og galt, og at man mener at å utlevere ungene sine på en blogg på den måten som mammabloggere gjør er galt, er helt greit å mene!

Det er ikke tvil om at Anna er en god mor, men de som har kommentert her de to siste dagene har virkelig ikke fått med seg hva enkelte mener og leser kun det Anna skriver. De fleste synes nok ikke Anna er en dårlig mor, langt i fra, men hun viser dårlig dømmekraft overfor Michelle når hun utleverer henne på en offentlig blogg i en så stor grad som hun gjør.

Ja, Anna er Michelles mamma, og hun kan få gjøre som hun vil. Men hun har også et ansvar, og hvis Michelle leser alt det som står på nettet om henne når hun blir eldre og finner ut at hun ikke liker det, da har ikke Anna tatt ansvar nok. Desverre.

Anonymous poster hash: a93fb...a4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du hadde lest andre tråder hadde du fått med deg at flere kritiserer andre mammabloggere fordi de utleverer ungene sine.

Rannveig Heitmann er vel omtrent den eneste mammabloggeren som blogger om ungene sine, men ikke eksponerer dem på samme måte som feks Anna gjør.

Folk er uenige om hva som er rett og galt, og at man mener at å utlevere ungene sine på en blogg på den måten som mammabloggere gjør er galt, er helt greit å mene!

Det er ikke tvil om at Anna er en god mor, men de som har kommentert her de to siste dagene har virkelig ikke fått med seg hva enkelte mener og leser kun det Anna skriver. De fleste synes nok ikke Anna er en dårlig mor, langt i fra, men hun viser dårlig dømmekraft overfor Michelle når hun utleverer henne på en offentlig blogg i en så stor grad som hun gjør.

Ja, Anna er Michelles mamma, og hun kan få gjøre som hun vil. Men hun har også et ansvar, og hvis Michelle leser alt det som står på nettet om henne når hun blir eldre og finner ut at hun ikke liker det, da har ikke Anna tatt ansvar nok. Desverre.

Anonymous poster hash: a93fb...a4a

Syns det får være opp til hver foreldre hva som føles rett for de.. Sålenge de ikke eksponerer de på en krenkende måte for barnet på noen som helst måte ser jeg ikke problemet.. Å hvis vi skal ta Anna som eksempel så syns jeg ikke hun har lagt ut noe bilder som kan ha negativ effekt på noen som helst måte..

Derimot hvis jeg skal være pirkete burde bildene av barn bli vannmerket for å gjøre bildene mindre attraktiv å misbruke for folk.. For det er nok av gærninger her i verden..

Det gjelder vel egentlig alle bilder som folk legger ut av både seg selv og andre osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det får være opp til hver foreldre hva som føles rett for de.. Sålenge de ikke eksponerer de på en krenkende måte for barnet på noen som helst måte ser jeg ikke problemet.. Å hvis vi skal ta Anna som eksempel så syns jeg ikke hun har lagt ut noe bilder som kan ha negativ effekt på noen som helst måte..

Derimot hvis jeg skal være pirkete burde bildene av barn bli vannmerket for å gjøre bildene mindre attraktiv å misbruke for folk.. For det er nok av gærninger her i verden..

Det gjelder vel egentlig alle bilder som folk legger ut av både seg selv og andre osv..

Det handler ikke om at bildene er så "negative", det handler om at de legges ut i hopetall, nesten daglig. Ingen vet hvor de havner. Hadde du likt det dersom moren din hadde postet bilder av deg hver eneste dag? Hvorfor ser vi ingen populære mammablogger som poster bilder av 17åringen sin? Er det greit å blottlegge noen på nett fordi de ikke er gamle nok til å skjønne det selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at bildene er så "negative", det handler om at de legges ut i hopetall, nesten daglig. Ingen vet hvor de havner. Hadde du likt det dersom moren din hadde postet bilder av deg hver eneste dag? Hvorfor ser vi ingen populære mammablogger som poster bilder av 17åringen sin? Er det greit å blottlegge noen på nett fordi de ikke er gamle nok til å skjønne det selv?

Tja, som sagt, hadde det ikke vært krenkende på noen som helst måte hadde jeg nok ikke hatt så mye problem med det vil jeg tro..

Det er jo også begrenset hvor mange som kan være populære.. Mange sliter jo seg ut på å prøve å nå toppen.. Alt kommer jo an på om det de skriver er interessant osv.. Mye som spiller inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjokkert over å lese hva såkalte voksne kvinner klarer å lire utav seg på et forum - er det mulig? Det er en del mennesker her som nå bør gå i seg selv og finne ut om det er denne måten de ønsker å fremstå og denne måten de ønsker å behandle andre mennesker på. Fy søren, dette er så lavmål at jeg finner ikke ord. Anonymous poster hash: 7db9f...0fa

Enig!

Tenk på den dagen Michelle kommer over denne tråden og leser all dritten dere slenger ut om hennes mor og mormor. Skam dere! Dere er voksne mennesker, eller, man skulle i alle fall tro det..

Anonymous poster hash: c8874...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er faktisk ikke noe som ødelegger en for resten av livet og å foretrekke for en femtenåring som har blitt gravid.

Min argumentasjon dreier seg om at noe er galt med dømmekraften når man får barn som femtenåring, både hennes og morens. Ikke f.. om min datter skulle fått barn mens hun gikk på ungdomsskolen.

Anonymous poster hash: b6720...7d7

Kanskje ikke det har ødelagt deg om du valgte det, men du kan da ikke sitte og si hva andre skal føle!!! Å tenk om din datter finner ut av at du sitter å skriver sånn som du gjør? "At din datter ikke skal ha noe barn på u.skolen"? Du er klar over at får hun greie på dette, så er du den siste hun kommer til om d skulle skje? For det kan skje alle. Tror ikke du skal sitte å dømme andre sånn du sotter å skriver....

Om ei på 15 får et barn, så kan hun re like flink som ei på 30. Ikke døm andre før du merker selv hva du sitter og skriver.

Sett deg inn i situasjonen, om dette skulle skje din datter, ville ikke du da vert den som ville støtte henne? Da gjør du lurt i å ikke si sånne ting...

Og jo abort er ikke en ting man gjør så lett.

Anonymous poster hash: c7796...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, dere er vell en ekstremt oppegående gjeng selv, som kan sitte og slenge trangsynt dritt anonymt om en 17 år gammel alene mamma.

Dere kan værsågod og ta dere en tur innom bloggen hennes og lese innlegget, så kan dere se hvor fantastisk usaklig dere er.

Dere sier dere hvertfall ikke er stolt over en jente på 14 som blir gravid, og klarer seg bedre enn andre mammaer som er eldre enn henne selv. Vet dere hva jeg ikke er stolt over i Norge? Sånne som dere, kvinner over 40 som sitter og rakker ned, helt usaklig om en jente som ikke er 18 engang. Hva i helvete er det for noe?

Var nesten så dere beholdt verdigheten da dere tok anonymt hæ, kan ikke stå for hva dere sier heller, Gud, hvor voksne og oppegående dere er. Dere gjør meg virkelig stolt som nordmann.

Dere snakker om iq'en og oppegåenheten til en 17 år gammel jente med en datter på 2 år, som klarer å forsørge både henne og seg selv. Ja hun må virkelig være dum som får det til, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hvis du hadde lest andre tråder hadde du fått med deg at flere kritiserer andre mammabloggere fordi de utleverer ungene sine.

Rannveig Heitmann er vel omtrent den eneste mammabloggeren som blogger om ungene sine, men ikke eksponerer dem på samme måte som feks Anna gjør.

Folk er uenige om hva som er rett og galt, og at man mener at å utlevere ungene sine på en blogg på den måten som mammabloggere gjør er galt, er helt greit å mene!

Det er ikke tvil om at Anna er en god mor, men de som har kommentert her de to siste dagene har virkelig ikke fått med seg hva enkelte mener og leser kun det Anna skriver. De fleste synes nok ikke Anna er en dårlig mor, langt i fra, men hun viser dårlig dømmekraft overfor Michelle når hun utleverer henne på en offentlig blogg i en så stor grad som hun gjør.

Ja, Anna er Michelles mamma, og hun kan få gjøre som hun vil. Men hun har også et ansvar, og hvis Michelle leser alt det som står på nettet om henne når hun blir eldre og finner ut at hun ikke liker det, da har ikke Anna tatt ansvar nok. Desverre.

Anonymous poster hash: a93fb...a4a

Jeg vet at vi har ytringsfrihet i Norge, men verken du eller noen andre bør ha retten til å hakke på en sytten år gammel mor, som dere forresten ikke kjenner engang, på nettet. Du sier at hun skal gjøre som hun vil, og det er nettopp det henne gjør. Så hvorfor føler du da at det er din oppgave å hakke på henne, du som ikke engang kjenner jenta?

Jeg synes ikke det er din eller noen annens oppgave å fortelle Anna hvordan hun skal leve livet sitt. Vi alle har våre feil og mangler, men det å rakke ned på hvordan hun oppdrar barnet sitt er drøyt. Hun er stolt over datteren sin, sånn som jeg ser at mange andre mødre er på for eksempel facebook og instagram. Eksponerer de også barna sine for mye på nettet? Kanskje det. Får de kjeft i et forum på kvinneguiden for det? Nei, ikke sist jeg sjekka.

Anna blogger om det å være mor som bare tenåring for å fortelle andre hvordan det er. Hun er ikke oppmerksomhetssyk, hun føler at det hun skriver er riktig i og med at hun skal fortelle verden at det ikke er en lett oppgave. MEN hun viser også de gode sidene ved å være mor, og forteller om Michelle og det de driver med sammen, og jeg personlig synes ikke i noen grad at hun eksponerer Michelle for mye for verden. Hvorfor skal ikke Anna ha retten til å blogge om livet sitt uten å få mye dritt imot seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal bli sagt, at mye av dette som blir skrevet her.. er rett og slett mobbing. når dere lager et eget tema til ei ung jente, og babler ut om DERES personlige drittmeninger. vet dere hva? dere vet ikke alt, hva som foregår i hennes liv. Bare fordi hun har valgt å skrive en blogg, tviler jeg på at hun deler apsolutt alt i livet sitt med dere. Og til dere, litt eldre kvinner her inne.. Hva gjør dere om deres barn hadde kommet til dere å fortalt at de var gravid, i en ung alder? barnet deres, som mest sannsyneligvis betyr alt for dere. hadde dere tvunget barnet til å ta abort?


dere fleste her sitter og diskuterer noe dere ikke har erfaring med, noe dere ikke har opplevd. så ja, det er mye lettere å dømme. hva om det hadde vært dere selv i den situasjonen i alder av 15? dere kunne jo ikke akkurat tatt en skjult abort, deres foreldre måtte jo fått vite om det?

jeg har ingenting i mot abort, det er et valg en kvinne selv må ta. og i denne tifelle, tok ei ung jente et valg, sammen med sin mor, ho var jo ikke akkurat 12. ho var 15, ung men ho har klart det, ho er flink med sitt barn. og alle har forskjellige måter å oppdra sine barn på.. kan tippe mange her er uenig med hverandre, hva som er best for barna osv. MEN det vet dere best selv.. og dere, er ikke mødrene, bestemødrene til michelle,

men til poenget, er at det å sitte slikt som dette, diskutere dette åpent på nett, og skrive ting, som virkelig kan såre vedkommende å lese, det er lavmål.
dere må stille dere selv i en slik situasjon, tenk hvordan det hadde vært å lest slike ting om seg selv på nett. jo, det må ha vært vondt. så nestegang før man stikker pekefingeren ut og dømmer andre, så tenk dere litt bedre gjennom, skulle jo tro når man var blitt mødre selv, og hatt litt livserfaring at enkelte skulle visst bedre selv, men viser jo bare at mennesker er forskjellige og enkelte dømmer for fort, og feil, vi ser ikke alt som skjer mellom de fire vegger, og det vi ikke ser er det ikke visst å begynne å skape sine egne bilder av. Tipper Michelle har det helt herlig i sitt hjem. og har en god mamma og en KJEMPE bestemor som stiller opp.

Og ja, Anna driver en blogg om sitt liv, og naturligvis det at ho har vært gravid osv, og det finnes mange andre unge mødre der ute også som gjør:
Så hvis dere tar dere en titt, og leser litt gjennom. så ser dere at ho prøver ikke å oppfordre andre til å bli unge mødre, ho viser at det ikke alltid er en dans på roser. ho viser at ho må prioritere, ta ansvar, bli voksen i en ung alder. men ho viser også til alle oss her ute, at vi har valg.



Anonymous poster hash: af73a...b88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere som sitter å skriver dritt egentlig lest gjennom reglene?

Tror nok ikke det, for da hadde dere sett like godt som meg at på det bildet jeg har lagt med, står det ganske enkelt og greit at man ikke skal skrive noe som kan oppleves krenkende. Disse kommentarene dere skriver, er krenkende.

Jeg har lest bloggen til Anna i lang tid, og jeg kan ikke huske å ha sett noe på bloggen hennes som; uanstendige bilder eller bilder/videoer som Michelle kan få konsekvenser for senere i livet. Jeg skjønner at dere som sitter her å skriver dritt er sjalue. Ettersom man ser det på bloggen virker det som hun har det utrolig bra, både hun og Michelle, imens dere derimot sitter bak skjermen deres å skriver unødvendig stygge kommentarer om hennes måte å være mor på.

Det står også i reglene at man ikke skal spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner til. Ved å sitte å skrive at hun har spredd beina til alt å alle, er det akkuratt det dere gjør. Hva vet vel dere om det? Ingenting. Derfor blir det rett og slett bare teit av dere å skrive sånt. Ikke er det bare sårende, men det er mobbing. Dere klager over at "fjortiser" kommer inn her å forsvarer, når de vet like lite som dere, men det er jo ikke vi som forsvarer som er "fjortisene" her? Det er jo dere! Det er dere som sitter her å baksnakker og mobber en 17-år gammel jente som kun har vist at hun er en god mor og viser at hun har masse kjærlighet for barnet sitt.

Det jeg synes er drøyest av alt, er å skrive om omsorgssvikt. Å skrive at det er omsorgssvikt fra moren til Anna sin side, da hun lot Anna beholde Michelle, synes jeg er alt for drøyt. Dette er en side hvor det er meningen at man skal kunne uttrykke meningene sine, ja. Men et sted må faktisk grensen gå, og det mange av dere har skrevet, synes jeg har gått alt for langt over streken.

Dere som skriver dritt burde tenke litt over hvordan dere hadde likt å bli skrevet om på en slik måte. Jeg vet i hvertfall at jeg hadde blitt ganske knust.

Anonymous poster hash: 1d581...73b



Anonymous poster hash: 1d581...73b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble en liten feil, bildet kom ikke med. men dere kan enkelt trykke på "regler" og se det der. :)



Anonymous poster hash: 1d581...73b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...