Gå til innhold

Mammabloggen mamma til michelle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det OK å si at noen har sviktet som forelder fordi tenåringen deres ble gravid?

Er dette dagens Norge?

Ikke noe jeg er stolt av iallfall.

Adjø.

Anonymous poster hash: 448b1...05a

Man har sviktet når barnet velger å få barn som femtenåring, ja. Gravid kan alle bli, men man er ikke fornuftig om man får barn når man selv er barn. Noe har sviktet når det kan skje.

Anonymous poster hash: b6720...7d7

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lett å dømme andre - særlig hvis man har lite innsikt i ting selv.

Men du må ha lykke til :) Får håpe for din del at livet går på skinner hele veien 80 år til ende - ellers vil det jo oppstå uperfekte situasjoner som du må håndtere (ånei ånei).

Jeg har tatt abort et par ganger. Heller det enn å få barn i en ugunstig situasjon og det å bli mor mens man går på ungdomsskolen er definitivt ikke gunstig.

Jeg dømmer ikke, jeg kommenterer bare at det å velge å få barn i så ung alder er et dumt valg.

• Liker 5
Skrevet

:rolleyes:

Så dersom moren din opprettet en blogg i dag, og postet daglige bilder av deg fordi hun var så stolt. Hadde du syns det hadde vært helt ok? Videoer av deg når du synger, eller når dere er på ferie på hytta?

Kunne ikke brydd meg mindre.

Det som derimot hadde plaget meg ville vært totalt fremmede som satt og slang drit om moren og bestemoren min på internett - som ikke syntes jeg skulle vært til. Hvem er de til å bestemme det?

• Liker 8
Skrevet

Et par ganger :sjokkert: Hvordan klarer du det??

Anonymous poster hash: e72dd...1a0
  • Liker 3
Skrevet

Et par ganger :sjokkert: Hvordan klarer du det??

Du vet at prevensjon kan svikte?

• Liker 6
Skrevet

Jeg har tatt abort et par ganger. Heller det enn å få barn i en ugunstig situasjon og det å bli mor mens man går på ungdomsskolen er definitivt ikke gunstig.

Jeg dømmer ikke, jeg kommenterer bare at det å velge å få barn i så ung alder er et dumt valg.

Jo, du dømmer. Fordi du skjærer alle over en kam. Bare fordi det ble feil for deg, betyr ikke det at det vil være feil for hele resten av verden. For noen ville det blitt feil å ikke beholdt. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kunne ikke brydd meg mindre.

Det som derimot hadde plaget meg ville vært totalt fremmede som satt og slang drit om moren og bestemoren min på internett - som ikke syntes jeg skulle vært til. Hvem er de til å bestemme det?

Det er jeg helt enig i - og det er en helt annen diskusjon.

Jeg syns hun tenke over at datteren hennes også har rett et til et personvern på nettet. De bildene hun legger ut er uskyldige, ikke noe "galt" sånn sett. Men de fins ute på nettet for alltid. Selvom du syns det hadde vært ett fett, så er det ikke sikkert hennes datter syns det. Ingen tar skade av å bli eksponert mindre.

Endret av skyflakes
Skrevet

Du sier du har blitt gravid ved flere ugunstige anledninger, og at du i det hele tatt måtte ta abort er jo ugunstig? Flere ganger til og med. Så hva gjør ditt valg bedre enn denne morens egentlig?

Dere havnet jo begge i en ugunstig situasjon, der dere tok forskjellige valg. Hvorfor er hennes valg mer ugunstig enn ditt?

Du er lykkelig ved å ta abort, hun er lykkelig med barnet sitt. Hva er problemet?

Hun skulle tatt abort, og vært miserabel med det, slik at du kunne vært fornøyd?

Det hadde vært det mest ugunstige synes nå jeg.

• Liker 9
Skrevet

NAV vil lønne henne til hun er 20 år, pga aleneforsørgere som tar studie får 2 år ekstra utover de 3,altså 5 år. Da er datteren 5 år. Slik hun lever nå venner hun seg til mye penger og stort forbruk. Hva da når hun er 20, skal søke jobber eller studere mer? Studielån da? Fortsatt bo hjemme? Vennene hennes nå på 17 år har ikke 25-30 000 kr netto utbetalt hver mnd som denne unge alenemoren har og de kan fort bli sjalu og velge henne bort som venn? Var jeg i hennes situasjon så ville jeg spart så mye jeg kunne og nesten ikke brukt pengene. Hun bruker veldig mye penger på klær og leker, og jeg synes ikke det er greit. Jenta blir veldig bortskjemt og tror det skal være slik til hun selv blir voksen. Forbruk avler forbruk. Men jeg vil tro at den neste kjæresten henens blir Jan, som hun skriver om. Han er noe eldre og kan sikkert forsørge dem etterhvert?

Å eksponere barn slik på nett eller en annen diskusjon, håper ikke lille får problemer med det i voksen alder. Uttalige bilder i all slags klær fra fødsel av. Tror ikke det er bra senere i livet.

Hvis du hadde fulgt med på bloggen hennes så har hun for ikke så lenge siden skrevet at hun vil gå ut i lære om 1,5 år. Hun går på en yrkesrettet linje, og ønsker å få fagbrev. Hun skrev at dersom hun vil ta generell studiekompetanse og studere, så får det bli etter hvert. Jeg regner med hun ikke flytter ut fra moren med det første, hun har jo omtrent sin egen leilighet der med stue, bad, soverom til seg selv og til Michelle. Når hun flytter ut vil hun ihvertfall ha en liten inntekt (lærlingelønn). Jeg syns hun er kjempeflink, og står på hele tiden, hun ofrer mye for datteren og gjør det beste hun kan til en hver tid. Det virker som om hun kommer fra en nokså rik familie, dersom du ser på hva de unner seg av reiser/klær/interiør osv, så hun får nok god støtte der. Det er ikke et nederlag det, de flese unge får økonomisk støtte fra foreldre. Foreldrene har tross alt ansvaret for Anna til hun er 18 år, så selv om hun har fått et barn så må man huske at hun enda bare er 17 år. Hun tjener i tilleg penger på bloggen og hun har/har hatt en jobb på et spisested som hun har skrevet om tidligere. Hun gjør det beste hun kan, og vet dere? Det er godt nok. Hun står på som få 16 åringer ville greid. Hun får respekt av meg ihvertfall, selv om jeg kanskje ikke ville gjort det på samme måte som henne eller alltid tatt de samme valgene som henne.

Anonymous poster hash: 1c6b6...65d

• Liker 15
Skrevet

Du sier du har blitt gravid ved flere ugunstige anledninger, og at du i det hele tatt måtte ta abort er jo ugunstig? Flere ganger til og med. Så hva gjør ditt valg bedre enn denne morens egentlig?

Dere havnet jo begge i en ugunstig situasjon, der dere tok forskjellige valg. Hvorfor er hennes valg mer ugunstig enn ditt?

Du er lykkelig ved å ta abort, hun er lykkelig med barnet sitt. Hva er problemet?

Hun skulle tatt abort, og vært miserabel med det, slik at du kunne vært fornøyd?

Det hadde vært det mest ugunstige synes nå jeg.

Abort er faktisk ikke noe som ødelegger en for resten av livet og å foretrekke for en femtenåring som har blitt gravid.

Min argumentasjon dreier seg om at noe er galt med dømmekraften når man får barn som femtenåring, både hennes og morens. Ikke f.. om min datter skulle fått barn mens hun gikk på ungdomsskolen.

• Liker 3
Skrevet

Jo, du dømmer. Fordi du skjærer alle over en kam. Bare fordi det ble feil for deg, betyr ikke det at det vil være feil for hele resten av verden. For noen ville det blitt feil å ikke beholdt. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Nei. Jeg sier det bare rett ut, man får ikke barn som femtenåring og man tillater ikke sin tenåringdatter å få barn om man er noenlunde rett skrudd sammen. Dette er til barnets beste.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke hun mener å la ungen fremstå som et tilbehør, det er mer dine egne tanker.

Hun er bare forferdelig stolt av barnet sitt, og vil vise det frem.

Kjenner mange mødre som elsker å kle opp prinsessene sine i kjoler, og dilldall.

Forskjellen er at denne jenta har blogg. Men de overlever sikkert. Ikke akkurat det verste her i verden å ha vært med på en blogg spør du meg :P Å, mange så bilder av meg når jeg var liten - kriiiiiise. Eller ikke :P

Jeg kom bort den bloggen for noen år siden faktisk, når hun hadde kun noen få innlegg og drev å lastet opp bloggen på shoutouten sånn at hun fikk flere besøk. Etter et par uker var bloggen kjent og historien videre om hvordan hun ble toppblogger den vet dere om...

Hun sa at hun ville åpne bloggen for å klargjøre ting rundt mange rykter som gikk om henne og hennes graviditet. Den er grei, hvis det er hennes oppfatning om å klargjøre bildet av seg selv der ute...

Hun har siden dag en fremstått som en oppmerksomhetssyk jente som har meldt datteren sin å alle slags konkurranser og ber blogglesere hennes stemme for dem. Hun har brukt datteren som et objekt for å bli toppblogger og tjene penger, ser det ut som. Det synes sikker mange ikke er greit. Hun hadde aldri i verden blitt kjent som blogger om hun ikke hadde fått barn som ung, det vet hun sikker. Hvem vet om hun valgte å ikke ta abort fordi hun innerst inne også viste at ungen kunne gjøre henne populær og spesiell.

Anonymous poster hash: d77b4...340

• Liker 5
Skrevet

Ja hun står på, men spørs om moren orker å ha henne i huset så lenge. Datteren vokser til og trenger plass. Og etterhvert vil datteren ha behov for å ha venninner på besøk, og da trenger de jo litt større plass. Bra at nav hjelper mødre så de slipper abort, synes jeg ja, men kjenner jeg får avsmak for overshopping og turer hit og dit. De reiser jo mye til syden og + har hytte, så ja noe penger må de jo ha. Men skjønner andre de blir sjalu og kan baksnakke når ung jente på 17 reiser alene til London og storshopper merkeklær til seg og datteren. Det er ikke mange 17 åringer som kan.

• Liker 1
Skrevet

SÅ SMAKLØST! blir kvalm

Anonymous poster hash: d77b4...340

Faktisk enig. Stakkars lille jente. Hva vil hun egentlig med out fits av 2 åringer i Gant skjerf?? Jeg er over 30 og aldri hatt et slikt skjerf.

• Liker 5
Skrevet

Håper bloggen fortsetter å vokse, det hadde frydet meg om denne mammabloggeren tok førsteplassen fra fotballfrue.

• Liker 3
Skrevet

Håper bloggen fortsetter å vokse, det hadde frydet meg om denne mammabloggeren tok førsteplassen fra fotballfrue.

Hun er jo på førsteplass..

Anonymous poster hash: 10ac2...401

Skrevet

Hun er jo på førsteplass..

Nei, FF er det.

http://www.blogglisten.no

Skrevet

Nei, FF er det.

http://www.blogglisten.no

javel, var ikke der jeg sjekket. Sjekket på blogg.no jeg.

Skrevet

javel, var ikke der jeg sjekket. Sjekket på blogg.no jeg.

Blir jo litt feil når de kun lister opp de som blogger for dem. :) FF er ikke med på deres liste.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...