Gå til innhold

Mammabloggen mamma til michelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hun får jo penger for å blogge,det er på en måte jobben hennes, når folk liker og deler får hun flere klikk,hvorfor skulle det gjort henne usikker?kanskje det er du som er usikker?

Anonymous poster hash: 78118...0a4

Ja det er h*n som er usikker. H*n svarer at h*n er usikker på hvorfor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ligger det video ute av barnet. Smakløst..



Anonymous poster hash: e72dd...1a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det video ute av barnet. Smakløst..

Anonymous poster hash: e72dd...1a0

At det ikke fins lover mot å eksponere barn på nett. Stakkars unge.

Anonymous poster hash: 39f4e...b59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens innlegg forklarer hun at "sannheten" om hva som skjedde har blitt røpt i kommentarfeltet av en venn som har svikta. Men jeg rakk ikke så se noe forklaring iallfall..

Kjedelig at hun vurderer å flytte.. Håper ting roer seg.



Anonymous poster hash: 448b1...05a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På shopping i London. Nav pengene som brukes nå? Synes hun bruker vannvittig mye penger på klær, hva med å spare til egen bolig?



Anonymous poster hash: e72dd...1a0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På shopping i London. Nav pengene som brukes nå? Synes hun bruker vannvittig mye penger på klær, hva med å spare til egen bolig?

Anonymous poster hash: e72dd...1a0

Hun ligger jo på toppbloggelista, så hun tjener nok litt ekstra der. I tillegg så bor hun vel relativt rimelig hjemme til moren sin.

Anonymous poster hash: 65a58...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På shopping i London. Nav pengene som brukes nå? Synes hun bruker vannvittig mye penger på klær, hva med å spare til egen bolig?

Anonymous poster hash: e72dd...1a0

Husk at dette fortsatt er en tenåring som bor hjemme. Hva forventer du egentlig? Synes det er lavmål å kritisere slik.

Da jeg var 17-18 år og bodde hjemme, så brukte guttene i gata opp alle pengene sine på mopeder/biler/utstyr til bil, diverse mekking/bensin, høytalere, tusenvis av DVDer, stor TV osv. Noen hadde et enormt forbruk på røyk, og etterhvert også alkohol.

Så at hun bruker penger på klær til seg selv og Michelle er vel forholdsvis uskyldig.

Hun får nok litt penger på bloggen, og litt som eneforsørger, også bor hun sikkert gratis hos moren frem til hun er ferdig på videregående, og kanskje litt etter det også. Synes ikke dette er så ille i det hele tatt.

Du kan ikke forvente at hun skal tenke som en 25-åring.

Anonymous poster hash: 448b1...05a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

På shopping i London. Nav pengene som brukes nå? Synes hun bruker vannvittig mye penger på klær, hva med å spare til egen bolig?

Anonymous poster hash: e72dd...1a0

Altså, hadde det ikke vært for at jeg selv sparte ganske mye hver måned kunne jeg også lett ha unnet meg ferier og designerklær hver måned. Man kan tjene ganske mye som ung bare man jobber, og disse rosabloggerne får jo penger kastet etter seg bare de er villige til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hadde det ikke vært for at jeg selv sparte ganske mye hver måned kunne jeg også lett ha unnet meg ferier og designerklær hver måned. Man kan tjene ganske mye som ung bare man jobber, og disse rosabloggerne får jo penger kastet etter seg bare de er villige til å gjøre noe med det.

Ja, og jeg mener at har man pengene tilgjengelig, så er det ingen andre som har noe med hva man bruker de på. Slik jeg har forstått det er det ikke snakk om å trekke kredittkortet.

Folk bruker penger på all slags, interiør, nye biler, kjøpe hus, hytter, dyre ferier, merkeklær, masse mat, osv osv.

Trist om man skal påtvinge en 17-åring å begynne å tenke på huskjøp - skal man i det hele tatt få lov til å være ung og nyte livet i dette samfunnet?

Føler det bare blir kaldere og kaldere.

Man skal vite hva man skal bli av yrke her i livet som 15-åring, og ha karakterer på skolen allerede fra barneskolen, jobbe hard og strukturert, spare mot bolig som 16-åring med jobb, skole og lappen på vei. Man skal være "perfekt" - strebe mot den perfekte kroppen.

Og likevel bli kritisert selvfølgelig - for man blir aldri bra nok.

Å klare å ta vare på en unge, gå på skole som tenåring er ikke bra nok - man skal også ha det perfekte forbruk etter naboens skjønn.

Unnskyld meg, men når skal dette stoppe?

Ser for meg en fremtid full av deprimerte utmattede mennesker.

Anonymous poster hash: 448b1...05a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg mener at har man pengene tilgjengelig, så er det ingen andre som har noe med hva man bruker de på. Slik jeg har forstått det er det ikke snakk om å trekke kredittkortet. Folk bruker penger på all slags, interiør, nye biler, kjøpe hus, hytter, dyre ferier, merkeklær, masse mat, osv osv. Trist om man skal påtvinge en 17-åring å begynne å tenke på huskjøp - skal man i det hele tatt få lov til å være ung og nyte livet i dette samfunnet?Føler det bare blir kaldere og kaldere. Man skal vite hva man skal bli av yrke her i livet som 15-åring, og ha karakterer på skolen allerede fra barneskolen, jobbe hard og strukturert, spare mot bolig som 16-åring med jobb, skole og lappen på vei. Man skal være "perfekt" - strebe mot den perfekte kroppen. Og likevel bli kritisert selvfølgelig - for man blir aldri bra nok. Å klare å ta vare på en unge, gå på skole som tenåring er ikke bra nok - man skal også ha det perfekte forbruk etter naboens skjønn. Unnskyld meg, men når skal dette stoppe? Ser for meg en fremtid full av deprimerte utmattede mennesker. Anonymous poster hash: 448b1...05a

Greit nok at dette gjelder for "vanlige" tenåringer, men når du har fått et barn synes jeg ansvaret er litt annerledes. Da er det ikke snakk om å bare leve og nyte livet lenger.

Anonymous poster hash: 70cda...459

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at hun ber folk om å like innleggene sine?

Få flere lesere..

Anonymous poster hash: 2b2cd...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at dette gjelder for "vanlige" tenåringer, men når du har fått et barn synes jeg ansvaret er litt annerledes. Da er det ikke snakk om å bare leve og nyte livet lenger.

Anonymous poster hash: 70cda...459

Hva er det hun gjør som er over grensa for ditt vedkommende da?

Hun er jo sjelden, om aldri ute på fest. Svært sjeldent man hører om venninner som tar opp tid.

Hun går på skolen, henter ungen sin i barnehagen, og bruker kveldene sammen med henne.

Hun slår jo også opp med eventuelle kjærester dersom de ikke føler seg klar for et ansvar for datteren.

Innimellom er moren hennes barnevakt (slik som også voksne også har det med barnepass hos besteforeldre), og da drar hun en tur for å besøke venninner som bor andre steder, eller drar på hytta.

Av det hun kjøper, er det mer som er til datteren enn til seg selv.

Kanskje hun kjøper mye klær til barnet sitt - men det er hun langt fra den eneste i Norge som gjør.

Så forstår ikke helt hva det er å kritisere her? Har dere som kommenterer i det hele tatt fulgt bloggen? Eller er det bare så lett å kristisere andre, og bruke janteloven som nordmenn er så glad i?

Hadde hun hørt på "alle andre", så hadde ikke datteren hennes vært her i dag, så er glad for at hun tar egne gode valg.

Anonymous poster hash: 448b1...05a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok at dette gjelder for "vanlige" tenåringer, men når du har fått et barn synes jeg ansvaret er litt annerledes. Da er det ikke snakk om å bare leve og nyte livet lenger.

Anonymous poster hash: 70cda...459

Hva forventer du av en som velger å bli mor mens hun fremdeles går på ungdomsskolen? Jeg skjønner ikke at det går an, om jeg hadde blitt gravid som femtenåring ville jeg definitivt valgt abort fordi jeg på den tiden skjønte at jeg ikke var klar for et barn. Jeg synes det er horribelt å lese ung-mamma-blogger. De burde brukt tiden på andre ting enn blogging når de foretar slike valg, selv om de tjener gode penger på det. Et barn er ikke et tilbehør.

Anonymous poster hash: b6720...7d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun hørt på "alle andre", så hadde ikke datteren hennes vært her i dag, så er glad for at hun tar egne gode valg.

Anonymous poster hash: 448b1...05a

Gode valg? Det sier seg selv at det å få barn mens man går på ungdomsskolen ikke er et særlig godt valg.

Anonymous poster hash: b6720...7d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode valg? Det sier seg selv at det å få barn mens man går på ungdomsskolen ikke er et særlig godt valg.

Anonymous poster hash: b6720...7d7

Hva hvis alternativet er å gå rundt resten av livet å angre på at man tok abort, og få psykiske problemer som følge av dette? For noen er det rett å ta abort, men du bør være oppegående nok til å forstå at for andre blir dette motsatt; helt feil. Mange i dette landet som angrer på sin abort hver dag. Og selvfølgelig folk som ikke angrer.

Ville det da ikke være et godt valg å beholde barnet, bo hos foreldre for å oppdra det, fullføre skolen likevel, og fortsatt klare å ta vare på det økonomisk?

Eller krever du at alle skal ta "gode valg" i henhold til DEG, og ikke seg selv? Alle som ikke velger slik du gjør, gjør dumme valg?

Sneversynt, spør du meg.

Anonymous poster hash: 448b1...05a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva forventer du av en som velger å bli mor mens hun fremdeles går på ungdomsskolen? Jeg skjønner ikke at det går an, om jeg hadde blitt gravid som femtenåring ville jeg definitivt valgt abort fordi jeg på den tiden skjønte at jeg ikke var klar for et barn. Jeg synes det er horribelt å lese ung-mamma-blogger. De burde brukt tiden på andre ting enn blogging når de foretar slike valg, selv om de tjener gode penger på det. Et barn er ikke et tilbehør. Anonymous poster hash: b6720...7d7

Eh... Jeg tror du misforstod? Det du skriver er jo poenget med innlegget mitt. Når de velger å få barnet når de så unge, så velger de også bort store deler av ungdomslivet. Derfor bør en 17 år gammel jente med barn tenke på å spare til hus/bosted.

Med andre ord: ansvaret blir annerledes enn om hun bare var en vanlig tenåring.

Anonymous poster hash: 70cda...459

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du av en som velger å bli mor mens hun fremdeles går på ungdomsskolen? Jeg skjønner ikke at det går an, om jeg hadde blitt gravid som femtenåring ville jeg definitivt valgt abort fordi jeg på den tiden skjønte at jeg ikke var klar for et barn. Jeg synes det er horribelt å lese ung-mamma-blogger. De burde brukt tiden på andre ting enn blogging når de foretar slike valg, selv om de tjener gode penger på det. Et barn er ikke et tilbehør.

Anonymous poster hash: b6720...7d7

For å være helt ærlig: Det er utrolig mange "verre" mødre her i landet altså. Tenk på alle som blir meldt inn til barnevernet for grove omsorgssvik, seksuelle overgrep, vold i hjemmet, oppvokst med alkoholiserte foreldre, høylydt krangling, osv.

Og her skal vi kritisere ungjenter som bare er litt for glad i å kjøpe klær til barnet sitt, men som ellers er oppegående og kjærlige?

Våkn opp! Vi lever ikke i himmelen, det finnes verre situasjoner for et barn.

Og hvor har man det fra at barnet er et tilbehør? Så vidt jeg kan se ligger datteren meget godt an innen språkutvikling, motorikk osv. Det virker som hun blir stimulert på den måten hun skal, og er en solstråle med godt humør. Her er det virkelig ingenting som tyder på at hun kun er et tilbehør som sitter mekanisk foran en tv hele dagen med dyre klær.

Anonymous poster hash: 448b1...05a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis alternativet er å gå rundt resten av livet å angre på at man tok abort, og få psykiske problemer som følge av dette? For noen er det rett å ta abort, men du bør være oppegående nok til å forstå at for andre blir dette motsatt; helt feil. Mange i dette landet som angrer på sin abort hver dag. Og selvfølgelig folk som ikke angrer.

Ville det da ikke være et godt valg å beholde barnet, bo hos foreldre for å oppdra det, fullføre skolen likevel, og fortsatt klare å ta vare på det økonomisk?

Eller krever du at alle skal ta "gode valg" i henhold til DEG, og ikke seg selv? Alle som ikke velger slik du gjør, gjør dumme valg?

Sneversynt, spør du meg.

Anonymous poster hash: 448b1...05a

Det er svært få som får et livsvarig traume av å ta en abort. De som sliter med abort har i de fleste tilfeller psykiske problemer i utgangspunktet. Tror det er verre å angre en tapt ungdomstid enn en abort.

Anonymous poster hash: b6720...7d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Jeg tror du misforstod? Det du skriver er jo poenget med innlegget mitt. Når de velger å få barnet når de så unge, så velger de også bort store deler av ungdomslivet. Derfor bør en 17 år gammel jente med barn tenke på å spare til hus/bosted.

Med andre ord: ansvaret blir annerledes enn om hun bare var en vanlig tenåring.

Anonymous poster hash: 70cda...459

Hun bor jo trygt og godt hos moren og jeg er helt sikker på at hun sparer i BSU.

Anonymous poster hash: b6720...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...