AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #121 Skrevet 16. september 2013 Ja, det er merkelig å se at dette skal provosere så mye utover at jeg er enig i at åpningsinnlegget ikke var veldig sympatisk formulert. Men å ha preferanser er tydeligvis noe som er forbeholdt kvinner, skal man følge logikken i svarene i denne tråden. Kvinner har som regel ganske mange preferanser når det gjelder både utseende (trent, høy, mørk etc.), inntekt, sosioøkonomisk status, utdanning, størrelsen på junior, på det personlige planet etc. Jeg ser ikke ikke helt hva som er så forferdelig med å se at menn kanskje har kommet litt etter. Fortsatt er kvinner gjerne langt mer kresne enn menn. Anonymous poster hash: eb5de...eab 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #122 Skrevet 16. september 2013 Å argumentere med hva som er attraktivt fra en personlig preferanse blir tullete. Jeg er 175 cm og veier som regel rundt 60 kg, eller et sted mellom 58 og 63. Jeg er mest komfortabel rundt 58. Jeg har former og trener, men har ikke spesielt stor benbygning. Det tyngste jeg har vært er 64 kg og da følte jeg meg lubben og lite attraktiv (til tross for at jeg har ok proporsjoner). Jeg ville IKKE vært komfortabel som 70 kg og jeg VET at jeg ville vært langt mindre attraktiv enn rundt 58. Og jeg er 175 cm, kvinnen TS beskriver er lavere. I tillegg vet vi ikke hva slags figur hun har, hvis noe av dette fettet har gått til magen og overarmene, eller ansiktet, så er det klart hun ser svært annerledes og mindre attraktiv ut. Anonymous poster hash: 39115...33d 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #123 Skrevet 16. september 2013 Hvordan kan du vite at hun har gått opp 20kg, hvis du ikke har spurt henne? Anonymous poster hash: 5a98d...360
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #124 Skrevet 16. september 2013 Haah. Jeg gikk opp i vekt i et forhold, og han jeg da var sammen med syntes ikke det gjorde noe. Men jeg var dypt ulykkelig. På det meste veide jeg 67 kg. Og jeg er ca. 170. Etter at det ble slutt gikk jeg ned. Nå veier jeg 55 og er mer lykkelig. Anonymous poster hash: 11ef9...8d2
Rotemor Skrevet 16. september 2013 #125 Skrevet 16. september 2013 /ts Så utseende betyr ingenting? Dette er en jente på 1.70 som har gått fra slank og pen, til en flodhest. Ja, det høres slemt ut, men det er sannheten. Hun er dobbelt så stor. Jeg vil tippe hun veier godt over 75 kg nå. Tidligere var hun noen og femti kilo... Anonymous poster hash: 8eb1f...057 Altså: "Tidligere var hun anorektisk, nå ser hun helt vanlig ut..." 1
Gjest Søgni Skrevet 16. september 2013 #126 Skrevet 16. september 2013 Jeg stusser litt på svarene til dere som mener denne tråden "provoserer" mange fordi TS har en preferanse, eller fordi det var sjokkerende at hun hadde lagt på seg såpass mye siden sist. Det er da helt fair å like tynne kvinner, eller å oppleve at en person blir mer eller mindre attraktiv hvis noe ved personen endrer seg. Dette tror jeg faktisk de fleste kan være enige i. Det som derimot er litt mer bemerkelsesverdig, er når det liksom i samme slengen skal være like fornuftig og forståelig å påstå at noen i øvre del av normalvekt eller lettere overvektige er flodhester, motbydelige, har latt seg selv forfalle, at det er noe mangelfullt med personligheten deres, eller at kvinner må se ut på en viss måte generelt for å se bra ut osv. Det er ganske lenge siden denne tråden sluttet å handle om akkurat bare denne dama TS ikke lenger liker utseendet på. Dessuten så er det en stråmann at dette handler om at det er større aksept på KG for at kvinner har krav/preferanser angående utseende enn at menn har det. Vi ser gang på gang at både menn og kvinner har ulike meninger om dette temaet, og at også kvinner har sterke meninger om kvinnekroppen. Faktisk så er det vel ikke menn og kvinner som krangler mest detaljert om hva som er en pen kvinnekropp her inne, etter hva jeg har sett så er det oftest kvinner. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #127 Skrevet 16. september 2013 Jeg stusser litt på svarene til dere som mener denne tråden "provoserer" mange fordi TS har en preferanse, eller fordi det var sjokkerende at hun hadde lagt på seg såpass mye siden sist. Det er da helt fair å like tynne kvinner, eller å oppleve at en person blir mer eller mindre attraktiv hvis noe ved personen endrer seg. Dette tror jeg faktisk de fleste kan være enige i. Det som derimot er litt mer bemerkelsesverdig, er når det liksom i samme slengen skal være like fornuftig og forståelig å påstå at noen i øvre del av normalvekt eller lettere overvektige er flodhester, motbydelige, har latt seg selv forfalle, at det er noe mangelfullt med personligheten deres, eller at kvinner må se ut på en viss måte generelt for å se bra ut osv. Det er ganske lenge siden denne tråden sluttet å handle om akkurat bare denne dama TS ikke lenger liker utseendet på. Dessuten så er det en stråmann at dette handler om at det er større aksept på KG for at kvinner har krav/preferanser angående utseende enn at menn har det. Vi ser gang på gang at både menn og kvinner har ulike meninger om dette temaet, og at også kvinner har sterke meninger om kvinnekroppen. Faktisk så er det vel ikke menn og kvinner som krangler mest detaljert om hva som er en pen kvinnekropp her inne, etter hva jeg har sett så er det oftest kvinner. Nå er det jo ganske mange her som har påstått at det ikke nødvendigvis er noe galt mend kvinner som veier 75 kilo og er 1.70 generelt som veier 75 kilo og er 1.70. Vi kjenner ikke ts og vi kjenner ikke dama hans, men må ta hans utsagn om vektøktnign på 20 kilo som god fisk selv om det ikke var sympatisk formulert. Uansett hva utgangspunktet er, så er jo en vektøktning på 20 kilo relativt mye. Om man falt for en person som veide 20 kilo mindre før, så er ikke denne personen helt den samme etter vektøktningen. Man faller jo for en kombinasjon av utseende og personlighet og dersom det forekommer radikale endringer i en av disse faktorene har jeg ingen problemer med å forstå at man ikke lenger er like tiltrukket. Det betyr på ingen måte at ikke personen det gjelder kan fortsatt være attraktiv for noen andre, men på det personlige planet så er det ikke sikkert at kombinasjonen utseende/personlighet lenger er optimal. Da er det helt fair å gå videre istedet for å legge opp til et forhold på falske premisser. Jeg er heller ikke enig i at tilsvarende sak med motsatte kjønnsfortegn er et stråmannsargument. Det er samme logikk og man har sett mange eksempler på at tråder som omhandler overvektige menn ikke akkurat behandles med en fjær. Anonymous poster hash: eb5de...eab 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #128 Skrevet 16. september 2013 Dont feed the trolls people. Hvis TS er "for real" har han min fulle støtte, ikke hør på moralpolitiet uten grep om virkeligheten. Anonymous poster hash: 22b6c...fde
Gjest Søgni Skrevet 16. september 2013 #129 Skrevet 16. september 2013 Nå er det jo ganske mange her som har påstått at det ikke nødvendigvis er noe galt mend kvinner som veier 75 kilo og er 1.70 generelt som veier 75 kilo og er 1.70. Vi kjenner ikke ts og vi kjenner ikke dama hans, men må ta hans utsagn om vektøktnign på 20 kilo som god fisk selv om det ikke var sympatisk formulert. Uansett hva utgangspunktet er, så er jo en vektøktning på 20 kilo relativt mye. Om man falt for en person som veide 20 kilo mindre før, så er ikke denne personen helt den samme etter vektøktningen. Man faller jo for en kombinasjon av utseende og personlighet og dersom det forekommer radikale endringer i en av disse faktorene har jeg ingen problemer med å forstå at man ikke lenger er like tiltrukket. Det betyr på ingen måte at ikke personen det gjelder kan fortsatt være attraktiv for noen andre, men på det personlige planet så er det ikke sikkert at kombinasjonen utseende/personlighet lenger er optimal. Da er det helt fair å gå videre istedet for å legge opp til et forhold på falske premisser. Jeg er heller ikke enig i at tilsvarende sak med motsatte kjønnsfortegn er et stråmannsargument. Det er samme logikk og man har sett mange eksempler på at tråder som omhandler overvektige menn ikke akkurat behandles med en fjær. Anonymous poster hash: eb5de...eab Jeg skrev jo at jeg mener det er forståelig at TS ikke lenger er tiltrukket av denne dama/at han har en preferanse. Der er vi helt på linje, og det er klart at utseende teller. Jeg mener ikke at TS skulle inngått et forhold til henne, eller at han på noen måte er forpliktet til å like utseendet hennes nå, selv om han likte det før. Derfor er vi relativt enige i det du skriver i de to første avsnittene (bortsett fra at du overser at jeg nevner at diskusjonen dreier seg om mer enn kun denne dama og preferansene til TS),og ser ikke helt hvordan du har fått et annet inntrykk. Nja. Jeg er selvsagt enig i at også tråder om menns utseende kan føre til heftig diskusjon og bli stygge, og at logikken blir den samme uansett hvilket kjønn det gjelder. Jeg har derimot aldri sett denne tendensen som mange mener finnes på KG, der kvinner her inne skal synes det er greit for kvinner å ha sterke preferanser/uttale seg nedlatende om menns utseende, mens det ikke er greit hvis det gjelder menns preferanser.
Cathrine88 Skrevet 16. september 2013 #130 Skrevet 16. september 2013 Altså: "Tidligere var hun anorektisk, nå ser hun helt vanlig ut..." Ser du ikke at det du skriver her er like tåpelig som det TS skriver? 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #131 Skrevet 16. september 2013 Jeg skrev jo at jeg mener det er forståelig at TS ikke lenger er tiltrukket av denne dama/at han har en preferanse. Der er vi helt på linje, og det er klart at utseende teller. Jeg mener ikke at TS skulle inngått et forhold til henne, eller at han på noen måte er forpliktet til å like utseendet hennes nå, selv om han likte det før. Derfor er vi relativt enige i det du skriver i de to første avsnittene (bortsett fra at du overser at jeg nevner at diskusjonen dreier seg om mer enn kun denne dama og preferansene til TS),og ser ikke helt hvordan du har fått et annet inntrykk. Nja. Jeg er selvsagt enig i at også tråder om menns utseende kan føre til heftig diskusjon og bli stygge, og at logikken blir den samme uansett hvilket kjønn det gjelder. Jeg har derimot aldri sett denne tendensen som mange mener finnes på KG, der kvinner her inne skal synes det er greit for kvinner å ha sterke preferanser/uttale seg nedlatende om menns utseende, mens det ikke er greit hvis det gjelder menns preferanser. Denne diskusjonen ble jo på ingen måte startet for å diskutere kvinners utseende generelt, den ble opprettet på grunnlag av en spesifikk problemstilling. At folk har avledet den med innlegg der de skriver at ts forfekter sykelig tynne idealer blant kvinner generelt forandrer egentlig ikke temaet som er rimelig spesifikt. Helt greit at du ikke har sett den samme tendensen, men jeg har da lest nok tråder som omtaler menn med for mye i ikke akkurat fine ordlag. Uansett kan vi nok enes om at man ikke er forpliktet til å like en person hvis relativt store endringer inntreffer på det kroppslige eller personlige planet. En så stor endring tilsier normalt en relativt stor livsstilsendring, som at man f. eks har sluttet å trene og/eller har endret kostholdet i veldig negativ retning. Da er man ikke nødvendigvis samme person lenger, for vekt/kosthold etc. sier potensielt mye om en persons holdninger og verdier, og det kan være grunn til å anta at vedkommende har fått nye (holdninger og verdier) som ikke (lenger) er forenlige med ens egne. Det handler jo ikke bare om vekta i seg selv men om hvordan en fremtidig partner forholder seg til helse. Med forbehold om at det ikke foreligger sykdom/tilstander som ligger utenfor ens egen kontroll. Anonymous poster hash: eb5de...eab
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #132 Skrevet 16. september 2013 Tom har en spennende hverdag og det er like greit at den her drømmedamen er en flodhest i dag siden han har pult å seg en løsunge og vil være mindre attraktiv for henne. 7
KapteinSabeltann Skrevet 16. september 2013 #133 Skrevet 16. september 2013 Om man liker en person så noe kilo til eller fra spiller ingen rolle i det hele og store. I starten av et forhold, evt før man i det hele tatt har noe forhold, har jo selvsagt utseende noe å si. Å ignorere fysisk attraksjon som en av kriteriene for at man velger partner er jo bare helt himmelropende naivt. 1
crispy Skrevet 16. september 2013 #134 Skrevet 16. september 2013 Heldigvis har alle ulik smak, noen liker tynne jenter, andre liker frodige. Uansett så synes jeg det er voldsomt av deg TS, at du kaller denne jenta for en flodhest. Har du sett flodhester før? Tviler sterkt på at denne tydeligvis nå eks-drømmedamen din ser ut som en flodhest. Javel, hun er blitt større siden sist du traff henne og passer ikke lengre inn i ditt bilde av det perfekte, men hun er likevel den samme jenta som før, bare med mer erfaringer og opplevelser. Siden du avsluttet møtet etter 5 minutter så regner jeg med at du kom til møtet deres for en grunn; sex og kos. Hvis du hadde tatt deg tid så hadde hun kanskje fortalt deg om dette året utenlands og du kunne blitt kjent med henne på ny. Men du stilte opp med disse forventningene dine og ble skuffet. Å være 1.70 og veie 75 kg er ikke flodhest. Å være 1.70 og veie 750 kg er noe annet.
Sommerfugl90 Skrevet 16. september 2013 #135 Skrevet 16. september 2013 Str. xs har blitt større, i takt med at vi som folkeslag har blitt større. Men ikke så drastisk at det er snakk om flere klesstørrelser større?
Gjest Søgni Skrevet 16. september 2013 #136 Skrevet 16. september 2013 Denne diskusjonen ble jo på ingen måte startet for å diskutere kvinners utseende generelt, den ble opprettet på grunnlag av en spesifikk problemstilling. At folk har avledet den med innlegg der de skriver at ts forfekter sykelig tynne idealer blant kvinner generelt forandrer egentlig ikke temaet som er rimelig spesifikt. Helt greit at du ikke har sett den samme tendensen, men jeg har da lest nok tråder som omtaler menn med for mye i ikke akkurat fine ordlag. Uansett kan vi nok enes om at man ikke er forpliktet til å like en person hvis relativt store endringer inntreffer på det kroppslige eller personlige planet. En så stor endring tilsier normalt en relativt stor livsstilsendring, som at man f. eks har sluttet å trene og/eller har endret kostholdet i veldig negativ retning. Da er man ikke nødvendigvis samme person lenger, for vekt/kosthold etc. sier potensielt mye om en persons holdninger og verdier, og det kan være grunn til å anta at vedkommende har fått nye (holdninger og verdier) som ikke (lenger) er forenlige med ens egne. Det handler jo ikke bare om vekta i seg selv men om hvordan en fremtidig partner forholder seg til helse. Med forbehold om at det ikke foreligger sykdom/tilstander som ligger utenfor ens egen kontroll. Anonymous poster hash: eb5de...eab Ja, TS har en spesifikk problemstilling, men det er da ikke sånn at en diskusjon ikke lever sitt eget liv utenfor en trådstarters kontroll og interesse, og at det er helt likegyldig hva folk skriver, eller hvilke holdninger som formidles, bare fordi noen har et spørsmål. Faktisk vil jeg si at akkurat denne dama og akkurat denne situasjonen er mindre viktig i akkurat denne sammenhengen, hva gjelder det noen kritiserer ved utseendefikseringen noen viser. Sånn jeg oppfatter det, i hvert fall. Igjen: Vi er ikke uenige om at det finnes tråder der menns utseende kritiseres stygt, det jeg skrev var at jeg ikke ser en dobbeltmoral mellom kjønnene. Hvis en "gruppe" kvinner/ en kvinne skriver styggeinnlegg om menns utseende, og en annen "gruppe" kvinner/kvinne kritiserer noen innlegg i en tråd om kvinners utseende, så er det likevel ikke dobbeltmoral. Selvsagt er ikke TS forpliktet til å inngå noe forhold med henne. Det var aldri poenget mitt. For min del er det akkurat det samme hvilke krav/preferanser/grunner folk har til å avvise noen.
KapteinSabeltann Skrevet 16. september 2013 #137 Skrevet 16. september 2013 Får jo knapt en mer åpenbar trolletråd og likevel er det hauger med brukere som spaserer rett i grøten. Ikke rart det blir krig i verden, my lord så mange svake antenner det finnes der ute. Vel, jeg troller ikke og ser det som lite sannsynlig at jeg hadde blitt tiltrukket av ei jente på 1,70 og 75 kg. Når man er veldig fit/trent selv skal det litt mer til at en bunke kg ekstra med flesk virker tiltrekkende. 3
Demether Skrevet 16. september 2013 #138 Skrevet 16. september 2013 Jeg gikk opp 20 kg på et år pga medisiner, og kjenner flere andre som har gått opp mer og fortere på denne medisinen, så det er absolutt mulig. Kjæresten min er forresten ikke glad han heller. Er 1.75 og veier nå 75 kg. Jeg synes i grunnen det ikke ser så ille ut med klær på, men garderoben er nå heller begrenset. Jeg prøver å slanke meg, men det går i rykk og napp og tar visst veldig lang tid. 1
-Artemis Skrevet 16. september 2013 #139 Skrevet 16. september 2013 Jeg skjønner ikke greia med at alle her skriver at man er sykelig tynn om man veier 50 kg og er 1.70 høy, noen får det jo til å virke som man da er et anoretisk vandrende skjelett. Jeg selv er 1.72 høy og veier 55 kg. Trener mye styrke og har en del muskler, jeg er slank, men langt fra noen ekstrem undervektighet. Ja, jeg er tynn, men har ikke noe skjelett som stikker ut. Jeg har former og til og med ikke helt flat mage en gang. Om jeg skulle ha lagt på meg 20 kg hadde jeg bok blitt seende veldig stor ut. Vekt er veldig relativt. Jeg har alltid vært veldig smal i kroppen. Søsteren min er bredere bygget, og når hun veide 55 kg så hun alt for tynn ut. Nå veier hun rundt 65 og ser kjempefin og slank ut, vi er like høye 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #140 Skrevet 16. september 2013 Det var en jente jeg datet for ca. ett år siden, men hun flyttet utenlands så vi måtte avslutte ting. Det var egentlig dumt, for dette var en super jente. Smart, morsom og dødspen. Så her om dagen melder hun meg at hun er tilbake i byen og vil møte meg. Jeg har møtt et par andre jenter i mellomtiden, men ingen som henne. Men når jeg møter henne er jeg nærmest i sjokk. Hun har gått opp minst 20 kg. Fra å være en tynn, kjempepen og herlig jente er hun nå en tykk og direkte motbydelig kvinne. Jeg unnskyldte meg etter fem minutter og stakk. Jeg må bare skrive dette et eller annet sted, for jeg er så skuffet og sjokkert. Hvordan er det mulig? Hvordan kan en herlig dame gå fra slank og vakker til overvektig og ekkel på kun ett år? Hva skjedde? Jeg ville ikke såre henne, så jeg spurte ikke hva skjedde. Men tror hun skjønte greia...Anonymous poster hash: 8eb1f...057 Wow. Hvordan føles det å være vm i dårlig menneske?Anonymous poster hash: 257bd...be5 1
Fremhevede innlegg