Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er forskjell på sjelden og aldri. Men for all del, det kan jo hende jeg tar feil og at FF en eller annen gang har påstått at hun aldri har skrivefeil. Du må gjerne vise meg en link.

Vel, hun har kanskje ikke skrevet sort på hvitt at hun skriver feilfritt, men hun går svært langt for å vise at hun gjør det. Går i forsvarsposisjon i samtlige situasjoner hvor noen påstår at hun har et mindre enn perfekt skriftspråk. Eksempelet under er bare ett av mange. Det går an å være ydmyk å si at, "huff ja, der har jeg nok blingset" og latt det være med det. Man behøver ikke å på død og liv påpeke at ellers er språket feilfritt. For det er jo det hun implisitt skriver her.

Jeg lurer på hvorfor jeg gadd å begi meg ut på denne diskusjonen, da jeg liker bloggen godt og ikke har skrevet noe direkte stygt eller nedlatende om FF her inne. Men men, ble nå en gang slik :P

Endret av Bond
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

WOW til siste innlegget hennes! Jeg er superkritisk til dama, men der fikk hun til og med meg til å mykne. Endelig litt ekte følelser og ærlighet. Beste innlegget hun har skrevet til dags dato :tommelopp:

Anonymous poster hash: 34e39...8ba
Skrevet (endret)

WOW til siste innlegget hennes! Jeg er superkritisk til dama, men der fikk hun til og med meg til å mykne. Endelig litt ekte følelser og ærlighet. Beste innlegget hun har skrevet til dags dato :tommelopp:

Anonymous poster hash: 34e39...8ba

Kjenner meg ikke imponert.

" men her finnes også mennesker som mener noe om deg før du i det hele tatt vet hvem du er selv, og det er ikke bra"

-For hvem sin feil er det? Er ikke det nettopp Caroline og Lars-Kristian selv som har lagt opp til dette? Hadde ikke de på død og liv skulle drive denne bloggen utelukkende av egne egoistiske hensyn og oppføre seg tidvis som tullinger så hadde vel i det hele tatt svært få visst at hun var på "tjukka".

Endret av Niennas
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det siste innlegget til FF var bare teit.

Hvem er det som ikke vil barnet hennes noe bra? Bloggleserene? Som hun er avhengig av for å i det hele tatt ha ei inntekt og få ting og tang i posten, pluss sponsorer?

Og hvem er det som velger å legge frem livet sitt for all offentlig skue.....

Anonymous poster hash: ba932...c0e
  • Liker 15
Skrevet

Syntes det siste innlegget var søtt jeg :)

Skrevet

Hvem er det som ikke vil barnet hennes noe bra? Bloggleserene? Som hun er avhengig av for å i det hele tatt ha ei inntekt og få ting og tang i posten, pluss sponsorer?

De har utelukkende lagt opp til dette selv, derfor er det så jævlig teit å sitte der og syte i ettertid.

• Liker 5
Skrevet

Lurer på om fb kommer til å slå ned på dette:

"Alt du trenger å gjøre for å være med i konkurransen, er å like Hasla på Facebook her, og deretter legge igjen en kommentar under denne bloggposten når det er gjort."

Sakset fra konkurranseinnlegget om

ringene, fotballfrue.no. Det er ifølge Facebooks reglement ikke lov å benytte liker-funksjonen til konkurranseformål.

Kilde: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php

Litt flaut at Norges topp-bloggere ikke setter seg inn i det. Og Hasla risikerer faktisk å få siden sin stengt og slettet pga misbruk av like-knappen i samarbeid med fotballfrue.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er dette bare å rapportere til facebook? I så fall håper jeg mange gjør det.

Anonymous poster hash: 24303...5c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel.. Har hun tatt en titt her så er det vel her inne hun mener. Dere sitter jo her og jabber som noen høner hele gjengen, og kommer garantert til å kritisere noe når det barnet er født. Såå.. :-)

Anonymous poster hash: 44e1d...155

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel.. Har hun tatt en titt her så er det vel her inne hun mener. Dere sitter jo her og jabber som noen høner hele gjengen, og kommer garantert til å kritisere noe når det barnet er født. Såå.. :-)

Anonymous poster hash: 44e1d...155

Enig, det er så mange syke mennesker her at jeg blir skremt. Og hadde jeg vært henne så hadde jeg vært redd.

Endel virker å være besatte og jeg håper og tror at hun følger disse med argusøyne.

Anonymous poster hash: 460ab...9d4

• Liker 2
Skrevet

Enig, det er så mange syke mennesker her at jeg blir skremt. Og hadde jeg vært henne så hadde jeg vært redd.

Endel virker å være besatte og jeg håper og tror at hun følger disse med argusøyne.

Anonymous poster hash: 460ab...9d4

Herregud, ro deg ned litt. Å diskutere en kjendis er verken sykelig eller unormalt. For å være ærlig synes jeg du fremstår som temmelig sprø som skal tillegge oss slike egenskaper.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"Tankespill: Gravid for første gang" er overskriften. Jeg stusser litt over Tankespill jeg. Heter det ikke tankespinn?

Anonymous poster hash: ce407...de5
  • Liker 4
Skrevet

"Tankespill: Gravid for første gang" er overskriften. Jeg stusser litt over Tankespill jeg. Heter det ikke tankespinn?

Anonymous poster hash: ce407...de5

Slapp av, det er nok autokorrekturen som har skylden. CBE har utelukkende tastefeil, aldri noe annet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Angående "tankespill" kan jeg ikke finne ordet i noen ordbøker. Etter et søk på google ser det ut til at det brukes mest om hjernetrim. "Tankespinn" handler i følge norsk ordbok om fantasier, så jeg vet ikke om det ville vært korrekt bruk av ordet det heller. Kanskje "tanker og følelser om min første graviditet" eller noe i den retning ville vært en bedre tittel. Men FF ser vel på det som lek med ord. Det virker ikke som hun tenker så mye over ords betydning, og hvilken påvirkningskraft hun har, også når det gjelder rettskriving og ordforråd.

Anonymous poster hash: 2c104...7ba

Endret av Niennas
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Créme fraîche skriver hun også feil i gårsdagens kommentarfelt. 'Creme freche' :)

Må være slitsomt med en så dårlig autokorrektur ...

Endret av Zek
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun tror åpenbart at det å ikke la ungen være med på bilder på bloggen vil skåne demn hvor naiv kan man bli? Barn kan ikke skille mellom fasader og virkelighet. Når mor baserer hele sin konsumeksistens (tilsynelatende altomfattende) på ting som ikke er virkelighet blir det vanskelig å forklare at denne delen av livet ikke er viktig. Hvor lenge kan man synes at 6 kg påsatt hår fra fattige kvinner er normalt? Og hvor gøy er det å selge sminke til ungdomsjenter hver bidige søndag?

Barnet rammes uansett, alle vet hvor de er, hva mor kler seg i, hvordan hele huset ser ut etc. Det eneste som er igjen av privatliv er sexlivet og enkelte personlige overbevisninger som ingen hadde brydd seg om uansett

Anonymous poster hash: a50b0...ef2

• Liker 6
Skrevet (endret)

Nå tenkte jeg mer i retning av dette åh-så-tankefull-og-følsom-jeg-er-innlegget. Jeg vil ikke se på det som unormalt dersom en gravid kvinne er litt ekstra emosjonell under svangerskapet, uavhengig av hvordan man forholder seg til mat og trening. At kvinner med/som har hatt spiseproblemer ofte har det vanskelig som gravide blir noe annet synes jeg, men heller ikke det finner jeg overraskende.

Angående "tankespill" kan jeg ikke finne ordet i noen ordbøker. Etter et søk på google ser det ut til at det brukes mest om hjernetrim. "Tankespinn" handler i følge norsk ordbok om fantasier, så jeg vet ikke om det ville vært korrekt bruk av ordet det heller. Kanskje "tanker og følelser om min første graviditet" eller noe i den retning ville vært en bedre tittel. Men FF ser vel på det som lek med ord. Det virker ikke som hun tenker så mye over ords betydning, og hvilken påvirkningskraft hun har, også når det gjelder rettskriving og ordforråd.

Anonymous poster hash: 2c104...7ba

Som jeg allerede har nevnt så undrer jeg meg over alle disse norsklærerne som kommenterer at hun har et meget godt språk, det har hun virkelig ikke. Ifølge henne selv bruker hun altså to-tre timer på et typisk innlegg. Hvorfor slipper da så mange feil igjennom? Jo, rett og slett fordi hun ikke kan bedre. Det har ingenting med slurv eller autokorrektur å gjøre i det hele tatt. Greit nok at rene tastefeil hvor bokstaver som ligger ved siden av hverandre ikke har noe med generell språkføring å gjøre, men det er så mye annet å rette på. Hvorfor er hun så hårsår, hvorfor slipper hun egentlig igjennom kommentarer om hun skal forsøke å harselere med og drite ut den som kommenterer?

Den dagen CBE innrømmer en feil blir jeg paff. Hun tar aldri feil, gjør aldri feil, skriver aldri feil, har aldri problemer med noe. Slipper uren hud, ingen strekkmerker, har aldri slitt med noe som helst noen gang, bare en «kort periode» med anoreksi som ikke førte til vekttap. Hun poengterer tom at hun ikke har opplevd noe som helst matsug så langt i graviditeten, hun er så fornøyd med alt og ingenting plager henne (annet enn at hun bare fikk løpt halve mila her forleden). Hun er ifølge seg selv ganske så feil- og problemfri på alle områder. :)

Endret av Zek
  • Liker 5
Skrevet

Som jeg allerede har nevnt så undrer jeg meg over alle disse norsklærerne som kommenterer at hun har meget godt språk, det har hun virkelig ikke. Ifølge henne selv bruker hun altså to-tre timer på et typisk innlegg. Hvorfor slipper da så mange feil igjennom? Jo, rett og slett fordi hun ikke kan bedre. Det har ingenting med slurv eller autokorrektur å gjøre i det hele tatt. Greit nok at rene tastefeil hvor bokstaver som ligger ved siden av hverandre ikke har noe med generell språkføring å gjøre, men det er så mye annet å rette på. Hvorfor er hun så hårsår, hvorfor slipper hun egentlig igjennom kommentarer om hun skal forsøke å harselere med og drite ut den som kommenterer?

Den dagen CBE innrømmer en feil blir jeg paff. Hun tar aldri feil, gjør aldri feil, skriver aldri feil, har aldri problemer med noe. Slipper uren hud, ingen strekkmerker, har aldri slitt med noe som helst noen gang, bare en «kort periode» med anoreksi som ikke førte til vekttap. Hun poengterer tom at hun ikke har opplevd noe som helst matsug så langt i graviditeten, hun er så fornøyd med alt og ingenting plager henne (annet enn at hun bare fikk løpt halve mila her forleden). Hun er ifølge seg selv ganske så feil- og problemfri på alle områder. :)

Til å skrive så mye som hun gjør har hun et middelmådig skriftspråk, Zek. Argumentet ang norsklærer som brukes blir for dumt siden det er obligatorisk i grunnutdanningen og sier intet annet enn at vedkommende har 3 eller bedre fra vgs.

• Liker 2
Skrevet

Til å skrive så mye som hun gjør har hun et middelmådig skriftspråk, Zek. Argumentet ang norsklærer som brukes blir for dumt siden det er obligatorisk i grunnutdanningen og sier intet annet enn at vedkommende har 3 eller bedre fra vgs.

Jeg synes det er direkte flaut når de drar frem at de er norsklærere, sier mer om deres nivå enn CBEs.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes det er direkte flaut når de drar frem at de er norsklærere, sier mer om deres nivå enn CBEs.

.. eller som jeg som blir litt oppgitt når man setter likhetstegn på en norsklærer på småtrinn (som sikkert er imponert over skriftspråket) og en med fagutdannelse i norsk ;)

Beklager skrivefeilen, men skriver på mobil som gir lite oversikt.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...