Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan godt skjønne at lesere kommenterer skrivefeilene til frua siden hun flere ganger har sagt at hun skriver perfekt og feilfritt.

Hvis hun har skrevet noe som ikke henger helt på greip, så påstår hun at hun leker med ord....

Og som over meg her;

Hvorfor kan hun ikke bare svare; Ups, ble en skrivefeil gitt!



Anonymous poster hash: ba932...c0e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt skjønne at lesere kommenterer skrivefeilene til frua siden hun flere ganger har sagt at hun skriver perfekt og feilfritt.

Hvis hun har skrevet noe som ikke henger helt på greip, så påstår hun at hun leker med ord....

Og som over meg her;

Hvorfor kan hun ikke bare svare; Ups, ble en skrivefeil gitt!

Anonymous poster hash: ba932...c0e

Jeg reagerte på leken med ord i gårsdagens overskrift: "vinn oval sirkel ring........," blir ikke oval sirkel litt smør på flesk OG feil på samme tid? Oval er jo den geometriske figuren oval, og en sirkel er jo en sirkel? Eller?

Anonymous poster hash: 5677f...1a8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på leken med ord i gårsdagens overskrift: "vinn oval sirkel ring........," blir ikke oval sirkel litt smør på flesk OG feil på samme tid? Oval er jo den geometriske figuren oval, og en sirkel er jo en sirkel? Eller?

Anonymous poster hash: 5677f...1a8

Det er Hasla som kaller disse ringene for Oval Sirkel, så dette er ikke "lek med ord" fra Carolines side. Forøvrig har du rett i at navnet på ringene blir feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Hasla som kaller disse ringene for Oval Sirkel, så dette er ikke "lek med ord" fra Carolines side. Forøvrig har du rett i at navnet på ringene blir feil.

Det er også forskjell på "Oval Sirkel", som Hasla kaller smykkene sine, og "oval sirkel", som FF skriver.

Det er ikke så ofte hun har skrivefeil av typen tastefeil. Det er derimot ikke sjeldent hun bruker gærne uttrykk eller vrir på ordtak. Eller slik som "oval ring". Det er verken rett eller feil, men med tanke på at det er egennavn fra Haslas side, blir det ikke rett.

Uansett lavmål at hun svarer leseren på den måten som hun gjør. I alle fall når hun fremstiller seg som perfekt, når hun egentlig er like god i norsk som mannen i gata..

Anonymous poster hash: 2c104...7ba

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Euforia

FF har utrolig mange skrivefeil! Finner som regel alltid 2-3 i hvert innlegg. Jeg skal innrømme at jeg ikke leser den bloggen lenger, men i 2011 var det krise til at hun er utdannet journalist. En feil som ofte går igjen er "Ååå, i dag har jeg lagt i solen i heele dag:O", FF bøyer "å ligge" feil, hver bidige gang. Hun har også de vanlige feilene som "så OG si" og "det var ET fint kompliment!". Det heter "så å si" og _en_ kompliment.

Hadde jeg hatt Norges største blogg og noen påpekte at jeg hadde skrevet feil, hadde jeg takket dem, fordi det lønner seg å skrive korrekt når man er utdannet jorunalist! FF reagerer som regel med å fortelle om sine gode karakterer på skolen, og at rettskriving faktisk var noe hun var best i klassen i ";)". Det sier mer om NKF enn om FF, for å si det sånn. Forskjellen på "et" og "ett" er visst også svært vanskelig til tider ...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF har utrolig mange skrivefeil! Finner som regel alltid 2-3 i hvert innlegg. Jeg skal innrømme at jeg ikke leser den bloggen lenger, men i 2011 var det krise til at hun er utdannet journalist. En feil som ofte går igjen er "Ååå, i dag har jeg lagt i solen i heele dag:O", FF bøyer "å ligge" feil, hver bidige gang. Hun har også de vanlige feilene som "så OG si" og "det var ET fint kompliment!". Det heter "så å si" og _en_ kompliment.

Hadde jeg hatt Norges største blogg og noen påpekte at jeg hadde skrevet feil, hadde jeg takket dem, fordi det lønner seg å skrive korrekt når man er utdannet jorunalist! FF reagerer som regel med å fortelle om sine gode karakterer på skolen, og at rettskriving faktisk var noe hun var best i klassen i ";)". Det sier mer om NKF enn om FF, for å si det sånn. Forskjellen på "et" og "ett" er visst også svært vanskelig til tider ...

Jeg synes bruken av kommategnet er det mest irriterende. Hun er utrolig dårlig på det. Bare legg merke til det, hvis dere ikke allerede har gjort det ;)

Anonymous poster hash: 5677f...1a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FF har utrolig mange skrivefeil! Finner som regel alltid 2-3 i hvert innlegg. Jeg skal innrømme at jeg ikke leser den bloggen lenger, men i 2011 var det krise til at hun er utdannet journalist. En feil som ofte går igjen er "Ååå, i dag har jeg lagt i solen i heele dag:O", FF bøyer "å ligge" feil, hver bidige gang. Hun har også de vanlige feilene som "så OG si" og "det var ET fint kompliment!". Det heter "så å si" og _en_ kompliment.

Hadde jeg hatt Norges største blogg og noen påpekte at jeg hadde skrevet feil, hadde jeg takket dem, fordi det lønner seg å skrive korrekt når man er utdannet jorunalist! FF reagerer som regel med å fortelle om sine gode karakterer på skolen, og at rettskriving faktisk var noe hun var best i klassen i ";)". Det sier mer om NKF enn om FF, for å si det sånn. Forskjellen på "et" og "ett" er visst også svært vanskelig til tider ...

Men er hun utdannet journalist? Eller har hun kun studert det i to år ved NFK? Tells det som en utdannelse? Er litt forvirra når det gjelder fruens skolegang :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Euforia

Men er hun utdannet journalist? Eller har hun kun studert det i to år ved NFK? Tells det som en utdannelse? Er litt forvirra når det gjelder fruens skolegang :P

Hun skriver overalt hele tiden at hun er utdannet journalist, så ja. Jeg har flere venninner som alltid har fått treere i norsk som nå har kjøpt seg en journalistutdannelse hos NKF. Jeg tror ikke journalist er en beskyttet tittel heller? Mulig jeg tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF har utrolig mange skrivefeil! Finner som regel alltid 2-3 i hvert innlegg. Jeg skal innrømme at jeg ikke leser den bloggen lenger, men i 2011 var det krise til at hun er utdannet journalist. En feil som ofte går igjen er "Ååå, i dag har jeg lagt i solen i heele dag:O", FF bøyer "å ligge" feil, hver bidige gang. Hun har også de vanlige feilene som "så OG si" og "det var ET fint kompliment!". Det heter "så å si" og _en_ kompliment.

Hadde jeg hatt Norges største blogg og noen påpekte at jeg hadde skrevet feil, hadde jeg takket dem, fordi det lønner seg å skrive korrekt når man er utdannet jorunalist! FF reagerer som regel med å fortelle om sine gode karakterer på skolen, og at rettskriving faktisk var noe hun var best i klassen i ";)". Det sier mer om NKF enn om FF, for å si det sånn. Forskjellen på "et" og "ett" er visst også svært vanskelig til tider ...

Jaaa! Dette med å "ha lagt over doskåla i hele natt" har jeg og lagt merke til. Hun skriver også at "Det har meldt regn" ("De har meldt regn" eller "det er meldt regn" blir riktig). Kommenterte det en gang og fikk til svar at hun alltid hadde skrevet det og at det var det de sa der hun kom fra (Sarpsborg). Men dette betyr da vitterlig ikke at det er riktig fordi. Hun må bestemme seg: Enten skriver hun korrekt bokmål, eller så skriver hun dialekt. Og jeg mener hun hardnakket påstår å skrive feilfritt bokmål, så der! Men ellers hender det seg at det sniker seg inn tastefeil, det kan jeg tilgi henne ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kommentarfeltet flommer over av støtteerklæringer. Jeg lurer veldig på kvaliteten på lærerutdanningen om alle de som hevder de er norsklærere og at CBE skriver så fantastisk og feilfritt faktisk ER lærere. Språket har alltid vært slett og fullt av skjemmende feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke det å være journalist ensbetydende med å ha korrekt rettskrivning og grammatikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke det å være journalist ensbetydende med å ha korrekt rettskrivning og grammatikk

Selvsagt ikke, men CBE har uttalt en rekke ganger at hun skriver plettfritt og aldri har feil. Da blir det passe dumt når hun ikke har et eneste innlegg som ikke inneholder feil bruk av ord og vendinger, stavefeil og grammatikalske blundere.

Endret av Zek
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skriver ikke feil og kronglete en gang i blant? Ingen her, vel?

Vi er jo alle kjent og komfortabel med ordene "jorunalist" og "forøvrig".

Og alle vet jo at setninger som "i 2011 var det krise til at hun er utdannet journalist" og "Det er derimot ikke sjeldent" er fullendte og vakre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem skriver ikke feil og kronglete en gang i blant? Ingen her, vel?

Vi er jo alle kjent og komfortabel med ordene "jorunalist" og "forøvrig".

Og alle vet jo at setninger som "i 2011 var det krise til at hun er utdannet journalist" og "Det er derimot ikke sjeldent" er fullendte og vakre.

Folk her inne får ikke betalt for det de skriver heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her inne får ikke betalt for det de skriver heller.

Hva mener du? Trodde de fikk godt betalt i den herlige følelsen av selvtilfredshet og klapp på skuldra av likesinnede, kule folk? Det er ikke alt som kan måles i penger, vet du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skriver ikke feil og kronglete en gang i blant? Ingen her, vel?

Vi er jo alle kjent og komfortabel med ordene "jorunalist" og "forøvrig".

Og alle vet jo at setninger som "i 2011 var det krise til at hun er utdannet journalist" og "Det er derimot ikke sjeldent" er fullendte og vakre.

Poenget er vel ikke at hun skriver feil, det er det at hun påstår at hun aldri gjør det. Hadde hun innrømmet at hun ikke alltid har ett feilfritt språk, så hadde ikke feilene fått så mange kommentarer heller.

Anonymous poster hash: e7969...499

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mener du? Trodde de fikk godt betalt i den herlige følelsen av selvtilfredshet og klapp på skuldra av likesinnede, kule folk? Det er ikke alt som kan måles i penger, vet du.

Vel, da er det fint at fortballfrue kan gi oss litt å snakke om slik at vi kan føle oss kule og selvtilfredse da :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel ikke at hun skriver feil, det er det at hun påstår at hun aldri gjør det. Hadde hun innrømmet at hun ikke alltid har ett feilfritt språk, så hadde ikke feilene fått så mange kommentarer heller.

Anonymous poster hash: e7969...499

På samme måte som hun "aldri" får en kvise - når det hun vel egentlig har sagt er at hun har "få" skrivefeil og "sjelden" har kviser?

Uansett: Det er alltid en fordel å være sikker på eget språk før man kaster seg som ulver over en annen persons formuleringer. Og poenget mitt er at svært få kan skryte på seg å skrive korrekt hele tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som hun "aldri" får en kvise - når det hun vel egentlig har sagt er at hun har "få" skrivefeil og "sjelden" har kviser?

Uansett: Det er alltid en fordel å være sikker på eget språk før man kaster seg som ulver over en annen persons formuleringer. Og poenget mitt er at svært få kan skryte på seg å skrive korrekt hele tiden.

Nettopp, svært få kan skryte på seg å skrive korrekt hele tiden, men det er jo nettopp det FF gjør :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, svært få kan skryte på seg å skrive korrekt hele tiden, men det er jo nettopp det FF gjør :)

Det er forskjell på sjelden og aldri. Men for all del, det kan jo hende jeg tar feil og at FF en eller annen gang har påstått at hun aldri har skrivefeil. Du må gjerne vise meg en link.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...