Gå til innhold

Vi som bruker CBFM - tråd ;)


livelovelaugh

Anbefalte innlegg

Jeg leste på CBFM pakke i går - det stod at hvis jeg ikke får noe slag på monitoren på 6 måneder (kun lav)- så kan man ta kontakt med legen. Skrev ned på huskelappen min i desember for å ringe til legen, så imens slapper jeg av og :humpe:og notere ned på notater etter resultatet på monitoren :) Skal ikke la meg stresse :) Godt å kjenne sin egen kropp - man vet at man får hjelp hvis man ikke får positiv el på lenge :) Godt vi ikke levde på steinalderen :):rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg sjekka de andre testpinner til CBFM i de siste - noen av dem hadde 2 streker men monitoren viste lav? Hadde dere 2 streker på disse også - eller bare en? Noen var en og noen to...begynner å stusse...... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg beklager for å stille dumme spørsmål i tråden deres her, men:

syklusen min varierer mellom 23 og 25 dager. Kjøpte vanlig Clearblue EL-test og testet i dag, viser negativt, selv om jeg er på dag 10 nå.. :( skjønner ikke hvorfor.

Jeg vurderer å kjøpe CBFM, men er det slik at man må kjøpe 30 testpinner for hver måned? Kan jo bli veldig dyrt det.. når skal man begynne å sette testingen i gang, når som helst eller på dag nr.1?



Anonymous poster hash: 07a45...a0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg beklager for å stille dumme spørsmål i tråden deres her, men:

syklusen min varierer mellom 23 og 25 dager. Kjøpte vanlig Clearblue EL-test og testet i dag, viser negativt, selv om jeg er på dag 10 nå.. :( skjønner ikke hvorfor.

Jeg vurderer å kjøpe CBFM, men er det slik at man må kjøpe 30 testpinner for hver måned? Kan jo bli veldig dyrt det.. når skal man begynne å sette testingen i gang, når som helst eller på dag nr.1?

Anonymous poster hash: 07a45...a0e

Hei.

Hos noen ved første PP kan være lav p.g.a monitoren prøver å lære og kjenne deg! Men kan skje ved 2 elelr 3 pp. Jeg har lav på 1 og 2 pp. Hvis ingenting skjer på 6 pp - så ta kontakt med legen om eventuell du ikke har el.

Jeg har 23 -24 dagers syklus. Min el er på ca. dag 10 og 11. I denne måned viser negativ på meg også - det kan skje at eggløsning hopper over - så kanskje kommer i neste måned :) Det er normalt og selvsagt kjedelig.

Den dagen du har mens - trykker du på dag 1 :) Intervall er på 6 timer. F.eks du trykker på klokken 9, da kan du ta test mellom 6 til 12. Det er best med morgenurin i følge bruksavisningen. Hvis du får mens etter kl 12, må du vente til dagen etterpå og trykke på m til den viser dag 1. Hvis mens før kl 6, så trykk på dag 1 den dagen :)

Den begynner å spørre på ca dag 6 så skal du tisse på den og putte i maskinen - den blinker og leser testen frem til den ber deg å ta ut..:Da viser resultatet i vinduet :) Jeg brukte ca 19 testpinner i første PP, så nå 2. pp er jeg spent på om den spør meg like langt :)

Du kan kjøpe testpinner på ebay - pass på at de skal koste under 200 kr p.g.a toll og moms - eller på f.eks fertile.no 40 stykker til 500 kr...:)

Den stopper og spørre deg når du har trykket igjen dag 1 da du har fått mens til ca dag 6-9 , regner med dag 6 da du har ca like lang syklus som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg betalt og venter på å få monitoren min i posten i løpet av helga! *spent*

Supert! Alltid spent med monitoren - håper den viser på din første pp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen tusen takk for svaret Livelovelaugh :)

så at de testpinnene som du snakket om er på salg på Vitusapotek nå :) 180 kr for 20 stk.

Hvis clearblue el-test viser negativt, da er det nesten ikke noe vits å håpe på å bli gravid denne mnd da?

Hvor er det billigst å kjøpe CBFM?



Anonymous poster hash: 07a45...a0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svaret Livelovelaugh :)

så at de testpinnene som du snakket om er på salg på Vitusapotek nå :) 180 kr for 20 stk.

Hvis clearblue el-test viser negativt, da er det nesten ikke noe vits å håpe på å bli gravid denne mnd da?

Hvor er det billigst å kjøpe CBFM?

Anonymous poster hash: 07a45...a0e

Da får jeg løpe på apoteket - tusen takk for tips!! :)

Vel, du får teste litt til da - hvem vet de kommer i morgen og overimorgen - greit å teste i noen dager til for sikkerhetsskyld. Jeg testa frem til dag 16 selv om jeg vet jeg har på dag 11-12, men nå har jeg stoppet og testa fordi jeg forstår at jeg ikke får el...... Greit å ha sex annen hver dag fra dag f.eks 8 og fremover for sikkerhetsskyld.

Jeg kjøpte min for ca 1000 kr på Boots apotek - hvis du melde deg som kunde får du 25% i rabatt tror jeg, spør dem :) Ellers kan du kjøpe bruk på finn.no, eller spør noen her inne :) Prisen varierer - ca 400-800 kr for bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på nett står de til 251,- for 20 på vitusapotek.no. Er det i selve butikken de er satt ned? :)

Ja lurer på også! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i forrige uke, da var det super rabatt på de! 50% eller noe. Stod og stussa litt på om jeg sku kjøpe de eller vanlig el-test.

Beklager jenter hvis jeg sa feil til dere :/ og takk for hjelpen så langt :) (posta som Ab tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ;) kjøpte idag 20 stk for 251 ;)

så bra ;) jeg har foreløpig bare testet med CB eltester, men fikk ingen smileys.. kanksje jeg skal til legen neste mandag og be om å ta blodprøve. Han finner vel ut om jeg har hatt eggløsning i det hele tatt? kjenner jeg blir så stressa her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hei!

Jeg sjekka de andre testpinner til CBFM i de siste - noen av dem hadde 2 streker men monitoren viste lav? Hadde dere 2 streker på disse også - eller bare en? Noen var en og noen to...begynner å stusse...... :sjokkert:

Hvordan er det med deg?? ER du blitt bedre venn med monitoren din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så bra ;) jeg har foreløpig bare testet med CB eltester, men fikk ingen smileys.. kanksje jeg skal til legen neste mandag og be om å ta blodprøve. Han finner vel ut om jeg har hatt eggløsning i det hele tatt? kjenner jeg blir så stressa her..

Det er normalt at eggløsning hopper over en måned , som min gjorde også i denne måned :) Hvor lenge har dere prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deg?? ER du blitt bedre venn med monitoren din??

Hehe - nei, er fortsatt uvenner med monitoren.....Er på dag 16 i dag - så mens kommer i neste uke på lørdag tror jeg.......FIkk ingen EL - så monitoren kommer til å spørre meg i ca 6 dager til..... Har ca 24 dagers syklus - så får vi se om jeg blir venner med monitoren igjen når jeg begynner på pp3...buhuhu....det er jo ca 11 dager til - buhuhu... og "siste sjanse" å klaffe hvis barnet skal bli barnehagebarn....Veldig rart fordi jeg pleier å ha vonde pupper etter EL, men ingen øm i pupper siden el kom ikke i denne måned... .:P hvordan er det med deg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har nettopp begynt å bruke CBFM; første syklus. Fikk meg en overraskelse igår ,da den viste MAX på dag 17 i syklusen.. jeg har hatt stabile sykluser på 27-28 dager siden februar. Begynte å tenke om jeg bare har kort lutealfase, eller om TR er forsinket denne måneden.. Om jeg har kort lutealfase, så forklarer det vel kanskje litt hvorfor det ikke har klaffet for oss enda :fnise:

Men men, gjenstår å se. Den viste max idag også, dag 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at eggløsning hopper over en måned , som min gjorde også i denne måned :) Hvor lenge har dere prøvd?

hopper den over fordi at vi har så kort syklus??

tenkte å gå til legen uansett hehe :) blir helt paranoid her!

vi beg i forrige uke :fnise: hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...