Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Sunshine23
Skrevet

6-7 liter melk om dagen? Det går da virkelig ikke ann!! :sjokkert:

Stakkars hun Kristin da. Det er ikke første gang det er en mann med uten penger og hvor dama må betale det meste. Lurer på hva disse jentene tenker med? Hadde aldri orket dette over lengre tid!!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Kjærlighet gjør blind.. Mange kvinner (særlig kvinner, men selvsagt også menn) som taper store penger på akkurat det.

Skrevet

6-7 liter melk om dagen? Det går da virkelig ikke ann!! :sjokkert:

Stakkars hun Kristin da. Det er ikke første gang det er en mann med uten penger og hvor dama må betale det meste. Lurer på hva disse jentene tenker med? Hadde aldri orket dette over lengre tid!!

Hun er 23 og virker veldig moden i forhold til han. 30-60 sigg om dagen :sjokkert:

Skrevet

Fatter ikke at noen kan drikke 6-7 LITER melk om dagen!!

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes han som var med i går var helt ufyselig. Lurer på hvordan det luktet av ham som drakk syv liter melk og røyka 40 rullings om dagen? Skjønner bare ikke ha enkelte damer tar til takke med, han var jo helt fjern.

Anonymous poster hash: 62709...ac7
  • Liker 5
Skrevet

Ja kjærlighet gjør en blind, men hva med å sette ned foten litt da?!

Han bruker alle pengene sine på røyk og melk. Hadde jeg vært Kristin, så hadde jeg hivd han på hue og ræva ut. Det får da vært måte på her. Han bor gratis og har gratis sjåfør. Nice.

Anonymous poster hash: cafd9...97b
  • Liker 1
Skrevet

Herregud så mange uansvarlige mennesker det finnes. Jeg blir rett og slett rystet over at det er mulig å forbruke slik som disse menneskene gjør. :bond: :bond: :bond:

(og nei, jeg synes ikke de fortjener de gavene de får på slutten av programmet. De har sløst bort andre sine penger, og har ikke gjort seg fortjent til de gavene)

• Liker 2
Skrevet

Herregud så mange uansvarlige mennesker det finnes. Jeg blir rett og slett rystet over at det er mulig å forbruke slik som disse menneskene gjør. :bond: :bond: :bond:

(og nei, jeg synes ikke de fortjener de gavene de får på slutten av programmet. De har sløst bort andre sine penger, og har ikke gjort seg fortjent til de gavene)

Enig i at det dreier seg om mennesker som har vært uansvarlige, og jeg har også ofte blitt sjokkert (og sliter ofte med å finne medfølelse med deltakerne). Samtidig er det jo på en måte tøft av dem å stille opp på TV og utbrodere de personlige problemene sine, gjerne ganske skambelagte problemer også, og ikke minst å ta et oppgjør med sin egen uansvarlighet. Derfor synes jeg det er helt ok at de får en oppmuntring.

De belønnes jo ikke for uansvarligheten av den grunn, den må de jo stå til rette for på en eller annen måte, gjerne i mange, mange år. Det er vel en mer betydningsfull "belønning" i deres situasjon når de får rådgivning og hjelp til å kunne gjennomføre tilbakebetalingen/leve etter budsjett osv., og i noen tilfeller redusert gjelden. Hadde de fått massiv økonomisk støtte f.eks., så hadde selvsagt poenget med programmet vært borte, men de gavene syns jeg det er koslig at de får. Liker at det er en litt positiv slutt på programmet. Tviler på kjøkkenutstyr fra OBH Nordica (eller hva som helst) får deltakerne til å glemme hva de har lært (eller gjort tidligere).

• Liker 3
Skrevet

Enig i at det dreier seg om mennesker som har vært uansvarlige, og jeg har også ofte blitt sjokkert (og sliter ofte med å finne medfølelse med deltakerne). Samtidig er det jo på en måte tøft av dem å stille opp på TV og utbrodere de personlige problemene sine, gjerne ganske skambelagte problemer også, og ikke minst å ta et oppgjør med sin egen uansvarlighet. Derfor synes jeg det er helt ok at de får en oppmuntring.

De belønnes jo ikke for uansvarligheten av den grunn, den må de jo stå til rette for på en eller annen måte, gjerne i mange, mange år. Det er vel en mer betydningsfull "belønning" i deres situasjon når de får rådgivning og hjelp til å kunne gjennomføre tilbakebetalingen/leve etter budsjett osv., og i noen tilfeller redusert gjelden. Hadde de fått massiv økonomisk støtte f.eks., så hadde selvsagt poenget med programmet vært borte, men de gavene syns jeg det er koslig at de får. Liker at det er en litt positiv slutt på programmet. Tviler på kjøkkenutstyr fra OBH Nordica (eller hva som helst) får deltakerne til å glemme hva de har lært (eller gjort tidligere).

Nja... Det kommer jo litt an på hva de får. Er det noe da har nytte av, som f.eks. mat, kan det jo være greit, men ofte får de jo helt unødvendige ting. For eksempel massevis av klær eller gavekort på tusenvis av kroner hos en klesbutikk.

Skrevet

Det er fordi programmet har sponsorer som gir disse gavene.

Skrevet

Det er fordi programmet har sponsorer som gir disse gavene.

Ja, jeg skjønner jo det. Det er jo ikke for ingenting at alle får KappAhl-klær eller mat fra Kiwi.

Skrevet

De har helt sikkert noen sponsorer/gaver å velge mellom, så de kan tilpasse det til de som får dem. Men gavekort på klær og mat kommer jo alltid godt med hos de fleste som har et mildt sagt stramt busjett. Men tipper gavene på slutten er mer eller mindre kun reklame for sponsorer (og det passer jo forsåvidt godt inn også)

Skrevet

De får gaver som skal hjelpe dem til å klare å holde budsjettet, samt kanskje en liten motivasjon?

Anonymous poster hash: 008a8...c1f
Skrevet

Hvis dere synes han som drakk 7 liter melk om dagen var ille, bør dere seriøst GLEDE dere til neste episode. Herregud. Jeg ble litt sjokkert.

• Liker 1
Skrevet

Huff, etter å ha sett på luksusfellen, har jeg blitt litt panisk. Jeg er akkurat ferdig med videregående, og er egentlig glad jeg ser på programmet, for da vet jeg hvilke feller jeg ikke skal trå i. Nå står jo jeg på egne bein. Derfor har jeg sluttet å snuse for en måned siden, og skal begrense festingen til en gang i måneden, samt gjøre andre små grep som til sammen har stor påvirkning på økonomien. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan tenke så kortsiktig? Mange av deltakerne mangler grunnleggende kunnskaper og forståelse rundt økonomi. De ser på kredittpenger som "forbruk" og ikke lånte penger? Og andre drikker 7 liter melk om dagen og røyker store mengder sigaretter? Jeg skjønner ikke at det går an. Men en av deltakerne jeg likte, var Ingvild. Hun levde ikke en overdådig livsstil som de andre.

Anonymous poster hash: f166f...521
  • Liker 5
Skrevet

Det jeg reagerer gang på gang på.

Er hvordan foreldre kan risikere hjemmet pga økonomien, når de har unger.

Det er jo "greit" når man kun har seg selv eller partner. Men når du har unger som må kanskje flytte pga pappa/mamma har null kontroll over økonomien, så er det bare trist.

• Liker 2
Skrevet

Dette var jo bare drøyt. De har gled opp til øra, men gifte seg for skattepengene skal de. Huff at det går ann å være så dumme. Helt utrolig!!

Håper de avlyser hele bryllupet.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner heller ikke vitsen med å lage istand et bryllup når de egenglig burde brukt pengene på mer viktige ting,som feks den gravinga. Det går jo an å ta en tur til fogden, enkelt og billig.

• Liker 2
Skrevet

Få inn økonomifag fra barneskolen er mitt forslag. Noe må gjøres, de er ikke alene- Mange bruker kredittkortet på tulleting. Handler mat og klær på kredit :O Sjokkerende.

Anonymous poster hash: 5fb7f...d8b
  • Liker 3
Skrevet

Tafatte idioter!

"Bruke skattepengene til å betale regninger og hastegjeld... nei, det gidder vi ikke"

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...