-Jiinxs- Skrevet 30. september 2013 #101 Skrevet 30. september 2013 (endret) Teite fyren.........."gi meg litt sukker da"........(give me some sugar)......kos og klem..Anonymous poster hash: 88570...2e9 Hvem var det som sa det igjen. Eneste jeg husker er at jeg syntes det var utrolig kleint å høre på... Endret 30. september 2013 av -Leon- 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #102 Skrevet 2. oktober 2013 Hun igår slet nok med noe "mer" ja. Som hun sa, hun trodde penger skulle gjøre henne lykkelig, og fortrengte vel at det var lånte penger. Men synes hun hadde en usedvanlig snill eks!! Jeg skulle vært veldig rik før jeg hadde gått med på noe sånt! Når hun da evt er ferdig å nedbetale til ham, er det 12 år siden det ble slutt mellom de. Det er leeeenge for å få igjen alle pengene! Sitter og ser på denne på viaplay nå. Veldig trist historie. Minner meg om ei som var med for noen år siden (tror dette var på den norske, men kan ha vært den svenske versjonen). Hun brukte masse penger på å kjøpe dill og dall for å holde leiligheten fin, kjøpte fine og dyre klær til seg selv og innbilte seg at hun tjente penger på å stå på marked og selge smykker når sannhet var at hun gikk i minus på det. Ettersom økonomene begynte å grave litt lengre så kom hun jo selv frem til konklusjonen at hun rett og slett hadde blitt hektet på å kjøpe fine ting til seg selv og hjemmet fordi hun ikke hadde det noe bra. For å dekke over at hun kanskje hadde litt depresjoner, så prøvde hun å kjøpe seg glad. Har selv jobbet som frivillig i en organisasjon som hjelper personer med gjeldsproblematikk, og omlag 10% av de jeg var i kontakt med var mennesker som hadde havnet i økonomiske problemer til tross for at de hadde et rasjonellt forhold til egen økonomi. Altså vært uheldige med investeringer som i utgangspunktet var nøye gjennomtenkt. Re resterende var enten personer som hadde et helt urealistisk bilde av hva behovet deres er ("jeg MÅ ha motorsykkelen min", "barna mine kan ikke bruke brukte klær", "jeg vil bo midt i Oslo") eller personer som brukte penger som selvmedisinering rett og slett. Sistnevnte gruppe er egentlig lett å hjelpe rent økonomisk fordi de i utgangspunktet vet hva de har råd til og hva de ikke har hatt råd til men kjøpt likevel. De er ikke uøkonomiske, de har bare gitt etter for urasjonell atferd fordi de har hatt andre problemer i livet som de ønsker å distansere seg fra. Ikke så veldig ulikt mennesker som er alkoholikere eller trøstespiser. Selv om jeg selv er blant de som benker meg ned for å se på Luksusfellen, så synes jeg det er trist at disse menneskene som egentlig har en rekke problemer som ikke først og fremst er økonomiske brukes i denne typen program. De som caster burde ha en bedre etikk på det. Det som har utløst trangen til å handle er som regel angst, depresjoner, triste hendelser på det personlige plan ect. Og jeg håper at de får oppfølging også når programmene vises på skjermen, for jeg tror de er veldig sårbare for å f.eks. bli stemplet som en "idiot" på TV. Det er jo ingen vits i å tilby hjelp når hjelpen i seg selv kan tilbakekalle symptomene. Den første gruppen hadde jeg og min organisasjon mye større problemer med å hjelpe. Disse stod veldig ofte hardt på sitt, og havner ofte på tvungen gjeldsordning noe som igjen gjør det vanskeligere for dem å komme seg ut av. Disse tror jeg faktisk kan ha litt utbytte av å være på TV, til tross for at det også er litt "utdriting". Våre kontorer var de tross alt i stand til å forlate frivillig når som helst og da gjerne etter at de får høre om hvilke matrielle ting de må kvitte seg med. En TV-produksjon er jo litt mer forpliktende i den forstand at produksjonsselskapet fortsatt har rett til å caste din historie selv om du avbryter midt i, og ikke minst er luksusfellens eksperter langt flinkere til å argumentere frem bra deals enn det du kan regne med som norm. Anonymous poster hash: c5277...c89 6
Arlea Skrevet 2. oktober 2013 #103 Skrevet 2. oktober 2013 Hjeelp, noen som ser på Tv3 nå eller? Jeg blir matt. Dette paret ser ut til å ha like mye økonomisk forståelse som 12-åringer. Virker som om begge to kommer fra hjem hvor økonomi er et ikke-tema for å si det sånn... 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #104 Skrevet 2. oktober 2013 Ja jeg ser.....sjokkert. Men de er ikke alene. De finnes overalt, storshoppere som ikke har penger egentlig......Huff, hvor ender dette?? Anonymous poster hash: 5fb7f...d8b
Cata Skrevet 2. oktober 2013 #105 Skrevet 2. oktober 2013 Jøss. Jeg var vel neppe noe finansielt geni selv da jeg var 23, men jeg hadde nå skjønt at jeg måtte holde utgiftene litt lavere enn inntekten selv om det til tider holdt hardt.
Arlea Skrevet 2. oktober 2013 #106 Skrevet 2. oktober 2013 Det verste er jo at de egentlig ikke har handlet over evne... De har bare ikke GIDDET å betale for seg. Èn ting er jo de som kjøper alt mulig de ikke har økonomi til, men her har vi to stykk som har levd som voksne i en del år, aka kjøpt seg møbler, anskaffet seg mobiler, dratt til legen, kjørt gjennom bomring og bare ikke gidda å betale. Jeg blir helt stum! Tenk å sitte der med over 200 000 i gjeld og vite at mesteparten av det er renter. :o Og hun mora til han gutten var jo helt på trynet. Tenk å ta opp lån i navnet til 18-åringen din (som ikke kan NOE om økonomi), drite i å betale det ned og så forvente at HAN skal si i fra hvis det blir problemer ut av det? Hun burde jo vært anmeldt for svindel. Greit at hun kanskje sa i fra, men man kan jo ikke gi samtykke i en avtale man ikke forstår. Helt sykt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #107 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg ble så distrahert av de stive brystvortene til han nye økonomen. Han burde få på seg klær som passer han og ikke så stramme. Han kler seg som en vestkantfjortis. Usmakelig! Bortsett fra det så er det teist med det unge paret. Anonymous poster hash: 6ba59...1a3 2
Zzyzx Skrevet 2. oktober 2013 #108 Skrevet 2. oktober 2013 De har ikke den beste bagasjen noen av dem. Han har en mor som benyttet anledningen straks sønnen ble 18 og hun har en mor som er så unnvikende at hun heller tar kontakt med Luksusfellen enn å ta et tak selv. Skjønner godt at de har blitt som de har blitt, jeg. Og det var bra de fikk hjelp nå, for jeg tror begge to fikk åpnet øynene litt og fikk lært det de skulle lært av foreldrene.Det som gjør at jeg tror de kommer til å klare seg helt fint er at de har begge skjønt at de ikke kan få barn i en slik situasjon.
skyflakes Skrevet 2. oktober 2013 #109 Skrevet 2. oktober 2013 Tenk at mora hans satte bil og abonement i hans navn, og lot sønnen sitte med gjelda
Gjest Geesus Skrevet 2. oktober 2013 #110 Skrevet 2. oktober 2013 Tenk at mora hans satte bil og abonement i hans navn, og lot sønnen sitte med gjelda Hun virket ikke veldig affekter heller. Litt sånn "jaja, ikke mitt problem" holdning.
skyflakes Skrevet 2. oktober 2013 #111 Skrevet 2. oktober 2013 Hun virket ikke veldig affekter heller. Litt sånn "jaja, ikke mitt problem" holdning. Ja man så jo hvor han fikk holdningen sin i fra. Fælt når mora ikke innser at hun overfører sine problemer til sønnen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #112 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg er veldig glad for at jeg har bedre økonomisk sans enn de to der, men jeg må si at jeg er litt forundret over at foreldre ikke lærer barn mer om økonomi. Hun Andrea var bare 21 år, og hadde allerede klart å få over 200 K i gjeld. Det er veldig mye på tre år! Mye av det var jo sykehusregninger så vi på den oversikten, tydelig at hun bare ikke har skjønt at hun MÅ betale. Jeg er veldig glad for at Luksusfellen hjalp de før det ble verre, tror faktisk de lærte veldig mye av det besøket. Forhåpentligvis går det bedre for dem nå Anonymous poster hash: 008a8...c1f
-Jiinxs- Skrevet 4. oktober 2013 #113 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Burde ikke siste episode ligge på Viaplay? Eller har jeg misforstått opplegget. Siste jeg finner er episode 6 (sesong 9). Endret 4. oktober 2013 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #114 Skrevet 4. oktober 2013 Burde ikke siste episode ligge på Viaplay? Eller har jeg misforstått opplegget. Siste jeg finner er episode 6 (sesong 9). ligger i allefall på tv3.no Anonymous poster hash: 73fb2...238
-Jiinxs- Skrevet 4. oktober 2013 #115 Skrevet 4. oktober 2013 ligger i allefall på tv3.no Anonymous poster hash: 73fb2...238 Takk, jeg må ha gjort noe feil. Fant episodene nå.
-Jiinxs- Skrevet 4. oktober 2013 #116 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Nice, første gangen jeg kommer på at en som faktisk lyger til økonomene. Det at de ikke vet hvor mye 1 kr er verd. Kan ligge litt i hvordan de har blitt oppdratt, og de er da forsatt ung så du kan jo skylde litt på det. Men litt lat var de. Jeg synes det hadde vært verre om de var i slutten av 30årene og forsatt var like uviten. Moren til Mike er ikke akkurat Mother of The Year.... Hun virker veldig usympatisk, kald, tipper mannen hennes er en jævel. Jeg er ikke noe spesiell fan av han nye økonomen psykolog. Endret 4. oktober 2013 av -Leon-
Gjest Naria Skrevet 4. oktober 2013 #117 Skrevet 4. oktober 2013 Han nye er vel ikke økonom heller, men psykolog? Dette unge paret har jo åpenbart ikke fått noe økonomisk oppdragelse med seg hjemmefra. Moren til Mike virket jo også lite ressurssterk. Ingen oppegående forelder setter mobilabonnement og låner penger i sine barns navn.
-Jiinxs- Skrevet 4. oktober 2013 #118 Skrevet 4. oktober 2013 Ja, det var bare meg som tenkte litt feil. Han er en psykolog.
Britt Banditt Skrevet 4. oktober 2013 #119 Skrevet 4. oktober 2013 Hun mora hadde "ikke tenkt på det" fordi han ikke hadde nevnt det? Ærlig talt, hu visste at det var mange regninger i sønnen sitt navn som hu ikke hadde betalt, men så hadde hu "ikke tenkt på det"? Det var jo litt av en mor.. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #120 Skrevet 9. oktober 2013 Blir helt matt av dagens par... "vi tenker ikke på kredittkort som lån, men som forbruk"??? Er folk virkelig så dumme?? Og 70-80 barbie og en ekte ponni til dattern? Det er jo galskap! Anonymous poster hash: 1ba5d...390 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå