smalls Skrevet 25. oktober 2013 #181 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Syns programmet har tapt seg sånn. Mye prat om livene deres, så får de beskjed om å skjerpe seg, så blir liksom alt løst selv om de får beholde alt. I den svenske serien så må de faktisk gjøre noe. De blir tvunget ut til jobbsøking, de må selge unna så mye de kan (et par måtte faktisk selge unna alt de kunne avse av møbler osv), og de måtte faktisk gjøre mye av jobben selv. Liker det bedre enn den norske sesongen som går nå Jeg liker den svenske mye mer,. Der duller de ikke med noen og synes de er strengere enn det de norske er. Jeg synes det er rart de ikke får bedskjed om å segle noe, at de må finne seg jobb osv. Tonje sitter jo bare å venter på hva NAV skal gjøre. Dummste. Endret 25. oktober 2013 av smalls 5
Gjest Arch Skrevet 25. oktober 2013 #182 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg digger den svenske. De må ta jobber de ikke vil ha, selge unna kopper og kar, de får knapt beholde trusene sine. Det er sånn det burde være når man har 2 mill i gjeld og ingen jobb. 3
Samaysa Skrevet 25. oktober 2013 #183 Skrevet 25. oktober 2013 Nå har jeg nettopp sett den svenske versjonen for første gang, og jeg må si at denne versjonen er MYE bedre enn den norske. I den svenske versjonen må faktisk deltakerne gjøre en innsats for å bli gjeldsfrie. Ikke noe dulling fra ekspertene sin side, og de setter mye høyere krav til deltakerne. De hadde nok ikke tolerert at en deltaker heller ville sitte på rumpe og ikke gjøre noe for å komme seg ut av situasjonen, slik vi så i den norske versjonen denne uka. 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #184 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg tenker at det kanskje kan ligge noe bak hun i denne episoden som vi ikke får vite, altså grunn til at hun ikke jobber. Jeg vil tro hun kanskje ikke kan jobbe, men ikke ønsker å opplyse på tv om hvorfor. Anonymous poster hash: 008a8...c1f 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #185 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg tenker at det kanskje kan ligge noe bak hun i denne episoden som vi ikke får vite, altså grunn til at hun ikke jobber. Jeg vil tro hun kanskje ikke kan jobbe, men ikke ønsker å opplyse på tv om hvorfor. Anonymous poster hash: 008a8...c1f Men da kunne hun heller ha sagt det. Ikke grunnen, men at hun ikke kunne jobbe pga en stor skade eller wathever. For meg virket det mer som hun ikke ville. Hvertfall når hun sitter å sier at hun venter på at NAV skal kunne kartlegge arbeidsevnen hennes eller noe sånt. Det finnes nok en jobb for alle. Man må bare gjøre en innsats og ikke bare forvente at NAV skal rydde opp og gjøre all jobben, Anonymous poster hash: 766a2...464 4
Lea2 Skrevet 25. oktober 2013 #186 Skrevet 25. oktober 2013 Hun sa jo at hun fikk dårlig rygg etter svangerskapet (eller under) og ikke kunne fortsette i jobben sin. Jeg vil tro at det er mye vanskeligere å finne en jobb på et lite sted (det så jo ut som de bodde litt øde til) enn i en by eller et større tettsted. Det er jo ikke alt man ønsker at skal bli sagt på TV heller. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #187 Skrevet 25. oktober 2013 Hun sa jo at hun fikk dårlig rygg etter svangerskapet (eller under) og ikke kunne fortsette i jobben sin. Jeg vil tro at det er mye vanskeligere å finne en jobb på et lite sted (det så jo ut som de bodde litt øde til) enn i en by eller et større tettsted. Det er jo ikke alt man ønsker at skal bli sagt på TV heller. Hun sa at hun hadde sett på jobber, men ikke funnet noe som passet henne. Når man er i en slik situasjon som henne, må man senke kravene og ta det man kan få. Er det ingen aktuelle jobber akkurat der man bor, kan man pendle til andre steder for å jobbe. Orkdal ligger ikke altfor langt vekke fra Trondheim, og en god del av de som bor der, pendler til Trondheim for å jobbe. Anonymous poster hash: 74a29...803 4
Pringle Skrevet 25. oktober 2013 #188 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) De brukte allerede flere tusen pr mnd på transport, hvordan klarte de det? Når hun er hjemmeværende... Var barnet virkelig i barnehage? Endret 25. oktober 2013 av Pringle 2
Gjest Funky Punk Skrevet 25. oktober 2013 #189 Skrevet 25. oktober 2013 De brukte allerede flere tusen pr mnd på transport, hvordan klarte de det? Når hun er hjemmeværende... Var barnet virkelig i barnehage? Tror at transport var inkludert lån, bompenger, forsikring i tillegg til bensin osv 1
Cata Skrevet 25. oktober 2013 #190 Skrevet 25. oktober 2013 Hun sa jo at hun fikk dårlig rygg etter svangerskapet (eller under) og ikke kunne fortsette i jobben sin. Jeg vil tro at det er mye vanskeligere å finne en jobb på et lite sted (det så jo ut som de bodde litt øde til) enn i en by eller et større tettsted. Det er jo ikke alt man ønsker at skal bli sagt på TV heller. Stemmer. Og når man er på AAP så er det vel nettopp på grunn av sykdom som gjør at man ikke kan ta alle slags jobber heller. Det er tross alt en litt annen skål enn når man er frisk og kan søke alle typer jobber. Pendling er selvsagt mulig som AB#187 sier, men fremdeles så vil jeg tro at helsetilstanden begrenser hva hun rent fysisk kan søke på og at jobbsøking faktisk må skje i samråd med NAV/behandlende lege. 1
Salmonella Skrevet 26. oktober 2013 #191 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg liker den svenske mye mer,. Der duller de ikke med noen og synes de er strengere enn det de norske er. Jeg synes det er rart de ikke får bedskjed om å segle noe, at de må finne seg jobb osv. Tonje sitter jo bare å venter på hva NAV skal gjøre. Dummste. Jeg er enig i at det er litt sånn kosetv den norske utgaven. Samtidig så tror jeg at tilfellet i den siste episoden var at de rett og slett ikke hadde noe å selge.. Jeg følte den siste episoden var veldig ufullstendig eller hva jeg skal kalle det. Føler jeg satt igjen med masse spørsmål så lurer på om det var en del ting der som vi ikke fikk vite om. Og som vi sikkert ikke trenger å vite. Iirrterte meg veldig over hun som var med fra Kristiansand som bodde i den flotte leiligheten og som fikk lov til å fortsette å bo der. Altså, ikke at hun skulle gå på hue og rævva ut og bo i ei pappeske men synes det er ganske fantastisk at folk som har havnet i såpass økonomisk trøbbel skal bo så flott. Hva har de lært da? Tror man gjør de en bjørnetjeneste ved at folk er såpass greie. 1
jita Skrevet 26. oktober 2013 #192 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg er enig i at det er litt sånn kosetv den norske utgaven. Samtidig så tror jeg at tilfellet i den siste episoden var at de rett og slett ikke hadde noe å selge.. Jeg følte den siste episoden var veldig ufullstendig eller hva jeg skal kalle det. Føler jeg satt igjen med masse spørsmål så lurer på om det var en del ting der som vi ikke fikk vite om. Og som vi sikkert ikke trenger å vite. Iirrterte meg veldig over hun som var med fra Kristiansand som bodde i den flotte leiligheten og som fikk lov til å fortsette å bo der. Altså, ikke at hun skulle gå på hue og rævva ut og bo i ei pappeske men synes det er ganske fantastisk at folk som har havnet i såpass økonomisk trøbbel skal bo så flott. Hva har de lært da? Tror man gjør de en bjørnetjeneste ved at folk er såpass greie. Jeg synes det har gått igjen i alle episodene av den norske at det er mye mer "kose tv" De får det til å virke som det ikke er noe stress å havne i økonomiske problemer fordi en tredjepart bare ordner opp for de og gir de gaver på slutten. Føler også at de budsjettene de sitter igjen med er ganske romslige til at alle har klart å få så mye i gjeld. I den svenske episoden må de ihvertfall selge ting og kanskje flytte , og da er det jo lettere å se konsekvensen av overforbruk. 1
Scoop Skrevet 26. oktober 2013 #193 Skrevet 26. oktober 2013 Det er jo noen i den norske serien som har solgt ting og flyttet også. Og jeg vil tro at når noen som er vant til å bruke ubegrenset med penger plutselig må forholde seg til et budsjett faktisk lærer noe, selv om det for andre kan se romslig ut. De må jo følge det i mange år framover, og dermed gjøre det meste av jobben selv, selv om økonomene ofte ordner avtalene. 1
Sommernatt Skrevet 26. oktober 2013 #194 Skrevet 26. oktober 2013 Men de gavene de får i den svenske versjonen er jo helt sinnsyke!
Gjest Linaria Skrevet 27. oktober 2013 #195 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Kan man se den svenske versjonen på nett noe sted? Edit: Ja, så enkelt var det. Fant det på TV3.se Endret 27. oktober 2013 av Linaria
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #196 Skrevet 27. oktober 2013 Følger alltid med. Anonymous poster hash: a107b...3cb
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #197 Skrevet 27. oktober 2013 Hvor går den svenske versjonen? Synes ikke norske Luksusfellen er noe å se. Svenske Sinnasnekkern var fantastisk! Den norske er jo bare tull.. Anonymous poster hash: 429a2...215
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #198 Skrevet 27. oktober 2013 Hvor går den svenske versjonen? Synes ikke norske Luksusfellen er noe å se. Svenske Sinnasnekkern var fantastisk! Den norske er jo bare tull.. Anonymous poster hash: 429a2...215 Noen episoder ligger på tv3play.no. tv3play.se har bedre utvalg, men har ikke teksting. Anonymous poster hash: 74a29...803
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #199 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg satt også igjen med flere spørsmål.Jeg lurer virkelig på åssen det gikk med de jeg. Om de skjerpet seg eller ikke. Jeg tipper det er flere som går tilbake til gammle vaner etter luksusfellen. Nekter å tro at alle forandrer seg og blir flinkere til å spare osv. Jeg har lest noen få artikkler om folk som gikk tilbake til gammle vaner i ettertid. Da er man ikke villig til å endre seg altså. Når man bare sløser penger som før etter luksusfellen., Luksusfellen burde være en wake up call for de fleste. Anonymous poster hash: 766a2...464
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #200 Skrevet 30. oktober 2013 Noen episoder ligger på tv3play.no. tv3play.se har bedre utvalg, men har ikke teksting. Anonymous poster hash: 74a29...803 Jeg får ikke sett tv3.se, dukker opp en melding om at de ikke viser programmet pga geografisk posisjon, må vel være i sverige for å se da.. Anonymous poster hash: c29f8...257
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå