Gjest boblebrus Skrevet 23. oktober 2013 #121 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Tidenes selvtillitsboost når jeg ryddet klesskapet i går. Prøvde en jakke som egentlig er veldig kul, men som var trang når jeg kjøpte den. Nå smatt den på som ingenting Den er litt kort da, men det får jeg ikke gjort noe med Hjalp også at kjæresten min sa "man ser tydelig at du har krympa!". Selv ser jeg ikke dette selv i speilet, derfor er det gøy å få en bekreftelse fra både samboer og klær Kjørte ikke flyttelass i går heller, men fikk beskjed om at hele familien til samboer kan hjelpe oss i dag. Det takket vi ja til, så i går pakket vi maaange esker klare, slik at det bare er å bære dem ut i bilen og kjøre dem til huset. Klær, kjøkkenting.. alt mulig. Nå er det bare noen papirer, toalettsaker og litt pentøy som ikke er pakket ned. Med svigers' hjelp satser vi på å flytte inn i huset i dag! Aaah.. skal bli godt å komme i hus, bokstavelig talt! Det skal bli så godt å flytte dit og forhåpentligvis bo der i mange, mange år. Slippe å stresse med den "midlertidig"-følelsen, bygge rede og skape et ordentlig hjem! Nå har vi plass til et par-tre små også, så for min del kan vi gjerne kjøre på Men jeg skal ikke mase noe mer på samboern før vi har kommet skikkelig på plass og ting har roet seg litt. Han blir superstressa hvis det blir for mye å tenke på, og familieforøkelse er en stor og viktig avgjørelse. Så da får jeg heller vente litt, for jeg synes det er viktig at vi er to om det og kan glede oss sammen når begge først er klare Endret 23. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 24. oktober 2013 #122 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Mye på hjertet i dag, så dette blir litt langt (til advarsel ) I går ble en litt merkelig dag. Jeg hadde egentlig tenkt at vi skulle være så effektive, kjøre et par flyttelass med svigers' hjelp og endelig sove i huset. MEN - så viste det seg at samboers to søsken trodde vi skulle ha innflyttingsfest og at vi var ferdig flyttet. Så de var mentalt innstilt på kaffeslabberas. Jeg ble nesten litt irritert fordi de var så himla gira på denne kaffen. Hadde det vært meg hadde jeg kanskje sagt "ååja, men da er ikke kaffen så farlig, la oss få dette unna". Men for dem var det visst "så farlig". Vi fikk kjørt ett lass, men i stedet for å kjøre lass nr 2 ble vi sittende å drikke kaffe til det var så sent at svigers måtte dra. Og vi hadde jo fremdeles toalettsaker og slikt i leiligheten og gadd ikke kjøre enda et lass så sent, så da ble det en natt til i leiligheten. Gaah. Da satser vi på å få flyttet inn i dag i stedet. Mens vi var i huset ringte mamma og spurte om vi kom til helgen. Jeg svarte at vi sannsynligvis ikke kom. Selv vil jeg bare jobbe i huset, og fortalte at svigers hadde hjulpet oss med flytting. Mamma ble litt sur og sa noe sånt som "ja, skal ikke vi få komme på besøk da?". Da ble jeg litt hissig, og nesten på gråten. Forklarte henne alt jeg tenkte om ting. At jeg vil gjøre alle til lags, men klarer det ikke. At jeg vil gjøre meg ferdig i huset, men alle vil ha en "bit" av oss hele tiden - noe jeg synes er fryktelig slitsomt. Da fikk mamma også dårlig samvittighet, og ba oss ta den tiden vi trengte. Huff, jaja. Jeg fikk i alle fall sagt fra, og fikk forståelse for det. Selv sliter jeg litt med svigers og forståelse om dagen. De har vært hos oss veldig mye nå, og selv om de er kjempehyggelige og sikkert gjør alt i beste mening blir det litt mye. De skal hjelpe oss med alt, og ikke minst mene noe om alt. Et støvkorn på benken, en litt skeiv knott på kjøkkenskapet. Sånne små, ubetydelige greier må de alltid poengtere. Også kommer de støtt og stadig med "gode" råd, sånn må dere gjøre, sånn må dere ikke gjøre. Ikke at min familie er perfekt heller, men de har i alle fall forstått at ungene deres er voksne og kan ta egne avgjørelser. Jeg synes også foreldrene mine er mye flinkere til å forstå behov for alenetid og vårt ønske om å leve et eget "voksenliv", for eksempel. Nok om dét! Vi hilste også på en av våre nye naboer i går, han var kjempehyggelig! Vi skulle bare spørre om litt praktiske ting, han inviterte oss inn på kaffe og synes det var såå stas å hilse på oss Det var dagens lange hjertesukk fra meg (som jeg egentlig kunne skrevet veldig mye mer om, men ett sted må man stoppe, haha!)... måtte få det ut, lover å skrive kortere neste gang Endret 24. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 25. oktober 2013 #123 Del Skrevet 25. oktober 2013 Fredag igjen, og i dag er det offisiell veiedag. Vekta viser - 8,3 kg totalt! Er veldig fornøyd! Utrolig gøy og motiverende å se at vekta går nedover Kan jeg, så kan alle! (hilsen en som er født lat) Det ble ikke innflytting i går heller, vi kjørte ett flyttelass og brukte resten av kvelden på å pakke ut absolutt alt til kjøkkenet. Det var egentlig veldig gøy, sette alt på plass og gjøre det klart til bruk. Jeg håper på at vi klarer å flytte inn ordentlig nå til helgen. Vi er jo også invitert til svigers fordi de får besøk av samboers tante og onkel, men der har jeg foreslått et ettermiddagsbesøk enten i dag eller i morgen slik at vi kan bruke resten av tiden på å gjøre unna flyttingen. Vi må ikke alltid overnatte, og jeg er veldig gira på å bli ferdig. Og ikke minst sette i gang med malingen og alt det der. Jeg er så lei av at alt blir utsatt hele tiden bare fordi foreldre må ha oss på "kosemose"-besøk og savner oss så fælt og gud vet Må bare fortelle noe som er litt gøy, ang da vi traff den nye naboen. Han spurte nemlig om vi hadde barn, og vi sa nei. Da sier han "ja, men det kommer etterhvert!". Jeg er alltid veldig spent på samboers reaksjon når han får slike kommentarer. Jeg sa spakt "jaaa..." og ventet på hva han skulle si. Da sier min kjære, høyt og tydelig: "Ja, det gjør det nok! ". Da ble verpesjuke boblebrus hoppende glad inni seg, haha! Sånn er det når kjæresten snakker lite om det ellers (og jeg ikke vil mase, men lurer på om han i det hele tatt vil ha). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 25. oktober 2013 #124 Del Skrevet 25. oktober 2013 Haha! Greit at han begynner å mykne litt opp da Her ringte min samboer til forsikringsselskapet i går ang personforsikring, og fikk nok en gang høre at vi måtte være registrerte samboere i 2 år før han kan få rabatt på sin forsikring pga mitt medlemsskap i en forening. 2 års-grensa fikk han vite at ikke gjaldt hvis man fikk barn sammen, og da kom han jo selvfølgelig ut til stua til meg med glimt i øyet om at vi måtte få barn for at han skulle spare 4000 kr året Du får ha en fin helg, forhåpentligvis blir det soving i det nye huset i løpet av helga også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 25. oktober 2013 #125 Del Skrevet 25. oktober 2013 Haha! Greit at han begynner å mykne litt opp da Her ringte min samboer til forsikringsselskapet i går ang personforsikring, og fikk nok en gang høre at vi måtte være registrerte samboere i 2 år før han kan få rabatt på sin forsikring pga mitt medlemsskap i en forening. 2 års-grensa fikk han vite at ikke gjaldt hvis man fikk barn sammen, og da kom han jo selvfølgelig ut til stua til meg med glimt i øyet om at vi måtte få barn for at han skulle spare 4000 kr året Du får ha en fin helg, forhåpentligvis blir det soving i det nye huset i løpet av helga også Haha! Bra argument Jaja, får se hva som skjer på bebisfronten etterhvert. Det blir nok ikke heelt enda for vår del. Jeg tenker at vi må få roet oss litt ned og komme på plass i huset først. Samboer blir så utrolig stressa om han må tenke på mer enn én ting av gangen, og nå er flyttekaoset mer enn nok for hodet hans Så med mindre han tar det opp selv skal ikke jeg mase på en stund God helg til deg også! Jepp, jeg krysser fingrene for at jeg slipper å sove så mange flere netter på den oppblåsbare madrassen i leiligheten. Savner senga mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 27. oktober 2013 #126 Del Skrevet 27. oktober 2013 Nå sitter jeg i huset mitt, og planen er å sove her i natt. Finally! Det har tatt sin tid å komme nogenlunde på plass, og vi er laaangt fra ferdige. Men nå er kjøkkenet så og si klart til bruk, klærne er ryddet inn i skapene og toalettsaker likeså. I morgen blir det innkjøp av gardiner, kanskje ny tv og... fluepapir (kryr av fluer i andre etasje, ææsj. Hvor kommer de fra?). Også må vi fikse internett, fikk brev om at det skulle være ok, men neeei det var det ikke. Så her sitter jeg med tregt mobilnett. Jaja. Det er i alle fall morsomt at det endelig er soveklart her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 28. oktober 2013 #127 Del Skrevet 28. oktober 2013 Ågudbedre. Phoh! Det er slitsomt å flytte. Og på en merkelig måte er det litt slitsomt å sove i sitt nye hus for første gang også . Særlig morgenrutinene er stressende når man ikke vet hvor alt er, hvor lang tid man bør beregne på kjøring til jobb osv. Morgenrutinene fra leiligheten ligger liksom i kroppen, og det tar litt tid å omstille seg. I dag stod jeg opp og hadde relativt god tid, men jeg surret så fælt slik at det ble stress likevel I tillegg er det jo ingenting som er helt ferdig. Det er fremdeles en del ting å pakke ut, vi må vaske ut av leiligheten, når vi har pakket ut skal vi male... blaaah. Det er i grunn ganske godt å være på jobb. Her er i alle fall ting som de pleier, et slags trygt holdepunkt i en ellers kaotisk hverdag En annen ting som stresser meg er disse fluene. Nå er det ikke så mange igjen som flyr rundt omkring, men de har kolapset på gulvet. Ligger strødd overalt i annen etasje, og jeg synes det er dritekkelt å tråkke på dem. I dag blir det innkjøp av fluepapir + støvsuging til den store gullmedalje. Uæææ Sånn apropos kjøp tenkte vi å ha "den store innkjøpsdagen" i dag. Handle både fluepapir, gardiner, postkasse etc. Alt av slike praktiske ting. Ååå, det skal bli så godt den dagen vi er ferdige med alt som er planlagt nå i første omgang, og vi kan sette oss ned i sofaen og bare slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 29. oktober 2013 #128 Del Skrevet 29. oktober 2013 Etter litt googling har jeg funnet ut av vi trolig har loftsfluer i huset. Sånne som kommer om høsten, og gjerne til samme hus i år etter år, i stort antall, og overvintrer i kroker og sprekker. Og hvis det blir varmt i huset kommer de frem, late og dorske, og flyr rundt lamper, vinduer og slikt før de plutselig dør. Great! Tror jeg skal gå til innkjøp av både fluepapir og insektmiddel. Jepp. Sånn er det når man bosetter seg landlig til, på en høyde midt mellom to gårder. Visstnok perfekte forhold for slike fluer Ellers har det gått trått med vektnedgangen de siste dagene. Har gått 0,8 opp igjen siden fredag, men mistenker at det er på grunn av ekstra karbohydrater i helgen samt en boks cider (dog sukkerfri) i går kveld. Forhåpentligvis er det bare vannvekt. Får holde meg unna sukker og alkohol de neste dagene og se om det hjelper. I går fikk vi kjøpt inn en del saker og ting. Postkasse, gardiner til to av soverommene, noen ekstra håndklær samt en haug med mat og litt annet diverse. Vi mangler fremdeles noen ting, noe skal vi kjøpe på nett osv. Vi skal også kjøpe oss ny TV. Kjæresten min vil ha en helt vanlig TV, synes det er voldsomt med størrelse over 42", og det er galskap å bruke mer enn 4000. Jeg vil ha minimum 46", gjerne Smart-TV slik at jeg kan koble på Netflix, og koster den under 6000 ser jeg på den som relativt rimelig Jeg føler meg som mannen i forholdet på enkelte områder altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 30. oktober 2013 #129 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Onsdag, da er det lillelørdag og ikke lenge igjen til helg Fikk meg en stor og positiv overraskelse når jeg gikk på vekta i dag. 0,8 ned igjen, så nå har jeg samme vekt som på fredag. Og er selvfølgelig klar for å gå ned mer Tror alkoholen på tirsdagskvelden hadde skylda for litt vannvekt altså, som jeg nå har gått ned igjen. For ellers har jeg jo vært flink med kostholdet Det går sakte men sikkert fremover i huset også. Det er mulig vi skal male til helgen. Vet ikke om vi rekker å gjøre hele stua ferdig, men et lag med grunning og sparkling skal vi i alle fall få til. Vi får rett og slett sette i gang tidlig på lørdag og se hvor langt vi kommer Kanskje vi kan starte før også, jeg er bare litt usikker på om det er lurt å male om kvelden. Blaaah. Nå er jeg lei Vil bare bli ferdig. Men - da må man vise litt innsats også! Hæpp hæpp! Ellers skal jeg snart ha et ukentlig møte, kjenner jeg blir helt blaaah når jeg tenker på det. Hver uke skjer dette: sjefen kommer med massevis av ideer og har høye ambisjoner, men har overhodet ikke peiling på fagområdet. Fyren vi har med fra teknisk avdeling sier "ehm, njææ, altså, neeeei, jammen, hmmm" og prøver å forklare sjefen at dette er vanskelig og tidkrevende. Sjefen sier: "Jeg hører det du sier. Du sier altså at dette ikke er mulig?". Teknisk-fyren sier: "neeei, altså, hmmmm, nææææ". Så slenger sjefen ut med enda flere ideer og større ambisjoner som teknisk-fyren må forklare at er krevende og tar tid. Men sjefen skjønner liksom ikke dette, h*n har i det hele tatt veldig lite peiling på saker og ting. Ooog slik går nu dagan Endret 30. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 31. oktober 2013 #130 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Det går sakte men sikkert fremover med flyttingen. Vi gjør litt hver dag. Jeg og kjæresten har nok litt forskjellig syn på hva som burde prioriteres først. Han vil pakke ut absolutt alt og gjøre seg helt ferdig med slike ting før vi begynner å male. Jeg er mer utålmodig og vil gjerne male stua så raskt som mulig for at vi skal kunne ta den i bruk (en del av tingene som fremdeles står i esker skal jo inn i stua uansett. Hvorfor ikke gjøre den ferdig først som sist, slik at vi kan "flytte inn" også der?) Jeg føler vel litt at samboeren lager problemer ut av ingenting. Dette med å male stua er noe de fleste kan få til, og med rull og god planlegging går det greit. Men samboeren er liksom så skeptisk, og vil gjøre absolutt alt annet først. Nå ville han plutselig ikke male i helgen likevel, han ville vaske ut av leiligheten og dra på bruktbutikker for å se etter nattbord. Gaaah. Ja, jeg vet jeg er utålmodig altså. Men nå begynner jeg å tenke sånn "herregud, hva er det vi egentlig venter på?" Skjønner ikke denne redselen for å bare kjøre på og sette i gang. Jo tidligere vi starter, jo tidligere er vi ferdige. Nuvel. Nå over til noe positivt. Kjæresten hadde vært innom felleskjøpet og kjøpt fluepapir i går, det funket som bare det! Synes nesten litt synd på fluene som satte seg på limet og bare "næmmen, jeg sitter fast? kommer meg ikke videre? hva skjer, wæææ?" Totalt 45 fluer ble fanget i går kveld, faktisk. Endelig kan jeg gå rundt i 2.etasje uten å føle at det kryr av fluer rundt meg. Så jeg er veldig fornøyd! Endret 31. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 1. november 2013 #131 Del Skrevet 1. november 2013 Fredager er alltid helt topp Og dessuten er det offisiell veiedag! I dag viste vekta at jeg har gått ned 0,4 denne uken, og totalt 8,7 kg siden jeg våknet den morgenen i august og sa "nok er nok". Stolt og fornøyd! Jeg har gått ned ca. 3 kg i måneden, det er en fin "nedgangskurve" synes jeg. Ikke for fort og ikke for sakte. Om ting fortsetter i samme tempo vil jeg lett klare -10 før jul, kanskje t.o.m. 12-13 kg. Men det kan jo stoppe opp også. Jeg tror jeg glemte å lukke garasjeporten i dag morges. Ikke at det er noen krise for meg, men kjæresten min er veldig nøye på det, og har sagt tydelig i fra om at jeg må huske å lukke porten. Men i dag tror jeg kanskje jeg glemte det Jaja. En av leieboerne er hjemme, jeg får satse på at hun passer på Jeg har egentlig "gitt opp" kjærsten litt mtp. flytting. Jeg vil ikke mase eller stresse mer med malingen, så jeg følger hans tempo. Så lenge vi faktisk skal male før jul, får det skje når det skjer. Så får han gjøre alle de greiene han mener haster først. Om vi gjennomfører maling i løpet av november skal jeg vel være fornøyd Ellers mangler vi jo litt greier da. Skal vi se.. nattbord, spisestuestoler, TV + benk (dét håper jeg vi får snart altså, vi har jo ikke nett heller. Får høre på radio da!), kommode til gangen, vitrineskap og hyller i stua, og tørketrommel. Også vil jeg egentlig ha ny sofa og seng, men det får vi ta senere når vi har råd til det Kanskje det kommer noe fint på januarsalg.Tenkte også å bestille noen gardiner på nett i dag, i alle fall til kjøkkenet. Det blir nok så fint, så! Blagh. Det er noe galt når du sitter på jobb og egentlig har det helt greit, så kommer sjefen og bare ved åsynet tenker du "neeih..buuhuu". Litt kjemikræsj med sjefen, anyone? Jadda. Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 2. november 2013 #132 Del Skrevet 2. november 2013 Åååh, dyrehjeret mitt brister En av kattungene til naboen (uvisst hvor gammel, men definitivt ung katt) stod plutselig på verandaen vår og mjauet. Vi tenkte den hadde klatret opp uten å kunne komme ned igjen, så vi gikk ut og åpnet verandaporten. Da kom den seg ut, og den var fryktelig kosete. Den (og søsteren/broren) har kommet bort til meg før, men da mest nysgjerrige og litt småredde. Denne gangen var det altså kun en av dem, og den var såå kosesyk, fulgte etter meg nesten som en hund og purret og elsket at jeg klappet og ga oppmerksomhet. Men jeg vil jo ikke at den skal tro den bor her, så kunne ikke slippe den inn. Selv om den tydelig ville inn. Etter at jeg og samboern gikk inn igjen, hørte vi plutselig mjauing fra verandaen igjen. Da satt den stakkars pusen der, sikkert kald og sulten. Nå har mjauingen sluttet, men den satt der leenge og liksom "halloo, hører dere meg?". Dakar liten Hadde mest lyst til å slippe den inn, men kunne jo ikke det. Håper den finner veien hjem og slipper inn, huset ligger rett ved oss. Klarte forøvrig å tryne et par meter ned når jeg åpnet verandaporten. Skulle bare gå litt til siden, og trodde plenen var rett ved siden av trappa. Neei.. boms, der datt jeg. Landet heldigvis på rumpa/låret akkurat der det er mest "polstring" ( ), så fikk ikke vondt. Ble litt svimmel og fikk en støkk, men det gikk bra. Cider til kveldsmaten, da blir det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 3. november 2013 #133 Del Skrevet 3. november 2013 Jeg har verdens snilleste mamma Hun, pappa og lillevofsen var på besøk i huset i dag (og hadde forøvrig bare godord å si om det, så ut som hunden koste seg også). Så nevnte jeg at vi fremdeles hadde noe å vaske i leiligheten, bl.a. badet. Mamma ville gjerne være til hjelp, og sa "ja, men da drar vi dit nå og blir ferdige med det". Så dro vi til leiligheten, og mamma vasket hele badet for oss, mens jeg tok vasken på soverommene. Heeerlig å få det gjort! Nå er det bare søppeltømming + gulvvask i stue og gang som gjenstår før vi kan si oss helt ferdige med leiligheten Nå er middagen fortært, og jeg sitter i stuens eneste stol med kaffekoppen. Aah Satser å få ordentlig internett her i morgen også, pappa er tele/nettmontør (bare i annen by) og sjekket linja vår i dag. Vi hadde signal ned til sentralen og i utgangspunktet så ting bra ut. Bare en liten koblingsfeil eller noe. Håper den lokale montøren som er på saken fikser biffen i morgen. Lei av tregt mobilnett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 4. november 2013 #134 Del Skrevet 4. november 2013 Åh, gi meg ferie Ja, forresten. Det er jo ikke så lenge til det blir langhelg med svigers. Tur i slutten av måneden! Det blir bra. Må bare få spurt sjefen om fri først. Ikke akkurat noe jeg gleder meg til. Selv om jeg har feriedager til gode og sjefen alltid sier ja, liker jeg ikke å be om fri. Og sjefen sier ja på en "komplisert" måte. Litt sånn: "åkei, akkurat. hm. da må vi planlegge hvordan vi skal organisere oppgavene den dagen" osv. Som om at det har fryktelig mye å si om jeg blir borte fra fredag til mandag. Holder det ikke å si "den er grei, kos deg!"? Noen ganger føler jeg at sjefen glemmer h*n har personalansvar, og blir helt tatt på senga når vi spør om fri eller har spørsmål til arbeidsforholdet. Har tenkt litt på hvordan h*n vil reagere hvis jeg plutselig kommer en dag og sier jeg er gravid. DA får sjefen litt å tenke på Eller "bare" sykmeldt, for den del. Føler h*n tar litt for gitt at "undersåttene" alltid møter opp. Men ting kan jo skje, og det synes jeg en sjef må ha i bakhodet. Ellers har kjæresten og jeg endelig planlagt maling! Kjæresten min fant vel ut at det var like greit å starte snart og bli ferdig med det. Starter denne uken, rengjør veggene på tirsdag og tar første strøk med grunning onsdag eller torsdag. Kommer litt an på om kjæresten må jobbe overtid på onsdag. Men uansett, vi starter denne uken og tar det slag i slag. Kanskje vi greier å være helt ferdige i løpet av søndagen. Det hadde vært veldig deilig i så fall. Gleder meg til å ta i bruk stua, pynte, sette opp hyller osv. Og når det er i boks kan jeg sette meg ned og slappe av vinteren gjennom. Annen type oppussing får komme etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 4. november 2013 #135 Del Skrevet 4. november 2013 Og i stedet for å frike ut når kjæresten sier vi har mus i kjelleren (han har satt ut gift nå, og er på vei for å kjøpe musefeller), tenker jeg "yess! dritbra argument for å få seg katt!" (er både katte- og hundemenneske egentlig, kunne tenke meg begge deler) Også fant jeg dét nydelige nøstet på finn, rett ved der vi bor. Sukk. Jaja. Vi får se Det er jo alltid noe når man bor i et eldre hus på landet. Må nesten regne med det. Nå skal vi prøve å få flyttet ut og vasket resten av leiligheten i morgen, så blir vi ferdige med den og kan fokusere helt på huset framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 5. november 2013 #136 Del Skrevet 5. november 2013 Litt vanskelig å konsentrere seg på jobb om dagen (fint at det er rolig her for tiden). Tankene vandrer til hus, etablering, hva vi må gjøre, hva vi kan gjøre osv. Nå har jeg avtalt med huseier at han kan komme på inspeksjon av leiligheten i morgen, så da må vi nesten bli ferdig i dag da Kjenner jeg er litt småstresset, plutselig fikk vi press på oss Vi tilbød huseier å kjøpe kjøleskapet vårt som står der, men det var han ikke interessert i (whyyy?). Det var kanskje litt dyrt, men vi ville ikke gi det bort liksom. Kjøpte det nytt for ett år siden. Han skulle tilby det til nye leietakere, så da håper jeg virkelig de som flytter inn vil kjøpe det. Hvis ikke må vi finne på noe lurt, vi har jo allerede kjøleskap i det nye huset. Slitsomt å styre med sånne store, tunge greier. Ellers er det fremdeles litt kaos. Ting tar tid, altså! Nå har vi jo ikke vært supereffektive, så vi kunne sikkert ha kommet mye lenger om vi virkelig hadde stått på. Men sånn er nå dét. Nå må vi jo bli ferdige med leiligheten i dag. Og forhåpentligvis får vi tid til å vaske veggene i stua på huset også... blæ. Er egentlig skikkelig lei . Jeg er nok litt mer utålmodig enn samboer. Jeg er mer "hæpp, kjør på!" og han er mer avventende og nølende. Han holder liksom litt igjen hele tiden, "nei, vi får se" osv. Og daaa... tar ting litt mer tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 6. november 2013 #137 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Grøtete i halsen i dag, holder på å miste stemmen I går fikk jeg og kjæresten flyttet alt ut av leiligheten Støvsugde og vasket, så nå er vi helt ferdige! Det eneste som mangler er å evt. flytte kjøleskapet dersom ingen vil ha det. Og for alt jeg vet kan huseier være fryktelig pirkete og be oss vaske på nytt e.l. Men jeg synes vi har vært rimelig nøye jeg, så da håper jeg huseier er fornøyd også. Utrolig deilig å være ferdig! En byrde som lettet fra skuldrene mine der ja. I går gjorde vi det enkelt og spiste pizza på den lokale restauranten. Det viste seg på vekta i dag Jaja, det var litt unntakstilstand. Går forhåpentligvis de få hundre grammene kjapt ned igjen, og pizzaen var god Mens vi satt der og spiste snakket vi litt om julebord, og det viser seg at både jeg og samboer skal ha julebord samtidig. Men jeg har egentlig ikke noe behov for å dra på julebord, og fant da en perfekt unnskyldning for å bli hjemme - jeg må kjøre samboer Så sier plutselig kjæresten: "du kan jo være hjemme og male". Jeg tenker først at han mener jeg kan male bilder, men så innser jeg plutselig at han mener stua. Da sier jeg "hæ? vi er jo ferdige før desember!". I mitt hode ser jeg nemlig for meg at vi kan bli ferdige i løpet av en ukes tid, og vi hadde jo planlagt å starte i morgen. Men kjæresten min mener da - fremdeles - at vi kommer til å bruke en måneds tid på stua. Og jeg spør igjen - er ikke dét litt mye? Synes det høres så voldsomt ut. Men vi får se. Haha, jeg må bare legge til: i går kom nytt modem i posten til oss, og endelig har vi internett! Hurraaa! Etter ca. en uke uten og mye frustrasjon. I stedet for å vaske veggene i stua fant begge to frem laptopene og bare "aaah... kommunikasjon med omverdenen, omsider". Endret 6. november 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 7. november 2013 #138 Del Skrevet 7. november 2013 Uka flyr! I går jobbet kjæresten overtid. Jeg benyttet anledningen til å lage en bedre middag, se på nett-tv og kose meg Jeg kunne vel strengt tatt ha begynt med vasking av stueveggene, men (og dette høres banalt ut), jeg er litt usikker på fremgangsmåten. Vet ikke om kjæresten skal fjerne noen ledninger e.l. først. Og han er litt for nøye og litt for flink til å påpeke det de gangene jeg gjør feil, så da vil jeg ha med ham når jeg først starter. Kan banne på at hvis jeg begynner uten ham, vil han påpeke masse ting "nei, du skulle jo ikke gjøre sånn, men sånn". Og det gidder jeg ikke, så da må jeg ha med han og få litt veiledning i hvordan ting skal gjøres. Blir gal av sjefen. H*n sa i går at jeg skulle ringe en person. Denne personen var opptatt i møter i hele går, er bortreist i dag, og opptatt i hele morgen. I tillegg har jeg jo nesten ikke stemme og lange telefonsamtaler er ikke mitt store ønske. Dette må jeg si til min sjef i dag, og jeg vet h*n blir snurt. Som litt for mange andre sjefer her på huset, synes nemlig sjefen at de arbeidsoppgave h*n har er aller viktigst og burde prioriteres av alle. Rydd vei, liksom. Det går jo ikke an å ha andre ting å gjøre, verden kretser jo rundt meg? Ang. huset, så føler jeg at neste ting å gjøre er rett og slett å sette i gang med maling. Kjæresten klager over rot og kaos, "vi må pakke ut" osv. Jeg tenker at det meste som skal pakkes ut nå uansett skal inn i stua (når den er ferdig), eller skal stå i hyller og skap... som vi ikke har ennå. Så neste post på programmet må da være maling, jeg ser ikke helt hva vi evt. skal pakke ut og fikse først Nei. Får ta en liten prat om dette med kjæresten i kveld, tenker jeg. Han ser noe som må gjøres som ikke jeg ser altså. Nå er det jo bare maling igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 8. november 2013 #139 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Offisiell veiedag. Hva har boblebrus gått ned denne uken mon tro? Jo, det skal jeg fortelle! -0,4 kg! Totalt har jeg nå gått ned 9,1! For å si det sånn - i dag så jeg et tall på vekta som jeg ikke har sett på en stund. Herlig følelse I kveld har også jeg og kjæresten planer om å vaske veggen og maskere lister, og så setter vi i gang med grunning i morgen. Nå skjer det noe her (forhåpentligvis, om ikke samboer ombestemmer seg) ! Om vi står på kan vi kanskje rekke å grunne ferdig og sparkle i løpet av helgen, slik at det bare er toppstrøk igjen til neste helg. Jeg er klar - har til og med kjøpt meg fænsi, rosa arbeidsbukse! Nei, hva ER det jeg ser, nå i skrivende stund? Det snør jammen utenfor kontorvinduet mitt! Sånn ordentlig snø liksom, store kjerringer som legger seg på bakken og biler og overalt! Tidligere har det jo bare vært slaps. Huff. Jaja. Om ikke annet er det pent å se på Og så vil jeg jo selvfølgelig ha hvit jul! Edit: Jammen lite som skjer på jobb i dag! Trallalaa.. sjefen er på møte i annen by, kollegaen min har dratt hjem for å ha hjemmekontor.. lurer på om jeg skal snike meg til å gå rundt kl 14 i dag. Kan like godt det når det er så rolig (fleksitid ftw!). Har også funnet oppskrift på en lavkarbo-lasagne som jeg gleder meg til å prøve ut i kveld Edit (igjen!): GAAH. En ny person på jobben vil "ta en kjapp prat bare for å høre hva jeg driver med". Jeg tenker "jaja, har vel ti minutter å avse på en stille dag". Så møter jeg personen, sier fra om at jeg er sår i halsen og kanskje ikke kan prate så mye osv. Joda, dette skal gå kjapt. Personen skravler og skravler, spør og graver, og.. jeg blir litt oppgitt, for uansett om jeg sier ting "inn med teskje", virker det ikke som om h*n forstår meg.Fikk lyst til å se personen inn i øynene og si "hjeelp - vi forståår hinanden ikke!" Endret 8. november 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 11. november 2013 #140 Del Skrevet 11. november 2013 I dag var jeg faktisk på jobb klokka 7. Satt på med kjæresten til jobben fordi... tadaa! Noe er feil med bilen min (igjen), så da ble det sånn. Når han starter tidlig på jobben, blir det tidligere på meg også. Kjæresten min synes faktisk det var stor stas Jeg liker egentlig å ha morgentimen for meg selv, men for han var det toppen av lykke å kjøre sammen til jobb. "Dette er jo kjempekoselig, dette må vi fortsette med!". Ja, bilen ja. Nå har det skjedd det samme som skjedde forrige vinter. Det ene bakhjulet fryser fast når det står for lenge ute i minusgrader. Vi oppdaget det i går kveld da vi skulle kjøre hjem fra middag hos svigers. Vi fikk det i gang igjen i går, men det er kanskje best å ikke ta noen sjanser. I tillegg er det noe feil med lysene. Så da må jeg få bestilt en verkstedtime i dag. Som om ikke utgiftene er store nok i disse dager For nå skal dere høre - på fredag gikk strømmen i to rom, og elektriker-kjæresten min gikk rundt for å finne ut av saken. I samme slengen skulle han bare teste røykvarsleren. Det viste seg at han ikke testet røykvarsleren, men brannalarmen (som er koblet mot en sentral). Rett etter vi hadde lagt oss, hørte vi en bil kjøre opp foran huset. Og plutselig var det noen som låste seg inn hos oss Kjæresten min spratt opp, og da var det en securitas-mann som kom. Rett etterpå kom brannbilen. De hadde visstnok ringt, men de hadde feil nummer og derfor ikke fått noe svar. Så da får vi sikkert regning fra brannvesenet på noen tusen også Alt kommer liksom på en gang! Rart med det der. I tillegg har vi nå begynt å male, og lagt første strøk med grunning. Det blir nok kjempefint til slutt, men kjæresten min synes ikke maling er noe gøy i det hele tatt. Det er en kjip og tidkrevende jobb, men nå er vi i gang og må nesten gjøre oss ferdig. Men - det er fryktelig slitsomt å male med en mann som sier "huff, æsj, blææ, sliitsomt, det blir jo skjolder, blaaht" osv. (Jeg prøver å si at "det er begrenset hvor fint første strøk med grunning ser ut på veggen", men han hørte ikke på meg. Da hjalp det å ta ham med hjem til mor som ga han en reality-check og forklarte at "det skal se sånn-og-sånn ut, det ser ikke 100% perfekt ut ved første strøk" - når mor sier det er det greit ). Så.. ja. Gøy å se forandringen i stua bare ved å påføre litt lys grunning da. Tror det blir flott når det endelig er ferdig. Vi får bare jobbe på og ta litt etter litt hver dag, så blir det nok helt topp til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå