Gjest boblebrus Skrevet 7. oktober 2013 #101 Del Skrevet 7. oktober 2013 Se der ja, der klarte jeg jammen å gå opp en kilo i løpet av helgen. Det har jo vært bursdagsselskap med kake osv, men jeg føler at jeg har vært ganske streng og ikke skeiet ut nevneverdig. Men altså, det er mange faktorer som spiller inn altså. Det var jo litt merkelig at vekta hoppet 0,7 kg ned fra torsdag til fredag også. Så her er kan både vann i kroppen, kaker og det faktum at jeg glemte en pille og fikk mensen igjen være årsaken. Har nettopp begynt å føre inn måltidene på diett.no igjen, bare for å se hva som kan trigge vekttap/vektøkning. Jeg ble så irritert i stad, det ringte en selger fra et katalogselskap. Samme firma ringte for et år siden også, og da var jeg så dum å takke ja til oppføring. Så kom plutselig en kollega bort til meg med fakturaen og bare "dette skal vi ikke betale, dette er svindel". Saken løste seg på et vis, men jeg ble veldig obs på selskapet. Utrolig sleipe folk og et selskap med frynsete rykte. Så da de ringte igjen i dag, med samme suspekte måte å ordlegge seg på, sa jeg bare "Å, er det dere? Nei, vi skal ikke ha noen oppføringer". Dama i telefonen ble dritsur Ellers er det jo mye som må fikses i forbindelse med flytting. Vi begynte så smått med pakking i går. Pakket ikke så mye da, men greit å starte i det små og ta pakkingen litt etter litt. Fikk pakket ned noen bøker og filmer, og satt opp en "gi bort"-boks, der vi legger brukbare ting vi aldri har hatt bruk for men som kanskje andre vil ha. Jeg kjenner det skal bli så godt å få nøklene til huset og begynne å flytte over ting, male osv. Alle nødvendige forsikringer er straks på plass, og i kveld skal jeg ringe leietakerne og avtale et møte samt avklare en del praktiske ting rundt leieforholdet. Så nå begynner det meste av praktiske ting å komme i boks. Gleder meg veldig til å flytte inn på ordentlig og til hele flytte-fasen er over. Sette meg ned i sofaen og bare "nå bor vi her" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 8. oktober 2013 #102 Del Skrevet 8. oktober 2013 Haha, nå har jeg gått ned 0,6 igjen fra i går Det funker å skrive opp alt man spiser, tror jeg. Jeg synes det er litt gøy også, interessant å se sammensetning av næringstoffer. Man blir obs på det man putter i munnen. Men bevares, det er mange faktorer som spiller inn. Nedgangen fra i går til i dag kan være helt tilfeldig også. Glemte helt å ringe leietakerne i går. Da jeg kom på det var det så sent og jeg var så sliten, så jeg gadd ikke. Får ringe dem i kveld heller. Off, det blir så stress når vi må gå i banken sammen og ordne depositumskonto. Og bankene stenger halv fire så da må alle parter kunne gå tidlig fra jobben, og vi vil helst få på plass leiebiten før vi overtar huset og blaah. Stress! Men det løser seg vel. Må vel kunne gå i løpet av denne uka. Akkurat én uke til vi overtar huset i dag! Iom. at vi skal en tur på obs i dag og handle, lurer jeg på om jeg skal stikke innom byggeavdelingen der og spørre etter fargeprøver. Har sett meg ut flere farger, det blir enten en lys grå, men likevel varm farge, f.eks. "kalk" fra jotun, eller så tenker jeg noe enda varmere, litt sånn lys brun. Vil ha en stue som på en måte er lys og moderne, men også lun og varm. Tenker å kombinere en slik farge med klassisk hvit på listene. Haha, mamma sa sånn "ja, dere må bare si fra, så kan vi være med og svinge malekosten". Og vi svarte "eeeh...vi klarer det selv, ellers takk". For mamma og pappa er ikke alltid så nøye, søler malingsklatter på vinduene osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 9. oktober 2013 #103 Del Skrevet 9. oktober 2013 Herremin, i dag er jeg trøtt Slet skikkelig med å sovne i går. Samboer var tydeligvis også trøtt i dag morges, han våknet når min klokke ringte, og da pleier han vanligvis å dra hjemmefra Men det er jo så mørkt ute nå, så når klokka mi ringer og det fremdeles er bekmørkt (og jeg er i zombietilstand) tenker jeg alltid "hæ? Jeg skal jo ikke stå opp nå, det er midt på natta!" Men plutselig skjønner jeg at jeg må stå opp. "Faen". Nå raser vekten min nedover igjen! Det hjelper skikkelig å plotte inn alt jeg spiser, blir mye mer obs på både mengde og sammensetting av næringstoffer. Nå har jeg gått ned den kiloen jeg gikk opp i helgen + 0,1 til! I går kjøpte jeg dessuten to bøker, én oppskrift med lavkarbomåltider, hovedsakelig middag, og "Søtt uten sukker", en bakebok med flere glutenfrie og melkefrie oppskrifter samt at alt sukkeret er erstattet med steviosa. Boka var på tilbud og hadde mange fristende oppskrifter, så da slang jeg den med. Har ikke steviosa i skapet, men har bestilt stevia på iherb, en type som har fått mange gode tilbakemeldinger. Så da kan jeg bruke det og sukrin+ (sukrin blandet med stevia). Tanta mi har nettopp fått påvist diabetes også, så da tenker jeg å lage noe sukkerfri konfekt til henne og gi som en del av julegaven Åååågaaaad. Gleder meg til helgen. Da skal jeg sove lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 9. oktober 2013 #104 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg skulle gjerne hatt helg jeg også! I morgen må jeg dessuten ekstra tidlig opp, for jeg må være på jobb 0645! Hvorfor har jeg ikke bosatt meg midt i Oslo sentrum? Ikke lenge igjen til overtakelse nå heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 10. oktober 2013 #105 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Jeg skulle gjerne hatt helg jeg også! I morgen må jeg dessuten ekstra tidlig opp, for jeg må være på jobb 0645! Hvorfor har jeg ikke bosatt meg midt i Oslo sentrum? Ikke lenge igjen til overtakelse nå heller Så tidlig på jobb? Å herremin. Håper du kom deg opp i tide da, for det gjorde nemlig ikke jeg i dag Nå har jeg jo fleksitid på jobb, så det er egentlig ikke såå farlig, men jeg prøver å være på jobben rundt 8 hver dag. Da må jeg gå hjemmefra rundt halv 8. I dag skulle jeg bare ligge og slumre liitt til... som sagt, så gjort. Etter en stund tenkte jeg "nei, nå har jeg slumret i 5-10 minutter, så nå må jeg stå opp. Så så jeg på klokken.. da hadde det gått 40 minutter, og klokken var 07.45! Litt lenger slumring enn planlagt altså. Haha! Men jeg kom meg på jobb til halv ni, og var på plass før sjefen, så da er jeg egentlig fornøyd Nei, ikke lenge til overtakelse nå! Det blir veldig stas altså. Kl 13 på tirsdag er jeg offisielt huseier! Selv om vi sikkert ikke kommer til å være ordentlig på plass før uti november blir det deilig å få nøklene, starte med maling osv. Jeg har jo ikke sett huset innvendig siden visning, og tror jeg ser enda flere muligheter når jeg ser det uten alle møblene osv. (under visning ble man litt blendet av "gæmlismøbler" i furu). En annen ting er at jeg ikke husker planløsningen i 2.etasje! Det var tre soverom der. Et forholdsvis stort, et litt mindre, og et ganske lite. Også var det et stort bad der. Men.. hvor lå de egentlig i forhold til hverandre? Jeg tror jeg husker, også prøver jeg å tegne opp, også bare.. "nei.. dette kan jo ikke stemme". Så det blir spennende å se . Endret 10. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 11. oktober 2013 #106 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Fredag! Og helg! Juhuu, digg! Klarte å velte et glass fetaost over lillefingeren min i morges og fikk blodblemme under neglen (aaau, aner ikke hvordan jeg fikk det til), men ellers topp stemning! I går fylte jeg og samboeren min ut hvert vårt skjema for personforsikring. Og fy fader, begge to ble skikkelig irritert på det skjemaet altså! Så mange dumme spørsmål, og veldig mange like spørsmål også. De kunne sikkert komprimert 6-7 spørsmål til ett. Og ofte var det veldig sånn svart-hvitt, måtte krysse av for enten "ja" eller "nei" når vi i bunn og grunn savnet et "vet ikke" eller "annet"-kryss. Følte meg ikke helt komfortabel med å skrive opp vekt, høyde og midjeomkrets heller, og ønsket meg et felt der jeg kunne si "jeg er på slanker'n asså, jeg kommer til å veie mindre enn dette snart!" Men det fantes jo ikke Haha! Nå fikk jeg nettopp en tekstmelding fra DHL. Jeg bare "wtf?" men så undersøkte jeg litt og fant ut at jeg hadde bestilt en pakke på iHerb med ekspress-levering. Det var jo ikke nødvendig da, at en fyr skal kjøre rett til meg med en liten pakke stevia Menmen. Tekstmeldingen var på engelsk, jeg undersøkte nummeret og så det var i Norge (det stod ikke at det var DHL på gule sider, men visstnok et transportselskap som sikkert samarbeider med dem da?). Jeg ringte opp, fyren prata fortsatt engelsk. Men han var blid og hyggelig, og skal nå kjøre helt opp til jobben min og levere den her. Jeg sa han kunne parkere utenfor, så skulle jeg komme ned og hente den (blir så mye oppstyr og nysgjerrighet hvis han kommer opp i resepsjonen og greier) . Edit: Hvor vanskelig kan det være å finne frem til jobben min? Sentralt i en større by på østlandet? Jeg ga jo adresse, beskrivelse av bygget og hvor man kan parkere. Han reiste 09.40, reiser man strakt frem tar det maks 1 1/2 time der han kjørte fra. Ingen bud ennå :/ Endret 11. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 14. oktober 2013 #107 Del Skrevet 14. oktober 2013 Da er uka i gang igjen, etter en deilig helg! I morgen overtar vi huset! Yay! Jeg er veldig positivt innstilt og gleder meg, men samboeren min er veldig stresset om dagen. Det er mye på jobb, det er flytting og alt som følger med dér, han sliter med vond nakke etc. Dessuten vil han gjerne at vi flytter inn og får alt på plass før snøen kommer for fullt. Og vi mangler fremdeles en traktor, primært til snøbrøyting. Så det er litt mye for ham om dagen, stakkar. Jeg prøver å trøste og berolige, si at "ting faller på plass etterhvert" osv. Men han tar liksom ikke til seg noe av det jeg sier. Han sliter også litt med "flink gutt"-syndrom, og skal alltid være alle til lags og gjøre alt perfekt. Og han opplever vel at litt for mange skal ha en mening om vårt huskjøp (og kanskje andre ting også). Både familie og kollegaer har visst kommet med kommentarer. Alt fra pris til ting ved selve huset, vedlikehold osv. Jeg prøver å si at det er lov å gi faen! Det er vi som skal bo i huset! Han ville ikke gå nærmere inn på hvem eller hva som har blitt sagt, men jeg kjente jeg ble irritert. Hvorfor skal folk drive og synse så mye om hva alle andre gjør? Og jeg veit jo hvordan han er, hvis noen er kritiske eller negative, sier "dere burde gjøre sånn fremfor sånn", så tar han det til seg og blir bare ennå mer usikker. Gaaah. Når jeg skriver dette kjenner jeg at jeg har lyst til å ta en alvorsprat med de som legger seg opp i ting de ikke har noe med Mistenker at svigers har kommet med noen belærende kommentarer, uten at jeg skal si noe sikkert. De jeg har snakket med av familie, arbeidskollegaer osv. er i alle fall veldig positive. De synes det er kjempegøy og kommer utelukkende med positive tilbakemeldinger. Ingen er belærende om noe som helst. Og det er jo sånn det skal være, dette er jo egentlig en positiv og hyggelig greie! Uff. Det var et lite hjertesukk. Igjen. Jeg vil jo gjerne at kjæresten min skal glede seg like mye som meg, at han skal være positiv, engasjert og se frem til å flytte inn i eget hus. Men sånn er det ikke nå Får håpe ting løsner og blir bedre fra i morgen av, når vi faktisk får nøklene og ting kanskje blir litt mer virkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 15. oktober 2013 #108 Del Skrevet 15. oktober 2013 Today is the day! For en dag, altså! Lønnen tikket nettopp inn på konto, termosen min er full av varm kaffe, ooog.. jeg må "dessverre" bare jobbe halv dag i dag, for kl 13 har vi et hus å overta! Kjæresten min har også blitt litt lettere til sinns. Vi fikset en del praktiske ting i går som lettet stemningen. Husforsikringen kom i boks, jeg fikk avklart litt saker og ting med leieboerne, jeg fikk avklart med huseier på leiligheten vi leier om når det passer å ha visning, skjemaene for personforsikring er ferdig utfylt og er klare til å postes, jeg fikk sms om at oppgjøret/lånet er i orden... ja. Så det meste av papirarbeidet er liksom ferdig. Da kan vi senke skuldrene litt og fokusere på selve flyttingen. Ang. stresset til samboer fikk jeg snakket litt mer med han om dette i går, og det var visst primært jobben som stod for det meste av stresset. Et større prosjekt de skal holde på med en stund, og han var visst litt sur på enkelte fordi ting er dårlig planlagt osv. Ser den, altså. Det er lett å si "legg igjen jobben på jobben", men noen ganger tar man med seg irritasjonen hjem Kjenner jeg grugleder meg til å se huset igjen altså! Vi har jo sett det utvendig en gang til etter visning, men sist gang vi så det innvendig var på visning. Lurer litt på hvilket inntrykk jeg får nå, nå som huset er tømt for møbler etc. Jeg føler allerede litt på den "shit, hva har vi gjort?" Men jeg håper det blir bra. Det jeg liker med huset er at det er fint som det er (mtp. vår situasjon nå), men samtidig har det masse muligheter (mtp. fremtiden og 2-3 barn ). Og jeg kjenner jeg gleder meg veldig til å få større kjøkken med masse skap- og benkeplass Vi må sikkert bo der en stund for å kjenne litt på om vi virkelig trives der, men jeg håper og tror vi vil det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. oktober 2013 #109 Del Skrevet 15. oktober 2013 Lykke til med overtakelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 15. oktober 2013 #110 Del Skrevet 15. oktober 2013 Så moro! Kos dere med overtakelse i dag, det er jammen godt å få nøklene i henda Fremover blir det vel en "liten" runde med malerkosten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 15. oktober 2013 #111 Del Skrevet 15. oktober 2013 Lykke til med overtakelse! Så moro! Kos dere med overtakelse i dag, det er jammen godt å få nøklene i henda Fremover blir det vel en "liten" runde med malerkosten? Tusen takk, begge to! Jeg gleder meg superdupermasse! Haha, ja, det blir en "liten" runde med maling, gitt! Tror vi tar stue og gang først, så får vi sjå om vi gidder noe mer maling/oppussing i første omgang. Har et soverom som også "må" males, + en liten do og et vaskerom som burde moderniseres litt. Men en ting om gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 15. oktober 2013 #112 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jah. Da har vi overtatt! Nøklene er mottatt, tidligere eier har sagt hadet bra og kjørt sin vei. Vi har vært i det nye huset fra kl 13 til 20 omtrent. Kun avbrutt av middag på nærmeste kro, og en kjøretur hjem for å hente et flyttelass Vi er veldig glade, men samtidig litt... overveldet, kanskje? Tidligere eiere tok oss med på rundtur i hele huset og rundt på tomta, ga oss mye informasjon, ga oss nøkler, ønsket lykke til, og dro. Også stod vi der da. I et tomt hus, som nå er vårt. Vi ble helt sånn: "jaha. ehm. hva skjer nå, egentlig?" Vi dro ned på butikken og spurte etter litt råd om maling og fant fargekart og jammen en ny vedkurv. Så spiste vi middag, så dro vi opp til huset igjen. Samboeren min tok en runde i hele huset og noterte seg alt han fant av elektriske "feil" (noe gammelt, og noe slurvete gjort). Han er elektriker, så det kan han rette opp i. Og jeg bestemte meg for farge til stua. En lys, varm grå-ish tone Det jeg synes var morsomt var hvordan rommene faktisk så ut, kontra hvordan de har vært i mitt hode etter visning. Det minste soverommet for eksempel, var ikke så lite som jeg har tenkt. Det var lite ja, men nesten dobbelt så bredt som det jeg har tenkt Stua var også større enn jeg hittil har tenkt (den var jo overmøblert delux på visning, så ikke så rart jeg bare "oi, så mye plass!" nå). Generelt virket huset større, og selv om noe selvfølgelig må fikses på har både jeg og samboer skikkelig trua Endret 15. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 15. oktober 2013 #113 Del Skrevet 15. oktober 2013 Så bra at det var enda bedre enn du husket fra visning da! Ganske surrealistisk at det er ens eget hus. I begynnelsen følte jeg at jeg drev og gikk rundt i noen andres hus og hage Så kjekt med elektriker som samboer a gitt! Mye som blir mye enklere når en av partene kan det skikkelig. Man lærer fort også da, det er jo tross alt ingen huseier (andre enn deg selv ) som kan fikse sånne ting. Flytter dere langt unna der dere bor nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 15. oktober 2013 #114 Del Skrevet 15. oktober 2013 Så bra at det var enda bedre enn du husket fra visning da! Ganske surrealistisk at det er ens eget hus. I begynnelsen følte jeg at jeg drev og gikk rundt i noen andres hus og hage Så kjekt med elektriker som samboer a gitt! Mye som blir mye enklere når en av partene kan det skikkelig. Man lærer fort også da, det er jo tross alt ingen huseier (andre enn deg selv ) som kan fikse sånne ting. Flytter dere langt unna der dere bor nå? Ja, jeg ble faktisk positivt overrasket (og samboer også tror jeg) ! Føles fremdeles litt rart at vi faktisk har kjøpt det, at det er vårt. Og ja, veldig kjekt med elektriker-kjæreste altså! En innmari nøye elektriker-kjæreste faktisk, som er opptatt av å ha alt på stell Nei, flytter ikke så langt unna 10 minutter omtrent, så det går heldigvis kjapt og greit å kjøre med flyttelass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 16. oktober 2013 #115 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) I dag er jeg selvfølgelig altfor trøtt, og som ikke det er ille nok skal jeg i møte klokken 9. Og sjefen spurte også om vi skulle ta en prat om møtet, før møtet (møtekåt sjef, aargh). Buhuu, jeg vil soove . Edit: Ah, endelig ferdig med møtet. Jeg er jo i en egen liten tåkeverden om dagen, og da de eksterne vi hadde møte med (som jeg forøvrig samarbeider mye med og kjenner litt) spurte "hvordan går det om dagen, boblebrus? er det mye å gjøre?" og de åpenbart siktet til jobb og jobbrelaterte oppgaver, svarte jeg "det går bra.. jeg har kjøpt hus da! Overtok i går! Så nå er alt som står i hodet mitt maling!". Haha. Som om jeg har sittet hele møtet og ikke fått med meg en dritt, alt jeg egentlig har tenkt på er oppussing Men det var jo ikke sånn ment... jeg som må buse ut med alt . I går gikk samboeren min på nett og fant alt han trengte til oppgradering av el-utstyr. Kabler, nye stikk-kontakter, lysbrytere osv. Han mente mye av det som var i huset var gammelt "ræl", og han ville ha skikkelige saker og ordentlige løsninger på ting. Jeg har ikke snøring, så jeg lot ham styre på. Er det én som har peiling, så er det han. Ellers er vi vel litt forvirra begge to, tror jeg. Hvor skal vi starte, liksom? Hva skal vi ta først, når skal vi male, hvor skal vi male? Skal vi ta det elektriske før vi maler? Skal vi bare fikse stua nå og ta resten senere, eller er det like greit å kjøre på og bli ferdig med flere rom? Så mange ting å ta stilling til! Og vi trenger nye møbler ogogog. Wæææ Endret 16. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 17. oktober 2013 #116 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) I følge vekta i dag morges har jeg nå bikket - 7 kg! (-7,2 for å være nøyaktig) Superdupert! Håper jeg går ned litt til i morgen også, for da er det offisiell veiedag -10 før jul er absolutt innen rekkevidde. I går var jeg og kjæresten en tur i vårt nye hus igjen. Vi fikk signert leiekontrakt med leieboerne, som forøvrig var et superhyggelig par i begynnelsen av 20-årene (så nå får de nesten jevngamle huseiere ). Så fikk vi bært inn litt ting og tang. Veldig åkei å ta ting litt etter litt. MEN - så begynte det å spøke for maling i stuen. For kjæresten min skal nemlig fikse på det elektriske i stua, og han ville derfor at vi skulle fjerne alle ledninger/elektriske ting - så male - så sette opp ledningene når maling var gjort. Det betyr i praksis at strømmen i stua helst må være tatt når vi maler, og at det da kan bli rimelig kaldt. Han ville derfor vente til våren og varmere tider med å male stua. Jeg for min del er mentalt innstilt på at stua er noe av det første vi skal fikse, og jeg ble derfor litt sånn "neeei..buhuuu". Men vi ble enige om å gjøre det nå, først som sist. Setter en ovn i gangen og kjører på Vi fant også ut at byggmakker har tilbud på Sens-maling nå, så det passet jo yyypperlig Uff... det er mye penger som går med på ting nå altså. Vi skal jo ha ordentlig maleverktøy + maling, samt elektriske duppeditter for noen tusenlapper. Haff.. men da blir det jo fint og ordentlig også, da. Så må jeg bare legge til en koselig ting: nærmeste nabo til huset har to katter, de er små og lekne, så de er forholdsvis unge ennå tror jeg. Har sett dem to ganger når vi har besøkt huset, de er visstnok ofte på besøk i vår nye hage og springer rundt, lekesloss osv. Koselig innslag! Er veldig glad i både katter og hunder jeg, så synes det bare er hyggelig. Vi mistenker at det springer noen mus rundt om kring også, så de to småtassene er velkomne på tomta! Endret 17. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 18. oktober 2013 #117 Del Skrevet 18. oktober 2013 Fredag! Jeee! Denne helgen hadde jeg egentlig håpet på å starte med malingen, men jeg vet ikke helt hvordan det blir siden svigers skal hjelpe oss med flyttelass. For øvrig en avtale inngått av kjæreste og hans familie uten at jeg fikk sagt noe. Både kjæresten og resten av svigerfamilien er helt sånn "iiik, vi må flytte før snøen kommer! snø, snø!!". Og joda... de har et poeng. Men jeg er kanskje litt mer laidback og tenker at det ikke er nødvendig å stresse så fælt Og i utgangspunktet tenkte jeg å male og gjøre slike ting ferdig før alle møblene kom i hus. Men men. Nå kommer nå svigerfar med hengeren i morgen, så da er det bare å kjøre på. Og en ting til - tar det virkelig én måned å male en stue på ca. 35 kvadrat? Kjæresten min mener det. Synes det høres mye ut, jeg? Jeg har satt opp hele maleprosessen og det vi må gjøre punkt for punkt, og kommet frem til at vi helt fint kan klare det på 2 uker. Da har jeg lagt inn med tørketid, og et par ekstra dager i tillegg sånn for å ha noe å gå på. Så skjønner ikke helt hva han tenker. Det er riktignok ubehandlet panel der vi må gjøre en del forarbeid, grunne, sparkle osv. Men likevel. Synes det høres voldsomt ut med en måned. Men vi får se, det kan hende jeg tar feil. Jeg er egentlig gira på å bare sette i gang og jobbe effektivt, så får det ta den tiden det tar. Denne uken har jeg klart å gå ned 1,1, kg! Vet ikke helt hvordan det skjedde jeg, men jeg har jo vært flink og plottet inn det jeg har spist og passet på både karber og til dels kalorier denne uka. Og fra i går til i dag gikk jeg jo ned hele 0,7. Jeg har en merkelig kropp Skal ikke klage, i dag er det offisiell veiedag og det som teller Totalt har jeg nå gått ned 7,9. Whoah. Nesten 8 kg. Ser ikke så stor forskjell i speilet egentlig, men merker at noen plagg sitter løsere. Føler meg også litt tynnere, da jeg startet opp gikk jeg og klappet meg på magen og følte meg skikkelig blubbete og fæl . Nå føler jeg meg mer freeesj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 20. oktober 2013 #118 Del Skrevet 20. oktober 2013 I går fikk vi flyttet maaasse! Holdt på fra rundt 11 til kl 20. Svigers kom og hjalp til med henger, så vi måtte passe på å få med alt av store ting som ikke gikk i bilen. Inkludert sengen. Så i natt... sov jeg på en overmadrass. Nesten som å ligge på gulvet egentlig, kjenner det godt i ryggen i dag. Au! Vi tenker vel egentlig å flytte inn i så fort som mulig, gjerne i løpet av uken som kommer. Altså, vi må jo ta noen turer frem og tilbake mellom leiligheten og huset uansett, det er noen ting som gjenstår. Blir vel litt "unntakstilstand" i begge leire uansett hvordan vi gjør det. Jeg orker i alle fall ikke sove på en tynn overmadrass over lengre tid. Så da er det sikkert like greit å flytte inn og ta den biten først, og så male Hvis vi bor i huset mens vi maler blir vi jo også minnet på jobben som må gjøres hele tiden Nå sitter jeg her og nyter en rolig søndag formiddag, kjæresten er i dusjen og gjør seg i stand. Så får vi vel spise litt, og sette i gang med dette flyttekalaset nok en gang Huff, sliitsomt.. gleder meg så utrolig til vi er ordentlig på plass i det nye huset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 21. oktober 2013 #119 Del Skrevet 21. oktober 2013 Så var uka i gang igjen, og etter to netter i provisorisk seng begynner jeg å glede meg til å flytte inn i huset og sove i ordentlig seng igjen Jeg forsøkte å putte noen stolputer under overmadrassen i går, men putene var litt skeive, slik at jeg bare trillet ut av "senga" og havnet på gulvet. Kjæresten min skulle være snill i går og ligge på overmadrassen slik at jeg kunne ta den oppblåstbare, men da sa jeg til ham at det er bedre at jeg ligger på den verste "senga". For han er ekspert i å klage og huffe seg hvis han ikke sover godt. Jeg sier bare "huff, jaja" og godtar å være litt trøtt, han sier "ååå.. jeg har så vondt i ryggen i daaag.. buhuuu, aaaau, jeg er så trøtt, senga er voond" og hele dagen hans blir ødelagt. Og den klaginga orker ikke jeg høre på i alle fall, så da er det bedre at han tok den beste madrassen. Han var enig i det, da Jeg har klart å gå opp den 1,1 kg jeg gikk ned sist uke - i løpet av helga. Spist litt ekstra 86% sjokolade, men ellers vært flink. Skjønner ikke det altså. Men - så har jeg jo også fått skikkelig mensen igjen da. Beklager detaljer, men jeg blir så irritert! Her har jeg gått rundt uten mensen i mange år (pga cerazette), også kutter jeg plutselig karbohydrater fra kosten - well hello there, TR! Og den kommer og går liksom som den vil. Det er jo også en av grunnene til at jeg vil slutte på pilla, for å se om det kan stabilisere ting. Synes det er bedre å ha mensen en gang i måneden og vite sånn ca. når den kommer, enn at den er av-og-på hele tiden. Men nok om det! Vi har i alle fall fått flyttet masse i løpet av helgen. På lørdag store ting, i går masse småtteri. Nå begynner det å hjelpe på, altså. Vi har fremdeles noen ting som gjenstår, men jeg vil si at vi har kommet godt over halvveis når det gjelder å flytte over alt i det nye huset Et par effektive ettermiddager igjen nå, så tror jeg vi er i mål! Egentlig greit å få gjort dette før den verste snøen kommer, selv om vi i teorien har veldig god tid og har leiligheten helt frem til 1.desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 22. oktober 2013 #120 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) I går kjørte vi ikke et eneste flyttelass. Ryddet på loftet og fjernet alle eskene som sto der, og dro en tur på butikken og kjøpte stor, oppblåsbar madrass (slik at vi begge to kan ligge forholdsvis godt de siste nettene i leiligheten). Men ellers tok vi det med ro. Veldig deilig, egentlig. Jeg var helt kaputt i går kveld, så godt å ha en litt rolig dag også. Så får vi heller satse på litt mer jobbing i dag, slik at vi kan komme på plass i huset før helgen Ellers.. tja. Det er mye som må fikses og ordnes. Begynner faktisk å bli litt lei nå, vil bare komme på plass. Gleder meg til den dagen absolutt alt av ting er flyttet over. Da skal vi begynne å male også, og når dét er ferdig skal jeg være godt fornøyd! Vi har bestemt oss for å ta stua først, og vente med alt annet frem til våren. Kanskje vi maler gangen også dersom vi føler for det, men først og fremst skal stua fikses. Til helgen er vi dobbeltbooket, så jeg vet ikke helt hva som skjer. Vi er invitert til både svigers OG min familie. Hos svigers er det tante + onkel som kommer på besøk, hos min familie er det søskenbarn som har bursdag. Men jeg vil egentlig ikke dra til noen av dem, jeg vil benytte helgen til å jobbe med huset Huff. Helt siden jeg ble sammen med kjæresten min og fikk enda en familie å forholde meg til har det vært mye besøk, bursdager og overnatting i helger. Og når vi har besøkt én familie, begynner den andre å mase om at de savner oss og må komme til dem osv. Det er ganske slitsomt i lengden. Også blir de skuffa hvis vi sier nei osv.. blaah. edit: må bare legge til, fant nettopp ut at i dag har jeg vært på arbeidsplassen i ett år. Og i dag var også første gang jeg kjørte en av firmabilene. I trange, trafikkerte gater midt i byen! Dritskummelt! Jeg er vant med en gammel bil med manuelt gir og greier, plutselig skulle jeg kjøre en hybridbil med tusen knapper (ikke nøkkel til å starte, men sånn power-knapp!), veldig følsom brems og automatgir. Uhuuu! Det gikk bra, da. Bare noen bråbremser innimellom Endret 22. oktober 2013 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå