Gå til innhold

Livet med Minibikini

Bikini

Anbefalte innlegg

Vi fortalte bare de nærmeste det i uke 12-13, resten fikk vite det etter ordinær UL. Men gjør sånn som dere ønsker ;) Det dere føler er rett.

:fnise: surrer en del selv etter jeg ble gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fortalte bare de nærmeste det i uke 12-13, resten fikk vite det etter ordinær UL. Men gjør sånn som dere ønsker ;) Det dere føler er rett.

:fnise: surrer en del selv etter jeg ble gravid ;)

Jeg kommer nok ikke til å offentliggjøre dette med brask og bram, folk rundt "på bygda" får vite det tidsnok uansett :) Men kommer nok til å si det til min tante rundt uke 12, og da vet automatisk resten av familien det i løpet av en halvtime. En velfungerende jungelekspress, med andre ord :fnise:

Skal på medarbeidersamtale hos sjefen når jeg er 11+2, og da skal jeg si det til han. Det gruer jeg meg litt til, selv om han er verdens mest reale mann. Jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg stikker av sånn midt i året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg lot mamma fortelle det til slekta etter uke 18 :P Har heller ikke kringkastet det ordentlig, bare f.eks skrevet noen hint på facebook som veldig få forstod :fnise: Også fortalt mine venninner som sikkert har fortalt det videre.

Lykke til med sjefen, det går sikkert fint når den tid kommer! Men klart det er litt nervepirrende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått endret overskrift. Ikke klodens mest delikate, men... :fnise:

Angående jobben min, og det å komme med nyheten når tiden er inne, så er jeg litt redd for hva noen av mine kolleger vil si, særlig en. Han gir alltid tydelig uttrykk for sine meninger uten å tenke over at det kan være sårende. Han kan fort komme med at det måtte vel gått an å planlagt det litt bedre osv.. Han er evig ungkar og barneløs, og det lyser det lang vei av. Ja, jeg har dårlig samvittighet for at jeg blir borte rett før tentamener, eksamener og karaktersetting, men på en annen side så kan jeg ikke ta hensyn til sånt. Jeg tror uansett når jeg hadde blitt gravid så hadde det passet dårlig, sånn jobbmessig. Jeg er ikke kontaktlærer, så det ansvaret har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at det er bra at du vet at den fyren er sånn, blir sikkert lettere å ignorere han enn om han overrasket deg med sine kommentarer :)

Skulle alle kvinner tatt hensyn til når det passer jobben å bli gravid så hadde vi aldri blitt gravide, fordi det passer aldri helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho,i dag har formen vært strålende. Bare litt uggen rett før middag,ellers mye bedre enn tidligere denne uka. Og hurra for helg! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har oppdaget noe rart med magen min,eller underlivet,eller området mellom mage og underliv ;) Jeg begynner å bli litt større fra symfysen og opp mot navelen. Vanligvis så er jeg helt flat der. Men det ser mer "hovent" ut på høyre side,enn venstre. How come? Jeg har hele tiden hatt mest stikkinger på den siden,og en litt brennende følelse i lysken på den siden til tider. Kan det ha noe med at det er på den siden det "skjer"? Sånn med tanke på det gule legeme,og fra hvilke eggstokk egget ble sluppet fra? Jeg regner med at det er helt normalt,men er bare litt nysgjerrig :) Har gitt opp å bekymre meg for alt. Det nytter ikke. Da blir dette noen fæle måneder,og ikke koselig som det i utgangspunktet er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mest stikking på høyre side i begynnelsen jeg og. Har ikke vært "hoven" sånn selv før babyen ble såpass stor at jeg kjente han, men kanskje det har noe med hvor babyen ligger, selv om den er bitteliten nå. Eller din teori :) Du får spørre på neste kontroll, neppe noe farlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er tydeligst på kvelden,for nå var jeg helt lik,så det er nok bare kroppen min som er litt rar ;)

Energien min begynner å komme tilbake. Nå har jeg nettopp vært på gåtur med den ene hesten min. Noen går tur med hunden,jeg tar hesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid mest mage på kvelden, antakelig dagens mat som presser frem magen ;)

Hvor mange hester har du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid mest mage på kvelden, antakelig dagens mat som presser frem magen ;)

Hvor mange hester har du? :)

Jeg eier hestene sammen med min mor og far, så til sammen så har vi fire stykker :) Jeg vet ikke hvordan jeg skulle kommet meg gjennom en graviditet med samvittigheten i behold om jeg ikke hadde hatt hestene "hjemme"(når slutter barndomshjemmet å være hjemme,egentlig?;) ), og fått hjelp til trening og stallarbeid.

I går fikk jeg sånn Angelsound i posten, og ble så klart fristet til å prøve, selv om jeg vet det er tidlig. Ville ikke prøve for lenge, og avblåste hele prøvingen fort. Tok den frem igjen i stad, og trykket den ganske hardt ned ved kanten av skambeinet og litt "under", og da hørte jeg en lyd. Men jeg syns den var litt for sakte. Kan jeg høre min egen hjertelyd ved skambeinet? Vet jeg kan høre den ved lysken på grunn av hovedpulsåren, men dette var midt på skambeinet. Jeg legger ikke så mye i det jeg hørte, for det er det for tidlig til, men det hadde jo vært moro om det var peanøtten jeg hørte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tok feil første gang jeg brukte min Angelsound, vi var en arterie der så det er lett å ta feil. Men hør på ditt eget hjerte og sammenlign, babyhjertet skal slå ca dobbelt så fort :)

Liker dyr men har hatt lite med hester å gjøre, men er gøy å ri da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser min egen puls på magen, jeg, så jeg er helt sikker på at man kan finne sin egen puls hvorhen det nå måtte være på kroppen :P Tror ikke jeg hadde turt å kjøpe doppler, da, det hadde sikkert vært mer til engstelse enn glede for min sin del. Jeg er ganske engstelig av meg :fnise: Hva hvis man ikke finner pulsen, liksom :P

Håhå, gøy å ri, ja! Yesterday, jeg tenkte koffert med én gang :fnise:

Fra koffert til... ikke koffert, så liker jeg ikke hester så godt. Vel, de lukter godt, er ganske fine å se på, og mulen deres er deilig å kjenne på, men ellers så er de bare skumle :fnise: Jeg liker katter best, jeg :pasha: Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt fem katter, men der satt mannen foten ned, så for øyeblikket har vi bare én. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått i noen dager med en klump i magen(...altså ikke bare den klumpen som skal være der..). Grunnen til dette er at jeg hadde et fall på cirka 1 meter på fredagen. Jeg datt rett ned på siden, rett på skinka. Fikk ikke særlig vondt der og da, men har hatt litt gangsperre i helga :fnise: Ble selvfølgelig redd for den lille peanøtten, og til tross for at de på legevakta sa at dette kom mest sannsynlig til å gå bra, så har jeg ikke slått meg helt til ro med det. Så i går tok jeg kontakt med privat gynekolog og fikk time allerede i dag for en liten titt. Folkene hos gynekologen trodde også at det hadde gått bra, men om jeg ville ha time så var det opp til meg.

Så i dag, kl 13.40 så skal jeg og hilse på den lille igjen. Jeg gruer meg litt , for det kan jo ha gått galt, selv om alle sier at det mest sannsynlig har gått bra. Har ikke hatt noen blødninger eller smerter som kan tilsi det, men har lest så mye om MA at man vet jo aldri...

Jeg er litt overrasket over hvor koselige de på Gynekologklinikken i Drammen er. Man forventer kanskje god service fra helsevesenet, men etter noen runder de siste 2 årene så vet jeg at det dessverre ikke alltid er tilfelle. Før jeg ble gravid så gjennomgikk jeg blant annet en kneoperasjon som jeg måtte trygle og be om. Heldigvis så traff jeg på en fantastisk lege til slutt som faktisk hørte på meg. Men så mye rart jeg møtte før jeg kom dit...

Nå sitter jeg på jobben, og hjernen min er ikke akkurat på rett plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt var i orden. Han legen tok bare en utvendig ultralyd så vi fikk ikke sett så mye,annet en en liten klump med et bankende hjerte. Og det var nok for oss! :) Men han var også enig i at det var bedre å sjekke det ut,enn å gå rundt og bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 uker! Tida raser fort fremover, synes ikke det er så lenge siden vi fant ut av graviditetene her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre :)

Hurra for 10 uker i dag, forresten! :duskedame:

Hurra for 10 uker! Tida raser fort fremover, synes ikke det er så lenge siden vi fant ut av graviditetene her :fnise:

Hurra! :) Deilig med sånn "double digit"-tall! :danse:

Men jeg tar det ikke helt for god fisk akkurat dette med dagene, i og med at jeg ikke vet når eggløsningen fant sted. Nå har lille bønna blitt målt to ganger, og jeg syns kanskje at den er litt liten i forhold til hvor langt jeg er.Jeg ser den at det ikke er så lett å måle nøyaktig, iallefall ikke i går når det ble tatt utvendig ultralyd. Gynekologen sa imidlertid at alt så normalt ut, så da får jeg bare stole på det :) Den har uansett vokst 13 mm på 11 dager, så det er mot normalt, tror jeg...

Uansett vekst og dager/uker, så spurte jeg gynekologen om det var "trygt" å fortelle det nå, og da fikk jeg beskjed om at "nå kunne jeg annonsere det i avisa" :fnise:

Så nå skal vi ikke se den lille før om 64 dager, eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...