Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

Endelig helg igjen! :)
Energien er på plass igjen her, og kvalmen begynner å gi seg. Så nå går jeg bare og venter på at den 12.uka skal komme, og selvfølgelig babymagen. Jeg kan se en liten bulk rett over skambenet, men det er godt mulig det bare er fett :fnise: Den er ikke spesielt hard så.. Min mor snakket noe om at hos henne så begynte det å bli synlig rundt uke 12, og vi er veldig like i kroppsfasongen, så den kommer nok om noen uker.

Jeg kjenner at jeg begynner å bli vel optimistisk rundt det at det faktisk skal bli en baby ut av dette. Om det skulle gå galt nå så kommer det til å være et realt slag i trynet. Jeg har holdt igjen i det lengste når det gjelder å glede meg, men nå er jeg inne og titter på babyutstyr rett som det er og planlegger litt mer enn hva jeg egentlig tillater meg å gjøre. Men, jeg støtter meg på statistikken, og den er jo på min side :)

Nå skal jeg pakke sammen sakene her, og komme meg ut i solen. Knallblå himmel utenfor arbeidsrommet her. Sikkert bitende kaldt, ihvertfall med treningstights på. Fredager er deilige, for da har jeg blant en time kroppsøving og det er "lov" å ha på seg treningstøy på jobb! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lenge igjen til uke 12 nå, da! :)

Godt å høre at du ser litt mer positivt på det nå, du har absolutt oddsene på din side for at det skal bli en frisk og fin unge til slutt! :)

Jeg også bare går og venter på babymagen :sjenert:

Ha en fin helg, da! Har du noen planer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ish,da var helgen ødelagt for min del. Var på do istad,og oppdaget brun utflod i trusa. Bare bittelitt,og ingenting på papiret,men jeg er uansett veldig bekymret. Både jeg og mannen har ringt legevakta,men vi får bare beskjed om å vente og se det an. Så nå ligger jeg her,rimelig deprimert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spor til noe unormalt siden doturen i tolv tiden. Kun blank utflod. Prøver å være realistisk, men det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare at et blodkar har sprukket etter sex eller en ridetur eller noe :) Tror det går bra, jeg!

Ha positive tanker! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare at et blodkar har sprukket etter sex eller en ridetur eller noe :) Tror det går bra, jeg!

Ha positive tanker! :klemmer:

Håper du har rett :) Ikke skjedd noe mer her. Vet ikke når jeg kan puste lettet ut,jeg?

Har ikke holdt på med noe spesielt i det siste egentlig. Ikke noen rideturer den siste uka,og sex er det lenge siden vi har hatt. Løftet noen bord i går,kanskje det var nok til at noe sprakk nedi her..

I kveld har jeg trøstespist masse snop,og snufset til opptreden til Agnete i Stjernekamp..hormonene er på plass,ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det høres ut som noe å bli skremt av, i alle fall: 1) Det var brunt, dvs gammelt, 2) Det var veldig lite, 3) Det har ikke kommet noe mer. De tre tingene er mer tegn på sprukket blodkar i skjeden enn en SA, i alle fall.

Har selv opplevd dette, bare med litt friskt blod. Det var rett etter sex, så jeg tenkte ikke noe mer på det, siden det ikke kom mer blod. Du kan godt sprekke et blodkar når du løfter tungt, har hard mage eller anstrenger deg på annet vis. Det er det jeg tror har skjedd her, i alle fall :) Ikke tenk mer på det så lenge det ikke kommer mer blod! Det var jo liv der for noen dager siden, sjansen er overhengende for at status er uforandret siden da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for betryggende ord,Leopanter :klemmer:

Det har ikke kommet noe mer. Kun blank/vanlig utflod. Kjenner at det jobbes nedi her i dag,så det holder nok på å utvides :) Den lille vokser jo masse for tiden,så det er kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg er følelsesmessig utslitt. Dette er andre helgen på rad som har vært ødelagt på grunn av alvorlig bekymring,og jeg har ikke fått muligheten til å få slappet helt av.

I tillegg til at jeg har vært bekymret så begynner jeg å savne "gamle" meg. Sprudlende og blid,og alltid i farta. Nå tilbringer jeg mesteparten av tiden innendørs,uten ork til å gjøre stort. Jeg vet at det blir "verre" når/om magen kommer,men da har jeg noe håndfast og jeg vet da at disse vonde ukene ikke har vært bortkasta..

Vurderer å ta kontakt med lege/jordmor til uka,bare for å få snakket litt selv om jeg vet hva jeg får til svar(type går det galt så er det av en grunn),men jeg klarer ikke å innse fakta. I de færreste tilfeller så lønner det seg å være kontrollfreak,dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket ut om alt var i orden, og det var det! Heldigvis! Jeg begynte å blø med en gang gynekologdama pirket "inni der", og hun konkluderte med ømfintlig livmortapp. Så blødningen kommer antageligvis på grunn av litt økt aktivitetsnivå i det siste. Ble blant annet litt ivrig i en gymtime på fredag, kan komme der ifra. Kanonball er jo så gøy!
Tok en liten titt på krabaten også så klart, og det er helt vilt hvor mye som skjer på kort tid. Den har vokst over 1 cm på en uke, og er hele 3,7 cm stor. Ble også satt litt tilbake, så mine spekulasjoner stemte, og jeg er tilbake til den datoen jeg hadde på følelsen i utgangspunktet. Så jeg er 10+3 i dag. Et par-tre dagers forskjell spiller ikke så stor rolle.

Nå skal jeg kose meg resten av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg filmet den lille på skjermen i går, og har sikkert sett på filmen 20 ganger i løpet av gårsdagen. Det er så fascinerende der den ligger å vinker til oss. Alt ble mye mer virkelig i går. Sa det til inspektøren her på skolen på mandag også, så da er det ikke bare nærmeste familie som vet det. Inspektøren ble helt i hundre, og går bare rundt her og smiler lurt til meg. Jeg hater å lyve, så jeg var nødt for å si det til henne på mandag for å få fri i går.

Jeg har begynt å glede meg til jul, jeg :) Jeg elsker juleforberedelser! :nissegutt:

Jeg var innom noen butikker på vei hjem fra gynekologen i går, og oppdaget at de hadde begynt å selge julevarer allerede. Ja, det er litt tidlig, men såå koselig! Når vi kommer til juleaften så er jeg halvveis i svangerskapet, og jeg tipper at det vil ligge noen pakker til den lille under juletreet :rodmer: Kommende mormor er helt i skyene, og har sikkert begynt å strikke i smug allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe som heter gravide-tåken så har jeg rotet meg langt inni den! Har suset så mye på jobben de siste dagene, og blir så flau da jeg oppdager det :fnise: Jeg har blant annet oppdaget noen komiske feil på ukeplanen til den ene klassen jeg underviser i..godt jeg skal på medarbeidersamtale hos sjefen senere i dag, så jeg får beklaget meg litt..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh,nå fikk jeg lyst på sånn pastaopplegg som eksen min var så flink til å lage,men som jeg aldri fikk til selv..hmm..er for gæli å ringe'n og spørre etter oppskrifta kanskje,når jeg ikke har snakka me'n på et par år? ;) Det var egentlig ikke noe hokuspokus,men jeg får aldri til å lage kremet pasta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å lage pastaretten jeg ;) Det var veldig godt i cirka 5 minutter,og resten av porsjonen gikk i søpla. Jeg gleder meg til matlysten er på plass igjen!

Jeg vet jeg ikke skal klage,men nå føler jeg meg ikke særlig lekker. Håret står til alle kanter og kvisene lyser opp rommet her som ei pynta julegran! Jeg har aldri vært plaget med kviser før,så jeg trenger sårt noen tips om gode hudpleieprodukter?! Har i utgangspunktet normal mot tørr hud.

Jeg kjenner et økt behov for selvpleie om dagen,og varm dusj er et høydepunkt. Har vurdert å kjøpe meg noen gode produkter mot strekkmerker,men vet ikke om det kanskje er sløsing med penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, skjønner deg godt! Her er håret heeeelt håpløst, og kvisene større enn hodet mitt. (Greit, kanskje ikke, men det føles slik.)

Aner ikke hvorvidt kremer mot strekkmerker hjelper eller ikke, men det kan vel uansett ikke skade å prøve, så har man iallefall gjort et forsøk!

Har du begynt å få litt mage alt eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann, skjønner deg godt! Her er håret heeeelt håpløst, og kvisene større enn hodet mitt. (Greit, kanskje ikke, men det føles slik.)

Aner ikke hvorvidt kremer mot strekkmerker hjelper eller ikke, men det kan vel uansett ikke skade å prøve, så har man iallefall gjort et forsøk!

Har du begynt å få litt mage alt eller? :)

Ingen tydelig mage ennå. Er litt rundere akkurat ovenfor symfysen, og har litt ekstra luftfylt mage oppe ved navelen, men ingen tydelig babykul. Var veldig godt trent tidligere i år, og hadde markerte magemuskler, men de er nå herved gått i hi etter en månedes tid i horisontal stilling på sofaen. Så jeg ser nok selv at noe har skjedd, men tipper ingen andre legger merke til det. Mannen sier at han ikke ser noe forskjell, men jeg tror ikke på han :ler:

Apropos mannen, jeg tror han syns det er veldig skummelt å ta på meg for tiden. Det virker som at han tror at lille frø skal poppe ut som en moden kvise om han klemmer på meg. Jeg føler meg ikke akkurat mer attraktiv da, i grunn.. Sex er et tilbakelagt kapittel etter at jeg hadde blødningen forrige helg, selv om den var helt uskyldig. Må nok ta en liten prat me'n ;)

Jeg hørte forresten hjertelyden til den lille på lørdag, med Angelsound. Den var som et lokomotiv som tøffet seg avgårde. Ca 160 slag i minuttet. Veldig sprøtt, og jeg blir like overrasket hver gang jeg får bekreftelse på at det er noe som lever der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du glede deg til ungen er ute. Ikke får du dusja, du stinker sur melk fordi puppa lekker, du griser til og med morsmelk på mobilen, du må opp flere ganger om natten så får null skjønnhetssøvn, sminke husker du ikke hva er, osv :fnise:

Tja, er iallefall sån jeg har det nå :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du glede deg til ungen er ute. Ikke får du dusja, du stinker sur melk fordi puppa lekker, du griser til og med morsmelk på mobilen, du må opp flere ganger om natten så får null skjønnhetssøvn, sminke husker du ikke hva er, osv :fnise:

Tja, er iallefall sån jeg har det nå :)

:fnise: Jeg har allerede advart mannen om det scenarioet der. Greit med en realitycheck innimellom. Jeg føler at han ikke er helt klar over hva dette kommer til å innebære. Det vet forsåvidt ikke jeg heller, men jeg er i det minste vandt med små barn, noe han absolutt ikke er! Men alt må læres :)

Jeg kjeder meg egentlig litt om dagen. Jeg er i mye bedre form, jeg sitter tross alt oppe nå og er våken til tross for at klokka er over 22. Puppene er fortsatt ømme(og svære!), men det er det eneste tegnet på graviditeten. Sett bort fra kviser og håpløst hår. Ja, også denne matlysten da, som lar vente på seg.

Grunnen til at jeg kjeder meg er at jeg savner å ri. Har en plan om å begynne litt smått igjen snart, men det er så mye trafikk på skogsbilveien om dagen på grunn av elgjakt, og inne i skogen liker jeg meg ikke for plutselig så er det noen som skyter(ikke meg altså, men et stakkars, uskyldig dyr, men det er en helt annen sak). Det blir bedre når jordene blir frosset, sånn at jeg kan ri der. Føler at det er tryggere :) Jeg holder på med hestene da, i dag har jeg vært ute og ruslet med to av dem i bånd.

Sånn ellers så har jeg virkelig trua på at dette skal bli noe levende nå. Nærmer meg virkelig 12 fullgåtte uker, og det er jo ikke sånn at risikoen minimeres akkurat på dagen 12+0, så når jeg nettopp har hørt hjertelyden så vil jeg tro at det er "bankers"? (Ja, jeg vet at ingenting er helt bankers, men så sikker man kan bli..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sånn at et svangerskap er beregnet til 280 dager(og ikke 282 som jeg også leser rundt omkring), så har jeg nå under 200 dager igjen :danse: Det er egentlig veldig lenge når jeg tenker meg om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...