Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

OHHH MYYYY GOOOD!
Dette hadde jeg ALDRI ventet meg, men testen viste faktisk et blått kryss! Tror ikke helt på det ennå, så jeg skal avgårde å kjøpe en ny test senere i dag, til tross for at det krysset var ganske tydelig.

Jeg blir selvfølgelig veldig skeptisk og redd, som den pessimisten jeg er, og er forberedt på å miste. I hvertfall etter alt jeg leser om at mange sier at det er større sjans for å miste når man blir gravid rett etter pilleslutt.

Jaja, jeg får nå bare prøve å leve som vanlig her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk!!

Jeg tør ikke å tenke på at dette skal gå bra,selv om jeg håper så inderlig at det gjør det. Men uansett,så vet jeg nå at jeg kan bli gravid.

Er litt i tvil på hvor langt jeg har kommet. I følge Babyverdens app,så er jeg 4+0 i dag,og da har jeg brukt unnfangelsen som utgangspunkt,som jeg tipper var rundt den 25.august. Jeg ser nå at det er en fordel å ha stabil syklus før en begynner,for jeg aner ikke sykluslengde,noe som gjør det vanskelig å regne termin ut fra blødningsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke flytte dagboka over til gravid helt ennå, så jeg fortsetter her i et par uker til.

Har vært kvalm et par kvelder, men i går var jeg helt fin og det kjennes greit ut hittil i dag også. Liker ikke at symptomer plutselig blir borte. Har murring i underlivet, og er trøtt, så tar det som gode tegn.

Sluker alt jeg kommer over av fakta på nettet, og må innrømme at det er ikke lett å holde fokuset på jobben. Sluttet tidlig i dag, og hadde mange planer for hva jeg skulle finne på, men jeg sitter her godt planta i sofaen og spiser potetgull! Usunt, I know, menmen.. Tok meg en sjokoladebit i stad, og det smakte ikke noe godt. Merkelig hvordan kroppen forandrer seg på noen få dager.

Kjenner jeg irriterer meg fælt over å ikke vite eksakt hvilke dag jeg er på. Grunnen til at jeg tror jeg hadde eggløsning helgen for 14 dager siden(24.-25.) er fordi EL-testen var så godt som positiv mandag ettermiddag(26.), men negativ på kvelden. Mulig jeg har en "kort EL-topp"? Hadde også veldig ømme brystvorter rundt den tiden. Men på en annen side så hadde vi sex ca annenhver dag fra 18.,19. august, så ting kan ha skjedd før også. Jeg vet det bare skiller noen dager, men dager er ganske viktige nå for tiden.. Kan jeg få sjekket hvor langt jeg er på vei på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu, i dag tok jeg en ny CB test med ukesindikator, og på søndag når jeg tok samme type test så viste den 1-2, og i dag så viste den 2-3!! :danse: Det betyr vel at det skjer noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt mensmurringer,og i går så hadde jeg stikkinger i symfysen. Ubehagelige greier,altså! Puppene begynner å bli litt vonde også og kvalmen er på plass på ettermiddagen og kvelden. Men,gjør det meg noe? Neeida! Så lenge det fører til noe levende og friskt så er det hjertelig velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel straks på tide å flytte denne dagboken over dit den hører hjemme. Hvordan gjør jeg det egentlig?
Ringte legekontoret i dag, og fortalte at jeg var gravid. Det er de samme folkene som har jobbet der siden jeg var liten, så det var litt rart å fortelle det til hun som tok telefonen siden jeg kjenner alle der såpass godt. Heldigvis så finnes taushetsplikten. Jeg fikk time allerede på onsdag, på grunn av en avbestilling. :danse: Ettersom jeg har forstått så er det bare rutinemessige greier, men alikevel, nå er vi i gang!
Fikk forresten to cb digital tester med ukesindikator i posten i dag. Jeg bestilte de for en stund tilbake, men å handle på eBay går ikke alltid like kjapt. Tok en test bare for moro skyld, og nå viste den 3+! Så det går tydeligvis den rette veien :biggrin: Passet egentlig godt, for i dag så har jeg ikke merket noe særlig, annet enn at jeg ble grådig trøtt nå da jeg satte meg foran varmepumpa :icon_lol:

Håper jeg snart kan stille tickeren min så den stemmer, og at de neste 6 ukene skal gå kjempefort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel straks på tide å flytte denne dagboken over dit den hører hjemme. Hvordan gjør jeg det egentlig?

Ringte legekontoret i dag, og fortalte at jeg var gravid. Det er de samme folkene som har jobbet der siden jeg var liten, så det var litt rart å fortelle det til hun som tok telefonen siden jeg kjenner alle der såpass godt. Heldigvis så finnes taushetsplikten. Jeg fikk time allerede på onsdag, på grunn av en avbestilling. :danse: Ettersom jeg har forstått så er det bare rutinemessige greier, men alikevel, nå er vi i gang!

Fikk forresten to cb digital tester med ukesindikator i posten i dag. Jeg bestilte de for en stund tilbake, men å handle på eBay går ikke alltid like kjapt. Tok en test bare for moro skyld, og nå viste den 3+! Så det går tydeligvis den rette veien :biggrin: Passet egentlig godt, for i dag så har jeg ikke merket noe særlig, annet enn at jeg ble grådig trøtt nå da jeg satte meg foran varmepumpa :icon_lol:

Håper jeg snart kan stille tickeren min så den stemmer, og at de neste 6 ukene skal gå kjempefort!

Jeg opprettet en tråd på ris, ros og spørsmål-forumet, der jeg spurte om de kunne flytte dagboka mi, jeg :) Den var flyttet innen et par timer :) Vil du endre navnet på dagboka, trykker du på "rediger" på den første posten, også trykker du på "full editor", eller hva det nå kalles. Da kan du endre tittelen på dagboka også :)

Åh, så spennende med legetime så fort! Og hurra for 3 + på CB-en! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagboka flytta. Håper den kan få være her til i mai en gang.

Jeg er litt spent for den legetimen i morra,på hva som venter meg. Jeg har aldri tatt en GU før en gang! (Jada,jeg vet jeg er over 25.....)Men legen får gjøre det han må.Ber han meg om å kle av meg så gjør jeg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bikini! :)

Kan jeg slå følge? :) Gratulerer med graviditeten, igjen! Håper jeg snart kan holde dere med selskap i terminklubben ;)

Kjenner meg igjen i både plutselig større lyst på mannen, og det å skulle "ta alt med ro". Jeg skulle ikke stresse med noen ting, men jeg har jo "bodd" i prøverforumet de siste ukene.. :fnise: Så her er det symptomjakt og fryktelig testelyst på gang, hadde jeg bare visst sikkert når ikm er... ;)

Lykke til hos legen i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bikini! :)

Kan jeg slå følge? :) Gratulerer med graviditeten, igjen! Håper jeg snart kan holde dere med selskap i terminklubben ;)

Kjenner meg igjen i både plutselig større lyst på mannen, og det å skulle "ta alt med ro". Jeg skulle ikke stresse med noen ting, men jeg har jo "bodd" i prøverforumet de siste ukene.. :fnise: Så her er det symptomjakt og fryktelig testelyst på gang, hadde jeg bare visst sikkert når ikm er... ;)

Lykke til hos legen i dag! :)

Hei! Velkommen skal du være :)

Ja, nå har jeg vært hos legen. Måtte sitte en halvtime og vente, og det er kjempefint når hjertet omtrent slår ut av brystkassa. Helt utrolig nok så var puls og blodtrykk i orden, til tross for hjertebank og hjerteklapp på forhånd.. Litt nervøs for leger og sånt, sier du? ;) Etter at sånne ting var sjekket så var det bare å kle av seg, og slenge seg oppi "værsågod se alt"-stolen. Jeg hadde ikke tatt celleprøve før heller så da tok han det samtidig. Også kjente han på livmor og eggstokker, og det kjentes helt fint ut. Men fy dæven, så vondt!! Fikk nesten hjertebank på nytt da jeg så at det var blod på den pinnen han dytta oppi der, men det var visst helt vanlig og kom fra slimhinnene inni der. Det har uansett gitt seg nå :)

Ellers så var det masse papirskriving. Utfylling av helsekort og sånt. Før jeg gikk så ble jeg tappet for masse blod, og hadde litt kranglete blodårer, så nå begynner et stort blåmerke og grave seg frem på armen min. Lurer på om jeg hører noe fra dem jeg, angående hcg og sånt? Han sa ingenting om det..

Han kunne ikke si hvor langt på vei jeg var, men stusset litt på at jeg fikk klar og tydelig positiv test allerede forrige søndag hvis eggløsningen var i slutten av august, så jeg kunne regne ut fra 6 uker siden det er halvannen uke siden første test og alt annet er jo forsåvidt et pluss ;) Tipper eggene mine er like rastløse som "eieren" sånn at de slapp taket en liten stund før. Jeg skal bestille tidlig UL bare fordi jeg er litt usikker.

Og dumme meg da, stod ved skranken og ventet på å få betale :klaske: Var gratis dette, gitt!

Endret av Bikini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg kom hjem fra jobben istad så tok jeg en titt på helsekortet som legen fylte ut, og på hva livmoren min svarte til så stod det 7 uker! Han var veldig forsiktig med å si eksakt uke til meg i og med at jeg ikke vet når jeg hadde eggløsning, men når han skriver 7 uker der, så betyr jo det 7 uker!? :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er feigt! :fnise: Jeg også vil være sju ukeeer :(

Thihi ;)

Jeg tror vel ikke helt på at jeg er så langt på vei, men jeg må bare stole på de som har peiling. Ska'ke nekte jeg!

I kveld er jeg skikkelig sliten. Har stresset alt for mye i dag, i tillegg til påkjenningen som den legetimen var. Så nå har jeg vondt i korsryggen, og lunta mi er superkort. Stakkars mannen :fnise: Senga roper på meg, men jeg må få med meg slutten av Boligjakten på tv3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare si at legen vet faktisk ikke hvor langt du er på vei heller. Så stol heller på de med virkelig peiling, altså personen med ultralydapparatet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at legen vet faktisk ikke hvor langt du er på vei heller. Så stol heller på de med virkelig peiling, altså personen med ultralydapparatet. ;)

Det er nettopp derfor jeg ikke slår meg helt til ro med det legen skrev på helsekortet, selv om jeg gjerne skulle ønske at han hadde rett :)

Rakk ikke å bestille time til ul i dag, så det må jeg få gjort i morgen før helgen setter inn. Nå er det snart 2 uker siden jeg testet positivt for første gang. Tiden flyr...men ikke fort nok! ;) Jeg har ikke hastverk med å få ut denne klumpen(som forhåpentligvis blir noe mer enn en klump før mai!), men jeg ser så frem til ting begynner å bli litt tryggere. Har klart å legge vekk mye av disse vonde tankene, men de ligger i bakhodet og ulmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...